Miksi ihmeessä narkkareita hoidetaan plastiikkakirurgialla?
Kun he kuitenkin jatkavat terveytensä tuhoamista heti sairaalan ovesta ulos päästyään? Eikö olisi tehokkaampiakin tapoja käyttää sote-rahoja?
Peukku ruuhkauttaa HUSin plastiikkakirurgiaa
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011497286.html
Kommentit (162)
Ihan sama mitä tehdään, katsos, minä en tule terveydenhoidolta saamaan koskaan mitään!
Joten ihan sama vaikka hoitaisivat peukkupotilaansa sun muut tupakoitsijansa ja päihdeaddiktinsa, ihan sama vaikka näitä paapottais. Kato kun päihdeaddikti käy päälle, tunkeutuu asuntoon ja käy päälle, murtaa kylkiluita, niin yks poliisi ei ole moksiskaan, kaks syyttäjä jättää syytteen nostamatta (katos yksinasuvalla ei ole todistajia, päihdeaddiktilla sen sijaan asunnossa hänen kanssaan ollut alaikäinen poika ovat parempia todistajia ja se että alaikäinen on porukkansa kanssa käynyt jatkuvati ja toistuvasti ovella häiriköimässä, sekään ei merkkaa mitään), ja poliiisi ei tokikaan ohjeistanut esim. menemään heti tai seuraavana päivänä lääkärin pakeilla tutkituttamaan mahdolliset vammat (kylkiluunmurtuma ei välttämättä oireile heti millään tavalla, mustelmia sen sijaan tulee heti), ja terveydenhoito ei vähän ajan päästä pysty ottamaan kuvaukseen ennen kuin vasta viikkojen päästä!
Ja mitä vielä voisin jatkaa. hammahoito... juu, terveyskeskuksessa hammaslääkäri sementoi hampaat täysin yhteen - juu, varsin ammattitaitoinen sekin jätkä, kun eihän se luojakaan hampaita yhteen pistä alhaalta ylös asti, niin että ovat kiinni lukittuja!
Ja nauretaan päin naamaa! Ja valehdellaan, ja aina jää joku ilman jos tämä saa jotain, "ethän vaan antanut sille sitä mikä oli mulle varattu!"
SIKOJA NOI ON JA ALUSTA LOPPUUN NOI TERVEYDENHUOLLON PELLET!
Joo, ovat samanarvoisia, mutta eikö yhtään mietitä sitä, että he ovat viikon kuluttua samassa jamassa uudelleen? Mikä pointti hoitaa?
Eihän alkoholistillekaan anneta elinsiirtona uutta maksaa, jos hän edelleen juo.
Vierailija kirjoitti:
En todellakaan ymmärrä
No et ymmärrä lääketieteestä !
Missä muualla niitä tulehtuneita pistoskohtia leikataan ?
siellä vaan mum vero rahoilla asennetaan teko tissejä narkkari huo rille !!!!!
Ainoastaan suomalainen voi olla katkera ja katellinen addiktille, joka saa apua kirurgiasta.
Vierailija kirjoitti:
Turhaa nysvätä narkin kanssa, paloja irti, haavat nopeasti umpeen, vähän antibioottia ja kadulle takas.
Olet tosi julma... arvaan mistä puolueesta olet .
Aloittaja, eikö siinä uutisessa kuitenkin jossain kohtaa sanottu, että peukunkäyttäjät eivät nyt oikeasti ole kuitenkaan mikään erityinen ruuhkauttava, vaan näitä addiktien haavoja hoidetaan muutenkin paljon...
Entäs sitten nämä jotka joutuvat sinne plastiikkakirurgiaan makuuhaavojensa tai diabeettisten haavojen kanssa! Mitäs sanomista sulle niihin on!
On se kamalaa kun ihmisiä joudutaan hoitamaan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis plastiikkakirurgia ei tarkoita kosmeettisia plastiikkakirurgiaa eli tuolla ei hoideta potilaita pääasiassa kosmeettisesti kuntoon, vaan ihotulehduksia yms. Olisi heitteillejättö olla hoitamatta nuo tapaukset ja lainvastaista. Tuossa jutussahan sanotaan, että he toivoo puhtaiden välineiden jakoa sun muuta ennaltaehkäisemään näitä. Tottahan se ruuhkauttaa hoitoa muilta, mutta hengenvaarassa olevat ihmiset on pakko hoitaa.
Ihokudostulehduksista minäkin puhuin. En ole saanut plastiikkakirurgin palveluita vakaviin paisetulehduksiin. Me, joilla nuo tulee muista syistä kuin huumeista, ei saada niitä palveluita ja meidän on pakko elää terveellisesti, jotta ei ole tulehtunut ja invalidi.
Ei, vaan puhuit äsken pelkistä kosmeettisista haitoista joita sinulle jäi. Ei ole uskottavaa muuttaa tarinaa sitä mukaan kun sinulle oikaistaan faktoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näköjään päihteet on ohituskaista hyvään hoitoon suomessa. Kunnon paapomista taas.
Sinkkonen mielestä riippuvaiseksi sairastuneet pitäi jättää hoitmatta kitumaan ???????
Opettele nyt nisti edes kirjoittamaan!
Vierailija kirjoitti:
Joo, ovat samanarvoisia, mutta eikö yhtään mietitä sitä, että he ovat viikon kuluttua samassa jamassa uudelleen? Mikä pointti hoitaa?
Eihän alkoholistillekaan anneta elinsiirtona uutta maksaa, jos hän edelleen juo.
Pointti on siinä, että jos noita infektioita ei hoideta, se tyyppi on viikon parin päästä teholla verenmyrkytyksestä ja sen hoitaminen vaatii sitten parhaimmillaan kuusi numeroisia summia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Plastiikkakirurgi myös korjaa ihoa ja heti ihonalaisia kudoksia, jotta ihmisen toiminnallisuus säilyisi. Esim. tulehduksessa syöpyneet kasvot...
Itse olen joutunut kirurgiaan tulehduksen takia kaksi kertaa. Ei liittynyt päihteisiin vaan mulla on krooninen tulehdussairaus. En saanut plastiikkakirurgiaa ja mulla on vieläkin leikkaushaavasta arpi. Myös kehoon kuulumatonta kudosta jätettiin kroppaan ja kaikkea ei korjattu. Mä en todellakaan saanut mitään plastiikkakirurgin palveluita, joten kosmeettista haittaa on jäänyt.
Eihän plastiikkakirurgia ole pelkkien kosmeettisten haittojen hoitamista. Yleensä pelkät kosmeettiset haitat jäävät itse kustannettaviksi haitoiksi mikäli kyseessä ei ole jokin ääritapaus.
Juu, kyllä minäkin sain kiirellisen kirurgin palvelut silloin, kun olin hengenvaarassa. Muulloin en ole saanut hoitoa tulehduksiin ja mulla kesti 7 vuotta, jotta sain ensimmäisen kerran lääkityksen. Mulle on yleensä näytetty vaan ovea, kun keho on haavautunut. Me raittiit ei olla samassa asemassa noiden nistien kanssa ja mulla on siitä noin 7 vuoden kokemus, kun on yrittänyt saada apua tulehduksiin. Sen takia mua on jouduttu hoitamaan kirurgisessa ensiavussa kiireellisenä, koska sitä apua ei niin helposti saa, jos ei ole nisti. Kyllä te viisastelijat kohtaatte tuon saman järjestelmän, sitten kun sairastutte. Nykyään mun tilanne on eri ja pääsen jopa jonojen ohi hoitoon, koska olen mukana lääketieteellisessä tutkimuksessa.
Vierailija kirjoitti:
siellä vaan mum vero rahoilla asennetaan teko tissejä narkkari huo rille !!!!!
Ei asenneta. Jokainen maksaa rintojen koennukset omalla rahalla.
Siksi kun jos sitä haavaumaa ei hoideta, se laajenee, ja kohta on niin iso haavauma ettei sitä kestä kukaan.
Siksi kun perustuslaissa tai jossakin terveydenhoitolaissa sanotaan että IHMISELLÄ ON OIKEUS SAADA TARVITSEMANSA HOITO!
Vierailija kirjoitti:
Käyttöhuoneet ja hoitoonohjaus vähän järeämmin keinoin tulisi paljon halvemmaksi, säästäisi henkiä ja terveydenhuollon resursseja ja olisi inhimillisempää loppujen lopuksi.
Se hoitoonohjaus ei vaan auta yhtään mitään niin kauan kun meidän päihdeongelmien hoito on tällä tolalla mitä se nyt on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän alkoholistillekaan anneta elinsiirtona uutta maksaa, jos hän edelleen juo.Pointti on siinä, että jos noita infektioita ei hoideta, se tyyppi on viikon parin päästä teholla verenmyrkytyksestä ja sen hoitaminen vaatii sitten parhaimmillaan kuusi numeroisia summia.
Samalla joku sydänpotilas voi kuolla hoitojonoon, kun nisti vie paikan?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä täällä on jokainen ihminen yhtä arvokas samalla viivalla hoitoon. Joku syy on ollut että ihminen sairastunut päihteiden koukkuun. Ei he riippuvaisia siitä nauti tai enää tee tahallaan, se on sairas siinä missä muutkin sairaudet.
Juuri näin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Plastiikkakirurgi myös korjaa ihoa ja heti ihonalaisia kudoksia, jotta ihmisen toiminnallisuus säilyisi. Esim. tulehduksessa syöpyneet kasvot...
Itse olen joutunut kirurgiaan tulehduksen takia kaksi kertaa. Ei liittynyt päihteisiin vaan mulla on krooninen tulehdussairaus. En saanut plastiikkakirurgiaa ja mulla on vieläkin leikkaushaavasta arpi. Myös kehoon kuulumatonta kudosta jätettiin kroppaan ja kaikkea ei korjattu. Mä en todellakaan saanut mitään plastiikkakirurgin palveluita, joten kosmeettista haittaa on jäänyt.
Eihän plastiikkakirurgia ole pelkkien kosmeettisten haittojen hoitamista. Yleensä pelkät kosmeettiset haitat jäävät itse kustannettaviksi haitoiksi mikäli kyseessä ei ole jokin ääritapaus.
Juu, kyllä minäkin sain
Akuuttihoidostahan tuossa jutussa puhutaankin. Ihan turhaan olet kateellinen "nisteille", siellä samassa akuuttijonossa te olette vaivojenne kanssa ja ihan yhtä vähän saatte hoitoa niihin vaivoihin jotka eivät vaadi akuuttitoimenpiteitä.
Vierailija kirjoitti:
Nämä käyttäjät myyjineen toimittaa autiolle saarelle ilman pois pääsyä, kasvattakoot ruokansa itse, syökööt niitä sieniä. Nämä ihmiset ei kuulu ihmisten ilmoille.
Olet lapsen tasolla juttuinesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän alkoholistillekaan anneta elinsiirtona uutta maksaa, jos hän edelleen juo.Pointti on siinä, että jos noita infektioita ei hoideta, se tyyppi on viikon parin päästä teholla verenmyrkytyksestä ja sen hoitaminen vaatii sitten parhaimmillaan kuusi numeroisia summia.
Samalla joku sydänpotilas voi kuolla hoitojonoon, kun nisti vie paikan?
Sydänpotilaita ei sydänvaivojensa takia hoideta plastiikkakirurgiassa.
Korjaan ,,, sinunko mielestä...