Kuinka työttömillä on varaa istua päivät pitkät kapakassa?
Työssäkäyvällä kun on varaa käydä viihteellä korkeintaan kerran kahdessa kuukaudessa. Ihmetyttää että millaisia tukia noille oikein maksetaan
Kommentit (47)
Osa on päihdeongelman takia sairaseläkkeellä, joka on 300 euroa suurempi kuin perustyöttömän tuet
Silloin kun mä olin työtön, olisi ollut varaa istua kaiket päivät kapakassa, katsos kun työttömyys ei välttämättä tarkoita köyhyyttä. Vaikea asia tietysti ymmärtää.
Osalla on pitkä työura takanaan ja alkoholisoituminen on tapahtunut vasta myöhemmällä iällä. Siinä on sitten varaa juoda talot, tavarat ja säästöt, etenkin jos juuri mikään muu ei kiinnosta kuin se baarissa istuminen.
Veikkaanpa, ettei suurin osa työttömistä istu päiväänsä kapakassa. Jonkin verran tässä aloituksessa on nyt tarpeetonta leimaamista. Alkoholisteja on aina ollut, lapsuuden naapurissa oli sellainen. Pummasi rahaa "leipään" siinä vaiheessa kun tili oli tyhjä.
Vierailija kirjoitti:
Tukien edellytys pitäs olla päihteetön elämä, koskisi myös tupakoitsijoita.
Ja normaalipainoinen, en haluaisi käyttää verorahojani jonkun sotanorsun pulskistamiseen.
Kun olin töissä niin oli varaa käydä viikonloppuisin. Nyt työttömänä ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Nyt ajetaan säännöt sisään ja kun kohta kaikki on tukien saajia, niin sitten ne säännöt onkin jo valmiina.
Suomesta tulee maailman paras kaikessa.
Ei päihteitä, ei tatskoja, ei epäterveellistä ruokaa, ei ylipainoa, ei yksityisautoilua, ei omistusasumista, ei masennusta, ei ahdistusta, et omista mitään ja olet onnellinen... ;D
Todellakin nän: olet onnellinen tai itket ja olet onnellinen!
Olettepa te ahkeria puuttumaan toisten ihmisten tekemisiin.
Vierailija kirjoitti:
Nyt ajetaan säännöt sisään ja kun kohta kaikki on tukien saajia, niin sitten ne säännöt onkin jo valmiina.
Suomesta tulee maailman paras kaikessa.
Ei päihteitä, ei tatskoja, ei epäterveellistä ruokaa, ei ylipainoa, ei yksityisautoilua, ei omistusasumista, ei masennusta, ei ahdistusta, et omista mitään ja olet onnellinen... ;D
Ja sitten kun niin ei käy koska ihmiset ovat edelleen ihmisiä ja epätäydellisiä, niin saa palstakitisijä lisää aihetta vaahdota lihavasta naapurista ja työttömästä serkun puolisosta, jonka tatuointi ei katoa vaikka jäi työttömäksi.
Miksi teet näin tyhmiä aloituksia ? Ne käyttää rahaa joilla on varaa.
Me oltiin viime kesänä reissussa ja matka oli yllättävän kallis, vaikka paljon oli ilmaisia tai edullisia seikkoja joukossa, mm lennot maksettiin pisteillä.
Keväällä oli hetki aikaa saada pari tonnia kasaan ja ei se helppoa ollut. Onneksi oli vähän ylitöitä ja vintedissä kävi kauppa. Kirppis otti vastaan kukkien myyntejä, olin kasvattanut mm auringonkukkia ja pääsiäisasetelmiä.
Taas sain tilkkukasan ja aloin tekemään pieniä tipuja. Ensiksi kangas värjätään, silitetään, ommellaan, naapurista tulee maitotölkkejä, jotka leikataan, varastoidaan jne. Esim tonniin pitää tehdä melkoisesti työtä
Meidän kaupungissa näitä keillä on varaa istua päivittäinkin aamusta iltaan kaljakapakassa ei taida riittävästi enää olla koska nytkin yksi tällainen vuosikymmeniä toiminut kapakka sulki kannattamattomana ovensa. Kaljakuppiloiden kulta-aika oli silloin, kun hyvätasoisella ansiosidonnaisella työttömyyskorvauksella oli mahdollista roikkua mitään tekemättömänä ja kenenkään häiritsemättä 500 arkipäivää kerrallaan ja kaljoitteluun taipuvaisilla oli silloin aikaa ja rahaa ryystää kaljaa päivittäinkin kapakassa. Kansanterveyden kannalta tietysti on vain hyvä asia ettei ihmisillä ole enää varaa istua ainakaan päivittäin pers tanassa kapakan tuolissa kittaamassa kaljaa.
Lähiöpubin olut kanta-asiakkaille on huomattavasti halvempi kuin trendi-drinkki jossain hienolla klubilla. Jälkimmäisessä ei työttömät käy.
Ei mulla ainakaan ole varaa kapakkaan, ostan ne euron kaljat kotiin.
Kapakat ovat kiinni päiväsaikaan
Ne puliukot ovat eläkkeellä jotka penkeillä rötisee.
Ap voi heittäytyä työttömäksi vaikka jo tänään, niin ei tarvitse enää kadehtia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tukien edellytys pitäs olla päihteetön elämä, koskisi myös tupakoitsijoita.
Sinäkö sitä vahtisit?
Juopon tunnistaa naamasta ja röökaajan karseesta hajusta. Lisäksi verikokeesta näkee aika paljon..
Minullakin on pari kertaa kuussa varaa, vaikka olen työtön. Osaan sovittaa menoni siten, että viihteellä voi silloin tällöin piipahtaa.