Kuinka työttömillä on varaa istua päivät pitkät kapakassa?
Työssäkäyvällä kun on varaa käydä viihteellä korkeintaan kerran kahdessa kuukaudessa. Ihmetyttää että millaisia tukia noille oikein maksetaan
Kommentit (47)
Mulla ainakin on työttömyydestä huolimatta melkoisesti säästöjä. En töissä ollessani törsännyt heti kaikkea, ja perintöäkin on tullut.
Vierailija kirjoitti:
Miten ap:llä on mahdollisuus päivät pitkät väijyä, keitä istuu kapakoissa ja miten pitkiä aikoja kerrallaan?
Jos ap on ammatiltaan tarjoilija, ja kapakassa töissä? Tuntee ne kantikset.
Minulla oli varaa juhlia vain opiskeluaikoina, 70-80 -lukujen vaihteessa. Olin Ruotsissa kesätöissä, jonka (Suomeen verrattuna) todella hyvästä palkasta ei juurikaan veroa tarvinnut maksaa. Lisäksi vain opintotukea ja opiskelijan soluasunto oli edullinen.
Työssäkäyvänä ei ollut aikaa eikä rahaakaan juhlia. No, joskus työkavereiden kanssa käytiin istumassa iltaa jossakin ravintolassa.
Vierailija kirjoitti:
Miten ap:llä on mahdollisuus päivät pitkät väijyä, keitä istuu kapakoissa ja miten pitkiä aikoja kerrallaan?
Mistä hän tietää, ketkä on työssä ja ketkä ei? Kyseleekö kaikilta? Kiertää pöydästä pöytään?
Jos saa ruokajonosta riittävästi leipää, niin voi ehkä 0.33 sandelssin salakuljettaa kapakkaan ja tirpasta naamariin.
Vierailija kirjoitti:
Olen erittäin korkeasti koulutettu ja työkokemusta on. Työttömyyteni johtuu surkeasti menestyneestä isosta työnantajasta.
Kannattaisiko hakea välillä johonkin toiseenkin yritykseen töihiin? Laitat joka kuukausi neljä hakemusta samaan surkeasti menestyneeseen firmaan?