Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä teet jos et ole saanut nukutuksi ja töihin pitäisi mennä

Vierailija
21.09.2025 |

En sitten saanut jostain syystä viime yönä unta, ja koko yö meni valvoessa, ja sitten vielä että nukuin päivällä liikaa, kun en vaan pysynyt enää hereillä ja unohdin laittaa kellon soimaan ja ei liene vaikea arvata kuinka hyvin ensi yönä nukuttaa

No, ei tässä muuten ongelmaa olisi, mutta tässä nyt pitäisi mennä lähipäivinä töihin, että onko ehdotuksia, että miten sitä saisi itsensä pysymään hereillä valvottujen öitten jälkeen ja unirytmin korjattua.

Kommentit (84)

Vierailija
41/84 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei jumalauta... Sillon kun mulla oli pieni vauva kotona niin useampia kuukausia meni niin, että nukuttiin vaan silmäyksiä. Pakko silti oli töihin raahautua.

Haluatko jokin mitalin tästä hyvästä?

Itse olisin jäänyt töistä pidemmälle vapaalle, jos tilanne olisi ollut tuo.

Vierailija
42/84 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutku olen korvaamaton, minun pitää jaksaa painaa, en voi olla sairaslomalla. Itsepähän pilaatte elämänne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/84 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haudassa ehtii nukkua. Toki tätä menoa olen varmaan jouluun mennessä työkyvytön, mutta mitä siitä. Ei ketään kiinnosta.

Vierailija
44/84 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi elämä taas. Ikää oli?

onneksi nukuit koko päivän, niin ei ole edes univajetta. 

Vierailija
45/84 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomaa että nämä ilkeät "mene töihin, ei muuta vaihtoehtoa" -tyypit vain puskevat elämäänsä läpi, koska on pakko.

Pitäkää nyt ihmiset huolta itsestänne! Oletteko sitten tyytyväisiä, jos kuukahdatte työpaikalla kesken töiden, harrastuksissa tai liikenteessä, kun ette ole nukkuneet?

Itselläni perussairauksia eikä puhettakaan, että kykenisin töihin unettomana. Sairaslomaa pidän silloin.

Koska on pakko. :D

Mikään yhdenyön valvominen ei ole syy soittaa töihin, että on kipeä. Eikä edes toistuvat satunnaiset valvotut yöt.

Jatkuva unettomuus on eri asia.

Vierailija
46/84 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei jumalauta... Sillon kun mulla oli pieni vauva kotona niin useampia kuukausia meni niin, että nukuttiin vaan silmäyksiä. Pakko silti oli töihin raahautua.

Meinaat tosiaan, että kaikki voi vaan jäädä töistä pois? Tuosta vaan? :D

Vierailija
47/84 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kaikki unettomat pitäisivät saikkupäiviä, olisi töissä joka päivä useampi poissaolo. Ei se toimi niin. Joidenkin on vain pakko puskea eteenpäin, ei se kivaa tietenkään oo ja jaksaminenkin on kovilla. Mitalia ei silti tartte jakaa, kiitos vaan. 

Vierailija
48/84 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos mä en mee niin joku muu joutuu tekemään töitä minunkin edestä tai tekemään ylimääräisiä vuoroja..

Vierailija
49/84 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huomaa että nämä ilkeät "mene töihin, ei muuta vaihtoehtoa" -tyypit vain puskevat elämäänsä läpi, koska on pakko.

Pitäkää nyt ihmiset huolta itsestänne! Oletteko sitten tyytyväisiä, jos kuukahdatte työpaikalla kesken töiden, harrastuksissa tai liikenteessä, kun ette ole nukkuneet?

Itselläni perussairauksia eikä puhettakaan, että kykenisin töihin unettomana. Sairaslomaa pidän silloin.

Mikään yhdenyön valvominen ei ole syy soittaa töihin, että on kipeä. Eikä edes toistuvat satunnaiset valvotut yöt.

Ei ole kuule sinun vallassasi julistaa, että yhden yön valvominen ei ole sairasloman paikka.

Vierailija
50/84 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olisin etänä, mutta jos ei ole läppäriä kotona mukana niin kyllä mulla olisi mahdollisuus soittaa pomolle, että pidän vapaapäivän, kun on liukuva työaika. Ei meillä ketään kiinnosta, onko joku yhden päivän pois. 

Vierailija
51/84 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos mä en mee niin joku muu joutuu tekemään töitä minunkin edestä tai tekemään ylimääräisiä vuoroja..

Jaa että toisten ihmisten takia ei voi jäädä sairaslomalle? Ehkäpä ne toiset ovat kuitenkin jaksavampia ja skarpimpia kuin sinä itse unettoman yön jälkeen?

Vierailija
52/84 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutku olen korvaamaton, minun pitää jaksaa painaa, en voi olla sairaslomalla. Itsepähän pilaatte elämänne.

Varmaan sarkasmia tuo kirjoittamasi mutta fakta on että kukaan ei ole korvaamaton.

Vierailija
53/84 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kenelle se on syy ja kenelle ei.

Vierailija
54/84 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä puoltaa potkulakia. Jos aikuinen ihminen nukkuu päivät ja valvoo yöt, niin perusteltua vaihtaa sellaiseen joka on työvuoron hereillä

Vierailija
55/84 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meinaat tosiaan, että kaikki voi vaan jäädä töistä pois? Tuosta vaan? :D

Kyllä voi ihan jokainen. Jos vaikka sairastuu niin voi ja pitääkin jäädä pois.

Vierailija
56/84 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osa voi tehdä töitä huonosti nukuttuaan. Sen sijaan toivoisin, että sydänkirurgini tai lennonjohtaja olisi nukkunut edes muutaman tunnin edeltävien öiden aikana. 

Kirurgit muuten tekevät nukkumatta ihan jäätäviä vuoroja, että heitä en laskisi tähän

Vierailija
57/84 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä puoltaa potkulakia. Jos aikuinen ihminen nukkuu päivät ja valvoo yöt, niin perusteltua vaihtaa sellaiseen joka on työvuoron hereillä

No onneksi kaikissa työpaikoissa ei tarvitse olla erityisen skarppina niin voi väsyneenä hyvin olla.

Vierailija
58/84 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuolinvuoteella kysymys "Mistä olet ylpeä?" 

Siitä, että kävin töissä tunnollisesti enkä saikuttanut eivätkä työkaverit joutuneet tekemään töitäni.

Vierailija
59/84 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap kysyi, miten saa rytmin muutettua ennen lähipäivinä tapahtuvaa työhön paluuta eikä pitääkö mennä töihin unettoman yön jälkeen. 

Eipä siihen oikein muuta keinoa ole kuin koittaa valvoa iltaan asti tai ainakin niin pitkään, että unta riittää riittävän pitkälle aamuun. Pidä itsesi liikkeessä päivän ajan, niin et nukahda.

Vierailija
60/84 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuolinvuoteella kysymys "Mistä olet ylpeä?" 

Siitä, että kävin töissä tunnollisesti enkä saikuttanut eivätkä työkaverit joutuneet tekemään töitäni.

Jatkokysymys: Missä työkaverisi ovat?

-Irtisanottiin ja kuolivat nälkään - firman (ja yhteiskunnan) mielestä heitä ei tarvittu kun sä teit kaikki työt...