Mitä teet jos et ole saanut nukutuksi ja töihin pitäisi mennä
En sitten saanut jostain syystä viime yönä unta, ja koko yö meni valvoessa, ja sitten vielä että nukuin päivällä liikaa, kun en vaan pysynyt enää hereillä ja unohdin laittaa kellon soimaan ja ei liene vaikea arvata kuinka hyvin ensi yönä nukuttaa
No, ei tässä muuten ongelmaa olisi, mutta tässä nyt pitäisi mennä lähipäivinä töihin, että onko ehdotuksia, että miten sitä saisi itsensä pysymään hereillä valvottujen öitten jälkeen ja unirytmin korjattua.
Kommentit (84)
Mutku olen korvaamaton, minun pitää jaksaa painaa, en voi olla sairaslomalla. Itsepähän pilaatte elämänne.
Haudassa ehtii nukkua. Toki tätä menoa olen varmaan jouluun mennessä työkyvytön, mutta mitä siitä. Ei ketään kiinnosta.
Voi elämä taas. Ikää oli?
onneksi nukuit koko päivän, niin ei ole edes univajetta.
Vierailija kirjoitti:
Huomaa että nämä ilkeät "mene töihin, ei muuta vaihtoehtoa" -tyypit vain puskevat elämäänsä läpi, koska on pakko.
Pitäkää nyt ihmiset huolta itsestänne! Oletteko sitten tyytyväisiä, jos kuukahdatte työpaikalla kesken töiden, harrastuksissa tai liikenteessä, kun ette ole nukkuneet?
Itselläni perussairauksia eikä puhettakaan, että kykenisin töihin unettomana. Sairaslomaa pidän silloin.
Koska on pakko. :D
Mikään yhdenyön valvominen ei ole syy soittaa töihin, että on kipeä. Eikä edes toistuvat satunnaiset valvotut yöt.
Jatkuva unettomuus on eri asia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei jumalauta... Sillon kun mulla oli pieni vauva kotona niin useampia kuukausia meni niin, että nukuttiin vaan silmäyksiä. Pakko silti oli töihin raahautua.
Haluatko jokin mitalin tästä hyvästä?
Itse olisin jäänyt töistä pidemmälle vapaalle, jos tilanne olisi ollut tuo.
Meinaat tosiaan, että kaikki voi vaan jäädä töistä pois? Tuosta vaan? :D
Jos kaikki unettomat pitäisivät saikkupäiviä, olisi töissä joka päivä useampi poissaolo. Ei se toimi niin. Joidenkin on vain pakko puskea eteenpäin, ei se kivaa tietenkään oo ja jaksaminenkin on kovilla. Mitalia ei silti tartte jakaa, kiitos vaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei jumalauta... Sillon kun mulla oli pieni vauva kotona niin useampia kuukausia meni niin, että nukuttiin vaan silmäyksiä. Pakko silti oli töihin raahautua.
Jos mä en mee niin joku muu joutuu tekemään töitä minunkin edestä tai tekemään ylimääräisiä vuoroja..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huomaa että nämä ilkeät "mene töihin, ei muuta vaihtoehtoa" -tyypit vain puskevat elämäänsä läpi, koska on pakko.
Pitäkää nyt ihmiset huolta itsestänne! Oletteko sitten tyytyväisiä, jos kuukahdatte työpaikalla kesken töiden, harrastuksissa tai liikenteessä, kun ette ole nukkuneet?
Itselläni perussairauksia eikä puhettakaan, että kykenisin töihin unettomana. Sairaslomaa pidän silloin.
Mikään yhdenyön valvominen ei ole syy soittaa töihin, että on kipeä. Eikä edes toistuvat satunnaiset valvotut yöt.
Ei ole kuule sinun vallassasi julistaa, että yhden yön valvominen ei ole sairasloman paikka.
Itse olisin etänä, mutta jos ei ole läppäriä kotona mukana niin kyllä mulla olisi mahdollisuus soittaa pomolle, että pidän vapaapäivän, kun on liukuva työaika. Ei meillä ketään kiinnosta, onko joku yhden päivän pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos mä en mee niin joku muu joutuu tekemään töitä minunkin edestä tai tekemään ylimääräisiä vuoroja..
Jaa että toisten ihmisten takia ei voi jäädä sairaslomalle? Ehkäpä ne toiset ovat kuitenkin jaksavampia ja skarpimpia kuin sinä itse unettoman yön jälkeen?
Vierailija kirjoitti:
Mutku olen korvaamaton, minun pitää jaksaa painaa, en voi olla sairaslomalla. Itsepähän pilaatte elämänne.
Varmaan sarkasmia tuo kirjoittamasi mutta fakta on että kukaan ei ole korvaamaton.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kenelle se on syy ja kenelle ei.
Tämä puoltaa potkulakia. Jos aikuinen ihminen nukkuu päivät ja valvoo yöt, niin perusteltua vaihtaa sellaiseen joka on työvuoron hereillä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meinaat tosiaan, että kaikki voi vaan jäädä töistä pois? Tuosta vaan? :D
Kyllä voi ihan jokainen. Jos vaikka sairastuu niin voi ja pitääkin jäädä pois.
Vierailija kirjoitti:
Osa voi tehdä töitä huonosti nukuttuaan. Sen sijaan toivoisin, että sydänkirurgini tai lennonjohtaja olisi nukkunut edes muutaman tunnin edeltävien öiden aikana.
Kirurgit muuten tekevät nukkumatta ihan jäätäviä vuoroja, että heitä en laskisi tähän
Vierailija kirjoitti:
Tämä puoltaa potkulakia. Jos aikuinen ihminen nukkuu päivät ja valvoo yöt, niin perusteltua vaihtaa sellaiseen joka on työvuoron hereillä
No onneksi kaikissa työpaikoissa ei tarvitse olla erityisen skarppina niin voi väsyneenä hyvin olla.
Kuolinvuoteella kysymys "Mistä olet ylpeä?"
Siitä, että kävin töissä tunnollisesti enkä saikuttanut eivätkä työkaverit joutuneet tekemään töitäni.
Ap kysyi, miten saa rytmin muutettua ennen lähipäivinä tapahtuvaa työhön paluuta eikä pitääkö mennä töihin unettoman yön jälkeen.
Eipä siihen oikein muuta keinoa ole kuin koittaa valvoa iltaan asti tai ainakin niin pitkään, että unta riittää riittävän pitkälle aamuun. Pidä itsesi liikkeessä päivän ajan, niin et nukahda.
Vierailija kirjoitti:
Kuolinvuoteella kysymys "Mistä olet ylpeä?"
Siitä, että kävin töissä tunnollisesti enkä saikuttanut eivätkä työkaverit joutuneet tekemään töitäni.
Jatkokysymys: Missä työkaverisi ovat?
-Irtisanottiin ja kuolivat nälkään - firman (ja yhteiskunnan) mielestä heitä ei tarvittu kun sä teit kaikki työt...