Mitä teet jos et ole saanut nukutuksi ja töihin pitäisi mennä
En sitten saanut jostain syystä viime yönä unta, ja koko yö meni valvoessa, ja sitten vielä että nukuin päivällä liikaa, kun en vaan pysynyt enää hereillä ja unohdin laittaa kellon soimaan ja ei liene vaikea arvata kuinka hyvin ensi yönä nukuttaa
No, ei tässä muuten ongelmaa olisi, mutta tässä nyt pitäisi mennä lähipäivinä töihin, että onko ehdotuksia, että miten sitä saisi itsensä pysymään hereillä valvottujen öitten jälkeen ja unirytmin korjattua.
Kommentit (84)
Ei mitään ongelmaa, töihin vaan. Sitten on oikeasti rankkaa, kun sulla on pienet lapset ja joudut valvomaan kotona silloinkin, kun nukuttaisia. Siitäkin selvitty, kokemusta on.
T. Uniongelmainen kaksosten äiti
Menen töihin. Ylimääräisen kahvin saatan juoda aamupäivällä. Ja toivon että seuraavana yönä nukun paremmin. Vuosia kärsinyt unettomuudesta niin aika tottunut huonoihin öihin.
Muutat pois Suomesta meitä rasittamasta.
Menet töihin koska se on pakollista. Joku muu varmasti voisi ottaa sen sinun lusumulta tosin.
Se riippuu. Jos tuntuu että väsyttää liikaa niin jään kotiin. Ilmoitan pomolle että olen kipeä tms. auto hajosi. Kyllä syitä keksii tarvittaessa.
Menen töihin. Juon maltillisesti kahvia ja enemmän vettä. Säädän välillä sähköpöytää ylös, sillä seisaaltaan pysyy paremmin skarppina. Kävelen lounastauolla ulos syömään, enkä tankkaa ähkyyn. Pidän kahvitauon iltapäivällä. Jos työt sallii lähden aiemmin kotiin. Käyn pienellä kävelylenkiillä illalla ja nukun paremmin seuraavana yönä. Ei niistä satunnaisista huonoista öistä kannata tehdä elämää suurempia ongelmia.
En mene töihin. Haen saikkua. Very simple.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi on mahdollista tehdä etäpäivä 🙏
Pitäähän sitä silti olla hereillä ja tehdä töitä, mutta on sillä tapaa helpompi että ei tarvitse puolinukuksissa pilkkiä julkisissa tuntia.
Terve ihminenhän kai voi ainakin lähtökohtaisesti mennä töihin ilman että on nukkunut edeltävän 24 tunnin aikana. Itse en voisi (jos olisin työelämässä) MS-tautini takia. Toimintakykyni olisi mennyt liian huonoksi kun jo sairaus itsessään aiheuttaa väsymystä.
Ap:n tilanteessa tuo 24 tuntia unettomuutta ei tule täyteen, kun hänen onnistui saada reilusti unta päivällä. Tuossa tilanteessa minäkin varmaan pystyisin menemään töihin. Todelliseen unettomuuteenhan kuuluu se ettei pysty nukkumaan päiväuniakaan.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Nukun töissä, jos päikkärit jää vajaaksi.
- yökkö
Vierailija kirjoitti:
Menen aina töihin, olen nukkunut tai en. Kotiin jääminen ei ole mulle vaihtoehto ikinä. Ja kyllä, tiedän vuosien kokemuksella mitä on valvoa/nukkua huonosti.
Olet tosi onnekas kun sulla on noin vähäinen unentarve. Itse toivoisin itselleni kaikista ominaisuuksista eniten juuri tuota. Ei tarviisi koskaan stressata saako tarpeeksi unta. Sen kun tuksuttaa eteenpäin vaan kuin höyryveturi oli nukkunut tai ei.
Vierailija kirjoitti:
Se riippuu. Jos tuntuu että väsyttää liikaa niin jään kotiin. Ilmoitan pomolle että olen kipeä tms. auto hajosi. Kyllä syitä keksii tarvittaessa.
Mä en ymmärrä miksi pitää valehdella? Itse olin kerran valvonut koko yön ja itkenyt, soitin aamulla pomolle tilanteen ja kysyin voinko pitää lomapäivän. Pomo sanoi, että unettomuushan on sairaus, merkkaa saikkupäivä itsellesi.
Nuorempana menin joskys kesäaamuna suoraan kapakasta töihin mutta enää ei pystyisi. N65
Vierailija kirjoitti:
Mulla meni varmaan 10 vuotta, että nukuin vain muutaman tunnin yössä ja nekin 10 minuutin pätkissä. Lähdin vain aamulla töihin kun eihän siinä muutakaan vaihtoehtoa ole.
Unettomuuteen voi saada sairauslomaa.
Osa voi tehdä töitä huonosti nukuttuaan. Sen sijaan toivoisin, että sydänkirurgini tai lennonjohtaja olisi nukkunut edes muutaman tunnin edeltävien öiden aikana.
Huomaa että nämä ilkeät "mene töihin, ei muuta vaihtoehtoa" -tyypit vain puskevat elämäänsä läpi, koska on pakko.
Pitäkää nyt ihmiset huolta itsestänne! Oletteko sitten tyytyväisiä, jos kuukahdatte työpaikalla kesken töiden, harrastuksissa tai liikenteessä, kun ette ole nukkuneet?
Itselläni perussairauksia eikä puhettakaan, että kykenisin töihin unettomana. Sairaslomaa pidän silloin.
Ei jumalauta... Sillon kun mulla oli pieni vauva kotona niin useampia kuukausia meni niin, että nukuttiin vaan silmäyksiä. Pakko silti oli töihin raahautua.
Melatoniini auttaa nukkumaan, siitä lähtisin liikkeelle. Paljon kahvia ja energiajuomaa, kyllä niillä pysyy hereillä. Jos ongelma jatkuu, niin lääkärin puheille
Menen aina töihin, olen nukkunut tai en. Kotiin jääminen ei ole mulle vaihtoehto ikinä. Ja kyllä, tiedän vuosien kokemuksella mitä on valvoa/nukkua huonosti.