Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä teet jos et ole saanut nukutuksi ja töihin pitäisi mennä

Vierailija
21.09.2025 |

En sitten saanut jostain syystä viime yönä unta, ja koko yö meni valvoessa, ja sitten vielä että nukuin päivällä liikaa, kun en vaan pysynyt enää hereillä ja unohdin laittaa kellon soimaan ja ei liene vaikea arvata kuinka hyvin ensi yönä nukuttaa

No, ei tässä muuten ongelmaa olisi, mutta tässä nyt pitäisi mennä lähipäivinä töihin, että onko ehdotuksia, että miten sitä saisi itsensä pysymään hereillä valvottujen öitten jälkeen ja unirytmin korjattua.

Kommentit (84)

Vierailija
61/84 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mene, jos pitää ajaa autolla yhtään pitempi työmatka. Kerran olen torkahtanut rattiin enkä halua kokea sitä enää ikinä.

Vierailija
62/84 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki iso sohva jossa mahtuu nukkumaan jalat ojennettuna, mieluiten untuvatäytteinen, pehmeä ja turvallinen. Se pelastaa jos nukkumisesta tullut ongelma. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/84 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat työt olleet aina sellaisia, että voi mennä nukkumattakin, vuorotyössä aika normaalia.

Viime yö tuli valvottua ja olo on ihan kaamea. Toivon ettei joku lasten tehohoidon lääkäri tai rekkakuski mene töihin tässä olotilassa.

Vierailija
64/84 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saatana. Todennäköisesti ap on perjantaina vetänyt kaljaa ja mättöä heti töistä päästyään, mutta jostain syystä se ei ole oma vika että se vaikuttaa yöuniin vielä muutamankin päivän päästä. Eikö tällaiset yhdestä huonosti nukutusta yöstä ruikuttavat tajua, että tuhansilla muilla on esimerkiksi pitkäaikaista unettomuutta, sairauksia tai pieniä lapsia jotka valvottavat joka yö, ja silti he käyvät töissä.

Vierailija
65/84 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen esimerkiksi menin töihin julkisilla koska olin valvonut edellisen yön ja nukkunut olemattoman vähän 1,5 viikkoa. En uskalla ajaa autolla. 

Vierailija
66/84 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mitään ongelmaa, töihin vaan. Sitten on oikeasti rankkaa, kun sulla on pienet lapset ja joudut valvomaan kotona silloinkin, kun nukuttaisia. Siitäkin selvitty, kokemusta on.

T. Uniongelmainen kaksosten äiti 

Tämä. Ei voi mennä sohvalle fiilistelemään että tulisikohan se uni, vaan pitää joka sekunti vahtia että lapsi/lapset pysyy hengissä. Mutta hei jaxuhali ap!

Vierailija
67/84 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mitään ongelmaa, töihin vaan. Sitten on oikeasti rankkaa, kun sulla on pienet lapset ja joudut valvomaan kotona silloinkin, kun nukuttaisia. Siitäkin selvitty, kokemusta on.

Tämä. Ei voi mennä sohvalle fiilistelemään että tulisikohan se uni, vaan pitää joka sekunti vahtia että lapsi/lapset pysyy hengissä. Mutta hei jaxuhali ap!

Valitat ihan turhaan. On olemassa ihmisiä, jotka eivät sairauden takia pysty nukahtamaan ollenkaan. Sinä et tiedä väsymyksestä yhtään mitään!

Vierailija
68/84 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä puoltaa potkulakia. Jos aikuinen ihminen nukkuu päivät ja valvoo yöt, niin perusteltua vaihtaa sellaiseen joka on työvuoron hereillä

No jos aikuinen ihminen trollaa vauvalla päivät ja yöt, ei hän työtä ansaitse.

Vierailija
69/84 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valitat ihan turhaan. On olemassa ihmisiä, jotka eivät sairauden takia pysty nukahtamaan ollenkaan. Sinä et tiedä väsymyksestä yhtään mitään!

Niin en mä siis valita. Lapset on jo isoja eikä valvota. Muistan vaan sen ajan kun ei vain ollut mitään mahdollisuuksia levätä, ei yöllä eikä päivällä, niin ap:n fiilistelevä valitus unirytmin kääntämisestä kun lähipäivinä pitää mennä töihin tuntuu aika kepoiselta ongelmalta. Nykyään mua valvottaa sairaudet, mutta ei läheskään siinä mittakaavassa kuin lasten ollessa pieniä, joten pari huonosti nukuttia yötä ei enää hetkauta. En siis pahemmin itse kärsi nyt, enkä valita.

Vierailija
70/84 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valvottu yö on kuin 1 promillen humalatila. Toivottavasti et ole minkään ajoneuvon kuljettaja.

Vierailija
71/84 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menen aina töihin, olen nukkunut tai en. Kotiin jääminen ei ole mulle vaihtoehto ikinä. Ja kyllä, tiedän vuosien kokemuksella mitä on valvoa/nukkua huonosti.

Onko sinulla huonot kotiolot, kun "kotiin jääminen ei ole mulle vaihtoehto ikinä" vai teetkö töitä omassa yrityksessä?

Vierailija
72/84 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sitten vaan mennään nukkumatta töihin. Mitvit?

Minä kyllä arvostaisin sitä, että esimerkiksi liikenteessä ei olisi univajeesta kärsiviä kuskeja. Vuorokauden valvominen vastaa vaikutuksiltaan promillen humalaa.

Omat hommani ovat aina olleet sellaisia, että en ketään niissä hengiltä saa vaikka toheloisin, joten olen vain mennyt töihin, oli edellisen yön unet mitä tahansa. Mutta ammatista riippuu.

Voi mikä hirvittävä järkytys sulle olisi jos tietäisit missä univajeessa esim. lääkärit hoitavat potilaita tai kuljetusalalla kuljettajat joutuvat suharoimaan. Semmoista se elämä on, mikään ei ole täydellistä, yritä muistaa se kun hinkkaat jotain tekstien kirjoitusasuja loputtomiin

Vierailija
73/84 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen töihin tietenkin. Ja otan opikseni, eli nukun seuraavalla kerrallla kunnolla.

Vierailija
74/84 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Faith kirjoitti:

Terve ihminenhän kai voi ainakin lähtökohtaisesti mennä töihin ilman että on nukkunut edeltävän 24 tunnin aikana. Itse en voisi (jos olisin työelämässä) MS-tautini takia. Toimintakykyni olisi mennyt liian huonoksi kun jo sairaus itsessään aiheuttaa väsymystä.

Ap:n tilanteessa tuo 24 tuntia unettomuutta ei tule täyteen, kun hänen onnistui saada reilusti unta päivällä. Tuossa tilanteessa minäkin varmaan pystyisin menemään töihin. Todelliseen unettomuuteenhan kuuluu se ettei pysty nukkumaan päiväuniakaan.

Missä noin sanotaan? 

Olisin sekaisin kuin seinäkello, jos valvoisin 24 tuntia putkeen, vaikka olen ihan terve kaikilla lääketieteellisillä mittareilla.

Toimisin tuolloin jonkinlaisella automaattiohjauksella, mutta näkisin ja kuulisin omiani.

Vierailija
75/84 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sitten vaan mennään nukkumatta töihin. Mitvit?

Minä kyllä arvostaisin sitä, että esimerkiksi liikenteessä ei olisi univajeesta kärsiviä kuskeja. Vuorokauden valvominen vastaa vaikutuksiltaan promillen humalaa.

Omat hommani ovat aina olleet sellaisia, että en ketään niissä hengiltä saa vaikka toheloisin, joten olen vain mennyt töihin, oli edellisen yön unet mitä tahansa. Mutta ammatista riippuu.

Voi mikä hirvittävä järkytys sulle olisi jos tietäisit missä univajeessa esim. lääkärit hoitavat potilaita tai kuljetusalalla kuljettajat joutuvat suharoimaan. Semmoista se elämä on, mikään ei ole täydellistä, yritä muistaa se kun hinkkaat jotain tekstien kirjoitusasuja loputtomiin

Tämäkö selittää hoitovirheet.

Vierailija
76/84 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen töihin ja työskentelen vaaditun ajan ja illalla kotona lepäilen.

Vierailija
77/84 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa ilkeitä ihmisiä taas.

Miten niin ilkeitä? Nukkuminen ei todellakaan ole mitään rakettitiedettä, vaan jokainen osaa sen liskoaivojensa säätelemänä. Eikä ole pätevä syy jäädä pois töistä koska nukuin vähän huonosti ja mua nukuttaa.

Vierailija
78/84 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Faith kirjoitti:

Terve ihminenhän kai voi ainakin lähtökohtaisesti mennä töihin ilman että on nukkunut edeltävän 24 tunnin aikana. Itse en voisi (jos olisin työelämässä) MS-tautini takia. Toimintakykyni olisi mennyt liian huonoksi kun jo sairaus itsessään aiheuttaa väsymystä.

Ap:n tilanteessa tuo 24 tuntia unettomuutta ei tule täyteen, kun hänen onnistui saada reilusti unta päivällä. Tuossa tilanteessa minäkin varmaan pystyisin menemään töihin. Todelliseen unettomuuteenhan kuuluu se ettei pysty nukkumaan päiväuniakaan.

Missä noin sanotaan? 

Olisin sekaisin kuin seinäkello, jos valvoisin 24 tuntia putkeen, vaikka olen ihan terve kaikilla lääketieteellisillä mittareilla.

Toimisin tuolloin jonkinlaisella automaattiohjauksella, mutta näkisin ja kuulisin omiani.

Heh, huomaa ettet ole valvonut sitä 24h. Ei siitä tule vielä kuvailemiasi oireita, tuollaista tulee n. 4 vrk täysunettomuuden jälkeen (ja varmaan tämäkin on sinulle uskomaton asia, siis että noinkin vaikeaa unettomuutta voi olla.) T. Eri

Vierailija
79/84 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutku olen korvaamaton, minun pitää jaksaa painaa, en voi olla sairaslomalla. Itsepähän pilaatte elämänne.

Varmaan sarkasmia tuo kirjoittamasi mutta fakta on että kukaan ei ole korvaamaton.

Niinpä. Kuka vaan voi milloin tahansa joutua tapaturman vuoksi sairaalaan tai kuolla, ja silti joku hoitaa hänen tehtävänsä. Paitsi tietysti siinä tapauksessa, että työ on pienyrittäjän työtä eikä kukaan muu todella voi sitä hoitaa.

Ihmisten kannattaisi huolehtia hyvinvoinnistaan ja terveydestään. 

Vierailija
80/84 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Faith kirjoitti:

Missä noin sanotaan? 

Heh, huomaa ettet ole valvonu

Kuule, minulle tuli oireita, vaikka nukuin joka yö. Luontainen unirytmini on iltavirkku ja olin virkeä, jos sain nukkua 10 tuntia vuorokaudessa. Kumpikin oli hankalaa töissä käydessä.