Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomi yksi kalleimmista euroopan maista, miksi?

Vierailija
21.09.2025 |

Miten ihmeessä voimme olla yksi kalleimmista maista euroopassa? Kylmö talvi selittää vähän, mutta siinäpä se. Hyi.

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole kallista, ruokakaupat paljon halvempia vrt Ruotsi/Espanja. Asunnot halpoja ja hinnat laskussa vrt muu Eurooppa

Mieti sitä että että Ruotsissa sairaanhoitaja tienaa 10 000€/kk, Suomessa 2500€/kk.

Missä päin Ruotsia? Miksi meillä on Ruotsissa niin järkyttävä hoitaja- ja lääkäripula jos tuollaisia summia jaetaan? Olen odottanut sairaanhoitajalle aikaa 4 kk ja lääkärille vähän yli vuoden. Joudun jokaisen vaivan sumplimaan jotenkin ihmeellisesti, että saan lääkkeet. Verikokeisiin en ole saanut lähetettä vuosiin, vaikka lääkkeeni vaatisi vuosittaisen seurannan. Mun koulutukseni on DI Ruotsalaisesta yliopistosta ja mun palkka on kuitenkin vain 58 000kr/kk ja siitäkin lähtee 56% veroa. Sairaanhoitaja käy kuitenkin vain yliopiston kandin tutkinnon ja hakee laellisen oikeuden toimia hoitajana. Jos propagandasi olisi totta niin eiköhän meillä olisi siinä vaiheessa hoitajia ja lääkäreitä saatavilla niin, ettei kansalaisten tarvitsisi ihmetellä. 

Vierailija
22/40 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

K ja S monopoli ruokakaupassa. Sanelevat korkeat ruoan hinnat.

Ja Lidl lähtenyt samaan hinnoitteluun mukaan. Suomen Lidl on ylivoimaisesti kannattavin Lidl Euroopassa. Alkuaikoina oli halpa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole kallista, ruokakaupat paljon halvempia vrt Ruotsi/Espanja. Asunnot halpoja ja hinnat laskussa vrt muu Eurooppa

Espanjassa litra viiniä eurolla, Suomessa sama puteli 18€....

Tupakkiaski vitosen. Suomessa 13e.

Ruokaravintolalasku 15e Suomessa 29e

Vierailija
24/40 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syrjäinen sijainti(kuljetuskustannukset)

Himoverotus ja työn sivukulut

Kilpailun puute

Vierailija
25/40 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tupakkiaski vitosen. Suomessa 13e.

Ruokaravintolalasku 15e Suomessa 29e

Suomalaisen vastaus on tähän.

Tupakkia ja Alkoholia ei tarvitse kenenkään käyttää. Ravintoloissakaan ei ole pakko käydä...

Vierailija
26/40 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meiltä puuttuvat kokonaan kiertävät vierastyöläiset, joiden palkka on alla 2 e/h. Etelä-Euroopassa heitä on sadoin tuhansin, heidän ansiostaan espanjalaiset tomaatit on halpoja. Suomessa moinen on lailla kiellettyä, joten katse suuntautuu vasemmistoliittoon, joka edellyttää, että työntekijä antaa isomman osan tuloistaan valtiolle kuin itse saa. Valtio taas jakaa rahat niille, joille työnteko ei ole kivaa.

Vierailija
27/40 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

K ja S monopoli ruokakaupassa. Sanelevat korkeat ruoan hinnat.

Ja Lidl lähtenyt samaan hinnoitteluun mukaan. Suomen Lidl on ylivoimaisesti kannattavin Lidl Euroopassa. Alkuaikoina oli halpa. 

Joo. Oon huomannut saman. Hinnat nousseet rajusti.

Vierailija
28/40 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lidlin ei tarvitse enää olla halpa. Sen tarvitsee vain olla halvin.

Vierailija
29/40 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalleimmat hinnat, korkeimmat verot, mutta vastapainoksi meillä on pienimmät tulot.

Vierailija
30/40 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siksi minun viinit tulevatkin suoraan ulkomailta

Vierailija
31/40 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi on jo hinnoitellut itseään konkurssikypsäksi maaksi

Vierailija
32/40 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieti sitä että että Ruotsissa sairaanhoitaja tienaa 10 000€/kk, Suomessa 2500€/kk.

kummatkin luvut päin persttä. Ruotsin arvioit liian ylös ja Suomen vastaavasti järkyttävästi liian alas. 

Vierailija
33/40 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähkö, posti myyntiin, silti rahaa ei ole

Bravo bravo

Antakaa nyt tilata  sitä 80% viinaa :D

Vierailija
34/40 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kusipäisistä maahantunkeutujista se johtuu. Jos joku makaa kotona kuin lahna ja saa kaiken ilmaiseksi, pitää toisen maksaa enemmän kaikesta ja tehdä enemmän töitä pienemmällä palkalla.

Vierailija
35/40 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heikko kilpailukyky, pienet palkat, suuri verotus, liikaa saamapuolella

Vierailija
36/40 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep. Söin tänään kahvilassa täytetyn croissantin, tuorepuristetun appelsiinimehun ja teen (ei mikään kovin isokaan). Hinta 16,5 euroa. Ja itse pitää kantaa pöytään sekä siivota jäljet. 

Vierailija
37/40 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nythän yritetään kansantaloutta nousuun. Toimeentulotukea ei saa, jos pystyy hakemaan työttömyyskorvausta, jota voi hakea vain työhön "haluava". Naurattaa ihan, että musut, jotka tänne tulivat ilmaisen rahan perässä, joutuvatkin nyt hakemaan töitä tai palaamaan sinne, mistä tulivat.

Vierailija
38/40 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep. Söin tänään kahvilassa täytetyn croissantin, tuorepuristetun appelsiinimehun ja teen (ei mikään kovin isokaan). Hinta 16,5 euroa. Ja itse pitää kantaa pöytään sekä siivota jäljet. 

huhhuh

Vierailija
39/40 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen eliitti leikkii olevansa Sveitsi? Ja verot päälle. Vai äänestäjä haluaa kannattaa tätä äänestämällä, aina sama tulos.

Vierailija
40/40 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä sain tuolla hinnalla pienen lirun Punaviiniä lasinpohjalle. Oli halpaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi viisi