Suomi yksi kalleimmista euroopan maista, miksi?
Miten ihmeessä voimme olla yksi kalleimmista maista euroopassa? Kylmö talvi selittää vähän, mutta siinäpä se. Hyi.
Kommentit (40)
Vierailija kirjoitti:
K ja S monopoli ruokakaupassa. Sanelevat korkeat ruoan hinnat.
Ja Lidl lähtenyt samaan hinnoitteluun mukaan. Suomen Lidl on ylivoimaisesti kannattavin Lidl Euroopassa. Alkuaikoina oli halpa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole kallista, ruokakaupat paljon halvempia vrt Ruotsi/Espanja. Asunnot halpoja ja hinnat laskussa vrt muu Eurooppa
Espanjassa litra viiniä eurolla, Suomessa sama puteli 18€....
Tupakkiaski vitosen. Suomessa 13e.
Ruokaravintolalasku 15e Suomessa 29e
Syrjäinen sijainti(kuljetuskustannukset)
Himoverotus ja työn sivukulut
Kilpailun puute
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole kallista, ruokakaupat paljon halvempia vrt Ruotsi/Espanja. Asunnot halpoja ja hinnat laskussa vrt muu Eurooppa
Tupakkiaski vitosen. Suomessa 13e.
Ruokaravintolalasku 15e Suomessa 29e
Suomalaisen vastaus on tähän.
Tupakkia ja Alkoholia ei tarvitse kenenkään käyttää. Ravintoloissakaan ei ole pakko käydä...
Meiltä puuttuvat kokonaan kiertävät vierastyöläiset, joiden palkka on alla 2 e/h. Etelä-Euroopassa heitä on sadoin tuhansin, heidän ansiostaan espanjalaiset tomaatit on halpoja. Suomessa moinen on lailla kiellettyä, joten katse suuntautuu vasemmistoliittoon, joka edellyttää, että työntekijä antaa isomman osan tuloistaan valtiolle kuin itse saa. Valtio taas jakaa rahat niille, joille työnteko ei ole kivaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
K ja S monopoli ruokakaupassa. Sanelevat korkeat ruoan hinnat.
Ja Lidl lähtenyt samaan hinnoitteluun mukaan. Suomen Lidl on ylivoimaisesti kannattavin Lidl Euroopassa. Alkuaikoina oli halpa.
Joo. Oon huomannut saman. Hinnat nousseet rajusti.
Lidlin ei tarvitse enää olla halpa. Sen tarvitsee vain olla halvin.
Kalleimmat hinnat, korkeimmat verot, mutta vastapainoksi meillä on pienimmät tulot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siksi minun viinit tulevatkin suoraan ulkomailta
Suomi on jo hinnoitellut itseään konkurssikypsäksi maaksi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieti sitä että että Ruotsissa sairaanhoitaja tienaa 10 000€/kk, Suomessa 2500€/kk.
kummatkin luvut päin persttä. Ruotsin arvioit liian ylös ja Suomen vastaavasti järkyttävästi liian alas.
Sähkö, posti myyntiin, silti rahaa ei ole
Bravo bravo
Antakaa nyt tilata sitä 80% viinaa :D
Kusipäisistä maahantunkeutujista se johtuu. Jos joku makaa kotona kuin lahna ja saa kaiken ilmaiseksi, pitää toisen maksaa enemmän kaikesta ja tehdä enemmän töitä pienemmällä palkalla.
Heikko kilpailukyky, pienet palkat, suuri verotus, liikaa saamapuolella
Jep. Söin tänään kahvilassa täytetyn croissantin, tuorepuristetun appelsiinimehun ja teen (ei mikään kovin isokaan). Hinta 16,5 euroa. Ja itse pitää kantaa pöytään sekä siivota jäljet.
Nythän yritetään kansantaloutta nousuun. Toimeentulotukea ei saa, jos pystyy hakemaan työttömyyskorvausta, jota voi hakea vain työhön "haluava". Naurattaa ihan, että musut, jotka tänne tulivat ilmaisen rahan perässä, joutuvatkin nyt hakemaan töitä tai palaamaan sinne, mistä tulivat.
Vierailija kirjoitti:
Jep. Söin tänään kahvilassa täytetyn croissantin, tuorepuristetun appelsiinimehun ja teen (ei mikään kovin isokaan). Hinta 16,5 euroa. Ja itse pitää kantaa pöytään sekä siivota jäljet.
huhhuh
Suomen eliitti leikkii olevansa Sveitsi? Ja verot päälle. Vai äänestäjä haluaa kannattaa tätä äänestämällä, aina sama tulos.
Vierailija kirjoitti:
Minä sain tuolla hinnalla pienen lirun Punaviiniä lasinpohjalle. Oli halpaa.
Missä päin Ruotsia? Miksi meillä on Ruotsissa niin järkyttävä hoitaja- ja lääkäripula jos tuollaisia summia jaetaan? Olen odottanut sairaanhoitajalle aikaa 4 kk ja lääkärille vähän yli vuoden. Joudun jokaisen vaivan sumplimaan jotenkin ihmeellisesti, että saan lääkkeet. Verikokeisiin en ole saanut lähetettä vuosiin, vaikka lääkkeeni vaatisi vuosittaisen seurannan. Mun koulutukseni on DI Ruotsalaisesta yliopistosta ja mun palkka on kuitenkin vain 58 000kr/kk ja siitäkin lähtee 56% veroa. Sairaanhoitaja käy kuitenkin vain yliopiston kandin tutkinnon ja hakee laellisen oikeuden toimia hoitajana. Jos propagandasi olisi totta niin eiköhän meillä olisi siinä vaiheessa hoitajia ja lääkäreitä saatavilla niin, ettei kansalaisten tarvitsisi ihmetellä.