Kuinka pitkän matkan jaksat ajaa päivässä autolla?
Kommentit (38)
300km alkaa olemaan aika paljon, maksimia en muista. Ehkä se oli n 500km/pvä
10 päivässä tullut nyt ajettua 1300km
Olen ajanut useamman kerran yksin mökkimatkan joka on noin 15h reissu suuntaansa. Pari pysähdystä riittää.
Vierailija kirjoitti:
1200 km olen ajanut yhdessä päivässä
Niin minäkin, vuosikymmeniä nuorempana. Nyt ehkä tuhat kilometriä menisi, jos olisi aivan pakko.
20 h olen ajanut "putkeen", mutta kolmen tunnin välein pidin taukoja. Matka oli Helsingistä pohjoisnorjaan Altaan. Lyhyemmillä tauoilla ois nopeammin päässyt, mutta eipä ollut kiirettä ja välillä piti ravita itseään. Kesäaika ja valoisa yö, joten ei edes väsyttänyt.
Kerran ajoin reilu 900 km yhdellä vessatauolla. En halua toistaa yhtä pitkää matkaa
Vierailija kirjoitti:
Olen ajanut useamman kerran yksin mökkimatkan joka on noin 15h reissu suuntaansa. Pari pysähdystä riittää.
Huh huh mikä mökkimatka. Ei ikinä itselle
10h (850km) on mennyt yhdellä tauolla Lapista etelä-Suomeen.
2970 km olen ajanut yhtäsoittoa. Toki syömässä ja vessassa on täytynyt käydä muutamaan kertaan. Aikaa kului hieman alle 34 tuntia. En ikinä tekisi sitä toiste.
Riippuu autosta ja tiestä. Pisimmät päivämatkat ovat jossain 1300km liepeillä.
Helsingistä Kuusamoon on ajettu yhtä soittoa. Ei mitään ongelmaa.
Laadukkaalla autolla ajaminen on nautinto, eivätkä kilometrit ole mikään ongelma.
En minä vaan tiijä. Paljonko avaaja jaksaa ajaa?
Olen rekkakuski, eli jaksan ajaa vaikka koko päivän, mutta lepoajat tulee aina ajamisen tielle.
Ammattikuljettaja joutuu ajamaan 600-800 km, joka päivä, kelissä kuin kelissä. 6 päivää putkeen ja sitten 24-45 tuntia "lepoa", ja taas mennään uusi kierros.
Riippuu tiestä ja nopeusrajoituksista eli sen minkä 24 tunnissa ehtii ajamaan.
Vierailija kirjoitti:
Ammattikuljettaja joutuu ajamaan 600-800 km, joka päivä, kelissä kuin kelissä. 6 päivää putkeen ja sitten 24-45 tuntia "lepoa", ja taas mennään uusi kierros.
Rekkakuskin työt kiehtoisi. Nyt on vähän muut kuviot kyllä.
En ole ajanut pidempää matkaa kuin Turusta Kuopioon. Yhden kerran pysähdyin.