Tuttava luulee näyttävänsä reilusti nuoremmalta, kuin mitä oikeasti on.
Löytyykö teiltä tuttuja, jotka luulee näyttävänsä reilusti nuoremmalta, kuin onkaan? Tuttu luulee näyttävänsä nuoremmalta kuin onkaan. Ei mitään tyyliin 5v nuoremmalta, vaan 15+ vuotta nuoremmalta. Hän on keski-ikäinen ihminen.
Tunnetteko oikeasti keski-ikäisiä, jotka näyttää puolta nuoremmalta?
Kommentit (90)
Vierailija kirjoitti:
No minä tunnen kyllä hyvin monennäköisiä ihmisiä. Yhdestä naisesta yllätyin, kun kuulin hänen olevan 40, koska olisin luullut häntä yli viisikymppiseksi. Toinen nainen sitten taas näyttää vielä nelikymppisenä ihan samalta kuin kolmekymppisenä. Yksi mies on näyttänyt viisikymppiseltä jo kolmekymppisestä lähtien (on nyt about 40).
En nyt keksi ketään keski-ikäistä, jota luulisin 15-20 vuotta nuoremmaksi. Sen sijaan äitini näytti ikävuodet 50-70 aika lailla samalta. Yksi tuntemani 85-vuotias nainen on näyttänyt melkein samalta kuusikymppisestä lähtien.
Olen huomannut, että jotkut ihmiset, jotka näyttävät nuorena kypsemmältä - tyyliin parikymppisenä heitä voisi luulla kolmekymppisiksi - näyttävät usein vanhempana nuoremmalta. Ikäänkuin heillä ikääntyminen hidastuisi keski-ikäisenä, samalla kun ikätoverit rupsahtavat.
Täällä yksi, joka on ollut nuorena vanhemman/kypsemmän näköinen, sain jopa haukkuja ja ivaa siitä silloin joiltakin.
Mutta aikuisena aina "epäilty" nuoremmaksi. Nyt 60 vuotiaana olen jotenkin säilynyt kasvoiltani keskivertoa paremmin. Ryppyjä ei ole, iho on hyväkuntoinen. Pitkä paksu tukka.
Jos ei olisi kaksoisleukaa ja pömppömahaa niin hyvinkin voisin mennä nuoremmasta.
Samaa olen huomannut muista "nuorena vanhan näköisistä" ikätovereista. Kyllä se naaman vanheneminen jotenkin hidastuu silloin.
Joskus kyllä tapaa jonkun vanhan tutun ja hän näyttää TÄSMÄLLEEN samalta kuin 10 vuotta sitten
Vierailija kirjoitti:
Joskus kyllä tapaa jonkun vanhan tutun ja hän näyttää TÄSMÄLLEEN samalta kuin 10 vuotta sitten
Minullekin tapahtuu tätä, mutta joskus mietin, paljonkohan siitäkin on illuusiota. Esimerkiksi näin lukioaikaisen ihastukseni uudelleen kolmekymppisenä, ja olin ihmeissäni, että hän näytti samalta kuin silloin 18-vuotiaana.
Sitten näin pari vuotta myöhemmin valokuvia tästä miehestä, eikä hän todellakaan näyttänyt nuorelta enää. Näytti ihan siltä kuin kolmekymppisen ketjupolttajan voisi luullakin näyttävän, vähän vanhemmaltakin.
Jokin "filtteri" silmissäni oli ilmeisesti jäänyt jumiin siihen lukioaikaiseen muistoon, kun näin hänet uudelleen pitkän ajan jälkeen.
Istuin taannoin baarissa ja vieressäni istui komeahko mies. Huvikseni pitkään jaariteltuamme kysyin, että minkä ikäiseksi hän minut arvioisi. Sanoi, että olet noin 40-vuotias. Vastasin, että olen juuri täyttänyt 57 vuotta. Menin WC-käynnille ja palattuani mies oli poistunut. Ehkä näki koko olemukseni vasta kävellessäni. Haha.
Äitini kuvitteli pitkään näyttävänsä kovinkin nuorekkaalta. Katseli kasvojaan ilman silmälaseja huonosti valaistussa tilassa ja syytti valokuvia virheellisiksi. Kannattaa katsoa joskus itseään vaikka auton sivupeililasista.
Mutta toki on ihmisiä, jotka ovat luonnostaan ikinuorekkaita. Varsin harvinaisia. Tänä päivänä on sitten varoista riippuen erilaisia keinoja ylläpitää illuusioita.
Minulla on tuttu, jolta kysyttiin tänä kesänä paperit kun osti olutta kaupasta. On 55-vuotias ja ikäisekseen sutjakka ja hyväkuntoinen. Näyttää kyllä ikäistään nuoremmalta, mutta minun mielestä ei ihan noin paljon, vaan korkeintaan 10-15 vuotta nuoremmalta, eli ainakin 40-vuotiaalta.
Martin Nykästä kehuttiin viisikymppisena kirjan julkistamistilaisuudessa miten tämä näyttää nuorelta pojalta vaikka todellisuudessa näytti 70 vuotiaalta mummolta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi nuoremmalta näyttäminen on hyvä juttu?
Kyllähän se tässä nuoruutta palvovassa kulttuurissa sitä on. Aina ei ole ollut näin, että sikäli hyvä kysymys. Ennen arvostettiin ennemminkin vanhempia ihmisiä, elämänkokemuksensa takia. Nykyään ulkonäkö menee sen edelle.
Tämä varsinkin nuoremmissa ikäryhmissä. Mutta vanhempana moni arvostaa ehkä enemmän muita asioita, esim. koulutus, muut taidot, jonkinlainen yhteinen ymmärrys elämästä.
Monet uskoo näyttävässä nuorelta kun teettää ja katsoo omia kuvia puhelimen kasvofilttereiden läpi
Olin 43, kun henkilö, joka ei tuntenut minua eikä ollut edes tavannut aikaisemmin, kysyi ikääni. No sanoin, ettå 43, hän oli aivan varma, että olisin 36 tai 37. Sitten hän pyysi arvioimaan hänen ikäänsä ja sanoin, että 50, mielestäni oli hyvinkin sen ikäisen näköinen. Oli 55. Molemmat olimme vain sen jälkeen, että emme polta, emmekä juo, niin näytämme sen n. 5v iläistämme nuoremmilta.
Sanoisin, että "poikkiksen" oma moka, jos nainen ei ole valehdellut ikäänsä kysyttäessä vaan mies ei vaan ole älynnyt ottaa ikinä asiaa puheeksi. Miten ihmeessä on "hämäystä" pukeutua miten haluaa ja harrastaa mitä haluaa?