Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Metatyöt jäävät aina naisten tehtäväksi

Vierailija
21.09.2025 |

Miehet koittakaa nyt vähän ryhdistäytyä!

Kommentit (1407)

Vierailija
441/1407 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka katkera ja toksinen ketju. Laiska töitään luettelee. Vai onko se nykyään tyhmä "töitään" luettelee?

Sulla on ilmeisesti vaikeaa ymmärtää mistä tässä keskustellaan.

Vierailija
442/1407 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku jolla ei ole koskaan metatöitä ja joka keksii 10 sekunnissa mitä tehdä ruuaksi voinee auttaa minua. Minulla on kilo perunoita, mitä tekisin niistä tänään ruuaksi?

Mulla kai sit on niitä metatöitä jos ruuan miettiminenkin sellaiseksi lasketaan, mutta tässä nyt kuitenkin.

Tee muussa, tee perunapannukakkuja, tee röstiperunoita, tee perunalohkoja, tee keitettyjä perunoita, tee perunarieskaa...

Hän kysyi koko ruokaa, ei pelkkää perunalisäkettä. Eli pitää keksiä myös mitä protskua tms ostetaan perunoiden kaveriksi ja millä reseptillä kokataan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
443/1407 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitkä hiton metatyöt? Asiat hoituu ilman niiden jatkuvaa pyörittelyäkin. Tekee ja toimii sen jatkuvan miettimisen sijasta vaan. 

T. Nainen 

Tässä on nyt aika monta sivua käyty läpi tätä käsitettä joten kyllä sinullakin on mahdollisuus se ymmärtää.

Tottakai lukea osaan, mutta jos joku kirjoittaa puutaheinää niin ei se tarkoiita että lukemalla siitä se tulisi minulle tutuksi. Metatyö on uhriutuvien naisten keksimä käsite mitä on kiva kylvää jotta saa vähän uhrautua lisää. Se metatyöstä uhriutumiseen käytetty aika olisi ollut jo vuoden metatyöt.

Vierailija
444/1407 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en ymmärrä miten joku ruokareseptin päättäminen voi olla työtä.

A. Siihen menee noin 10 sekuntia.

B. Se on normaalia elämää perheessä, ei mitään työntekoa.

Jos ruoan päättäminen perheessä on työtä, perhettä ei olisi koskaan kannattanut hankkia.

Pitäähän niitä päättää enemmän kuin yksi kerralla. Joka päivä pitää syödä. Vai käytkö aina yhdet ainekset kerrallaan kaupasta?

Teen yleensä ruokaa pariksi päiväksi kerrallaan, joten 10 sekunnin päätös täytyy tehdä 3-4 kertaa viikossa. En tukahdu tuohon työmäärään.

Sulla on hyvä reseptikirjasto päässä kun tiedät 10 sekunnissa myös, mitä aineksia ja paljonko tarvitset mihinkin ruokaan ja mitä niistä ehkä on valmiiksi, vai p

Sekä lähellä täydellinen ruokakauppa ja rajattomasti rahaa.

Itse joudun katsomaan tarjouksia ja niistä sitten keksimään mitä syön seuraavan viikon. En ole kutsunut tuota metatyöksi vaan suunnitteluksi, mutta sitähän se määritelmän mukaan on.

Vierailija
445/1407 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku jolla ei ole koskaan metatöitä ja joka keksii 10 sekunnissa mitä tehdä ruuaksi voinee auttaa minua. Minulla on kilo perunoita, mitä tekisin niistä tänään ruuaksi?

Mulla kai sit on niitä metatöitä jos ruuan miettiminenkin sellaiseksi lasketaan, mutta tässä nyt kuitenkin.

Tee muussa, tee perunapannukakkuja, tee röstiperunoita, tee perunalohkoja, tee keitettyjä perunoita, tee perunarieskaa...

Ei ole maitoa, ei ole sipulia eikä jauhojakaan. Alle tunnissa pitäisi ruuan olla valmis, kun mies tulee töistä. Taidan keittää perunat, kiitos vinkistä. Kyllä niilläkin nälkä lähtee.

Vierailija
446/1407 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet hyväksikäyttävät naisten aivokaistaa. Siksi ne kyselee koko ajan, että missä se, tämä tai tuo asia on. Kyselevät, että mitä ruuaksi, paljonko kello, mikä päivä on, mitä, mitä, mitä, mitä??? Loputtomasti. Eivät viitsi opetella ja painaa mieleen missä mikin asia on, kun voi aina kysyä. Ei tartte muista. 

Ja mites ne tunnetaidot? Siinäkin pitää naisen opastaa, ohjata ja kannatella. 

Pistäkää naiset rajaa ja lujaa! 

Vierailija
447/1407 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hän kysyi koko ruokaa, ei pelkkää perunalisäkettä. Eli pitää keksiä myös mitä protskua tms ostetaan perunoiden kaveriksi ja millä reseptillä kokataan.

Ymmärsin että hänellä on vain perunoita ja sillä mennään. Kuinka vaikeaa on kävellä kauppaan ja ostaa sieltä jotain proteiinia. 

Esim kalaa, lihaa, tofua, kanaa! Ja heittää uuniin ja maustaa. Minulla meni alle 10sek.

Vierailija
448/1407 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitkä hiton metatyöt? Asiat hoituu ilman niiden jatkuvaa pyörittelyäkin. Tekee ja toimii sen jatkuvan miettimisen sijasta vaan. 

T. Nainen 

Metatyöt on ajattelua ja suunnittelua. Sä et voi tehdä oikein mitään ajattelematta ensin.

Vierailija
449/1407 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en ymmärrä miten joku ruokareseptin päättäminen voi olla työtä.

A. Siihen menee noin 10 sekuntia.

B. Se on normaalia elämää perheessä, ei mitään työntekoa.

Jos ruoan päättäminen perheessä on työtä, perhettä ei olisi koskaan kannattanut hankkia.

Pitäähän niitä päättää enemmän kuin yksi kerralla. Joka päivä pitää syödä. Vai käytkö aina yhdet ainekset kerrallaan kaupasta?

Onko teillä jatkuvasti vaihtuvat raaka-aineet? Mä kyllä tuon kaupasta useimmiten niitä samoja, jos vaihtelua tekee mieli niin hakee sitten ne erikseen. 

Vierailija
450/1407 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Nainen 

Tässä on nyt aika monta sivua käyty läpi tätä käsitettä joten kyllä sinullakin on mahdollisuus se ymmärtää.

Toi nyt on provo eikä todellakaan nainen

Vierailija
451/1407 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai vitsi mun mies on onnekas kun sillä on mut vaimona, eikä näitä metatyöstä kitiseviä akkoja. 

Yhdessä jo 35 vuotta ja mitään metatöitä tai muitakaan töitä ei lasketa vaan se tekee joka ehtii. 

Vierailija
452/1407 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Nainen 

Tottakai lukea osaan, mutta jos joku kirjoittaa puutaheinää niin ei se tarkoiita että lukemalla siitä se tulisi minulle tutuksi. Metatyö on uhriutuvien naisten keksimä käsite mitä on kiva kylvää jotta saa vähän uhrautua lisää. Se metatyöstä uhriutumiseen käytetty aika olisi ollut jo vuoden metatyöt.

Naisenamies on palannut keskusteluun :D

Vierailija
453/1407 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Nainen 

Toi nyt on provo eikä todellakaan nainen

Kiva kun päätät minun puolestani etten ole nainen 😊 sillä tavalla. 

Tässä sinulle yllätys. Me kaikki naisetkaan ei kitistä joka asiasta tai uhriuduta jatkuvasti 

Vierailija
454/1407 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ruuan suunnittelu on metatöitä. Ei se mustakaan ole mitenkään vaikeaa tai kuormittavaa, kun asun yksin ja tiedän mistä pidän. Mutta voin ymmärtää, että perheessä tuo voi olla hankalampaa, kun mieltymyksiä ja rajoituksia on enemmän.

Vierailija
455/1407 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai vitsi mun mies on onnekas kun sillä on mut vaimona, eikä näitä metatyöstä kitiseviä akkoja. 

Yhdessä jo 35 vuotta ja mitään metatöitä tai muitakaan töitä ei lasketa vaan se tekee joka ehtii. 

Sinä olet selvästikin mies.

Vierailija
456/1407 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tein varmaan metatyötkin väärin kun koululainen huolehti itse että on uintikerrallakin välineet mukana. Tietysti kysyin että mitäs tarvitaan jne ja lapsi itse laittoi tavarat mukaan. 

Tuo on ihan vaan lapsen kasvattamista. Meta työtä oli sen kun luit wilmasta että kas, heillä on tiistaina uintia, kirjoitit sen kenties kalenteriin ja edellisenä päivänä muistutit lasta että on uintia etsipä sopiva uikkari valmiiksi ja lopulta tarkoitit että lapsi on oikeasti pakannut sen uikkarin. Ellei kyse ole jo teinistä, silloin en tarkistaisi, oma moka jos jää.

Voi onpa rankkaa metatyötä.

Kannattaa jutella puolison kanssa ja jakaa sitä tasaisemmin niin ei ole sinulle niin rankkaa.

Olet kyllä todella yksinkertainen. Mähän vittuilin tuolle toiselle, että onpa rankkaa. 

Vierailija
457/1407 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärsin että hänellä on vain perunoita ja sillä mennään. Kuinka vaikeaa on kävellä kauppaan ja ostaa sieltä jotain proteiinia. 

Esim kalaa, lihaa, tofua,

Aikaa on nyt reilusti alle tunti. Kauppaan kävelee 15 min suuntaansa. En millään ehdi.

Vierailija
458/1407 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruoan miettiminen on isommassa perheessä yksi kuormittavimpia metatöitä. Toisaalta uskon suunnittelun nimeen vannovia, että siitä olisi mahdollista tehdä helpompaa kiertävällä ruokalistalla ja vakio-ostoslistoilla, jos ei ole pakko mennä joka alennuksen perässä. Ja vielä helpompaa siitä saisi tilaamalla esim. sen Ruokaboksi-palvelun, jos rahat riittävät.

Joten siinä mielessä se on sellainen metatyö, josta VOI tehdä itselleen myös helpomman. Ei vaan muka ikinä ole ollut aikaa istua alas ja tehdä tuota pidemmän päälle helpottavaa metatyön metatyötä, vaan suunnittelee viikko kerrallaan osin tarjousten mukaan...

Vierailija
459/1407 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottakai sun mies tykkää, kun sinä teet kaiken. 

Vierailija
460/1407 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärsin että hänellä on vain perunoita ja sillä mennään. Kuinka vaikeaa on kävellä kauppaan ja ostaa sieltä jotain p

Tässä on loistava (keksitty) esimerkki metatyön puutteesta. Nuo kun olisi pitänyt hankkia jo eilen tai aiemmin, eikä nyt tuskailla kun ei ehdi eikä pysty. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kolme