Metatyöt jäävät aina naisten tehtäväksi
Kommentit (1407)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Herranjestas kun on vaikeaa. Meillä on lapsella reseptilääke ja kun haen lääkkeet, laitan muistutuksen kalenteriin koska haen seuraavan. Yksinkertaisille huomio! Laitan muistutuksen niin että lääkkeet eivät ole vielä loppu.
Laitoit muistutuksen, eli teit metatöitä. Ihan fiksua toimia noin, ei kalenteita ole ihan syyttä.
Ei kai herranjestas kaikkea kalenterimerkintöjä voi lukea töiksi ja uhriutua sitten toiselle!! Ei ihme jos perheet hajoaa! Olen aivan hämmentynyt kuinka saamattomia ihmiset on jos tämä on jotain työtä.
Ei tietenkään ole kyse yksittäisestä kalenterimerkinnästä, vaan siitä että joka ainoa lapsiin liittyvä muistettava asia jää sen toisen vanhemman suunniteltavaksi ja kalenteroitavaksi. Typerää takertua yksittäiseen esimerkkiin, kun kyse on ollut alusta asti kokonaisuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Naiset ovat erinomaisia kehittämään ongelmia.
Miten tämä liittyy tähän ketjuun?
Jos taas viittaat metatöihin, niin kyseessä ei ole ongelman kehittäminen, vaan sen ratkaiseminen Metatöitä on tehty aina, vaan eri nimellä tai kokonaan nimettä. Jotta ongelma, eli se että toinen suhteessa tekee enemmän kuin toinen ja kokee tästä vääryyttä, saataisiin ratkaistua, on käsite nimetty.
Vierailija kirjoitti:
Miehet kasvatetaan edelleenkin tähän yhteiskuntaan elämään omaa elämää ja toteuttamaan sitä omaa juttua. Nyt trendaava uuskonservatismi ruokkii tätä ajatusta, miehellä pitää olla se oma, itsekäs missio tässä elämässä.
Naiset nähdään apujoukkoina tukemassa tätä miehen missiota.
Mutta v*tut, ei olla. Olkaa naiset itsekkäämpiä, olette syntyneet tänne tekemään omaa juttuanne, toteuttamaan itseänne, ette avustamaan miehiä, mitä tämä metatyökin on. Toisille mahdollistamista. Älkää tehkö enää yhtään myöskään sitä tunnetyötä miesten puolesta.
Jos olisin ollut semmoinen kiltti ja mukava vaimo, olisin sanonut aamulla miehelle, että otatko ne sinun harrastuskamppeet pois sieltä minun auton takakontista. Mutta koska en viitsi enää organisoida asioita toisten puolesta heidän mukavuuttaan lisätäkseni, niin tuolla minun auton kontissa ne on edelleen ja minun työpaikan parkkipaikalla. Mies huomaa asian tuossa reilun tunnin päästä.
Vierailija kirjoitti:
Naiset ovat erinomaisia kehittämään ongelmia.
Kummasti miehelle oli ongelma, kun unohdin uusia pillerireseptin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en ymmärrä miten joku ruokareseptin päättäminen voi olla työtä.
A. Siihen menee noin 10 sekuntia.
B. Se on normaalia elämää perheessä, ei mitään työntekoa.
Jos ruoan päättäminen perheessä on työtä, perhettä ei olisi koskaan kannattanut hankkia.
Pitäähän niitä päättää enemmän kuin yksi kerralla. Joka päivä pitää syödä. Vai käytkö aina yhdet ainekset kerrallaan kaupasta?
Teen yleensä ruokaa pariksi päiväksi kerrallaan, joten 10 sekunnin päätös täytyy tehdä 3-4 kertaa viikossa. En tukahdu tuohon työmäärään.
Sulla on hyvä reseptikirjasto päässä kun tiedät 10 sekunnissa myös, mitä aineksia ja paljonko tarvitset mihinkin ruokaan ja mitä niistä ehkä on valmiiksi, vai pitääkö kaikki ostaa! Koko ruoanlaittoon liittyvä metatyö 10 sekunnissa kerrallaan on todella hieno saavutus, onnea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet kasvatetaan edelleenkin tähän yhteiskuntaan elämään omaa elämää ja toteuttamaan sitä omaa juttua. Nyt trendaava uuskonservatismi ruokkii tätä ajatusta, miehellä pitää olla se oma, itsekäs missio tässä elämässä.
Mutta v*tut, ei olla. Olkaa naiset itsekkäämpiä, olette syntyneet tänne tekemään omaa juttuanne, toteuttamaan itseänne, ette avustamaan miehiä, mitä tämä metatyökin on. Toisille mahdollistamista. Älkää tehkö enää yhtään myöskään sitä tunnetyötä miesten puolesta.
Jos olisin ollut semmoinen kiltti ja mukava vaimo, olisin sanonut aamulla miehelle, että otatko ne sinun harrastuskamppeet pois sieltä minun auton takakontista. Mutta koska en viitsi enää organisoida asioita toisten puolesta heidän mukavuuttaan lisätäkseni, niin tuolla minun auton ko
Mutta sähän oletkin vain mulkku.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Herranjestas kun on vaikeaa. Meillä on lapsella reseptilääke ja kun haen lääkkeet, laitan muistutuksen kalenteriin koska haen seuraavan. Yksinkertaisille huomio! Laitan muistutuksen niin että lääkkeet eivät ole vielä loppu.
Laitoit muistutuksen, eli teit metatöitä. Ihan fiksua toimia noin, ei kalenteita ole ihan syyttä.
Ei kai herranjestas kaikkea kalenterimerkintöjä voi lukea töiksi ja uhriutua sitten toiselle!! Ei ihme jos perheet hajoaa! Olen aivan hämmentynyt kuinka saamattomia ihmiset on jos tämä on jotain työtä.
Ei töiksi vaan METAtöiksi.
Jos tuo olisi osa palkkatyötäsi, se olisi laskutettavaa hommaa/kuuluisi työhön.
Perheet hajoaa, koska kumppania ei kuunnella. Jos toinen joutuu hoitamaan kaiken suunnittelun ja metatyön, se alkaa ajan kanssa v*tuttaa.
PS. tämän ketjun uhriutuja ja väärinymmärtäjä olet valitettavasti nyt sinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en ymmärrä miten joku ruokareseptin päättäminen voi olla työtä.
A. Siihen menee noin 10 sekuntia.
B. Se on normaalia elämää perheessä, ei mitään työntekoa.
Jos ruoan päättäminen perheessä on työtä, perhettä ei olisi koskaan kannattanut hankkia.
Pitäähän niitä päättää enemmän kuin yksi kerralla. Joka päivä pitää syödä. Vai käytkö aina yhdet ainekset kerrallaan kaupasta?
Teen yleensä ruokaa pariksi päiväksi kerrallaan, joten 10 sekunnin päätös täytyy tehdä 3-4 kertaa viikossa. En tukahdu tuohon työmäärään.
Sulla on hyvä reseptikirjasto päässä kun tiedät 10 sekunnissa myös, mitä aineksia ja paljonko tarvitset mihinkin ruokaan ja mitä niistä ehkä on valmiiksi, vai p
Hän on varmaan ammatiltaan kokki.
Vierailija kirjoitti:
Täytyy sanoa että monessa perheessä nainen HALUAA pitää kaikki langat käsissään. Lopulta uhriuditaan sitten kun mies ei tee tai tekee eri tavalla. Tämä on todella yleistä.
Näin se on.
Joku jolla ei ole koskaan metatöitä ja joka keksii 10 sekunnissa mitä tehdä ruuaksi voinee auttaa minua. Minulla on kilo perunoita, mitä tekisin niistä tänään ruuaksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olisin ollut semmoinen kiltti ja mukava vaimo, olisin sanonut aamulla miehelle, että otatko ne sinun harrastuskamppeet pois sieltä minun auton takakontista. Mutta koska en viitsi enää organisoida asioita toisten puolesta heidän mu
Tänään meni näin. Jos olisin huomauttanut, olisin ollut v-mainen besserwisser nalkuttaja. Elämä on valintoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en kokenut, että mun elämässä edes oli metatyötä, ennen kuin oli lapsia. Tai paremmin sanottuna sitä oli niin vähän, että se tosiaan hoitui omalla painollaan kuin itsestään.
Varmaankin lähemmäs sitä tilannetta taas palataan, kun lapset ovat isoja teinejä, lakkaavat kasvamasta ja hoitavat itse 99% omista asioistaan ilmoittautumisia ja vaatteiden ostoa myöten.
Yksi kaveri oli niitä ihmisiä, joilla ei tehdä metatyötä ollenkaan. Hän saattoi ihan tyytyväisenä olla töissä siihen aikaan kun lasta olisi pitänyt olla jo viemässä harrastuksiin, mutta siellä se oli kotona ja ilman ruokaa. Tai hammaslääkäri ja parturi oli varattuna samalle päivälle, mökille lähdettiin ilman juomavesiastiaa, allergisen lapsen ruoat jätettiin ostamatta. Arki oli muiden silmissä pelk
Nyt tuli sellainen womensplaining että oksat pois. Olihan tämä vitsi?
Mitkä hiton metatyöt? Asiat hoituu ilman niiden jatkuvaa pyörittelyäkin. Tekee ja toimii sen jatkuvan miettimisen sijasta vaan.
T. Nainen
Miksi vaimon pitäisi pitää huolta miehen harrastuskamoista? Heti tultiin nimittelemään mulkuksi kun nainen jätti niistä huolehtimisen miehelle.
Vierailija kirjoitti:
Mitä ovat metatyöt?
Suunnittelu ja organisointityöt. Esim kesälomaviikko.
Vierailija kirjoitti:
Mitkä hiton metatyöt? Asiat hoituu ilman niiden jatkuvaa pyörittelyäkin. Tekee ja toimii sen jatkuvan miettimisen sijasta vaan.
T. Nainen
Tässä on nyt aika monta sivua käyty läpi tätä käsitettä joten kyllä sinullakin on mahdollisuus se ymmärtää.
Kuinka katkera ja toksinen ketju. Laiska töitään luettelee. Vai onko se nykyään tyhmä "töitään" luettelee?
Vierailija kirjoitti:
Joku jolla ei ole koskaan metatöitä ja joka keksii 10 sekunnissa mitä tehdä ruuaksi voinee auttaa minua. Minulla on kilo perunoita, mitä tekisin niistä tänään ruuaksi?
Mulla kai sit on niitä metatöitä jos ruuan miettiminenkin sellaiseksi lasketaan, mutta tässä nyt kuitenkin.
Tee muussa, tee perunapannukakkuja, tee röstiperunoita, tee perunalohkoja, tee keitettyjä perunoita, tee perunarieskaa...
Vierailija kirjoitti:
T. Nainen
Iso osa naisten metatöistä on muiden asioista huolehtimista, yleensä lasten. Tuossa edellä yksi nainen kertoi ettei huolehdi miehensä harrastuskamoista. Eipä tultu sanomaan, että niin sitä pitää vaan haukuttiin mulkuksi. En tajua.
Jep ja pahoin pelkään että tämäkin on vasta pientä pintaraapaisua....