Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

¨¨ Ensikot viikot 15-16¨¨

11.04.2007 |

Ei näkynyt uutta pinoa vielä, enkä viitsinyt tuonne vanhentuneeseen pinoon enää kirjottaa, joten tässäpä taas uutta parin viikon periodia varten.

En valitettavasti vaan osaa hakea tuota meidän esittelyä tähän, joten joku taitavampi, pliiis apuja!

Omanapainen harmitusasia: Tänään ivf-suunnittelukäynnillä, ja tyksissä on niin kiirettä, että ivf menee syksylle. Voi kökkö!! Tod.näk. ivf olisi aivan syyskuun alussa (piikitys ym. touhut alkaa elokuussa). En kyllä millään viitsi tämän viivästyksen takia siirtyä yksityisellekään, joten nyt vaan odotellaan. Hyi hitto kun ne piikit oli pahan näköisiä! Varsinkin se eka Procren-pistos *iho menee ihan kananlihalle*

Nyt ei tuu mieleen mitään muuta kommentoitavaa - öööh, kivaa viikon jatkoa kaikille Enskoille - ja niitä +++++++++++tuulia!

Jessis

Kommentit (67)

Vierailija
21/67 |
14.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa ihanan aurinkoinen päivä! Tiedossa on pihatyöpainotteinen viikonloppu. Me asutaan vanhassa maalaistalossa jossa on valtavan iso piha, joten hommia siinä kyllä riittää! Ikkunatkin pitäisi pestä, ne näyttävät ihan kamalilta auringonpaisteessa!

KILLE kiitos kommenteista ratsastamisen suhteen. Aiotko jatkaa ratsastusta nyt raskaana ollessasi? Mä en ole vielä oikein päättänyt mitä teen asian kanssa sitten kun hoidot alkaa, pitää kuulostella omaa oloa sitten. Jotain liikuntaa hevosten pitää kyllä saada, ja itsellekin se ratsastaminen on sellaista rentoutumista ja terapiaa että toisaalta lulisin olevan hyväkin jatkaa sitä jos se ei tunnu pahalta. Mun hevoset on sen verran kilttejä että ei niiden selästä yleensä tipu! Niillä voi kyllä ajaa kärryilläkin, eli pakko ei ole mennä selkään jos siltä tuntuu. Mutta katsotaan.

TRIXIElle myös vilkutukset ja pidelkäähän meille kaikille paikkoja valmiina siellä odotuspulen pinossa!

APILA kiva kuulla sinustakin pitkästä aikaa ja toivotaan että teillä on simppanäytteen tuloskin hyvä ja verikokeet myös. Mulle ei tuota aukiolotutkimusta tehtykään, koska huonojen simppojen takia meille on ICSI ainoa järkevä hoito, ja siinä ei sillä aukiololla ole mitään merkitystä.

DESEJO jospa sun outo olo tarkoittaisikin että plussa on tulossa! Täällä on nyt sellainen plussa-aalto meneillään että eihän se ihme olisi!

YKSIS kiva että täti viimein löysi sinut. Pitkät kierrot on maailman rasittavimpia, täälläkin on niistä ihan riittävästi kokemusta!

Mitenkäs KILLAn munikset kasvaa, vieläkö sulla on ollut kivasti kipuja?

TUISKUTIUSKU: Mulla on tosiaan aika tuhti pistosannos, ja pelkäänkin että saan jotain kamalia oireita tai hyperin. Mutta ilmeisesti tuo iso annos on tarpeen, kun mulla ei ola omat hormonit ihan kohdallaan ja hoito tehdään lyhyellä kaavalla. Mulla tuli se lääkekatto täyteen jo yhdestä Synarela-pullosta ja kahdesta Gonal-F kynästä. Vielä pitää ostaa pari kynää lisää ja se Pregnyl-piikki sekä luget.

Kaikille muillekin aurinkoiset terkut!

Oma napa vielä: kp 24/33, odottelua vaan ja toivon todella että tämä kierto ei veny, päin vastoin en pistäisi pahakseni vaikka se olisi normaalia lyhyempi että päästäis hoidon alkuun!

Vierailija
22/67 |
14.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällähän oli taas kirjoiteltu runsain mitoin - ja oikein kahdelle palstalle ;-) Itse pysyttelin tietoisesti poissa koko kuluneen viikon, iski kauhea masennus päälle...tuntu etten halunnut lukea enkä ajatella koko lapsenhankinta asiaa. Nyt olen taas noussut montusta ja heilun täällä pystypäin! Osasyy masennukseen oli varmasti se, että lemmikkini kuoli yllättäen alkuviikosta :( Risoi tosi pahasti, kun jotkut eivät ymmärtäneet miten pientä jyrsijää (" kissanruokaa" niinkuin eräs kollegani ystävällisesti huomautti) voi surra. *Huokaus*

Kille, Kille minkäs teit!! Isot onnittelut plussasta :) Ihanaa, että niin monella enskalla on tärpännyt! Antaa toivoa myös meille muille *yrittää imeä itseensä ilmassa leijuvia plussatuulia*

Diina ja Marge muistaakseni peräänkuuluttivat tätiä. Onko eksynyt jo löytänyt perille?

YA: hienoa, että täti kurvasi paikalle! Joo, meillä näyttää olevan aika samanlainen tausta :) Mulle lääkäri sanoi, että kropalta voi mennä syömisjuttujen vaikutusten korjaamiseen useita vuosia mutta useimmiten luonto kyllä ns. parantaa haavat. Mulla oma kierto esim. on vielä hakusessa, mutta verikokeiden mukaan hormoniarvot ovat jo hienoisessa nousussa :) Oletko muuten nyt pystynyt ollenkaan ratsastamaan selkäkipujen takia?

Dese: nyt toivotaan kovasti, että se täti pysyy poissa ja luomuoviksen jatkoksi saataisiin myös muita hyviä uutisia!!

Tuisku, Brooke ja Killa ainakin muistaakseni piikittelivät - tsemppiä sinne! Killa kysäisi myös alavatsakivuista piikittelyn aikana, ja mulla kyllä ainakin juili välillä ihan törkeästi alavatsassa kun pistelin Puregonia. Varsinkin vasemmalla puolella tuntui välillä melkein kuin puukolla olisi isketty, sellainen nopea, vihlova kipu. Mulla munasarjoja jouduttiin herättelemään aika pitkään ennen irrotuspiikkiä, eli jouduin piikittelemään peräti 17 pvää. Puregonia oli annoksena pääasiassa 50IU ja muutamana päivänä 75IU.

Naksu: toivottavasti aikataulut tädin kanssa natsaa ja pääset myös piikittelemään!

ON: Nyt on siis masennus-montusta noustu ja lähdetty uudella innolla jatkamaan! Eli eilen pistin ensimmäisen Menopur-piikin ja eka ultra on keskiviikkona. Toivotaan nyt, että tällä lääkkeellä vedettäisiin plussa kotiin! Lääkärin vastaanotolla en ole vielä käynyt (ainoastaan hoitsun pistosopetuksessa) joten en ole inssin mahdollisuudesta vielä päässyt kysymään, mutta keskiviikkona otan asian esille. Toivottavasti lääkäri on suotuisa ajatukselle! Raahaan miehen mukaan vastaanotolle, joten me yritetään yhdessä olla oikein vakuuttavia ;-) Pikkaisen kyllä hämmästyttää se, ettei inssiä edes mainittu viime pistoskierroksella, jos kerta se yleensä yhdistetään pistohoitoihin...no, katsotaan mitä lekuri nyt on mieltä.

Tuossa aikaisemmin oli pientä keskustelua piikittelystä yleisellä paikalla - vessassa tms. ja Puregon kynällähän se kyllä sujuu näppärästi, mutta ajattelen kauhulla tulevaa ma ja ti omalta osaltani - en ole kumpanakaan päivänä kotona mutta Menopuria pitäisi pistää...Sehän sekoitetaan samalla tavalla kuin Pregnyl, eli on jauhe ja sekoitusneste...Eilen meillä oli nimittäin miehen kanssa lieviä vaikeuksia saada kaikki lääke imettyä ruiskuun vaikka meitä oli siinä kaksi - mitenköhän saan homman hoidettua yksin, ja vielä jossain ravintolan vessassa :-o A-P-U-A!!!

Huhheijaa, tulipa rustattua - nyt pyykkikone päälle ja sitten ulos pihahommiin!

Isot terkut ja halakset myös kaikille muille Enskoille! Oikein ihanaa viikonlopun alkua :)

-Buumi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/67 |
14.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksis: toi perhelääkärisysteemi kuulostaa kivalta, kun ilmeisesti siinä voi myös valita lääkärinsä? Meillä kun on tuo tk:ssa väestövastuusysteemi, niin omalääkäri tulee osoitteen mukaan, eikä itselläni ihan kemiat kohtaa tuon omani kanssa... Siksi olen monta kertaa hakeutunutkin yksityiselle, kun ei oikein ole luottoa ollut tuohon.

Tuisku: päivitellään sinutkin! :) Sielläkin siis pistelyt menossa, mites on sujunut? Katoin itelleni noi Luge-hinnat netistä ja ainakin mulle määrätys 100mg x 30 kaps maksaa 14.98,- eikä siis ole KELA-korvattava. Sitten 90kpl maksaa yli 30,- eli jos useemman kierron joutuu niitä käyttämään, niin tulee halvemmaksi toi iso paketti.

Kille: pysy seurassa vaan, täähän on ihan parasta porukkaa! :) Ja tuulet puhalsi selvästiä tänne asti, joten koitan hypätä vielä samaan junaan sun kanssa! :)

Apila: olipas hauska kuulla sustakin pitkästä aikaa! :) Koitan kehitellä sullekin päivtystä seuraavaan listaan! Kiva, että putket oli siellä auki ja toivotaan hyviä tuloksia simpoista ja verikokeista!

Dese: ymmärrän hyvin, ettei palstaile töissä. Itellenikään ei tulisi mieleenikään sitä tehdä! Toivotan ihmettä teille! *bd*

Ninnuli: samat sinne kuin Killellekin, eli kyllä meidän seurana saa pysyä siihen asti, kun siltä tuntuu. Itse en varmaan tule ikinä uskaltautumaan o-puolelle, vaikka miten onnellisesti joskus kävisi! ;)

Brooke: kylläpäs päivät menee hitaasti, vielä reilu viikko sulla kiertoa jäljellä. Onneksi sentään sulla riittää hommia, niin ettet ihan vaan joudu odottelemaan.

Naksu: häh, ei kai se sullakin voi olla se suunnittelu vasta viikolla 34?! No ehkäpä sun ei tarvii sitä odotellakaan, vaan otat plussan tosta kolmannesta inssistä! :)

Buumi: jo johan sä jouduit pistelemään! No en valita yhtään enää omia päiviäni! :) Puhukaa tosiaan sen inssin puolesta lääkärille!

ON: pistelyt sujuu jo rutiinilla ja alavatsan jomottelu on helpottanut -onneksi vai harmiksi en osaa päättää! Tavallaan hyvä, että loppui, kun jo vähän huolestuin, mutta toisaalta nyt mietin että mitä tää tarkoittaa! Että eikö munikset kasva enää ollenkaan, kun en mitään tunne! Mä en näköjään oo mihinkään tyytyväinen! ;)

Killa

Vierailija
24/67 |
15.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan mieletön keli! Arskaa on tullut otettua oikein kunnolla. Piti ihan suojata itseään aurinkorasvalla ja mikä kesäinen fiilis tulikaan =) Toivottavasti monella on ollut mahdollisuus nauttia tästä päivästä! Huomenna seuraa jatkoa eli ei mitään muuta ohjelmaa, kuin aurinkoa :)

Killa, kyselit tuota pistos juttua. Itsehän jouduin silloin pistelemään 14 päivää, meinasi hiukan olla jo tuskaa¿Siis ei sattunut tms. mutta mua rupes jotenkin se touhu ärsyttämään. Mitään apuahan siitä ei juuri siis ollut, kun niiden munisten kasvu tyssäsi. Saalis oli siis paljon ja pieniä. Annoskin vain 25 IU. Lugeilla sitten jouduttiin avustaa, ettei ihan kaameeta vuotoa olis tullut. Toivotaan vaan nyt sulle parempaa onnea ja huomennahan jo jotain selviää!

Yksis, sielläkin se täti oli hukassa. Alkaa epäilys nostamaan päätä kyllä, kun noin venyy¿ ja nyt eka lääkäri varattu! Hauskaa tuo tuollainen perhelääkäri-systeemi.

Brooke ja muut! Millaisia lääkkeitä määrätään ivf ja ICSI hoitoihin? Onko ne aina samat? Mulla, kun ei ole mitään hajua tuosta. Onko tuo Gonal-F kynä vai pitääkö liuos itse sekoittaa? Kuinkahan nuo yksiköt määräytyy, kun mulla esim. puregonia oli vain 25IU ja silti sain vaikka kuinka niitä muniksia kasvateltua eli tosi herkkä olen¿

Onhan meidän hoitoihin vielä aikaa, mutta rupes hiukka mietityttämään! Ja maksaakin maltaita, mutta sen arvosta =)

Kiitos Naksu tsempistä! Ihan yllättävän hyvin meni ystävän tapaaminen! Aika ylpeä olin¿Kyselinkin ihan kovasti, eikä kirpaissut kertaakaan. Tosin siinä vaiheessa mietin, että olis voinut jättää kertomatta, kun ystävä kertoi vauvan saaneen alun muutamasta kerrasta ja heti ehkäisyn jätettyä pois! Mutta onni heille! Mikäs tilanne tädin kanssa?

Jessica, se oli harmillinen juttu tosiaan kuulla, että yksityiselle joutuu jonottamaan noin kauan myös, mutta minkä teet. Ei auta harmitella. Mulla tää kevät on töiden suhteen aika kiirettä ja sitten on paljon muutakin järjestettävää, mm. polttarit ystävälle, niin toisaalta saa sitten syksyllä keskittyä kaikkeen rauhassa. Aina pitää etsiä jotain positiivista ;)

Kille ja Ninnuli, musta on ainakin mukavaa, kun olette vielä täällä meidän luona, saa kuulla mitä ihanempia juttuja! Ja ymmärtää hyvin, että aika varovainen on näin aluksi eikä siksi hätiköi toiseen pinoon siirtymisellä =)

ON: Se kumma täti oli tosiaan eksyksissä, tänään on tullut kylään hiipien. Mulla kun on hanat aina auenneet, niin nyt en ole edes varma, että voiko jo laskea kp1! Ihan kasvattelin jo huimat koopeet eli 39. Oliskohan sillä vyöhyketerapialla vaikutusta tähän? Ihme hommaa, koskaan ei voi olla tyytyväinen kroppaansa...

-marge-

Vierailija
25/67 |
15.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kille ja Ninnuli: Olkaa vaan meidän seurassa niin kauan kuin siltä tuntuu. On erittäin ihanaa kuulla masun kasvatuskuulumisia :)

Apila: Huiskutuksia sinne ja mukavaa kuulla pitkästä aikaa kuulumisia. Hienoa, että putket on kunnossa :) Osaavat veijarit suunnistaa suoraan ja nopeasti oikeaan paikkaan. Mullakin mieslääkäri ja olen tykännyt tosi paljon.

Dese: Pidetään kuitenkin niitä peukkuja pystyssä sitä luomuihmettä varten. Onhan siitäkin täällä jo kokemusta (Ninnuli), että luomuna onnistuu. Tule kertomaan heti testin tulokset bdbdbdbdbd

Brooke: Onko sinulla ollut sivuoireena näistä pistoksista ruokahaluttomuus. Sitten harvoin kun on nälkä, niin paljoa ei tarvitse syödä, kun on jo kylläinen olo. Tämähän on tietysti hyvä mahdollisuus pudottaa noita kiloja... ei kylläkään vaa' alla vielä näy :)

Buumi: Miten ihmiset voivat ollakaan niin ajattelemattomia ja julmia. *lohtuhali* Mukavaa, että olet jaksanut palata joukkoomme.

Killa: Kiitos, että kirjaat päivitykset. Pistely on sujunut erinomaisesti (nyt tietysti, kun kehuskelen, niin varmasti kohta mokailen, no...). Välillä on vähän kivuliaampaa, kun sattuu johonkin pieneen verisuoneen osumaan, mutta ei mitään ongelmia. Ei ole edes tehnyt enää pahaa oloakaan (entinen piikkikammoinen kun olen..).

Marge: On kyllä ollut aivan huippukeli. Tänään tuli oltua pihalla ja kunnon kävelylenkkikin tehtyä. ICSI hoidossa mulla oli " jarruna" (en tiedä onko oikea termi) Procren piikki, joka vaikuttaa kehossa yli 3 vkoa. Usealla taitaa olla nenäsumutteet, joita pitää ottaa joka päivä (vai useita kertoja päivässä?!?). Joku viisaampi voi varmaan vastata siihen. Sitten tulee Gonal-F kynä, joka on tosi helppokäyttöinen. Annoksena mulla 150 IU ja muita lääkkeitä minulla ei ollutkaan laitettavana, kun se Procren vaikuttaa koko ajan taustalla. Annoskoot eivät ole suoraan verrattavissa. Ilmeisesti se normaali annoskoko Gonal-F:llä on 150-225 IU. Tämän jälkeen tulee irrotuspiikki ja Luget. Yksilöllisiä eroja hoidoissa kyllä on, mutta peruskaava on kait sama?!?

(.) Tänä iltana meni 4 annos Gonalia. En tiedä onko piikittelyn seurausta vai mitä, mutta ruokahalu on ollut todella huonoa ja kun syö, niin tulee nopeasti kylläinen olo. Eikä edes herkut silloin maistu... Vielä ei ole mitään erityistä mahassa. Jotain tuntemuksia kyllä, mutta en osaa yhdistää niitä näihin hoitoihin. Mahamakkara on omasta takaa " pikkaisen" pullukka, niin en ole mitään turvotustakaan huomannut ;)

Onko täällä ketään piinailijoita???

Tuisku

Vierailija
26/67 |
15.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips, ja pahoittelut pitkästä poissaolosta. Teidän juttujen lukemiseen meni melkein pari tuntia =) Onneksi hyviäkin uutisia oli pinoon tullut!! Romaania luvassa kommenttien merkeissä....

Jessicalle pahoittelut ettei toinenkaan inssi tuottanut tulosta. Joko sä Pariisissa kävit? Voin kun olen kade kun pääset noin hienoille työmatkoille. IVF:ää siis syksyllä ¿ saattaa olla että mekin ehkä jo päästäisiin siihen syksyllä....

Brooke ¿ joko siis sumuttelet? Kiva, että asiat etenevät kohdallanne noin nopeasti.

Mitäs ne Naksun alavatsakivut sitten olivatkaan? Selvisikö se? Ai sunkin työkaverit sikiää kuin kanit =) Sama täällä. Jatkuvasti saa olla rahaa kiikuttamassa potkuhousukassaan. Vaan eipä näytä olevan tarttuvaa tässä tapauksessa....

marge oli löytänyt positiivisiakin puolia elämästä! =) Niitä minäkin aina yritän etsiä tän kaiken keskellä, ei sitä muuten jaksaisi. Nyt on lähipiirissä sattunut niin paljon kurjia juttuja (syöpää, eroja, pettämisiä jne.), että olen yrittänyt ajatella, että nyt pitäisi nauttia tästä hyvästä olosta miehen kainalossa kun kaikki sinänsä on hyvin. Mistähän mäkin saisin intoa lähteä lenkille.....huoh. Vieläkinkö se täti sinnittelee eikä tiedä tulisiko vai ei?

Vannis ¿ *halaa*. Kuinka voit nyt? Mä vähän luulen, että liityn pian sun kanssa siihen samaan joukkoon, joita hoidoillakaan ei voida auttaa =( Olen alkanut valmistaa itseäni jo siihen. Mutta kovasti siis *haleja* täältä.

Tervetuloa AnnaLeena. Harmi tuo ekan IVF:n tulos. Missä vaiheessa toukokuuta uusinta, PAS:ko?

Killelle, trixielle ja ninnulille ihan huuuuurrrrrjjaaaasti onnea plussasta!! Ja Killelle kiitos kun olit kaivannut =) Kiirettä piisaa ja kun omassa navassa ei muutoksia niin en ole sitten kirjoitellutkaan.

Killa ¿ vau, nyt ne hoidot sitten etenee. Ei vielä inssiä tehty kuitenkaan? Ensi viikollako?

Keijulle pahoittelut tädin saapumisesta! Mutta mieli taitaa olla jo parempi.

quierokin oli käväissyt ¿ Onnea valtavasti luomuihmeelle =) Sain itsekin kuulla kaverilta samanlaisia uutisia tänään. Kaverini oli kolme viikkoa miettinyt miten se mulle kertoo ja itkuksihan se tietty meni. Lupasin keräillä palaset lattialta ja soitella hänelle kunhan pysyn taas jotenkin ¿koossa¿. Kun eihän se vieläkään ole minulta pois se toisen vauva....

AnnaV:lle jaksuja läheisen suhteen. Itsekin kannoin kaverin kamoja muuttoautoon tuossa pari viikkoa sitten. On se niin paha nähdä kun toinen joutuu lähtemään lapsen kanssa omasta kodistaan..=( Joko olette matkalla kohti ICSI:tä?

Oon@kin oli käväissyt! Moi!! Onkos sulla ollut noita kystiä aiemminkin? Mähän kasvattelen kanssa sellaista jötikkää tuolla vasemmassa munasarjassa. Onko sulla poistettu niitä jotenkin? Kuinka kierron kanssa kävi?

Ja Nuuttikin ¿ Moi!! Harmi jos säkin joudut tälle puolelle siirtymään. Se on sellainen elämänvaihe sekin =)

desellähän menee jännäksi.....=)

Buumi ¿ vyöhyketerapian kannattajana minäkin voin sitä kyllä suositella. Minun vyöhyketerapeuttini myy myös homeopaattisiä lääkkeitä ja ovat tehonneet ainakin minulla hyvin mm. poskionteloihin ja muihinkin vaivoihin. Hän myös sanoo, ett E-vitamiini on hedelmällisyysvitamiini ja sitä tulisi ottaa =) Piikittelytsemit!

Brooke ¿ harmillista että vikaa löytyi sinustakin. Mutta onneksi on jo suunnitelma valmiina toteutettavaksi =) Onnea siihen.

Yksis ¿ onpas kovat hinnat siellä rapakon takana! Hui. Mä kun olen kauhistellut jo näitä hintoja täällä.

Naksu ¿ mitkä jatkosuunnitelmat nyt? Piikittelyä heti tädin jälkeen?

Diina ¿ saapuiko täti ja pääsette ¿kaverit¿ mukana matkalle? =)

Ja romaanin lopuksi vielä ON: Ei mitään uutta. Sain uuden ultran perjantaille, joten sitä odotellessa. Toiveet ei ole kovin korkealla kystan poistumisesta. Odotan joko komentoa ¿odotellaan taas pari kuukautta¿ tai ¿leikataan¿. Huoh. Ei auta itku mäessä. Lähipiiri lisääntyy taas sellasella vauhdilla, että sanoin jo jollekin, etten tarvitsisi kuulla kaikkia ultrakuulumisia. En nyt jaksaisi niitä. Töissä on niin kiirus, että univelkaa on ylettömästi, eikä helpotusta näy. Tulen kertomaan sitten perjantain uutiset ultrasta palattuani.

Vilkutus kaikille enskoille ja sorry kun en ole jaksanut palstailla enkä muistanut kommentoida nyt kaikille! Mielessä olette silti!

t. Afternoon kp 5

Vierailija
27/67 |
16.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töitä olisi vaikka muille jakaa mutta pakko silti pikaiseen piipahtaa toivottamassa hyvää uuden viikon alkua! Aurinkoiselta näyttää edelleen. Viikonloppuna tuli ulkoiltua oikein urakalla, tehtiin pihatöitä ja pestiin ikkunat, ja ratsastamassakin kävin pitkät lenkit. Naamakin on saanut jo vähän väriä.

AFTIS kiva kuulla sinustakin pitkästä aikaa! Toivotaan että kysta on poissa! Älä nyt vielä heitä kirvestä kaivoon hoitojen onnistumisen suhteen!

VANNIKSEN kuulumisia minäkin kaipailen, tulehan kertomaan kun jaksat.

MARGE ja TUISKU mä en siis vielä ole aloittanut sumuttelua ja piikittelyä ollenkaan, ensi viikolla aloitan jos täti saapuu ajallaan (nyt kp 26/33. Mulla on ICSI lyhyellä kaavalla eli mulla ei ole sitä " jarrulääkitystä" etukäteen vaan aloitan sumuttelut kp 2 ja sitten heti piikit kp 3. Sumuttelut on aluksi 4 suihkausta päivässä ja puolittuvat sitten kahteen. Eka ultra on kai kp 7-9 paikkeilla, käskettiin soittaa ja varata se sitten vuodon alettua. Onhan noita lääkkeitä ainakin muutamaa eri merkkiä, sen verran on tätä palstaa lueskellessa oppinut. Eiköhän ne lääkkeet valita potilaan tilanteen mukaan ja ehkä eri klinikoilla ja lääkäreillä on omia " suosikkilääkkeitään" . Minusta omat pistosannokseni kuulostavat isoilta, mutta kaipa se lääkäri tietää mitä tekee koska on kyllä tosi pätevän ja kokeneen oloinen.

KILLAlla inssi sen kun lähenee, jännää!

Nyt pitää tosiaan keskittyä töihin välillä, vilkutuksia kaikille!

Brooke

Vierailija
28/67 |
16.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas ihana viikonloppu, aurinkoa ja rentoutumista, grillailua ja vähän terassin rakentamista! Nyt täytyy nauttia näistä keleistä, kun viikon lopulle on luvattu räntää ja kylmää (ainakin tänne Turun suunnalle).

Naksu, meillä on ihan sama nyt kun meillä on kunnolla tilaa uudessa talossa/pihalla, niin kavereita ja sukulaisia lappaa kylään ennätystahtia. Sinänsä mukavaa, että sosiaalinen elämä kukoistaa, kun se taas vie ajatuksia pois kaikista ikävistä jutuista... Vai kukkapenkkejä tehty? Mulla olis se homma myös vielä edessä - ongelmana on, että meidän tontti on hyvinkin kallioista, ja mun pitäis jostain hommata aika monta kuormaa hyvää multamaata. Täytyy kysellä läheisiltä maatiloilta vaikka, jos heillä olisi jotain vinkkejä.

Apilalle onnea hyvistä tuloksista! Lähtökohdat kuulostaa hienoilta.

Mikäs Desen tilanne? bd bd bd

Killelle tsempitys! On kyllä tosi ymmärrettävää, että eka ultra jänskättää - jos ikinä itse tuohon tilaan pääsen, niin käyn varmasti kerran viikossa ultrassa vaikka joutuisin ottamaan pankkilainaa : )

Buumille pahoittelut lemmikin poismenon johdosta! Kurjia kommentteja kollegoiltasi : (

Ja Killan muniksien kasvattelulle myös bd bd bd bd - hyvä että kivut ovat loppuneet. Mikäs sulla olikaan seuraava etappi (hoidollisesti), ultra ilmeisesti?

Margelle piti kommentoida, etten ole yksityisellä hoidossa, vaan tyksissä. Mietin kyllä siirtymistä yksityiselle, kun näin kauan joudun odottamaan ivf:ää julkisella, mutta päätin etten muutaman kuukauden takia viitsi. Ihmeellinen tuollainen " salaperäinen täti" ! Voisi kai hyvinkin johtua vyöhyketerapiasta?

Aftis, tervetuloa takaisin : ) Toivotaan, että kystasi olisi haihtunut/pienentynyt itsestään!

En ollut vielä Pariisissa, vaan lähden ensi viikon keskiviikkona. En millään jaksaisi odottaa! Mä olen säästänyt jo muutaman kuukauden, että sitten voin shoppailla oikein antaumuksella.

Ja kiitos Aftis sinullekin pahoitteluista epäonnistuneiden inssien vuoksi; niitähän oli 3. Mutta nyt vaan ivf:ää odotellaan positiivisin mielin!

Pakko aloittaa työt (pläääh). Eli hakea kahvia ja sitten mietiskellä näitä paperipinkkoja ; ) motivaatio on tasan 0.

Kp 24 ja aika hiljaista oireiden suhteen. Tätiä voidaan varmaankin odotella tuossa pe-la paikkeilla.

Kivaa viikkoa kaikille Enskoille!

- Jessis -

Vierailija
29/67 |
16.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apila: No pitkästä aikaa tosiaan! Kiva kuulla susta ja hienoa, että ssg oli positiivinen kokemus! Mikäs kp sulla se tehtiin kun noin komee follikkeli jo oli? Vai kuulutko samaan kastiin kun mä että munikset on ¿täysikokoisia¿ jo alkukierrosta? ;) Käyhän nyt useemmin kirjoittelemassa!

Ninnulin luomuplussa se saa vieläkin täällä hymyn huulille!!!

Dese: No mutta sullahan on jännät paikat!!! Oiskin niin mahtavaa jos saisit sen luomuplussan!!!!!

Brooke: Toivotaan sulle sitä lyhyttä kiertoa, sitten alkaa todellinen jännitys!!!

Buumi: Voi ei, otan osaa pienen ystävän menettämisestä! Kyllä ne karvaiset kaverit on vähintään yhtä tärkeitä kun muutkin, sitä ei sovi vähätellä! Perheenjäseniä niistä tulee heti kun sellaisen saa, oli se sitten pieni jyrsijä tai vähän isompi haukahtelija tai muu... Jaksuja sulle, sure rauhassa! Ja tsemppiä Menopurin pistämiseen, se ei kyllä ole yleisellä paikalla mikään pikkujuttu, tiedän!

Killa: Tuu äkkiä kertomaan miten kävi tikun kanssa!! Ja se lääkärikin sulla on tänään, eikös se niin ollu?! Pian päivitystä asiaan!

Mitä häh?! Mulle ei ole tosta Lugesteronin isommasta pakkauksesta ikinä ees sanottu, vaan ovat latoneet noita pienempiä tiskin täyteen! Mä oon ottanu aina oikein kunnon satsin kun mulle niitä määrättiin se 3 kapselia/vrk. Paitsi että just aloin miettimään että muistaakseni mulla on ollu 200mg:ia, onkohan sellasia ees..? Pitääpä tarkistaa resepteistä ja seuraavalla kerralla sitten kysyä noita isompia paketteja!

Marge: Ei kai sunkin kroppa ala oikkuilemaan tolla hitaalla tulvan alulla, se on inhaa se! Ja niin, hienoa että meni ystävän tapaaminen hyvin, vahva oot!!! :D

Aftis: No oothan sä vielä hengissä, pitkän paussin pidit sinäkin! Voi kurjuus sitä sun kystaa, eikö se nyt tajua lähteä?! Ei kyllä parane näitä omia ajoittaisia kystia valittaa kun sulla on tollanen riesa siitä kehittynyt... =( Toivotaan, että tilanne ratkeaa mahd. pian!

Piikittelyksihän sen pitäisi joo mulla taas mennä, kunhan se inha ei-toivottu vaan saapuu... Sitten soitan lääkäriin ja katsotaan, miten toimitaan!

Jessis: Mä oon tosiaan tota jo valmista penkkiä möyrynnyt... Meillä on siis tossa pihassa sellanen isohko ¿laatikko¿, jossa ne kukat jo kovaa vauhtia pukkaa pintaan. Toi viereinen asunto on vähän korkeemmalla kuin meidän, joten se on ratkaistu rinteen sijaan niin, että siihen on tehty tollanen ¿minikasvimaa¿ . Vaikee selittää, mutta kivan näköinen on kyllä! ;) Tsemppiä töitten parissa!!

Ja omasta tilanteesta sen verran, että vielä täällä sitä inhaa odotellaan siis, nyt menossa kp26. Eli ihan normaalin pituinen kierto tulossa vaihteeksi, kai..? Pientä alustavaa oirehdintaa on, mutta ei vielä sellainen olo, että esim. tänään vielä alkais... Odotellaan! Nyt on pakko mennä pihalle, ihan synti olla sisällä tällaisella helteellä!

Vierailija
30/67 |
16.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=olive]...ja hyvää (plussa)tuulta kaikille.

Nyt jo mieli hyvä, vaikka työpäivä onkin ollut ihan karsea. Olen joutunut kunnolla höykytyksen kohteeksi... Se on harmi, kun parhaansa yrittää.

ONNEA plussanneille!

Oma ).(

kp 19 menossa. Mahtava ovisplussa ja -limat kp 14. Ja peittoja on heilutettu tosi ahkerasti. Ajoitus on ainakin ollut kohdallaan tällä kertaa. Piinailemaan siis pääsen. Ja toiveikkaana olen. clomeista ainakin se hyöty, että ovis selkeästi tapahtuu.

Keiju[/color]

Vierailija
31/67 |
16.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekkäästi [b]omaa napaa[/b] heti alkuun:

tänään ultrassa yksi munasolu 16.5mm, toiset kaksi olivat jääneet jälkeen. Ovistesti aamulla melkein plussa, mutta melkein ei lasketa, joten tein äsken uuden ja ei ollut lähelläkään plussaa. Jatkan siis testaamista ja kun saan plussan, pitää soittaa klinikalle aika inssiä varten. Silloin kuulemma saan myös ohjeet Pregnylin pistämistä varten. Uskoisin, ja lääkärikin arveli, että ovistesti muuttuu positiiviseksi huomenna tai ylihuomenna, joten sit inssi olisi varmaan keskiviikkona tai torstaina.

Sit pari [b]kysymystä[/b]:

Löytyykö muita, jotka ovat sekä testanneet ovista että pistäneet Pregnylin? Kun mua vähän mietityttää noi ajoitukset. Lääkäri sanoi, että inssi tehdään 36 tuntia testiplussan jälkeen, mutta kun luultavasti tuon plussan saan aamulla, niin sit se 36 h tulee täyteen illalla eikä ne silloin mitään inssejä tee.

Kauanko ennen inssiä teidän on pitänyt tuo irrotuspiikki pistää? Vähän hermostuttaa, kun testaan ovista vasta töissä, niin mun pitää kai sitten raahata se Pregnyl sinne mukana, jos se pitää päivän aikana pistää?! Ja missä mä sitä säilytän, eväiden vieressä jääkaapissa, vai?! Miten tää nyt onkin niin hankalaa...

[b]Tuisku[/b]: kiva että pistelyt sujuu piikkikammosellakin! :)

[b]Aftis[/b]: siellähän sinäkin olet! :) Tosi kurjaa toi kysta-juttu! :( Ja lähipiirin ultrat! Tuuthan ainakin kertomaan, miten perjantaina kävi!

[b]Jessis[/b]: no kyllä tosiaan kuulostaa kivalta tuo Pariisin reissu shoppailuineen! :)

[b]Naksu[/b]: lopettelehan jo tuo kierto, niin ehdit mukaan huhtikuun inssipinoon! ;)

No nyt jää taas osalle kommentoimatta, joten tasapuolisesti huiskutuksia kaikille! :)

Killa

Vierailija
32/67 |
16.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon taas ollut pitkään taustailemassa, mutta nyt aattelin kertoa tilanne tietoja siis omaa napaa luvassa.

Nyt on siis menossa kp10 ja aamulla oli ultrassa katsomassa, josko clomit olis vaikuttanut muniksiin, mutta eipä ollut tapahtunut kahdellakaan pillerillä päivässä mitään. Nyt sit nostettiin annosta kolmeen pilleriin päivässä seuraavaan kiertoon ja toivotaan parasta, että vihdosta viimein pääsis inssiin, jos ei niin syyskuulle siirtyy sitten seuraava hoitoyritys (julkisella siis ollaan hoidossa).

Nyt on vähän ankeet fiilikset, mutta eiköhän tää tästä paremmaksi muutu niin kuin ennenkin.

Kathy

Vierailija
33/67 |
16.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos Tuisku ja Brooke, kun selvittelitte minulle tuota lääkitystä. Selventi jo paljon, että mitä on edessä. Onneksi tuo Gonal-F on kynässä, niin ei tarvitse itse sekoitella mitään ja kynä kun on tuttu puregonista. Ja vähän tuli noi annoskootkin selville, tosin lääkärihän ne kaikki kertoo ja katsotaan sitten yksilöllisesti, tietenkin, mutta jotain tuntumaa on¿

Hih, Jessica¿Mä meidän tilannettä sulle päivittelin ¿harmi, kun menee syksyyn yksityiselläkin¿¿

Sori, jos sanoin sekavasti! =) Kyllä se täti tiensä aina näköjään löytää¿Multa on mennyt ihan ohi tuo sinun matkasi Pariisiin, kannattaakin hiukan säästää, että pääsee tuhlaamaan ;)

Moikat vaan Aftiksellekin! Nautihan vain miehuudesta ja kainalosta, saa olla kyllä tosiaan onnellinen siitä =) Toivotaan teille ja lähipiiriin jaksuja!

Hienoa Killa, että siellä yksi hieno munis köllötteli...Tuosta Pregnylin pistämisestä ei mulla ole mitää tietoa valitettavasti. Meillä silloin kun sen pistin mentiin luomuna ja ei tarvinnut töihin viedä mukana. Toivottavasti olet jo saanut ratkaistua asian¿=) Mä niin peukutan teille!

Sitten sitä outoa omaanapaa eli nyt siis ihan normaali...Täti se hiipimisen jälkeen saapui siis jälleen ilahduttamaan. Nyt sitä oikein tosiaan odottelin ja päästään taas etanan raivolla eteenpäin. Keskiviikkona verikokeisiin ja toivottavasti saan pian vastaukset ja sitten paperti lähtee eteenpäin! Aurinkoa tuli taas otettua, ihanaa =)

-marge-

Vierailija
34/67 |
17.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keiju: Sinä se pääset sitten kunnolla piinailemaan tässä kierrossa, hyvä juttu! On kyllä kurjaa jos töissä on tuo tilanne, voimia sulle!!

Killa: No mitäs näytti testitikku tänään? Joko on inssirunba saatu käyntiin? :)

Kathy: Voihan nenä, mikä siinä sitten on ettei niitä muniksia sinne tule?! Toivotaan nyt että sitten se tripla-annos auttaa!!

Tuli vaan mieleen, että mitenkä teillä joilla on ollut Menopur käytössä (olihan teitä), mikä kp se on aloitettu? Kun mulla se pitäisi tässä kierrossa kai aloittaa aikaiseen, mutta nyt on näköjään taas SUURI riski että viikonloppu sotkee kuviot... Ja joka tapauksessa työt sotkee tällä kertaa kuviot, mutta ne jätän omaan arvoonsa - jos en saa olla töistä poissa sitä hetkeä niin sitten otan saikkua! Piste!!

Tulipa tuossa tutkittua vähän kalenteria ja huomasin, että ei ole tämän vuoden puolella ollut kertaakaan näin pitkää kiertoa - siis niin, ettei vielä tässä vaiheessa olisi tiputellut. Kunpa se tiputtelu nyt jäisi taakse ja alkaisi sitten kun on alkaakseen. Niin siis lugekierrot on tietty ollut pidemmät mutta niitä nyt ei voi laskea, mulla kun menkat on alkaneet aina vasta viikko lugejen lopettamisen jälkeen. Nyt on siis " jo" kp27... Tässä taas vähän naksun kiertofilosofiaa, nyt lopetan! ;)

Vierailija
35/67 |
17.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma napavaroitus!

Kp 39 menossa ja ei vieläkään tätiä. Tänään soittelin omahoitajalle, että mitä ihmettä oikein teen. Mullahan oli Terot käytössä viime kierrossa, eli niiden pitäisi kyllä estää tämä kierron venyminen. Clomit ja menopurit odottaa kaapissa, mutta niiden kimppuun pääsen vasta tädin vierailun jälkeen.

Omahoitaja sanoi, että nyt on paras testata ja jos negaa niin sitten terolut-kuuri 10 päivää ja eiköhän se täti sieltä tule. Olo on ihan sekava. Ärsyttää lähteä ostamaan raskaustestiä kun nega sieltä kuitenkin tulee. Jos sitä olisi raskaana, niin kai olisi jotain oireita.

Noh, katsotaan miten homma etenee. Helpoksi tätä ei ole kyllä tehty. Eka inssi piti tehdä jo helmikuussa, mutta ensin ei saatu aikaiseksi ovilaatiota ja nyt ei edes sitä pirun tätiä. Sanalla sanoen TURHAUTTAA!

- Diina hermo kireellä -

Vierailija
36/67 |
17.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, en siis yritä saada aikaan " ovilaatiota" vaan ihan perinteistä ovulaatiota ;)

Vierailija
37/67 |
17.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa tytsät!

Eihän sitä täältä osaa poissa olla....

Diina: josko se kuitenkin olisi plussaa??!!! Mulla ei ollut ennen plussaa eikä plussan jälkeen ole ollut mitään oireita..... joten täällä peukut pystyssä!!! bdbdbdbdbd

Naksu: olet oikeassa työt ei saa (ainakaan pahasti) sotkea näitä suunnitelmia eli sit otat vaikka saikkua. Olen samaa mieltä!! Ja täti sinne äkkiä paikalle ettei viikonloput pilaa mitään! Hus!

Aftiskin oli löytynyt. Ajattelin jo, että oot salaa plussannut. Toivotaan, että se kysta olis älynnyt lähteä lätkimään. Peukkuja sinn! Älä vielä heitä kirvestä kaivoon!

Buumi: toivottavasti pääsette inssiin! Ootte vaan kovana lääkärille.

Mites Killan ovistikku?

Vielä ON: raskaustestin plussasta on nyt viikko tai siis verikokeesta eikä vieläkään oireita.... ehkä väsymystä, mutta se voi johtua mistä vaan. Vähän arveluttaa, mutta suuremmin en ole asiaa murehtinut. Se selviää sitten parin viikon päästä ultrassa. Ja on kai niitä naisia, jotka ei mitään oireita saakaan.

SUUREN SUURET VILKUTUKSET KAIKILLE!!!

Kille (, joka ehkä kohta uskaltautuu toiselle puolelle.....)

Vierailija
38/67 |
17.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin tänään siellä ultrassa ja toisella puolella oli 7 kpl (muistaakseni) ja toisella 5 kpl 12mm ja molemmilla 5 kpl 10mm. Olo tuntuukin sellaiselta, että siellä kasvattelevat itseään. Käveleminen tuottaa tuskaa ja en ilkeäisi kaupungilla kyyryssä koko ajan kävellä :). Hitaasti ja erittäin rauhallisesti kun etenee, niin ei niin kipeää tee.

Mulla onkin seuraava ultra jo torstaina, kun perjantaina olen työmatkalla. Olin valmis perumaan matkan, mutta lääkäri sanoi, ettei ole kuulema niin päivän päälle... Toivottavasti ei...

Vilkutuksia kaikille :) Diinalle pidän peukkuja, jospa siellä olisikin pieni yllätys.

Turpea Tuisku

Vierailija
39/67 |
17.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä vieläkään plussaa ovistestiin! :S Tai mitä vieläkään, kun eilen vasta aloitin tikuttamaan, mutta kun taas tuli " melkein plussa" , niin pelottaa, että huomenna viivat jo vaalenee, kun ei mulla koskaan ole näin monena päivänä näitä melko vahvoja viivoja tullut! :( Iltapäivällä testasin taas, mutta eiliseen tyyliin selvä nega.

Mua stressaa sekin, kun joka päivä joutuu jännittämään, että koska se inssi tulee olemaan ja millä ilveellä mä töistä pääsen lähtemään taas kesken päivän! Mitä hittoa mä teen, jos ei huomisaamunakaan sitä plussaa tule?! Mitähän kävisi, jos mä vaan tuikkaisin sen irrotuspiikin mahaani...

Huh, tuntuu että mä sekoan ihan just! Tuntuu niin maailman tyhmimmältä, kun ei tajua yhtään missä mennään! No, jos ja kun ei nyt plussaa tästä yrityksestä saada, niin olenpahan viisaampi seuraavassa yrityksessä! ;)

Kathy: toivotaan, että 3 clomia toisi toivotun tuloksen!

Marge: sori kun on mennyt ohi, mutta mitäs testejä sulta nyt otetaankaan?

Naksu: siis oliko se niin, ettei luomuplussaan ollu mitään mahdollisuuksia?! Niinhän se taisi olla, joten toivottelen tätiä sulle ennen viikonloppua! :)

Diina: kuule, oireettomuuskin voi olla oire, joten täällä on peukut pystyssä! *bd* Tuut heti kertomaan testin tuloksen sitten! :)

Killelle huiskutus! Jätä ovi o-puolelle rakoselleen, niin koitetaan luikahtaa perässä! :)

t. hermoraunio-Killa ;)

Vierailija
40/67 |
17.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin, että miekkosen ollessa muilla mailla vierahilla (työmatkalla siis), olisi itselläni aikaa istuskella koneella ja viestitellä. No, väärässä olin tässäkin asiassa. Yritän nyt kuitenkin hetken raapustella jotain.

Jessis: Kurjaa, että joudutte odottamaan syksyyn. Olisi niin kiva saada " kaikki mulle heti tänne ja nyt" . Johan tässä on odoteltu pitkät ajat.

Naksun kierrot senkun venyy. Toivottavasti ei sen takia suunnitelmat mene sekaisin.

Killa: Kummaa, että se ovis antaa nyt odottaa itseään. Jospa sitten keskiviikko olisi se teidän päivänne. :)

Marge: Kuulosti ihanalta tuo " etanan raivolla eteen päin" . Niinhän tässä kaikki mennään: hitaasti mutta päättäväisesti. Kommenteista päätellen taidat sinäkin olla auringon ystävä. Joko poltit nahkasi vai onko luoja luonut auringonpalvojan ihon? (Kyselee arskafani, joka tuskin selviää Suomen kesässäkään ilman 20 suojakerrointa.)

Yksis: Kiva, että teilläkin asiat etenevät. Tuskin teitä lääkärin osalta ainakaan teilataan. Tietysti toivon, että perhelääkärinne on sen verran asiaan perehtynyt, että saatte pikaista apua hoidoissa etenemiseen.

Apila: Kiva kuulla sinustakin! Kirjoittelehan taas kun kiireiltäsi ehdit. Ei me sinua unohdeta! :)

Buumille hali lemmikin vuoksi. Kyllä joidenkin ihmisten ymmärrys on hämmästyttävän rajallinen, jos kerran vähätellään toisten surua. Ei kai se nyt koosta ole kiinni kuinka paljon toinen merkitsee. Vai ollaanko me pienet ihmiset vähemmän tärkeitä kuin isommat. ;) No, pääasia on se että elämäsi hymyilee taas vähitellen.

Keijulle peukutus!!!

Kathy: Ikävää, että clomit tuottivat tälläkin kertaa pettymyksen. Toivottavasti ikävät fiilikset jäävät pian taakse ja jaksat taas tsempata seuraavaan kiertoon ja uuteen annostukseen. Kurjaa tietysti joutua odottamaan taas kierto loppuun ja aloittaa kaikki alusta. Jaksuja!

Diina: Joko testi on ostettu ja tikkuun pissitty? Peukut on pystyssä ihan varmuuden vuoksi...

Tuiskulla kasvaa ihan mukava määrä muniksia. Ehkäpä sinun liikkumiseen sopii nyt ihan kirjaimellisesti tuo " etanan raivolla eteen päin" . Voin vaan kuvitella, kuinka hankalaa tuo käveleminen tuollaisen" arvolastin" kanssa on.

Brookelle ja Afternoonillekin vilkutuksia! Toivottavasti elämä hymyilee kaikin puolin.

OmanNavan tilannekatsaus: Kyllä se täti alkaa olla uskollinen vieras meidän perheessä. Ei tarvinnut edes testata, kyllä se löysi perille ihan ilman negatestejäkin. Tänään on siis kp 1. Tilanne tietysti harmittaa isolla V:llä, mutta minkäs teet. Kyyneleitä en ole vuodattanut, mutta mielessäni sadatellut sitäkin enemmän. No, nyt tietää ainakin sen että elimistö voi toimia ilman lääkkeitäkin ja se on tietysti hyvä asia. Eilen olin vyöhyketerapiassa ja hoitaja jätti " möyhimättä" munasarjat ja kohdun alueet, ihan varmuuden vuoksi. Viikon päästä voinkin sitten onneksi antaa luvan möyhiä niitä ihan kunnolla, tämänkin viikon edestä. Ai niin, olimme siellä adoptioinfossa viikko sitten ja nyt on paperit pöydällä odottamassa täyttämistä. Siinä vaan kysellään niin hankalia asioita. Tai siis sellaisia, joihin ei voi vastata muutamalla rivillä, joten tästä syystä täyttäminen on vielä kesken. Täytyy kaivella jostain ne Runebergin taidot esiin ja yrittää saada selviteltyä jollain järkevällä tavalla kysyttyjä asioita.

Aurinkoista tiistai-illan jatkoa kaikille!

~dese

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi neljä