¨¨ Ensikot viikot 15-16¨¨
Ei näkynyt uutta pinoa vielä, enkä viitsinyt tuonne vanhentuneeseen pinoon enää kirjottaa, joten tässäpä taas uutta parin viikon periodia varten.
En valitettavasti vaan osaa hakea tuota meidän esittelyä tähän, joten joku taitavampi, pliiis apuja!
Omanapainen harmitusasia: Tänään ivf-suunnittelukäynnillä, ja tyksissä on niin kiirettä, että ivf menee syksylle. Voi kökkö!! Tod.näk. ivf olisi aivan syyskuun alussa (piikitys ym. touhut alkaa elokuussa). En kyllä millään viitsi tämän viivästyksen takia siirtyä yksityisellekään, joten nyt vaan odotellaan. Hyi hitto kun ne piikit oli pahan näköisiä! Varsinkin se eka Procren-pistos *iho menee ihan kananlihalle*
Nyt ei tuu mieleen mitään muuta kommentoitavaa - öööh, kivaa viikon jatkoa kaikille Enskoille - ja niitä +++++++++++tuulia!
Jessis
Kommentit (67)
Tänään onkin vähän sateisempi päivä, mutta varmaan sade tekee luonnolle ihan hyvää.
JESSIS ihanaa matkaa Pariisiin! Siellähän onkin jo kevät pitkällä nyt. Olen itse aikoinaan ollut Ranskassa vuoden ja Pariisikin tuli silloin aika tutuksi, vaikka asustelinkin landella.
NAKSUlle toivotaan pikaista tädin tulemista! Meillä onkin samat koopeet näköjään, mulla vaan on paljon pitempi kerto. Onkohan koskaan ollut alle 30 päivän.
KATHY toivottavasti isommat lääkeannokset saisi vihdoin munikset kasvuun! Tylsää jos täytyy odottaa syksyyn asti, vaikka toisaalta nopeastihan nuo kesät aina menee.
TUISKU sulla on kaikki hienosti ja punktio lähestyy, täällä kovasti odotellaan että pääsisin itsekin tositoimiin.
KILLAlla ja DIINAlla on jännät paikat! Peukutan että molemmille paukahtaa plussa, Killalle nyt aluksi ovistestiin ja Diinalle siihen toiseen testiin!
DESElle pahoittelut tädistä. Mä jo innostuin, että nyt sulla kyllä on tärpännyt. Tsemppiä adoptiopapereiden kanssa, ei niiden täyttäminen tosiaan taida olla ihan pikku juttu.
BUUMIlle pahoittelut lemmikin menetyksestä. Itse olen tosi eläinrakas ja mulla on 5 kpl eläimiä itselläni, vähän isompia tosin, mutta ei se tosiaan ole koosta kiinni, pieni eläin voi olla ihan yhtä tärkeä ja rakas kuin isokin.
YKSIS voi kun mulle tuli surku kun kerroit että et enää voi/saa ratsastaa. Kun tulet Suomeen niin tervetuloa meille köpöttelemään maailman kilteimmillä hevosilla, ei niiden selästä putoa. Tai jos et halua selkään niin ajelutan sinua sitten kärryillä! Mä en itse varmaan voisi elää jos ei olisi noita hevosia, ne on mulle kyllä sellainen hulluus olleet ihan pikkutytöstä lähtien ja omia hevosia mulla on ollut 16 vuoden ajan.
Oma napa vielä: kp 28/33 eli tämä viikko menee vielä tylsän odottelun merkeissä, ensi viikolla sitten toivottavasti alkaa tapahtua. Soitin äsken lääkärillekin kun olin tapani mukaan unohtanut muutaman asian jotka kyllä varmaan oli sanottu. Ja lisäksi huomasin, että mulle on varattu näköjään myös hammaslääkäri samaan aikaan kun nuo piikitykset on päällä. Kuulemma voin kyllä ihan hyvin mennä sinne, puudutusaine ei haittaa mitään. Kylläpäs mulle nyt sitten on kaikenlaista kärsimystä tiedossa, kun molempia päitä samoihin aikoihin ronkitaan...
No, nyt taas töihin. Loppuviikko meneekin koulutuksessa enkä varmaan pääse kurkkimaan tänne, mutta viikonloppuna varmaan palailen. Toivottavasti täällä olisi sitten iloisia uutisia!
Brooke
No tulipa kerrankin hermoiltua ja vielä täysin turhaan! Yleensä mä en pienestä hätkähdä, mutta kaiken tän jännityksen päälle tänä aamuna ovistestin viiva jo haalenemassa! No minä paniikissa soittamaan klinikalle ja sain onneksi heti ajan lääkäriin ultraan. Olin ihan varma, että oon mokannut ja ovis on jo ollutta ja mennyttä, mutta niin vaan siellä oli kivasti kasvanut munis 20mm kokoisena. Ei tarvii kuulemma enää testailla, vaan tuikkaan Pregnylin illalla ja perjantaina inssiin! :) No onneksi seuraavalla kierroksella onin sitten jo viisaampi.
Brooke: no johan sua nyt kaivellaan joka päästä! ;) Toivottavasti eon mielenkiintoinen koulutus, niin että aika kuluu nopsaan ja ensi viikko tulee ennen kuin huomaatkaan!
Dese: pahoittelut tätsästä! :( Jaksamista -myös niiden adoptiopaprujen täyttämiseen!
Tuisku: sullahan hienot saaliit on siellä kasvamassa! Toivotaan, että mahdollisimman moni niistä kasvaa tarpeeksi isoksi ja hedelmälliseksi!
Nyt taas hommiin, palaillaan!
Killa
Pikainen piipahdus!
Suunnitelmiin tuli muutos.. Pientä ruskehtavaa vuotoa ollut välillä.. Olin ultrassa jo maanantaina 16.4. Luultavasti oli toinen alkio joka on poistumassa. Meillehän siirrettiin 2. Joista 1 oli kiinnittynyt ja vastasi maanantaina viikkoja 6+1 la olisi 9.12.07 Jopa sydän äänet kuului.. :) Mutta sairaslomaa pamahti tämä viikko aluksi, koska seisominen ja nostelu ei hyväksi. Lähden lauantaina ylläkselle viikoksi. Ihana tietää että tässä vaiheessa ainakin kaikki ok! Seuraava ulrta sitten silloin 2.5
Plussatuulia kaikille!
Trixie
OIKEIN PALJON ONNEA KAIKILLE PLUSSANNEILLE!! Olipa kiva lukea uutiset ja ne aina antaa itsellekin toivoa jatkosta.
Onpa pino kasvanut meikäläisen poissa ollessa ja pitempää pääsiäislomaa viettäessä :o)
Luin kyllä kaikkien kuulumiset, mut nyt ei ehdi kommentoimaan millään kaikkia juttuja, kun on hirmu kiiree duunissa ja saa juosta kieli vyön alla palaverista toiseen ja auttaa oppilaita ens vuoden valinnoissa ja lomakkeiden täytössä...
Mutta taas on sattunut ja tapahtunut vaikka millä mitalla asoita tässä meitin pinossa. Oikein ISOT VILKUTUKSET ihan kaikille ja kyllä on nyt sellanen tsemppi päällä, että jokohan niitä plussia tulis enemmänkin!?
Oman navan alue: Ja se on sitten niin, että VIHDOIN mun kärsivällisyys ja odotus palkitaan ja se lääkäri on ens viikolla!! Niin ne kuukaudet vaan on vaihtunu päiviks!!
JA mikä iiiiiihaninta tulee ukkokulta kotiin. Voi elämä kuinka ihanalta tuntuu!!! Mäkin pääsen piinistelemään ihan oikeesti yli 5 vuoden odotuksen jälkeen luultavasti jo ens kierrossa, koska täti on oviksen mukaan tulossa ens viikolla eli samoihin aikoihin lääkärin kaa. Ei mee sitten yhtään kiertoo hukkaan. Hyvä kun tässä työtuolissani pysyn, kun oon niin innoissani..
Mut nyt pitää taas rientää kello kaulassa seuraavaan palikseen!
Heippa ihanaiset naiset
vilkuttaa Piggeliina
Olen ahkeroinut koko iltapäivän kouluhommien parissa ja nyt voin hyvällä omallatunnolla surffailla. On se niin kivaa lukea ja tarkastaa lasten (8-9 v.) kirjoitelmia, ettei sitä ainakaan kovin raskaana työnä voi pitää. Tulee oikeasti hyvälle tuulelle, kun saa hymyillä heidän ajatusmaailmalleen.
Yksis: Kiva, että flunssa jo helpottaa. On tainnut tulla meille se pöpö vaihteeksi, sen verran tukkoiselta oma olo tuntuu. Ja eiköhän siitä uudesta sukulaisvauvasta voisi myös onnitella¿ saattepa ainakin hemmotella ja paapoa pilalle, eikä tarvitse itse kärsiä seurauksia. Näin olen ainakin ajatellut toimia syksyllä syntyvän veljen lapsosen kanssa. ;D
Brooke: Mukavaa viikon jatkoa koulutuksen parissa! Siinäpä se aika kuluu ihan mukavasti ja sitten pääsette ensi viikolla vauhtiin.
Killa: Onneksi kaikki on kunnossa. Nyt siis vaan jännäillään! Ja odotellaan päivien kulumista¿
Trixie: Ihanaa kuulla, että kaikki on kuitenkin ok. Mukavaa ja onnellista masunkasvatusaikaa!
Piggeliinallekin vilkutuksia! Kiva kuulla sinustakin. Ja niin ne päivät kuluvat, vaikka epätoivo joskus meinaa iskeäkin. Toivottavasti kaikki tämä odotus vielä palkitaan oikein runsaskätisesti.
Jaksamista kiireen keskelle!
Mitenkäs muut? Joko Diina sai vastauksen kadonneeseen tätiin?
Ajattelin nyt purkaa tätä OmaaNapaa tänne. Olen edelleen yksin kotona enkä viitsi viherkasveillekaan avautua. Hyppää siis reilusti yli, jos et jaksa lukea sekalaista ajatustenvirtaa. Tänään on jotenkin ollut masentuneempi päivä kuin eilen. Ehkäpä se tädin saapuminen iski vasta tänään tajuntaan oikein ryminällä. Yritän aina kaikin mahdollisin keinoin välttää kaikenlaisten oireiden ja omituisen olon etsimistä, mutta tällä kertaa en pystynyt siltä välttymään. Ilmeisesti oli sitten ihan oikeasti joku pikkupöpö liikkeellä, koska edellisen viikon aikana huimasi, heikotti, oksetti ja väsytti. Jotenkin sitten laskin 1+1 ja kuvittelin vastauksen olevan ihan jotain muuta. Monesti piti työpäivän aikanakin levähtää istumaan, kun päästä vippasi ja heikotti. No, kyllähän tästä kaikesta taas oppi muistamaan sen, että turha kuvitella yhtään mitään. Vasta ne kaksi viivaa tikussa lasketaan. Fiilikset ovat siis aikas matalalla tällä hetkellä. Täti on sentään käyttäytynyt ihan mallikkaasti, ei sentään fyysisellä kivulla itsestään muistuttele. Kaivoin tänään sitten taas ne adoptiopaperit silmien alle pohdittavaksi. Miten ihmeessä voin muutamalle riville kirjoittaa vastauksen mm. siihen, että miksi me toivomme lasta? Miksi ihmiset ylipäätänsä lapsia haluavat? Tai miten voi yhdelle riville vastata kysymykseen ¿Voitteko ottaa lapsen, jolla on fyysinen vamma tai hoidettava sairaus?¿. Vammoja ja sairauksia kun on niiiiiin monenlaisia. Eihän sitä biologista lastakaan odottaessa voi olla varma, että kaikki on ok. Tietysti jokainen vanhempi toivoo lapsensa olevan terve, mutta tässä adoptiotapauksessa tuntuu todella pahalta arvottaa jo olemassa olevia lapsia ja laittaa heidän jollain tavalla toivejärjestykseen. Onhan se selvää, että lähes kaikki adoptiolasta toivovat, toivovat mahdollisimman nuorta ja tervettä lasta. Tuntuu vaan erityisen pahalta ajatella niitä lapsia, jotka eivät kenellekään kelpaa. Pitää jatkaa pohdintoja ja miettiä, millaiset resurssit meillä on ottaa mahdollisesti myös sairas lapsi vastaan. Huomenna pitäisi soitella lääkärikeskukseen lääkärintodistusta varten. Sekin kun tarvitaan heti kättelyssä. Onneksi mies tulee jo huomenna kotiin. Pääsen taas maailman pahuutta pakoon tuttuun kainaloon.
Eiköhän tämä tästä taas piristy. Jospa sitä vaikka menisi laittamaan jotain lohturuokaa. Vilkutuksia kaikille!
~dese
Moikka!
Kp 41 ja tein aamulla sen testin... Valitettavasti ja odotetusti negaa. Voi että harmittaa, että kierrot venyy ja omat hormoonit ovat näin sekaisin. Eikai se pieni tuhru ole voinut olla kuukautiset?
Ensi viikon lomailen ja jos siihen mennessä ei täti ole luonnollisesti tullut kylään niin sitten alan hätyyttää sitä Teroluteilla. Eniten ärsyttää se, että kroppa ei toimi ollenkaan luonnonlakien mukaan. Sen voisi vielä jotenkin hyväksyä, että en tule raskaaksi, mutta maailman luonnollisimman asian eli kuukautisten puuttuminen on kyllä jo vähän liikaa.
Vilkutukset kaikille ihanille enskoille! Tuokaahan te jotain parempia uutisia kehiin!
-Diina-
Diina: pahoittelut negasta! :( On tosiaan pirullista, ettei tuu plussaa, muttei edes tätiä!
Dese: voi sua, jaksuja sinne! Onneksi saat sentään miehen kotiin tänään! Tosin rankan kuuloista sun olosi! :( Ja vaativia kysymyksiä tosiaan joutuu pohtimaan ja paperille laittamaan.
Pigge: kivaa, lekuriin kohta! :)
Sellainen kysymys on täällä mietityttänyt, että mites teillä on inssin jälkeen käsketty lugeja käyttää ja milloin menkat pitäisi alkaa? Tuleeko ne jos käyttää lugeja vai vasta kun ne on lopetettu? Mietin täällä pessimistisesti jo seuraavaa kiertoa...
Killa
Heissan!
Piggeliina: kiva, kun lääkäriaika lähestyy ja pääsette tositoimiin!
Diina: no höh! mä kun jo luulin..... ja missä hemmetissä se tätsä sit oikein luuraa??
Killa: Mä en käyttänyt lugeja inssien jälkeen, mutta tuoresiirrossa ja pas:ssa oli. Mulla luget ei ainakaan pitänyt vuotoa poissa vaan alko ehkä päivän myöhemmin ku normisti. Ja tuoresiirrossahan laitoin niitä 2 100 mg kapselia 3 x päivässä ja nyt pas:ssa oli 2 100 mg kapselia 2 x päivässä. Mut hei älä tätä askaa nyt murehdi, ku sieltä napsahtaa se kauan kaivattu plussa!!! Miten muuten sun miehesi? Onko jo ihan hyvillä mielin hoitojen aloituksesta?
Trixie: kiva kuulla, että kaikki hyvin. Mulla ei edelleenkään mitään oireita, ehkä vähän väsymystä. ja 1,5 viikkoa ultraan..... mulla samana päivänä ku sulla.
Kille
Missäs kaikki on, hiljaista pinossa... No mä pidän tätä teidänkin edestä elossa! ;) Huominen inssi jännittää... Ja maha on pirun arka siitä Pregnylistä; hyvä että voi housuja pitää kiinni, kun sellainen tosi kosketusarka kohta pistopaikassa! No ilmeisesti normaalia?!
Kille: no sielläkin jännät ajat lähestyy, kun kohta pääset kurkkimaan mitä mahaan kuuluu! Toivottavasti kuuluukin vahvat sydämen lyönnit! :)
Kyselit tuosta miehestä. No se on sellainen jörrikkä, ettei paljon suostu asiasta puhumaan. On se kuitenkin ihan messissä, eilen ois halunnut muhun tuikata sen irrotuspiikinkin: en antanut! ;) Sitäkin selvästi jännittää, vaikkei se sitä myönnä. Yritti se vähän vastaanhangotella huomista inssiaikaa, kun se on tänään kaverinsa synttäreitä juhlimassa ja oli sitä mieltä, että joku muu päivä olisi parempi! Uskoi sentään, kun sanoin ettei tässä meiltä kysellä, koska halutaan mennä, vaan just silloin mennään, kun lääkäri määrää! :D
No niin, lopetetaas tää yksinpuhelu ja koitetaan, jos saisi vaikka unta tänä iltana... :)
Killa
Jälleen kotona parin reissupäivän jälkeen. Oli ikävän pomppuinen lento, mahassa velloo vieläkin *istuu naama vihreänä sohvalla*.
Keiju oli joutunut töissä höykytyksen kohteeksi :( Ikäviä tollaiset päivät - eivät ainakaan millään tapaa nosta työmotivaatiota...Toivottavasti fiilarit ovat kuitenkin jo paremmat. Hienoa kuitenkin että pääset piinailemaan, pidetään oikein tiukasti peukkuja että tärppäisi!!
Killa kasvatti hienon kokoisen muniksen ja pääsee inssiin - fantsua & isot tsemit huomista ajatellen!
Kathy: pahuksen Clomit kun ei pure :( Toivotaan nyt, että se 3 pilsua olisi sulle toimiva annos ja pääsisitte inssiin. Pidän peukkuja sun puolesta *peukuttaa*.
Margella hommat etenee etanan raivolla - hienoa!!
Naksu: mä aloitin just viime viikolla Menopurilla piikittelyn ja kuuri aloitettiin kp 5, annoksena pienin mahdollinen eli 75IU. Ja ihan oikea asenne - töistä vaan saikkua jos hommat muuten meinaa mennä puihin,. Itsekin olen päättänyt, että tarvittaessa valehtelen itselleni vaikka mitkä kuume- tai mahataudit, mutta hoitoihin mennään silloin kun on tarvis - PISTE!!
Kille se vaan voi paksusti ;-) eikä oireitakaan ole! Ei kaikki varmaankaan joudu olemaan alkuaikoja pää pytyssä pahoinvoinnin takia ;-) Toivottavasti sä kuulut niihin, joiden raskaus sujuu ilman sen kummempia alkuhämminkejä!
Turpea Tuisku kasvattelee muniksia ja kävelee kuin vanha mummo ;-) Mitäs sanoivat ultrassa?
Diinalla on täti hukassa :( Tiedän tunteen - mulla on täti jatkuvasti hukassa kun oma kroppa ei vielä toimi niinkuin pitäisi, eli Primoluteilla ja Teroilla daamia saa hätyytellä - tosi ärsyttävää, olen kanssasi siitä täysin samaa mieltä!
Desellä oli mieli maassa, hitto kun kroppa aina välillä oireilee omiaan ja se pirun täti aina löytää paikalle *lohtuhali*. Kiva kuitenkin, että pääsitte sinne infoon ja voitte nyt kaikessa rauhassa tutustua niihin papereihin - eivät tosiaankaan varmaan ole mitään helppoja täytettäviä. Voimapuhalluksia *puuh* sinne, toivottavasti mieli kohenee!
YA: Hyvä että flunssa rupeaa jo hellittämään! On aina ikävä maata sängyn pohjalla puolikuntoisena.
Brooke: Hammaslääkäri :-o Ollaan siis kohtalotovereita. Kävin äsken posteja läpi ja kuinkas ollakaan - sieltä löytyi kutsu vuosihuoltoon...ihan kamalaa, pelkään nimittäin hammaslääkäriä yli kaiken. Menee varmaan muutama viikko ennenkuin edes saan soitettua tarkastusajan - viimeksi meni itse asiassa 3kk...*tunnustaa häpeillen*. Mulla on aina ollu ihan hirvee hammaslääkärikammo, näin aikuisiässä sitä vähän itsekin ihmettelee, mutta en vaan tunnu pääsevän siitä eroon...
Piggeliina: ihanaa, että hommat etenee ja kaikki näyttää vielä tädinkin kanssa menevän aikataulullisesti nappiin!!
ON: Kiitokset ensin kaikille ihanisille Enskoille lohduista, kyllä se niin vaan on, että myös karvaisiin pikkuvauveleihin kiintyy kovasti - oli typerät duunikaverit sitten mitä mieltä tahansa. Nyt on kuitenkin olo taas parempi ja tolpilla ollaan :)
Keskiviikkona käväisin siis ultrassa tiirailemassa Menopurin tuloksia, mutta eipä siellä mitään kovin radikaalia ollut vielä tapahtunut - pientä kasvua muniksissa, mutta piikittelyä jatketaan ja huomenna taas uudestaan näytille. Kyselin myös inssin mahdollisuudesta, mutta vastaus oli, että koska miehen simpoissa ei ole mitään vikaa, niin inssiä ei tehdä :( S-tana sentään!!! Ei oikein mahdu mun kaaliin, että minkä takia me ei voitais yrittää optimoida hoitoja ja yhdistää piikityksiä inssiin - kyllähän se nyt parantaisi mahdollisuuksia. Mutta tälläkin kertaa siis suunnitelmissa ajoitettua pupuilua irrotuspiikin jälkeen. Hitto, hitto, hitto että ottaa aivoon *ähkii vihoissaan*.
Nyt voisi päivän päätteeksi huitaista naamaan pienen iltapalan - mahakin on tässä kirjoittelun aikana rauhoittunut, joten ruokaakin voi jo ajatella ;-)
Halauksia kaikille!
-Buumi
Killan inssikuulumisia kävin täällä kurkkimassa, mutta et ole tainnut vielä ehtiä koneelle...
Toivottavasti meni hienosti!
Kaikille rentouttavaa viikonloppua ja positiivisia fiiliksiä,
tämä lähtee odottelemaan sitä kuuluisaa vierasta taas kylään...
t. Jessica kp 28/28-32
Terveiset siis ekasta inssistä, joka on nyt takana! Turhaan jännitin itse tapahtumaa. Toimenpidehan ei ollut mikään ihmeellinen, tosin vähän kummastusta herätti kun lääkäri ei kertonut koko aikana mitä tekee. Tuntui pitkiä aikoja vaan istuskelevan tuolla jalkovälissä! No kaipa se kuitenkin jotain puuhasi. ;) Valitettavastasti vaan munarakkula oli jo ehtinyt puhjeta, ja koska ajankohtaa ei voi tietää, niin voipi olla että oltiin liian myöhään liikkeellä. No miehen kanssa sovittiin, että otetaan se " pessimisti ei pety" -linja eli ei odoteta ihmeitä, vaan varaudutaan että noita tehdään vielä pari kolme. :) Maanantaina aloitan Luget ja kahden viikon päästä käski lääkäri testata, joten oiskohan sopiva päivä 2 viikon kuluttua perjantaina? Miten te olette laskeneet? Niin ja miten noi pp:t lasketaan; onko huomenna pp1?
Buumi: tosi ihme juttu ettei ne suostu tuota inssiä tekemään?! Ei meilläkään miehessä mitään vikaa ole ja ihan ilman muuta suositeltiin sitä inssiä heti kun lääkityksiäkin! Tosi outoa meininkiä kyllä! :S
Killa
Ihanaa, että taas on viikonloppu :) Takana sen verran rankka viikko, että tekee ihan hyvää taas välillä rentoutua - käytiin itse asiassa töitten jälkeen kaverin kanssa parilla, joten perjantai-ilta lähti käyntiin ihan mukavissa merkeissä ;-)
Killa: Kiva kuulla, että inssi meni kuin heittämällä! Ikävää aina välillä kun lekurit ei kerro mitä haarovälissä puuhastelevat - itse kyllä tykkään siitä, kun vähän pidetään ajan tasalla ronkkimisista. Ja pirun rakkula joka oli puhjennut ennen aikojaan :( Tsempataan kuitenkin sen puolesta, että tärppää *peukuttaa ihan sikana*
Joo, siis suoraan sanottuna v-tuttaa vieläkin se inssi-asia, en tosiaankaan käsitä miksi meidän kohdalla " pantataan" hoitoja! Ajattelin varmuuden vuoksi mainita uudestaan asiasta nyt maanantaina kun seuraavan kerran tapaan lääkärin - APUA!!! onneksi luin äskeisen uudestaan - olin vahingossa kirjoittanut " tapan lääkärin" :-o
ON: Tänään oli taas ultra ja nyt oli jo tapahtunut edistystä, yksi munis oli selkeästi muita isompi :) Piikityksiä jatketaan yli viikonlopun ja maanantaina siis taas ultraan. Toivottavasti homma menee putkeen ja pääsen pistelemään irroituspiikkiä alkuviikosta. Sitten olis siis tiedossa ahkeraa pupuilua...toivottavasti miehen (ala)pää vaan kestää, jutskailtiin tuossa päivällä ja vaikutti toinenkin puolisko aika pettyneeltä tuon inssi-asian suhteen. Mietin vaan, että mitäs sitten jos stressi iskee, eikä homma onnistu sänkykamarin puolella....No. ehkä en rupea turhia murehtimaan asian puolesta.
Halauksia & oikein ihanaa viikonlopun alkua kaikille Enskoille!
-Buumi
Olipas niin lämpimät tervetulotoivotukset teiltä täällä kun palasin tauon jälkeen =) Oikein sydäntä lämmitti! Olette te sitten parhaita!!!
Brooke ¿ Moi! Vähän meinaa olla luovuttajan fiilis =( Jos kysta ei kohta poistu niin vuosikaupallako ne laittaa mut odotteleen sen poistumista. Kun on tuota ikääkin. Onko teitä muita yli 30 v harmittanu se, että ¿aloititte¿ niin myöhään? Mulla on alkanut kalvamaan se mielessä viime aikoina. Mutta onnea teille tulevaan ICSI:hin. Mahtavaa kun asiat etenevät =)
Jessicalle ja Naksullekin vilkutus! Täällähän mä, siipi maassa mutta hengissä. Ajattelin kommentoida tuohon teidän vierastulvaan, että meillä on vähän sama juttu, että kun on uusi kämppä ja tilaa riittää niin vieraitakin on ihan kivasti. Ja mikäs siinä, musta se on kivaa. Onpahan noille kaikille tyhjille huoneille sitten jotain käyttöä kun ei sitä lastenhuonetta tarvii rueta sisustamaan.
Keijulle peukkuja! =)
Killa ¿ *huiskuttaa* - Jep, hengissä fyysisesti, henkisesti ei niinkään....Mutta sulla oli tänään inssi, hienoa =) Ei tarvinnu kohdukaulaa suoristella tai muuta ikävää? Jospa se ei kuitenkaan oliskaan liian myöhäistä.....pidetään peukkuja. Juu, huomenna sulla on pp1 =)
Harmi Kathy kun clomit eivät ole tehonneet. Onneksi sitä sentään seurataan. Mulla ei edes ultrattu silloin clomikierroissa.
marge, yksis ja dese ¿ Moi! dese ¿ hienoa, että rohkenette adoptioprosessiin. Joko sulla on parempi fiilis?
Voi Diina ¿ negako sieltä sitten tuli =(
Kille ¿ juu, ei....ei salaplussia täällä! Samalla vanhalla kystalla mennään.
Mitäs Tuiskutiuskulle sanoi torstain ultra?
piggeliinalle tsempit ensi viikon lääkäriin ja tulehan sitten raportoimaan jatkosta!
Buumi ¿ no harmi ettei inssiä tehdä. Kyllähän se aina vähän parantaisi mahdollisuuksia. Miksihän eri paikoissa on niin erilaiset kriteerit. Ei meilläkään ole simpossa vikaa ja silti tehtiin 2 inssiä.
Vilkutukset kaikille muillekin meidän pinon enskoille!
Sitten ON: ultrassa taas käyty ja kysta on ja pysyy. Siellä se vaan köllöttelee eikä suostu tuleen pois. Kysyin lääkäriltä, että eikö sitä voi saada sieltä lääkkeillä tai leikkaamalla pois. Sanoi, että lääkkeillä ei, mutta leikkaamalla joo, mutta että ei näitä kovin herkästi lähdetä leikkaamaan. Sanoi, että normaalisti odotellaan tällaisen kystan kanssa aina PUOLI vuotta ja sitten ultrataan!! No huh huh, paitsi että kohtajan se on siis mennyt kun nyt on jo 2x2kk odoteltu ja nyt sain taas uudet 2kk lisää odottelua. AVA:n lääkäri sanoi, ettei mitään hormonia pistetä ennenkuin kysta poistuu. Voih ja voih ja voih! En tiedä mitä tässä pitäis tehdä. Hypin tasajalkaa ja #¤%&?¿!! Ehkä olisi aika alkaa hyväksyä elämä ilman lapsia....
t. Afternoon kp10
Voi Aftis! Miten hemmetissä se kysta ei älyä tulla pois? voi ei ei ei ei!!! Harmittaa niin kovasti sun puolesta!!! ****HALAA**** Älä kuitenkaan vielä heitä kirvestä kokonaan kaivoon..... Nyt saat surra, mutta nousethan taas... Sanoiko lääkäri onko kuinka yleistä ettei älyä itte tulla ulos?
Killa: hyvä että inssi meni kivuttomasti! Ja varmasti ne siimahännät ehtii perille, täällä PEUKUT pystyssä!
Muillekin piti kommentoida, mutta harmittaa niin toi Aftiksen tilanne ettei muistu enää mieleen. Huiskuttaa kaikille!!
Ihanaa kun on viikonloppu!
Kille
Kyllä tämä kevät on täällä sitten niin ihanaa aikaa... hetkessä unohtuu pitkä ja pimeä talvi ja ikuinen vesisade, kun aamulla saa vetää shortsit ja T-paidan päälle lenkille lähtiessä... Pariviikkoa sitten istutettu Azaleakin on pihalla jo täydessä kukassa.
BROOKE, jaksua odotteluun... se odottavan aika on vaan Niiiiiiiiiin pitkä. Varo vain kun lupailet mulle ratsastelua ¿ saatan vielä ilmestyäkin teidän pihalle ;)) Itsekin kerkesin hevostella parikymmentä vuotta ja aina välillä haaveilen, että jos joskus sellaisen sunnuntaihevosen hankkisi, sellaisen jonka kanssa ei varmasti käy mitään...
KILLAlle onnittelut onnistuneesta inssistä, vaikka kurjaa että tuo rakkula oli mennyt etukäteen puhkeamaan. Peukut pystyyn ja kovasti toivon että simpat ehti paikalle ennen kuin on liian myöhäistä. ++++++
DESE, ne adoptioasiat ei ole helppoja... ajattele niitä lapsivalintoja siltä kantilta mikä sille lapselle ja teille perheenä olisi parasta ¿ eli mihin teidän rahkeet riittää turvatakseen lapselle tasapainoisen kasvuympäristön. Ei kaikkien tarvitse olla valmiita ottamaan vastaan lasta joka tarvitsee erityistukea ¿ siis normaalia adolasta enemmän... ja on rohkeaakin kyetä sanomaan ettei itsestä ole siihen. Tilanne on niin kovin toinen, jos perheeseen syntyy lapsi jolla on vamma ja/tai sairaus. Toisaalta olette prosessissa vielä niin alussa että voitte tehdä aika karkeitakin linjanvetoja ja sanoa ihan suoraan että monessa tapauksessa se riippuu vammasta/sairaudesta voitteko hyväksyä lapsen.
DIINA, kurjaa kun kierto tuolla tavoin venyy ¿ itselläni on siitä kyllä kokemusta... täti kun tahtoo aina olla enemmän tai vähemmän hukassa.
KILLE, toivottavasti kuulut niihin onnellisiin, joiden raskaus on helppo ja ihana!
BUUMI, kummaa kun ne ei inssiin suostu... Pakkohan siitä on jo kamarin puolelle paineita syntyä, kun lasta joutuu kellon kanssa tekemään. Toivottavasti kaikki kuitenkin menee hyvin ja tärppää... +++++ puhaltelee sinnekin. Mä olen aina ollut onnellinen siitä, että mihen ongelman takia meillä seksi ja lisääntyminen eivät liity toisiinsa millään tavalla.
AFTIS, kummahan tuo on kun kysta ei mihinkään mene ¿ hus pois moiset! Kyllähän sitä aina välillä itsekin toivoo että oltais herätty tähän touhuun aikaisemmin, mutta toisaalta ihan oikeasti ainakin meillä aika on nyt vasta kypsä... ja eilen vasta luin artikkelin naisesta joka 45-vuotiaana synnytti kaksoset, joten yritän sillä lohduttaa itseäni ettei ehkä vielä olla ihan auttamattoman myöhässä.
PIGGELIINA, onnea lääkärin odotukseen... sitähän täälläkin odotellaan ¿ ekaa käyntiä ¿ ja ihanaa kun saat miehen takaisin kotiin! Minunkin mieheni taitaa olla enemmän työmatkoilla kuin kotona, joten tavallaan ymmärrän miltä tuntuu kun mies palaa... ja sitten en ehkä kuitenkaan, kun oma mies on aina kuitenkin viikonloput kotosalla.
Kaikille muillekin enskoille oikein ihanaa ja aurinkoista viikonloppua, halauksia ja vilkutuksia! Tulipas tästä taas pitkä raapustus...
(.) Omaan napaan ei kuulu mitään kummempaa... lääkäriä vaan odotellaan ja nautitaan keväästä.
Yksis
Pari päivää vierähti nopeasti koulutuksessa, nyt jo kp 31/33 eli kauan ei enää tarvitse odotella, jos täti nyt sitten ystävällisesti suostuisi tulemaan ajallaan!
AFTIS kyllä on p*ska homma tuollainen kysta! Puolen vuoden odottelu on todella pitkä aika. Kyllä mullakin on aika iso stressi omasta iästä, tuntuu että koko ajan aika kuluu ja mahdollisuudet heikkenee. Varsinkin sen jälkeen asia on vaivannut, kun lääkäri pelotteli minua että minulla todetut hormonihäiriöt voivat olla merkki munasarjojen toiminnan ennenaikaisesta hiipumisesta. Ultrassa ne eivät kuitenkaan näytä mitenkään hiipuneilta, mutta kuulemma on mahdotonta ennustaa millä vauhdilla se tapahtuu.
Mulla on kuitenkin elämä mennyt niin, että ei kerta kaikkiaan ole ollut mahdollista hankkia lapsia aikaisemmin. Olin lähemmäs 3-kymppiseksi asti sitä mieltä, että tuskin koskaan edes haluan lapsia, eikä mulla ollut kyllä sellaista miestäkään, jonka kanssa niitä olisi ollut järkevää hankkia. Ainakin olisin nyt varmasti yksinhuoltaja. Nykyisen miehen tapasin vasta kun olin 28-v., ja eihän sitä sittenkään heti alettu lasten tekemisestä puhua. Eli olen yrittänyt vaan ajatella, että mun elämä nyt vain kerta kaikkiaan on mennyt näin, ja menneitä on turha murehtia kun ei niitä kuitenkaan pysty muuttamaan. Pitää vaan nyt yrittää parhaansa näillä edellytyksillä, jotka nyt on olemassa. Eihän mikään kuitenkaan nyt vielä ihan lopullisen myöhäistä ole.
KILLA hienoa että inssi meni hyvin ja toivotaan että ajoitus ei sittenkään ollut liian myöhäinen! Nyt vaan piinailua piinailua! eikös ne pinapäivät lasketa niin että inssin/siirron jälkeinen päivä on pp1?
BUUMI aika outoa touhua kyllä, ettei teille muka voida tehdä inssiä! Tehdäänhän niitä tosiaan muillekin, vaikka ei mitään vikaa olisi löytynyt. Koita nyt vielä puhua asiasta lääkärin kanssa.
YKSIS ja PIGGELIINA kiva kun pääsette kohta lääkäriin ja asiat etenee!
Ja Yksis, kyllä meille ihan oikeasti saa tulla ratsastamaan, jos haluat. Meillä ei käy mitenkään liikaa vieraita, vaikka onkin iso talo ja pihapiiri. Asumme niin hirmuisessa korvessa (kaupunkiin matkaa 50 km) että eivät kaupungissa asuvat kaverit aina jaksa ajella tänne asti.
DESE eipä kuulosta tosiaan helpoilta nuo adoptioasiat. Toivottavasti mielesi on jo vähän parempi ja miehen kainalo tuo lohtua.
DIINA isot pahoittelut ja tsemppiä sinullekin. Kiertojen venyminen on todella rasittavaa ja kurjaa, itsellänikin riittää siitä kokemusta!
Jaahas, nyt pitää lähteä miehen avuksi pihahommiin. Mukavaa viikonloppua kaikille!
Brooke
Räntää tulee taivaan täydeltä! Mälsää¿ Yksikselle hiukan kateellinen noin ihanista keleistä, nauti! Tänään ei mitään kummallista ohjelmaa, edes kaupoissa pyöriminen ei innosta (outoa?), mutta toisaalta kiva olla vain pitkästä aikaa ja löhötä!
Killa, mulle tehdään siis sitä kierronkartoitusta. Kävin eka loppukierron verikokeissa ja nyt torstaina alkupään kokeet. Hidasta touhua, kun tuo kierto niin venyi.. Siellä inssi tehty ja piinaavat hetket menossa! Toivotaan, että ajoitus osui nappiin! *bdbd*
Naksu, työt on tosiaan vain töitä ja jollain konstilla järjestyy! On vaan vähän tyhmää, että muutama tyyppi töistä käy yksityisellä lääkärillä valittamassa, kun työterveys ei ota niitä enää. Kinuvat sairaslomaa läpinäkyvillä syillä. Eivät jostain syystä oikein jaksa tehdä töitä. Ja me tunnolliset mietitään päät puhki kuinka töistä voi olla pois. Munkin piti järjestellä aikataulua, että saatoin labraan mennä¿Kauhulla odotan jo ensikäyntiä tai punktiota!
Tuiskulla masussa oikea sarja muniksia! Hienoa, vaikkei olo ehkä olekaan niin ihana¿Mitäs torstain ultra tiesi?
Dese, täällä tosiaan nautittiin auringosta ja samaa ongelmaa eli ei ole aurinkoon asiaa ilman kertoimia! Iho on niin vaalea ja lisäksi punapigmenttiä, niin kyllä suojautua saa¿Pahoittelut sitä tuttua tutumman turjakkeen vierailusta ja todella voimia adoptiopapereiden täyttelyyn. Ei ihan kyllä ole helppoa hommaa, vaatii paljon. Hattua nostan siis! Joko olo on yhtään parempi?
Buumille moikat ja rutistukset! Onneksi mielesi on jo parempi¿Mutta harmitus on suuri, kun eivät voi sitä inssiä määrätä! Mutta älä silti ala ¿tappamaan¿ ;) *Haleja*
Piggis saa miehuuden kotiin! Ihanaa! Pitkän pitkä odotus palkitaan oikein kunnolla, kun lääkärikin odottaa =) Täällä niin innoissaan puolestasi!
Diinalle jaksuja myös, kun täti ei näy! On se niin ärsyttävää, nim.merkki samaan tuskastunut!
Aftikselle ison isot pahoittelut ja jaksuhaleja *rutistaa* On se niin väärin, että joutuu odottelemaan noin pitkiä aikoja, ei ihme että hajottaa!
Oikein rentouttavaa viikonloppua kaikille, nauttikaa ja löhötkää (täällä ihanan makoisat 11h yöunet takana, maustettuna eilisillä 1,5h päikkäreillä! Taitaa olla kevätväsymystä...)!
-marge-
Eilen tuli otettua pari rentouttavaa ja nyt nukuttua pitkään! Oli se eilinen päivä vaan niin jännittävä, että ihan oli veto veks illalla. Nyt tietysti vähän huolestuttaa, että mitähän toi alkoholi tässä vaikuttaa, mutta enpä oikeesti usko että noin 3 annoksesta mitään haittaa?! Ei ainakaan lääkäri kieltänyt, enkä nyt kuitenkaan ole ajatellut mitään p*rseitä vetääkään piinapäivien aikana... Pikkusen vanhaa verta tuli tänään vessareissulla, mutta eikös se olekin ihan normaalia? Luulisin ainakin, kun kyllähän siinä toimenpiteessä voi vähän limakalvo vaikka ärtyä, vaikkei pahalta tuntunutkaan.
Kiitti muuten vielä kaikille yleisesti tsemppauksesta! Olette ihan parhaita! :)
BUUMI: siis mä kyllä ihmettelen entistäkin enemmän tota teidän lekurin näkemystä, ettei inssiä tehdä?! :o En oo koskaan ennen kuullut, että pistettävien hormonien kanssa ei inssiä tehtäisi (clomeja sen sijaan ilmeisesti usein määrätään ilmankin). Vaikka ei onnistumistodennäköisyys nyt huimasti isompi ole tavalliseen yhdyntään verrattuna, niin itsestä tuntuisi ainakin tosi oudolta ettei sitä tehtäisi. Mulla tän kierron lääkkeet kaikkineen maksoi 223,- joten siihen hintaan kyllä mun mielestä on paikallaan saada edes vähän parempi onnistumis%. Hyvä muuten se, että " tapat lääkärin" ! Oliko Freudilainen lapsus! :D Nyt vaan laitat koville sen maanantaina! Se on muuten ihan totta että petipuolella miehelle voi paineen alla tulla ongelmaa. Meillä aiemmin pariin kertaan kävi niin, että kun mies arvasi ovisajan olevan käsillä (vaikka en kertonut just ettei tulisi paineita) oli ihan vähän vaikeuksia saattaa homma kunnialla päätökseen. Että eipä ole helppoa mieheilläkään! Yksi mitä voisin suositella hätätapauksessa kokeilemaan on koti-inseminaatio (tietoa löytyy googlettamalla), jos tuntuu ettei yhdyntä onnistu. Meillä jo tieto tuosta helpotti miestäkin sen verran, ettei kokenut niin kovia suorituspaineita.
AFTIS: todella surkea toi sun tilanne! :( Ihan paha mieli sun takia ja varsinkin, kun taas joudutte odottelemaan eikä sittenkään ihan takeita mitä tapahtuu! Odottelu ja epätietoisuus todella syö naista! Millainenhan se leikkaus mahtaa olla? Älä vielä kuitenkaan luovuta! Ethän sä nyt vielä ole edes vanha! Ite koitan vaan ajatella, että vaikka tässä on kohta 32v, niin kyllä tässä on vielä vuosia aikaa, ainakin tonne neljään kymppiin! Toki jos oisin näistä raskautumisvaikeuksista tiennyt, oisin painostanut miestä hommiin jo aiemmin. Mutta toisaalta turha jossitella ja sitä paitsi voipi olla, että jos ei oltais menty miehenkin ehdoilla, ei ois koko miestä enää... No kunhan pääset siitä kystasta eroon, niin sit uutta yritystä hoidoilla!
YKSIS: mä jo kattelin ikkunasta ulos, että kuka tuolla sateessa ja viimassa lenkkeilee shortseissa, ennen kuin muistin että sähän ootkin vähän lämpimämmällä vyöhykkeellä! :D Täällä yrittää joku kurja takatalvi iskeä, mutta onneksi pian pitäisi lämmetä taas.
BROOKE: haa, sielläkin jo kierto lähenee loppuaan! Hyvä, hyvä! Sit teilläkin alkaa tositoimet! :)
MARGE: no sit saadaan jännittää sunkin tuloksia tuosta kierronkartoituksesta! Toivotaan, että jos jotain lyötyy, niin pientä ja helposti hoidettavissa olevaa! :)
Mukavaa viikonloppua kaikille kivoille Enska-kamuille!
Killa pp1 (ekan kerran -jee!)
¿ jo alkaa flunssakin vähän hellittämään otettaan... eilen vielä makasin puolikuolleena sängyssä koko päivän...
Täällä on taas ollut vipinää...
Kille ja Ninnuli: Älkää turhaan anteeksi pyydelkö ¿ ihanaahan se vaan on kun täällä mukana olette masua kasvattamassa!
Buumi: Pahoittelut pienen ystäväsi poismenosta! Kyllä ne pienetkin rakkaita ovat... Syömisjutuista: Mulle sanottiin silloin aikanaan että viisi vuotta pitäisi odotella ja antaa kropan palautua... viisi vuotta tulee täyteen huhtikuun lopussa ja siksi ollaankin nyt lähdössä liikkeelle. Ratsastanut olen vain pari kertaa onnettomuuden jälkeen (kerran Issikka vaelluksella ja kerran vaeltamassa Kanadassa), kun ortopedi ja fysiatri molemmat olivat sitä mieltä että tämä harrastus olis nyt hyvä lopettaa ennen kuin päädyn pyörätuoliin ¿ nyyh! Ikävähän noita heppoja on... Yritähän painostaa sitä lääkäriä inssiin ¿ kannattaahan ne mahdollisuudet maksimoida.
Killa: Toi oviksen metsästäminen vaikuttaa kyllä TOSI tyhmältä touhulta... Mä kyllä jo etukäteen pelkään moista, kun mulla ei koskaan ole ollut mitään erityisiä ovulaatiotuntemuksia muutenkaan... Perhelääkäristä: Jokainen valitsee ihan itse lääkärinsä. Mekin haastateltiin vissiin viitisen lekuria ennen kuin päädyttiin tähän nykyiseen ja ollaan kyllä oltu tosi tyytyväisiä. Itsekin vihansin silloin Suomessa sitä omalääkäri systeemiä... meillä oli sellainen saksalainen vanhempi setä, joka aina halusi tarkistaa myös alapään asiat. Myöhemmin tämä setä vaihtui sellaiseen vasta valmistuneeseen poikaan, jonka kanssa yhdessä tavailtiin kirjoista että mikäköhän se nyt tällä kertaa olis vikana... :)
Aftis: Kurjia nuo kystat! ¿ Hus pois!!!
Jessica: Hauskaa pariisin reissua! Kurjaa että joudut yksityiselläkin noin pitkään odottelemaan...
Diina: Voi, toivottavasti molemmat löytyvät... ensin täti ja sitten se ovis ¿ Tai mitäs jos se sittenkin olis plussa?
Dese: Pahoittelut taas tädistä ja voimia adoptiopaperirumbaan...
Kaikille muille vilkutuksia ja haleja!
(.) Omaan napaan ei flunssan lisäksi taida kuulua oikein mitään. Miehen veljen perhe sai viime viikolla toisen vauvansa ja miehen kanssa jo naurettiin, että pitäis varmaan ilmoittaa niille että meillä on sitten kyllä optio niiden kolmanteen lapseen... eivät vaan taitais suostua.
Yksis