Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

¨¨ Ensikot viikot 15-16¨¨

11.04.2007 |

Ei näkynyt uutta pinoa vielä, enkä viitsinyt tuonne vanhentuneeseen pinoon enää kirjottaa, joten tässäpä taas uutta parin viikon periodia varten.

En valitettavasti vaan osaa hakea tuota meidän esittelyä tähän, joten joku taitavampi, pliiis apuja!

Omanapainen harmitusasia: Tänään ivf-suunnittelukäynnillä, ja tyksissä on niin kiirettä, että ivf menee syksylle. Voi kökkö!! Tod.näk. ivf olisi aivan syyskuun alussa (piikitys ym. touhut alkaa elokuussa). En kyllä millään viitsi tämän viivästyksen takia siirtyä yksityisellekään, joten nyt vaan odotellaan. Hyi hitto kun ne piikit oli pahan näköisiä! Varsinkin se eka Procren-pistos *iho menee ihan kananlihalle*

Nyt ei tuu mieleen mitään muuta kommentoitavaa - öööh, kivaa viikon jatkoa kaikille Enskoille - ja niitä +++++++++++tuulia!

Jessis

Kommentit (67)

Vierailija
1/67 |
11.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otankin tässä viime aikaisen hiljaisuuteni takaisin ja alan terrorisoimaan palstaa oikeen urakalla! ;) Ei vaan, vapaapäivä eikä mitään tekemistä (tai olis mutten jaksa tehdä mitään) ja täälläkin on niin kovin hiljaista...

Kille: Onnittelut vielä varmistuneesta raskaudesta, hieno juttu! Nyt voit hyvillä mielin rauhoittua odotukseen!

Diina: Voi höh, taaskaan ei siis tärppiä... Tai eihän sitä vielä tiedä, ennen kuin viimeinen niitti tulee - toivottavasti jää nyt kokonaan pois!! bd bd

Jessis: No johan on kurjia uutisia! Eikö ne sitä kiirettä osanneet silloin aiemmin jo kertoa, etkö kuitenkin ollut siinä uskossa että ivf:ään pääsette jo nyt keväällä? Kurjaa kun annetaan toivoa ja sitten vedetään matto jalkojen alta.. :( No, nyt odotellaan sitten ivf:ää kumpainenkin tuonne syksylle asti, varmaan aika samoissa mennään sitten silloin. Mulla oli se suunnitteilla muistaakseni viikolle 34 - tosin en tiedä tarkoittaako tuo hoidon aloittamista vai sitten jo varsinaista ivf:ää..?

Tuossa Aamulehteä lueskelin ja bongasin sieltä ensikoita oikein rutkan määrän! =) Tosin ovat jo vauvansa saaneita, mutta kuitenkin... Hauska oli saada kasvot joidenkin nimimerkkien taakse - minä kun olen ollut suhteellisen ahkera o-puolen ja tuon vauvapuolenkin pinojen vakoilija (nimimerkillä Tämä se vaan jaksaa haaveilla)!

No, jospa sitä jaksais johonkin hommaan nyt ryhtyä, pihakalusteet saa kyllä olla toistaiseksi vielä rauhassa - tonne myräkkään en kyllä lähde niitä kunnostamaan!

Vierailija
2/67 |
11.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis nyt joutuu kehno listaemo tunnustamaan olevansa näköjään ihan sekaisin! Just mietin, että mitenkäs tohon edelliseen pinoon onkin vain viikon aikana noin paljon viestejä tullut, mutta vasta tän nähtyäni tajusin että niinhän se ois pitänyt aloittaa uusi pinkka perustaa jo pari päivää sitten! :D No te ootte niin kivoja, että saanen anteeksi ja vetoan vielä näiden pistelyiden aiheuttamaan jännitykseen ja pääsiäisen sekoittamaan päiväjärjestykseen (ai miten niin selittelyn makua...) ;)

Laitan tähän perään ne esittelyt, tosin Killeä en vielä siihen päivittänyt. Saako, Kille, laittaa seuraavaan listaan?

Oma napa vielä: en ymmärrä voiko oikeesti munasolujen kasvusta tulla tällaisia kipuja, kun ihan tekisi mieli särkylääkettä ottaa tähän alavatsan jomotteluun?! Onko muilla noi hormonit aiheuttaneet tällaista? Erityisesti vasemmalla munasarjan paikkeilla pirullinen kipuilu koko ajan parin päivän ajan. En edes tajunnut tuota kasvukipujen mahdollisuutta ennen kuin luin siitä tuolta inssipinosta. No toivottavasti on sitä, eikä jotain kurjempaa, kuten joku tulehdus tms. No huomenna lekurissa selviää....

Huiskut vielä kaikille! Nyt täytyy taas juosta!

Killa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/67 |
11.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=00868B]Haaveilemme ensimmäisestä ikiomasta vauvasta, mutta jostakin syystä Täti Punaisen sijaan Herra Haikara on eksynyt matkalla ja tarvitsee nyt vähän apua! Tutkimuksiin ja hoitoihin on siis tiemme käynyt.

[color=00C5CD]Mukaan mukavaan joukkoomme saavat liittyä kaikki halukkaat esikoistaan toivovat, oli sitten hoitopolkusi vasta alussa tai olet ehtinyt jo sitä pidemmälle kulkemaan!

[color=00868B]Esittelethän itsesi vastaamalla tähän viestiin. Jos

esittelyssäsi on myöhemmin lisättävää tai muutettavaa, vastaa taas, niin päivitämme tietosi.

[color=00E5EE][b][size=2]Ensikot:[/b][/size][/color]

[color=FF69B4]Adette

[color=CD1076] Ikä: Molemmat 27 vuotiaita

Yritystä takana: Syyskuusta 2005

Hoidot: clomit+terolutit. munatorvien aukiolo tutkimus joka ok. verikokeita liuta otettu musta josta löytyi vika keskenmenoille (2 keskenmenoa 8/2006 ja 10/2006 ) verenhyytymistekijöissä häiriö. Viimeistään kesäkuussa 2007 jatkuu tutkimukset/hoidot.

[color=00E5EE]~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~ +~+~+~

[color=FF69B4]Afternoon

[color=CD1076]Ikä: molemmat vuosimallia -73

Kotipaikka: Etelä-Pohjanmaa

Virallinen yritys aloitettu 07/05, pillerit jätetty pois 04/05

Tutkimukset: verikokeet, simppatesti, aukiolotutkimus, useita ultria, 4

kiertoa clomifenia, 2 inssiä tehty tuloksettomina. Siirrytään yksityiselle

hoitoihin 17.1. lähtien. Vikana ilmeisesti ovuloimattomuus, muuta syytä ei tiedossa.

[color=FF69B4]amalia78

[color=CD1076]Eli mulla ikää 27v, mies samaa vuosimallia

Kotipaikka: pohjosen tyttöjä olen

Yritys aloitettu 04/05

Tutkimukset: miehen simpat tutkittu, hitaita ovat, mutta muuten ok. Laparoskopia tehty ja siellä kaikki hyvin. Ensimmäinen inssi 02/07.

[color=FF69B4]AnnaLeena78

[color=CD1076]Ikä: 28 v, mies 31

Asustellaan etelä-suomessa.

Yritystä takana: Esikoista ollaan yritetty nyt viitisen vuotta, ja ilman mitään tuloksia.

Tutkimukset: Meillä vika miehen simpoissa, vasta-aineita, yms.., Hoitohistoria meillä on sellainen, että meidät laitettiin suoraan ivf:n, eli meille ei siis ole tehty inssejä. Lääkäri sitä mieltä, ettei niistä olisi tulosta tullut. Nyt siis ensimmäinen ivf takana. [color=00E5EE]~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~ +~+~+~

[color=FF69B4]_apila_

[color=CD1076]Ikä: minä 84 ja mies 83

Asuinpaikka: pohjanmaalla asustellaan

Yritystä takana: tammikuusta 06

Hoidot: gyne käynnillä ei näkynyt mitään normaalista poikkeavaa. Tarkempia tutkimuksia tehdään loppuvuodesta.

[color=FF69B4]Buumi73

[color=CD1076] Ikä: kumpikin 33v.

Kotipaikka: Pääkaupunkiseutu

Pillerit jätetty pois 01/06

Tutkimukset: verikokeita, ultria, simppatesti. Oma kierto olematon, sitä käynnistämään Terolut-kuuri ja eilen ensimmäinen Puregon-piikki, maanantaina ultraan...

[color=FF69B4]Brooke73

[color=CD1076]Ikä: minä 33, mies yli 40-v.

Mistä kotoisin: Kaakkois-Suomesta

Yritystä kesäkuusta -05, tutkimukset aloitettu tammikuussa -07. Vikaa löytyi molemmista: miehellä huonot siittiöt ja vasta-aineita, minulla hormonihäikkää. Mies saanut lääkitystä joka auttoi vähän mutta ei ratkaisevasti. Hoitona meillä ICSI, ja ensimmäinen yritys on huhti-toukokuun vaihteessa.

[color=FF69B4]desejo, yleensä vaan dese

[color=CD1076]Ikä: sekä minä että mieheni 28v.

Yritys aloitettu 09/05

Tutkimukset: Perusverikokeet otettu 04/06, kaikki ok. 06/06 ultrattu

pco-tyyppiset munasarjat, gyneltä lugesteronia kiertoja tasoittamaan. 09/09 gyne totesi, ettei ovista taida tapahtua luomusti kuin silloin tällöin

sattumalta ja sain sitten clomit. Resepti odottelee vielä kaapissa, mutta

eiköhän apteekkireissu ole edessä jo ensi viikolla. Miehellä on lähete

simppatutkimuksiin, mutta hidasteena on aikataulusta johtuvia

järjestelyongelmia. Ehkäpä sekin saadaan vielä hoidettua.

[color=FF69B4]-Diina-

[color=CD1076] Ikä: minä 26, mies 27

Asuinpaikka: Etelä-Suomi

Yritys aloitettu: 10/05

Tutkimukset: Tutkimuksissa selvisi, että en ovuloi ainakaan joka kuukausi, joten tilannetta korjaamaan määrättiin Clomit 02/07. Eka Clomikierto ei auttanut, nyt annos tuplattu. Kiertoa säännöllistämään sain Terot. Aukiolotutkimus ok. Mieheltä otettu 2 x näyte, tulos normaalin rajoissa, hieman hitautta. Ensimmäistä inssiä odotellaan.

[color=FF69B4]ElisaDay tai pelkkä ED

[color=CD1076] Ikä: 29 v., mies 31

Mistä kotoisin: pk-seudulta

Koska yritys aloitettu: 02/05

Mitä tutkimuksia tehty: miehellä siittiöitä vähän & hitaita, minulla ei

ainakaan kierronkartoituksessa ovulaatiota. Jonotellaan ICSI:in julkisella

puolella.

[color=FF69B4]Jessica

[color=CD1076]Ikä: Minä 31, mies 34

Kotipaikka: Turun seutu

Yritys aloitettu: 05/05

Tutkimukset aloitettu 09/06, perusverijutut ok, aukiolotutkimusta odotellaan (aika 7.11.06), ollaan tyksin hoivissa. Simpoissa pientä häikkää (vaikka lääkärin mukaan määrä korvaakin laadun). Tulokseton inssi tehty 12/06.

[color=FF69B4]Kathy@

[color=CD1076]Ikä: minä vm.-79, mies vm.-78

Kotipaikka: Jyväskylän maalaiskunta

Yritys aloitettu 09/05

Tutkimukset ovat vasta aluillaan, mulla todettu PCO 05/06, miehen

simppatestissä todettiin, että epänormaaleja siittiöitä normaalia enemmän. Lääkityksenä on ollut nyt terolut. Eka lapsettomuuspolilla käynti on helmikuun alussa ja sillon tietää jatkosta enemmän.

[color=FF69B4]Keiju

[color=CD1076]Ikä: 29v. (mies 28v.)

Kotipaikka: Itä-Suomi

Yritys aloitettu: pillerit jätettiin pois 8/2005. " Tositoimiin" ryhdyttiin

2/2006. Terolut aloitettu 5/2006. Teroista huolimatta kierto muuttunut taas epäsäännölliseksi. Clomit aloitettu 01/07. Siemenneste erinomaista.

[color=FF69B4]Killa

[color=CD1076]Ikä: molemmat 31v

Kotipaikka: Helsinki

Yritys aloitettu: 8/05

Perustutkimukset tehty. Vikaa ei löytynyt. Inssiä suositeltiin

hoidoksi. Hoidot aloitetaan huhtikuussa.

[color=FF69B4]kille75

[color=CD1076]Ika: kumpikin vuonna -75 syntyneita

yritysta takana reilu vuosi (enaa ei itsekaan muista tarkalleen)

tutkimukset: Mitaan syyta lapsettomuuteen ei ole loytynyt. Nyt 11/06 kolme inssia takana ja neljas ensi viikolla. Tammikuussa olisi tarkoitus menna ivf:aan.

[color=FF69B4]-marge-

[color=CD1076]Ikä: olen 25v. ja mieheni 26

Kotipaikka: hämeessä asustellaan.

Yritys aloitettu 05/06

Tutkimukset: pco-tyyppiset munasarjat todettu 11/06. Simpat ok, kierronkartoitus mahdollisimman pian. Clomit ja puregon kokeiltu, ei sopineet (sekoittivat tuotannon täysin). 02/07 lähete ivf-jonoon julkiselle puolelle, yksityisen vastausta odotellaan. [color=00E5EE]~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~ +~+~+~

[color=FF69B4]Naksu

[color=CD1076]Ikä: Molemmat ollaan 26-v.

Kotipaikka: Tampereella asustellaan

Yritys aloitettu: Yritys on aloitettu 9/2005

Tutkimukset: tutkimukset on tehty, mitään vikaa ei löytynyt, inssi 12/06

nega, ivf suunnitteilla syksyksi...

[color=FF69B4]-piggeliina

[color=CD1076]Ikä: minä 32v ja mies 31v.

Kotoisin Etelä-Suomesta

Yritys alkanut: pillerit jätetty pois 09/01

Tutkimukset: clomit+terot 3kk 07/02 tuloksetta

02/06 hoitoihin yksityiselle, verikokeet, ultrat, munatorvien

aukiolotutkimus tehty ja kaikki ok, mieheltä otettu 2x simppakoe joista

ensimmäinen oli normaali ja toinen oli normaalin rajoissa, uus clomikuuri 06/06 tuloksetta edessä inssi ens keväänä ja sitten mahdollisesti IVF.

[color=FF69B4]Rouwa

[color=CD1076] Ikä: minä 24v. ja ukko 25v.

Kotipaikka: Pirkanmaa

Yritys aloitettu: 06/06

Taustaa: 2003 endo epäily, 08/06 PCO, minulla ei ole spontaaneja menkkoja enkä myöskään luomusti ovuloi

Tutkimukset: Miehen simpat tutkittu, jotka ovat hyvät, ultria tehty,

clomeja+teroja kokeiltu (eivät sopineet ja käyttö kiellettiin :( ). Vuoden

lopusta saadaan lähete TAYS lapsettomuuspolille. Sitä ennen ei tehdä enää mitään.

[color=FF69B4]s-a-a-r-a, saara vaan;)

[color=CD1076]Ikä:minä22v, mies 23

Mistä kotoisin: tampereen lähikunta...

Koska yritys aloitettu:09/04 on pillerit jätetty pois

Mitä tutkimuksia tehty:mieheltä on tutkittu simpat, niissä vähän häikkää, eli määrä hiukan pienempi kun olis suotavaa ja myös epämuodostuneita on niistä osa. testosteronitaso myös hiukan matala. tosin näiden kummankaan asian ei kuulemma pitäisi ratkaisevasti lapsettomuuteen vaikuttaa...? sitten vielä joku kromosomitutkimus on otettu, mutta tulokset ei ole vielä tulleet. itelle tehty jotain verikokeita...en muista tarkalleen mitä, jotain hormoneja niistäkin mitattiin,niissä kaikki ok. ja myös sokerirasitustesti, kuu-lemma varmuuden vuoksi että jos olis jotain sokerihäikkää joka estäis

ovuloimasta.kaikki kuitenkin ok. munanjohtimien aukiolotutkimus myös

takana,sekin ok. kaks tuloksetonta inssiä takana, nyt on mies

clomifen-kuurilla, ja tää kierto on taukoa, ja sit joulukuussa taas uusi

yritys.

[color=FF69B4]sannuli-80

[color=CD1076]Ikä: Minä 26 ja mies vuoden vanhempi

Kotipaikka: Olemme lounais-suomesta

Yritys aloitettu: pillerit lopetettu alkuvuodesta 2004, tehokkaasti aloitettu yritys elokuussa 2004

Tutkimukset: Siemenneste todella hyvä, ovuloin normaalisti.

Aukiolotutkimuksessa munajohtimet todettiin tukkeessa oleviksi ja niitä yritettiin laparoskopiassa avata siinä kuitenkaan ilmeisesti onnistumattta ja eka ivf hoito nyt ohitse ja mäkeen meni se yritys ja nyt viikolla 7-8 toivottavasti päästään PAS hoitoon. Mulla myös pco toisessa munasarjassa,toinen munasarja onkin vähän niinkuin nuukahtanut..edes stimuloimalla siihen ei saatu potkua. Hoidossa olemme käyneet ensin tyksissä ja nyttemmin turun ava-klinikalla.

[color=FF69B4]Tuiskutiusku

[color=CD1076]Ikä: 24 v. ja miehellä 28 v.

Mistä päin: Itä-Suomi

Yritys aloitettu: 08/05

Tutkimukset: verikokeet (tauteja ei ja hormoonit molemmilla kunnossa), simppatestejä 2 (ekassa normaaleja 0%, tokassa1%), aukiolotutkimus (vasen kunnossa, oikea vähän ahtautunut), ultrassa kaikki ok, miehen ultrassa kaikki ok. Odotellaan pääsyä keskussairaalaan jatkotutkimuksiin ja hoidonsuunnitteluun.

[color=FF69B4]Vannis

[color=CD1076]Ikä: 25, mies 26

yritys aloitettu: 3/05

tutkimukset: verikokeet kaikki ok, SSG normaali, 10/06 todettu PCO, simpat melko ok (epämuodostuneita paljon, mutta kokonaismäärä hyvä)

hoidot: clomeja 3 kk/2006, 1. IVF 1/07, 2. IVF tulossa 4/07 [color=00E5EE]~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~+~ +~+~+~

[color=FF69B4]VihervaaranAnna

[color=CD1076]Ikä 28, mies 25.

Paikka: Lounais-Suomi

Taustat: ekat PCO-epäilyt 3/2006, nyt diagnoosi varmentunut.

Lääkitys: E-pillerit jätin 11/2005, mutta ehkäisy pois kokonaan vasta

5/2006, Terolutit sain jo 3/2006 ja Clomifenit aloitin yhdellä tbl/pvä

10/2006. Mies simppatesteissä 11/06, jatkotutkimukset ja mahdollisesti ICSI edessä. Hoitojonossa olemme julkiselle puolelle. (Jonoon 12/06.) Clomit lopetettu.

[color=FF69B4]YksityinenAsia

[color=CD1076]Ikä: Minä -71 ja mies -69 (siis patavanhoja molemmat)

Sijainti: Yhdysvallat

Yritystä: vähän on ja off vuodesta -97 (siis vuosiin ei olla yritettykään)

Hoitoja: ei vielä mitään, menossa ollaan kyllä

[color=FFC0CB]*********************************************************

[color=00E5EE][b][size=2]Plussanneet Ensikot:[/color][/b][/size]

[color=FFC0CB]*********************************************************

[color=CD1076]milka1

[color=FF69B4]Ikä: 32

Mistä kotoisin: pk-seutu

Koska yritys aloitettu: klinikalla eka käynti tammikuussa 06

Mitä tutkimuksia tehty: aukiolot, progesteronit ym hormonit, kilpirauhaset, toistaiseksi ei syytä löytynyt miksi ei toimi, takana 5 inseminaatiota luonnonkierrolla, 1 hormoneilla joka johti raskauteen, josta km rv8. Uusi raskaus seuraavasta inssistä.

[color=CD1076]EmmaEmilia eli lyhyesti EE

[color=FF69B4] Ikä: minä ja mies molemmat vuosimallia -79

Kotoisin: Pohjois-Suomesta

Yritys aloitettu: tammikuussa 2005

Tutkimukset: miehen simppatesteistä paljastui karu totuus eli omia siittiöitä ei ole lainkaan. Tilannetta yritettiin korjata kahdella hormonikuurilla, mutta se ei valitettavasti auttanut. Itselleni ei ole juuri tutkimuksia tehty paria verikoetta lukuun ottamatta.

Hoitohistoria: syksyllä 2006 tehtiin yhteensä 4 inssiä lahjasiittiöillä (1. luomukiertoon, 2. clomit+pregnyl, 3. clomit+pregnyl, 4. clomit+menopur+pregnyl) ja kaikista puhdasta negaa. Ensimmäinen IVF tammikuussa 2007, tuloksena 8 top-alkiota, joista 7 pakkaseen ja yksi siirrettiin. Tuosta tuoresiirrosta siis elämäni ensimmäinen plussa :)

LA (jos toivottavasti sinne asti päästään) olisi lokakuun puolivälissä¿

[color=CD1076]Bianco

[color=FF69B4] Ikä: minä 30, mies 32

Kotipaikka: pk-seutu

Yritys aloitettu 03/05

Perustutkimukset tehty loka-marraskuussa ja kaikki periaatteessa ok.

Ensimmäinen inssi 12/06, negaa. Toisesta, tammikuun 07 lopussa tehdystä inssistä siis tärppäsi, la on 23.10.07

[color=CD1076]Tuittu78

[color=FF69B4]Ikä: 28 ja mies 30

Kotipaikka: Espoo

Yritystä 12/04 alkaen ja hoitoihin hakeuduttiin 2/06. Kilpirauhasarvot saatiin kuntoon 12/06 ja elämäni ensimmäinen plussa tuli toisesta inssistä 2/07. LA olisi näillä näkymin 6.11, tosin todennäköisesti vielä muuttuu raskauden edetessä.

[color=CD1076]trixie2

[color=FF69B4]Ikä: Minä 27 ja mies 24v

Kotipaikka: Olemme pohjanmaalta.

Yritys aloitettu: Pillerit jätetty 05/05.

Tutkimukset: Simppatesti ok. Labrat ok. Aukiolotutkimus ok. Kaikki ok.

Eka ivf takana. Pakkaseen 6 alkiota ja siirtoon 1. Tulos nega. Seuraavaan kiertoon zumenon ja luge ja siirtoon 1 tai 2.

[color=CD1076]-ninnuli1-

[color=FF69B4]Ikä: Molemmat ollaan 27v.

Mistä päin: Kaakkois-suomi

Yritys aloitettu: 04/05

Tutkimukset: Aloitettu elokuussa 06. Miehen simpat, verikokeita, ultra.

Muuten kaikki ok, paitsi pco-epäily. Aukiolotutkimus ok, Metforem-lääkitys ovulaation tukena tällä hetkellä ja maalis-huhtikuussa alkaa " oikeat" hoidot.

Vierailija
4/67 |
11.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis Jessikselle piti esittää pahoittelut, että IVF onnistuukin vasta syksyllä! :( Tosi kurjaa, että lupasivat eka aiemmin ja sit meneekin noin pitkään!

Naksulle halit! :)

Vierailija
5/67 |
11.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips taas!

Kiitokset kaikille onnitteluista! Tuntuupas hassulta saada itselleen onnittelut...

Juu Killa sopii hyvin, että päivität minut seuraavaan pinoon plussanneeksi ja voisit lisätä tekstiin, vaikka että

1. ivf ja tuoresiirto negaa ja eka pas plussaa.

Voi harmin paikka Jessis, kun joudutte odottamaan syksyyn! *harmitus*

Vilkutuksia kaikille ihanaisille!

Kille

Vierailija
6/67 |
11.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsin vihdoin teidän koukuttavaan seuraan ja mitä ihanimpia uutisia täällä olikaan!

Suuren suuret onnittelut Ninnulille ja Killelle! Paljon sitä liimaa ja teippiä pienen matkustajan matkaan <3 Hienosti lähtee plussa-aalto nousuun, mutta lisää saa tulla vaikka kuinka¿:)

Kyllä Killa taitaa veren tulo enteillä hyvää! Antaa vuotaa sieltä ylhäältä, josko sitten muuten jäisi välistä ;) Pistäminen sujunut ok? Onkos sulla kuinka suuri annos? Nyt vaan peukkuja, että te kuuluttu siihen onnistumisprosenttiin¿

Kiitos Naksu jaksutoivotuksista¿Kyllä sitä taas noustaan ja pääsiäisenä tais olla hiukan punaviiniin voimalla. Huomenna uskallaudun tapaamaan kyseisen ystävän, katotaam kuinka mun käy! Nyt ainakin hyvllä mielin ;) Maistuko makkara?

Diinalle lähettelen toivottua tätiä, jos sattuu näkymään¿On se kumma että kroppa ei koskaan toimi niin kuin haluaisia! Toivotaan, että nyt kaikki suunnitelmat ei mee plörinäksi!

Jessica, pahoittelut että joudutte odottelemaan syksyyn asti, jos ehtivät jo lupailla aiemmin. Täällä myös venähtää sinne saakka hoitojen aloitus. Jotenkin toivoisi, että aika menisi nopeasti ja pääsisi niihin toimiin, mutta sitten se lyhyt kesä olisi jo ohitse¿Toivottavasti tulee kuitenkin nyt nautittua auringosta ja lämmöstä :)

Sitten sitä ON; Täällä odotellaan tätiä kylään, mutta enpä tiedä mihin on eksynyt. Nyt kun sen tarvis tulla, niin ei millään! Joudun perumaan huomenna jo toisen labra- ajan, nyt siis selvitellään kiertoa. Tässä samalla oon selvittänyt, että yksityisellä menisi myös elokuulle asti aloitus, joten ollaan keskitytty täysin nyt saamaan julkisella asiat niin, että kesätauon jälkeen päästään tositoimiin. Mutta, nyt siis vain odottelua =)

Vilkutuksia kaikille Enskoille!

-marge-

Vierailija
7/67 |
11.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi onnea vielä kerran kaikille plussanneille...

...ja Killelle vielä ihan erikseenkin! Olishan se ihanaa kun tää nyt tarttuis meihin kaikkiin...

Voi Killa ¿ mäkin haluun jo pistää!

Deselläkin on täti hukassa ja toivottavasti se sieltä jo hetipian löytyy että pääsette hommissa eteenpäin.

Buumin kanssa meillä taitaa olla enemmänkin yhteistä... syömishäiriöhän se mullakin on taustalla... tosin ollutta ja mennyttä ja terveen kirjoissa on oltu jo vuosia, mutta tiedä häntä mitä tuhoja tuo on saanut aikaan...

ON: Eka lääkäri on nyt sitten varattu (ihan perhelääkärille mennään ensin) toukokuun 4. Tavoitteena saada suosituksia hyvästä klinikasta ja sitten vähän rukattua tuota meikäläisen kipulääkitystä... Toivottavasti meitä ei ammuta alas ihan vielä ainakaan tässä vaiheessa... Täti on totaalisen kateissa (kp 42) enkä oikein tiedä miten siihen pitäis suhtautua... ehkä mulla onkin jo vaihdevuodet :((. Raskaanakaan en kai oikein mitenkään voi olla, kun miehelläni on tuo ejakulaatio ongelma... Ota tästä nyt sitten selvää.

Yksis

Vierailija
8/67 |
12.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

KILLA, ihan ymmärrettävä sun sekoilu pinon laiton kanssa, mä olen ainakin ollut koko viikon ihan sekaisin päivistä pääsiäisen takia... Kurjia nuo sun kivut, toivottavasti ne ei pahene enää!

Mua jännittää jo etukäteen aika paljon pistämisen mahdolliset sivuvaikutukset. Mulla kun on luvassa aika isot pistosmäärät (Gonal-F 300 IU) heti alusta lähtien. Eilen kävin hakemassa ekan satsin lääkkeitä apteekista ja kyllähän se vähän kirpaisi niitä maksaa. Meni Kelan reilun 600 euron omavastuuraja ylitse jo ekalla apteekkikäynnillä! Sumutusten ja piikitysten alkua pitää kuitenkin odotella vielä jonkin aikaa eli kunnes täti suvaitsee saapua. Nyt on kp 22/33 ja aika tuntuu kuluvan h-i-t-a-a-s-t-i.

JESSIS kurjaa että teillä aikataulu siirtyi ja joudutte odottelemaan! Meilläkin tulee kyllä kesäksi pakollinen tauko, jos ei nyt keväällä tärppää, sillä se meidän klinikka on kiinni yli kuukauden kesällä. Mutta nyt kun mulla otettiin käyttöön lyhyen kaavan ICSI niin periaatteessa ehditään tehdä kaksikin yritystä vielä tässä keväällä. Mutta tietenkin toivottaisiin ettei tarvittaisi kuin se yksi yritys!

KILLE, hienoa että kaikki on hyvin! Puhaltelehan nyt paljon plussatuulia meille kaikille muille ennen kuin siirryt odotuspuolelle!

Nuo yksittäisten hoitojen onnistumisprosentit kuulostaa tosiaan aika masentavilta, mutta onneksi on piristävämpiäkin prosentteja olemassa. Kaiken kaikkiaan kuitenkin noin 80 prosenttia lapsettomuushoitoihin hakeutuneista saa avun. Se kuulostaa jo paljon kivemmalta prosentilta!

Mukavaa ja aurinkoista päivää kaikille toivotellen

Brooke

Vierailija
9/67 |
12.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä töihin lähtöä odottelen joten täällähän mä taas notkun...

Killa: Halitukset takas! :) Tuuhan kertomaan kuulumisia!

Marge: Makkara - jam!!!! :D Tsemppiä sulle tämän päiväiseen tapaamiseen, toivotaan ettei ota kovin koville!!!

Brooke: Wouuuuu mitä summia, ei oo todellista!!!! Samaan kiertoon tulee siis vielä jotain muitakin lääkkeitä, ymmärsinkö oikein? Mitäköhän troppia tuo on kun noin jumalattomasti maksaa?!!! Mutta jälleen kerran voi todeta, että mitäpä sitä ei pienen nyytin eteen tekisi...

Täällä on normit menkkoja edeltävät hikoilut ja pahoinvoinnit alkaneet, kun nyt vaan ei alkaisi viikonlopun aikana!!! Piru vie jos niin käy niin sitten muuttuu suunnitelmat taas! Viimeks kun ymmärsin lääkärin puheista että seuraavaksi piikittely aloitetaan ihan alkukierrosta, ei jäätäiskään odottelemaan muutamaa päivää... No, piikittelyt saa luvan alkaa joka tapauksessa, vaikka sitten venyiskin! ;) Ja tulis kyllä huippulyhyt kierto jos nyt jo alkais, nyt taitaa olla vasta kp22...

Hauskaa päivänjatkoa kaikille!!!

Vierailija
10/67 |
12.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrankin vähän paremmalla ajalla palstailemassa.

Naksulille moikka! Viikonlopuksi on luvattu niin hienoa, että varmaan pääset sitten jo esim. puutarhakalusteiden kanssa värkkäilemään : ) Onko teillä iso, uusi piha? Täälläkin on toiveikkaana hoideltu tomaatinalkuja, jospa niistä saatais vielä kesällä suuren suuri sato (heh, erittäin epätodennäköistä näillä puutarhurintaidoilla).

Eiköhän nyt toivota kuitenkin että sulla kävisi nyt keväällä vielä flaksi, eikä tarvitsisi mun kanssa sitten enää syksyllä kärvistellä ivf-juttujen parissa. Mä olin varmaan vaan ymmärtänyt väärin, enkä tajunnut että mulle oli tosiaan buukattu vain ja ainoastaan ivf-suunnittelu kevääksi, ja varsinainen toimenpide menee väkisinkin syksylle. Laskin juuri näitä kiertoja, niin eihän tässä ole kuin about 3 kiertoa ennen kuin mun pitää soittaa tyksiin kierron alussa heti, ja päästään piikittelemään. Eli kyllä tää aika nopeasti menee - ja ihanaa kun on kesä tuloillaan!

Killalle kanssa iso Enska-moikkaus! Juu saat kyllä anteeksi ; ) Harmittaa vaan kun tuli noin tökerö otsikko tälle meidän uudelle pinolle " Ensikot Viikot" , joopa joo... Jaksaisitko muuten jossain vaiheessa päivittää tota mun esittelyä? Ei oo näköjään ihan ajan tasalla. Se vois olla jotain tyyliin (alkulitania tietty ihan ennallaan): Tutkimukset aloitettu 9/06; kaikki ok (lievä endoepäilys); inssit 12/06, 02/07, 03/07 negaa. Seuraavaksi ivf syksy -07.

Mustakin toi nenäverenvuoto oli jotenkin kauhean positiivinen enne! Kurjaa että on noita kipuja piikittelyjen seurauksena; mä en oikein voi jakaa vielä kokemuksiani piikeistä, kun oon vasta vedellyt clomeja ja lugeja. Mutta varmaan se tarkottaa sitä että siellä on oikein muhkeat munikset tuloillaan! Kuulostaa muuten aika koomiselta toi julkisilla paikoilla piikittely = D Toivottavasti kukaan ulkopuolinen hlö ei yllätä!

Kiitos kaikille muillekin jotka symppasitte mun ivf:n viivästymisen takia : ) Olette parhaita!

Brookelle piti vielä sanomani, että juttelin myös juuri eilen lääkärin kanssa noista lääkkeistä, ja hän sanoi että reilusti tulee se lääkekatto (about 610 euroa) täyteen yhdenkin ivf:n lääkkeistä! Melko kallista...Ja jos on jotain muita kela-korvattavia lääkkeitä hankittu saman vuoden aikana, niin ne tietty myös vaikuttavat, että katto tulee nopeammin täyteen. Toivottavasti teillä onnistuisi myös nyt heti keväällä! Mustakin toi tuntuu aika hienolta, että 80 % pareista loppujen lopuksi onnistuu, mutta jotkut meistä (ei siis tietenkään meistä Ensikoista) kuuluu kuitenkin tuohon 20%:iin. Sitä ei varmaan kannata mietiskellä.

Yksikselle tsemppiä eka lääkärikäynnille! Mietiskelin tovin, että mitä meinaa " perhelääkärillä" käynti, mutta sitten tajusin että olette siellä rapakon takana ja perhelääkärisysteemi on ihan normaalia sielläpäin...

Margelle toivotaan pikaisesti tätiä kylään, ellei sitten ollut sitä toista (vink, vink) mahdollisuutta? Eli oliko mahiksia tärppiin?? Kurjaa että yksityisellekin joutuu noin kauan odottelemaan! Ja hyvä että fiilikset on jo paremmat. Kyllä me tytöt vaan aina jaksetaan nousta, eiks joo?!

Hassua kun on pitkästä aikaa luomukierto, niin ovis ja kaikki tuntuu paljon selkeämmin. Lisäksi ne lugejen aiheuttamat valeraskausoireet eivät vaivaa, joten olo on paljon rennompi. Ei muuta kuin kesää kohti vaan!

Noniin, nyt voisi kenties keskittyä välillä noihin töihinkin... Heippa ja positiivista torstaita kaikille!

Jessis

Vierailija
11/67 |
12.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään siis kp 10 ja eka seurantaultra takana: Kummallakin puolella yhdet 10mm kokoiset munikset ja vasemmalla(?) yksi 8mm, jonka kasvua nyt myös seurataan. Kuten siis vähän pelkäsinkin, niin mä oon niin hidas kasvattamaan noita munia, että seuraava ultra on sitten vasta ensi maanantaina eli kp 14. Siihen asti jatkan Puregonin piikittelyä entisellä annostuksella 50IU. Lääkäri antoi kumminkin ohjeeksi testata ovistestillä silloin maantaiaamuna, mikä mun mielestä on vähän outoa, kun kuitenkin sitten on se ultra iltapäivällä?! No testataan, kun kerran lääkäri niin määrää! ;)

Jännitys siis jatkuu, kun ei vielä mitään hajua inssipäivästä. Harmittaa vähän pistellä noita hormoneja, jos kerran niillä ei kummempaa tulosta tuile, kuin luomustikaan. Tai jos nyt kaksi munista sitten tulee yhden sijaan, niin onko se sen arvoista... Mullehan tosiaan lekuri sanoi, että jos tulee 3, niin inssiä ei tehtäis -no siitä mä aion kyllä neuvotella tiukasti, kun MUN mielestä 3 ei oo vielä liikaa. ;) Mutta ei auta, kuin odottaa ensi viikoon ja ihmetellä, että miten mä töistä saan luistettua... :/

Alavatsan jomottelut jatkuu edelleen, huolimatta Buranasta jota otin päänsärkyyn! :o Lekurilta kysyin, niin tosiaan voi olla munarakkuloiden kasvukipuja jos kasvattelee tavallista enemmän muniksia. Tosin mullahan niitä oli vaan 3, ja nekin pieniä joten ota tuosta nyt sit selvää. Seuraan nyt tilannetta, mutta tosiaan vähän mietityttää että jos tä onkin jotain muuta, joku tulehdus vaikka?! Ja mä vaan seurailen tilannetta! No koitetaan kestää maanantaihin, ei tää nyt sietämätöntä kuitenkaan ole.

Jessis: teen päivityksen seuraavaan pinoon! Ja hyvä otsikko toi on! Heti mäkin tänne löysin, enkä jäänyt haahuilemaan edelliseen pinoon enää! ;) Se Puregon on muuten siitä kätsä, että muistuttaa insuliinikynää, joten jos joku yllättäisi, niin voisi vedota siihen. Ja tää piikittelyhän on pientä noihin IVF-piikittelyihin verrattuna! Onneksi kesällä on varmasti vähän muutakin ajateltavaa, niin ennen kuin huomaatkaan on syksy ja IVF!

Naksu: jos sun kierto lyhenee ja mun venyy, niin mehän päästäänkin vaikka piinailemaan samoihin aikoihin! :)

Brooke: odottavan aika on pitkä... No ei auta kuin kärvistellä! Aika piikittelyt sulla tulee olemaan! Mulla onneksi tosta Puregonista ei pitäisikään juuri sivuvaikutuksia tulla (esim. verrattuna clomeihin), mutta en tiedä tuleeko tuosta Gonal-F:sta sitten. Mahavaivaa tietty, kun munasoluja kypsyy niin paljon. No toivotaan, ettei sun tarvii toi kärsiä kuin kerran!

Yksis: teilläkin siis asiat lähtee etenemään! Hyvä, hyvä! :)

Vielä kysymys piikitelleille: montako päivää yleensä olette joutuneet noita pistoksia pistelemään? Mullahan tulee nyt ainakin 10pv, joka tuntuu aika pitkältä varsinkin, kun tuskin vielä tuokaan riitää...

Nyt vähän ulkoilemaan, kun on mukavasti tuo sää taas lämmennyt! :)

Killa

Vierailija
12/67 |
12.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että jos jonkun ihmisen nähdään piikittelevän itseään niin ekana varmaan tulee mieleen että se on insuliinia. Ne kynät on hyvin saman näköisiä. Mun ex-miehellä oli diabetes ja hän pisti muistaakseni 6 tai 7 piikkiä päivässä, huh! ja kun ajattelee että niitä täytyy pistää koko loppuelämä niin loppujen lopuksi me pääsemme helpolla jos muutaman viikon joudumme kerran päivässä pistämään. Exäni pisteli niitä piikkejä ihan missä vaan muiden ihmisten nähden, vaikka minä kyllä yritin välillä sanoa että voisi mennä jonnekin syrjempään!

KILLA höh kun sun munikset kasvaa hitaasti! Mutta pääasia kuitenkin että kasvavat!

Mä olen varautunut siihen että saan jotain ihan kamalia oireita, koska mulla on verikokeissa ollut jo omasta takaa liikaa sitä vaihdevuosioireita aiheuttavaa hormonia (FSH), ja nyt kun sitä työnnetään vielä lisää niin minkähänlainen hormonihirviö minusta tuleekaan!? Mullahan ei vielä ole yhtään mistään lääkkeistä kokemusta, sillä mitään clomeja tai teroja mulle ei ole missään vaiheessa edes ehdotettu. Ilmeisesti tämä mun hormonihäiriö on sen laatuinen että ne ei siihen auttaisi.

Vierailija
13/67 |
12.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...on vaan nää kierrot niin hervottoman mittaisia välillä, että alkaa itsekin epäilemään.

Toivottavasti nuo Killan kivut hellittävät... kurjaa että olet joutunut oikein kipulääkettä ottamaan. Puhaltelen täältä munisten kasvutuulia sinne... puuh, puuh!

Voi ei ¿ taas mä olen sotkenut... Margellahan se täti oli hukassa eikä Desellä! Voi, mua pöhköä!

Jessica ¿ joo en tullut edes ajatelleeksi et täällä tää lääkäri systeemi on vähän erilainen. Kaikilla siis on oma (itse valittu) perhelääkäri jolle käydään nämä yleisemmät vaivat valittelemassa ja joka sitten ohjailee eteenpäin... Hyvää siinä on se, että silloin kaikki ¿potilaan¿ tiedot pysyy yhdessä paikassa, lääkäri on oikeesti tuttu ja toisaalta lääkärilläkin on kokonaiskuva koko perheen asioista ja hyvinvoinnista. Viime kerrallakin meidän lekuri tiedusteli miehenkin kuulumiset (siis noin yleisellä tasolla) multa mun vuositarkastuksen yhteydessä. Mekin ollaan kuiteskin käyty samalla lääkärillä jo viitisen vuotta.

Brooke ¿ joo, mä olen jo miestä etukäteen varottanut että mä saan ihan varmasti ihan hirveitä sivuvaikutuksia noista lääkkeistä ja muutun varmasti hirviöksi (jos nyt niin leppoisa vaimo olen nytkään)...

Huiskutuksia kaikille Enskattarille ja ihanan aurinkoisia kevätpäiviä sinnekin!

Yksis

Vierailija
14/67 |
12.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa pinosekoilua. Itsekin meinasin mennä vanhaan pinoon kirjoittelemaan, mutta kun silmiäni vähän aukaisin, niin löysin tämän pinon helposti. Nyt ihan ajan kanssa yritän kirjoitella.

Trixie: Huimaa miten jaksat pitää kaiken tiedon itselläsi :) Kateellisena kuuntelen, kun on itse kerrottu hoitoihin lähtemisestä lähimmille. Sen verran paljon on tullut niitä ihmetyksiä lapsien hankkimisesta ja vihjailuja perheen perustamisesta läheisiltä, että kerrottiin heille. Ei ole sen jälkeen kuulunut hienovaraisiakaan vihjailuja :) Toivottavasti oli kivaa Lapissa, tiistai tulee nopeasti ja sitten pääset näkemään pienokaisesi :) Yritä jaksaa oireita ja hauskaa viikonloppua koirien kanssa.

Jessis: Harmi, kun menee kesän yli, mutta niin kuin sanoit se aika menee nopsaan. Toivotaan luomuplussaa ja jättisuurta tomaattisatoa :)

Marge: No jo on kumma epeli se täti. Silloin, kun sais tulla, niin ei vaan näy missään, mutta arvaa vaan, jos toivot ettei tulisi kylään... Jaksuja!

Yksis: Hienoa, että täti löysi vihdoin perille!

Lääkkeistä: Brooke, sulla kyllä lähtee määrät jo huimina. Itse aloittelen sillä Gonal-F 150 IU annoksella ainaskin tiistaihin asti. Kyllä se Kelan katto taitaa täyttyä jo melko nopeastikin. Meillä siis se ICSI ja Procren piikki oli n. 111 ¿, Gonal-F 900 IU kynä 284 ¿ ja toinen samanlainen on vielä ostamatta. Tietääkö joku mitä ne luget tulee maksamaan ja se 36 h ennen laitettava piikki? ...kuten huomaa, olen tosi hyvin perillä näistä termeistä ;)

Naksu: Toivottavasti pääset piakkoin piikittelemään :)

Killa: Hiljaa hyvää tulee, eikös se niin se sanonta mene. Maanantai tulee nopeasti ja jospa silloin olis lääkkeet purreet. Miksköhän se ovis pitää testata, kuulostaa vähän omituiselta... no eipä niistä lääkäreistä aina tiedä. Minä en kyl myöskään jättäisi inssiä tekemättä, vaikka 3 tuliskin... Jaksamisia kipujen kanssa.

Voisitko ens pinoon päivittää minun tiedot:

Ikä: 25 v. ja miehellä 28 v.

Mistä päin: Itä-Suomi

Yritys aloitettu: 08/05

Tutkimukset: Tehty normaalit molemmille + miehelle lisäksi ultra. Selvisi, että miehellä vähän siittiöitä ja huonosti liikkuvia.

Hoito: ICSI huhtikuussa

(.) tänään eka 150 annos mahamakkaraan

Tuisku

Vierailija
15/67 |
13.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta taas rakkaat Enskat!

Sori, että edelleen täällä pyörin teidän joukossa, vaikka plussan olenkin jo saanut. En vaan mitenkään osaa siirtyä pois ja teitä tulee ikävä.... Ja plussanneiden lapsettomien puolella ei ole mulle sopivaa pinoa..... joo selityksiä selityksiä....

Killa: Harmi, kun sun munikset ei oo kasvaneet. Jos muistat, niin mulla tässä kierrossa ovis oli kadoksissa viikon eli tuli noin viikon myöhemmin ku normaalisti ja silti tärppäsi. Joten täähän voi olla hyvä merkki. Ja inssissähän ei mitään mahdottomia määriä muniksia sais tullakaan. Mulla tehtiin kaikki inssit clomi-kiertoihin, joista en muuten saanut muita oireita ku vähän kuumia aaltoja. Täällä peukutetaan ihan satasella sulle!!!! ivf:ssä mä piikitin 11 päivää.

Luin muuten jostain, että ivf-hoidoissa/lapsettomuushoidoissa lopulta saa lapsen noin 80-90 % pareista, joten toivoa on aina! Tiedän, että masennus iskee aina välillä ja se on sallittuakin kunhan sitten vaan muistaa kivuta sieltä mutakuopasta aina poiskin.

Tuiskutiusku: Luget maksaa muistaakseni jotain noin 30 ¿ yksi paketti ja niistä ei saa kela-korvausta eikä ne kartuta sitä lääkekulukattoa. ja Pregnyl irrotuspiikki maksaa jotain 3 ¿ (5000 iu) eli se ei oo kallis. Googlettamalla löytyy myös kaikkien lääkkeiden hinnat.

Yksis: kiva kun teilläkin homma etenee!

Marge: toivottavasti täti on löytänyt tiensä sun luo!

Brooke: täällä on peukut pystyssä teille! Ratsastamisesta mun piti sulle kommentoida. Punktion ja tuoresiirron jälkeen olin koko 2 viikkoa ratsastamatta lääkärin kehotuksesta, mutta nyt pas:n jälkeen olin vajaan viikon ratsastamatta ja toisella piinaviikolla kävin muutaman kerran suht kevyesti ratsastelees eli ei harjoitusravia ollenkaan ja laukkaakin kevyemmin. Pas:ssa lääkäri sanoi vain, että tippua ei saa.

Naksu: toivottavasti pääset piikitteleen. Oliks teillä vielä inssi edessä?

Voi että kun jännittää teidän kaikkien puolesta ihan mahottomasti!! Missäs muutes Afternoon on? Ei ole näkynyt pitkään aikaan.

Trixie: meillä on ultra samana päivänä ku sulla, mutta heti aamulla. Mulla ei oo minkäälaisia erikoisia oireita ja päätin myös etten turhia enää stressaa ja murehdi. Olen myös oikeasti pystynyt olemaan tosi rennosti ja murehtimatta. Mutta tottakai jännittää eka ultra, että onhan pikkukaveri varmasti oikeassa paikassa.... Pitäiskö meidän perustaa joulukuun pinoa tonne plussanneiden lapsettomien puolelle? Tosin luulen, että vähän harvemmin tulen käymään siellä kirjoittelemassa.... mutta mitä mieltä olet?

Ainis mulla oli eka käynti naikkarille parin viikon päästä, jonka aion perua heti maanantaina. Toivottavasti se auttaa jotain teitä, jos jonotatte NKL:lle. En uskalla vielä perua......*häpeillen tunnustaa*

Kaikille rakkaille enskoille aurinoista viikonloppua!!! Ja ottakaa kiinni mun plussatuulet ***puuuuuh-puuuuh***!

Kille

Vierailija
16/67 |
13.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyytyväisenä kirjoitellu viime viikon pinoon.. Vähän sekaisin.. :) Mua toivoteltiin tervetulleeks tuonne odotus puolelle ensikoiden pinoon sitten kun siltä tuntuu.. Varmasti myös sinä olet sinne tervetullut.. Siellä on tuttuja ihmisiä täältäkin... :)

Taidan mennä kauppaan palailen taas.. :)

Trixie

Vierailija
17/67 |
13.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jessis: Viikonloppu menee kyllä taas - yllätys yllätys - töissä, mutta enköhän mä noitten kalusteittenkin kanssa ehdi touhuta! Tänään jo hyvää tahtia myllersin kukkapenkkejä samalla kun grillattiin! ;) Piha ei oo iso, ei ollenkaan, mutta ihan kivan kokoinen näin rivarin läntiksi. Saas nähdä millainen tunku sitten onkaan kun aletaan grillikekkereitä järkkäämään, nyt jo kavereita käy paaaljon enemmän ku keskustan kämpässä asuessa... Kiva vaan jos käyvät runsain joukoin!

Onkohan muuten nyt sitten niin, että mullakin on se suunnittelukäynti vasta sillon vkolla 34?! Voi perä jos näin on, pitääkin heti ens kerralla kysäistä kun soittelen taas klinikalle...

Killa se kasvattaa hitaasti mutta varmasti maailman hedelmällisimpiä muniksia! ;D Niin sitä pitää!!!! Ai nii, mä oon tainnu piikitellä enimmillään sen 5 pistosta, mutta mulla nyt noi kierrot on noin tynkiä...

Kille: Ei mitään anteekspyyntöjä, mun puolesta ainakin voit pinoilla täällä niin pitkään kuin siltä tuntuu! Voit sitten aina päivitellä meille miten masu ja vaavi kasvaa! :) Kiva kun oot vielä täällä! Nii joo, meillä pitäis siis se yks inssi vielä olla, toivottavasti ens kiertoon - nyt riitti tämä odottelu! ;)

Täällä taitaa olla kp23 (ehkäpä) eikä vielä ainakaan oo hanat auki, joten ehkä ei menekään viikonlopun takia piloille ensi kierto. Tosin alaselkää särkee taas aivan tajuttomasti, joten ne kystan perkeleet saattavat sen vielä tehdäkin - pitäkää peukkuja ettei niin käy!!

Hauskaa viikonloppua jokaikiselle enskalle, nauttikaahan lämpimistä keleistä!!

Vierailija
18/67 |
13.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa hei kaikille jotka minut vielä muistaa :) Palstailu on jäänyt todellakin unholaan pitkäksi aikaa *punastuu*. Elämässä ollut kiireitä etten ole kerinnyt/jaksanut/viitsinyt palstailemaan..uusi työ, rakennus urakan loppuun viemistä ja sen sellaista... :)

Ihanaa huomata että plussanneitakin on tullut listan jatkoksi <3 toivo siis elää jokaisella meistä! :)

Olen ulkona aikas paljonkin teidän jutuista vaikka joskus olenkin käynyt kurkkimassa juttuja, joten kerrompas tässä itsekkäästi omia kuulumisiani ;)

Tänään siis kävimme miehen kanssa yhdessä minun aukiolotutkimuksessa, kokonaisuudessaan oli ihan positiivinen käynti, tosi ihana ja huomaavainen lääkäri joka oli vielä mies, jota siis olin pelännyt kuollakseni (ainiaan naisgyneillä käyneenä!) ja kaikista mahtavimpana asiana tutkimuksessa todettiin että johtimissa kulki nesteet vikkelään ja munasarjoissa oli muhkea 1.5 cm johtomunis kypsymässä :) vitsit mahtava fiilis... miehelle laitettiin sitten simppatutkimukseen lähete menemään ja minulle vielä joihinkin ylimääräisiin verikokeisiin lähete. Olin niin jännityksessä vielä tuosta tutkimuksesta etten tajunnut mikä verikoe se on..heh kuukautisten alusta kuitenkin kolmen viikon päähän.

No mutta, terkut kaikille jotka vielä muistaa ja plussa onnea kaikille ensikoille.

(palstaemo saa päivitellä vapaamuotoisesti tuota minun esittelyäni tuolla :) )

-apila

Vierailija
19/67 |
14.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on netti pätkinyt pitkin viikkoa enkä ole päässyt viestejänne edes lukemaan. Töissä en viitsi näillä sivuilla surffailla, koska en jaksa kuunnella sitä kysymysten tulvaa. Meidän koneet ovat töissä ihan opehuoneen keskellä, kahvipöydän naapurissa, joten siellä ei nettailla kuin " asiallisilla" sivuilla.

Ninnulille ja Killelle superonnittelut. Ihanaa, kun tässäkin pinossa tapahtuu positiivisia asioita. Olen oikein onnellinen teidän puolestanne!!!

Muille enskoille vilkutuksia oikein roppakaupalla. Yritän ehtiä lukemaan kaikki kirjoituksenne ihan ajatuksella läpi, jos vaikka sitten osaisin jotain järkevää sanoakin.

OmanNavan kuulumisia vielä nopeasti. Luomuovisplussasta on nyt kulunut 13 päivää, joten ei ole pitkää odotusta enää edessä. En ole tässä kierrossa nappaillut mitään hormoneja, en edes lugeja kiertoa tasoittamaan, joten katsotaan miten käy. Eiköhän se punainen paholainen tässä piakkoin ilmesty, ellei ihme olisi sittenkin tapahtunut. Olo on ollut omituinen koko viikon, vaikka olen tietoisesti yrittänyt olla ajattelematta koko luomuihmeen mahdollisuutta. Mies lähtee huomenna työmatkalle toiselle puolelle maapalloa ja hän tietysti toivoisi, että voisin testata varmuuden vuoksi jo etukäteen. En tiedä uskallanko. Niin, ja mullahan on maanantaiksi vyöhyketerapia-aika, joten ennen sitä olisi hyvä tädin ilmoitella itsestään. Muuten kun ei voi oikein kokonaisvaltaista hoitoa antaa. Ettei sitten sen vuoksi asiat mene pieleen. Outoa tämä elämä -jälleen kerran!

Aurinkoa kaikille!

~dese

Vierailija
20/67 |
14.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille onnitteluista!!! Täällä vielä aika sekava olo ja minäkin taidan pyöriä täällä sinne ultraan asti. Ei uskalla vielä minnekkään o-puolelle siirtyä.

Killelle viralliset onnittelut, en varmaankaan vielä onnitellut!

Trixie ja Kille: mulla myös ultra 2.5 heti aamulla, ei edelliselle viikolle saanut aamuaikaa. Me ei olla kerrottu vielä kenellekkään, tänään tosin kummipojan perhe tulee kylään ja kaverini on ainut joka tietää meidän hoitoihin lähdöstä eli todennäkösesti heille kerrotaan illalla.

Tuleville isovanhemmille yritetään asia pitää salassa ultraan asti, anopilla on vaan sellanen " raskaustutka" että voi olla ettei onnistu... :-)

Killalle kiitos päivityksestä ja sinne vois vielä laittaa että tuli yllätys luomuplussa juuri ennen hoitojen aloittamista.

Killalle ja Tuiskulle tsemppiä pistoksiin!

Naksulle peukutukset ettei siellä ne kystat kasva!!!

Dese: Mulla oli myös hiukan omituinen olo ennen plussaa, mutta ajattelin että kuvittelen vaan ja keksin oireita kun hoidotkin kohta alkaa. Ja testin tekemistäkin siirsin useamman päivän koska ajattelin että: " Jännitän vaan ja kroppa reagoi koska minun pitää soittaa lääkäriaika heti kun täti tulee kylään." Heh.. Ja vielä kovasti bd bd bd!!!

).( tossa tulikin jo omaa napaa, vähän ällö olo on vähän väliä mutta onneksi ei mitään pahempaa vielä... Mutta kyllähän sen kestää kun tietää mitä varten se on.

Toivottavasti ketään ei loukkaa tämä täällä oleilu.

Aurinkoisia terveisiä kaikille enskoille ja paljon plussatuulia!!!

-ninnuli-

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi neljä