Ravintola-annokset pienemmiksi ja hintoja alas
Kukaan ei tarvitse niin isoja annoksia, mitä usein ravintoloissa saa. Annokset pienemmiksi ja siten hintoja alas, kiitos. Voisi käydä useammin.
Kommentit (65)
No itse tarvitsisin isompia annoksia. Olisi ihana, kun voisi siellä ottaa annoksen ja loput doggy packissa kotiin, niin ei tarttisi heti alkaa tehdä ruokaa kun pääsee kotiin.
Oulussa opiskelijaruoka maksaa alle 70 senttiä. En tiedä kuinka halpaa ap:n mielestä ruokailun pitäisi olla..
Kokeilkaa joskus edes syödä vähemmän mutta pidempään. Nosta se naama sieltä lautaselta välillä pois ja vietä aikaa muiden kanssa. Ihan varmasti nälän saa pois eikä tarvitse jumalauta aina availla vyötä illan päätteeksi tai mennä sille grillille.
Pienempiä ja halvempia annoksia kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Oulussa opiskelijaruoka maksaa alle 70 senttiä. En tiedä kuinka halpaa ap:n mielestä ruokailun pitäisi olla..
Se on ruokala, ei ravintola.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä otanta sulla koko Suomen kansalle :)
Vierailija kirjoitti:
Kokeilkaa joskus edes syödä vähemmän mutta pidempään. Nosta se naama sieltä lautaselta välillä pois ja vietä aikaa muiden kanssa. Ihan varmasti nälän saa pois eikä tarvitse jumalauta aina availla vyötä illan päätteeksi tai mennä sille grillille.
Pienempiä ja halvempia annoksia kiitos.
Minä ainakin aina katson jotain hyvää sarjaa ravintolassa syödessäni. En jaksa sitä että joku istuu vastapäätä ja vaatii koko ajan huomiota ja jauhaaa paskaa. Ruokarauha kiitos!
Vierailija kirjoitti:
No itse tarvitsisin isompia annoksia. Olisi ihana, kun voisi siellä ottaa annoksen ja loput doggy packissa kotiin, niin ei tarttisi heti alkaa tehdä ruokaa kun pääsee kotiin.
Onnistuuhan tuo. Wolt-aikana kaikilla on noutoruoille astioita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on ruokala, ei ravintola.
Aijaa, Oulussa ne ovat kyllä ihan ravintoloita, jotka ruokaa tekevät. Ravintola-alan ammattilaisia kaikki.
Vierailija kirjoitti:
Isoja ? ?
Ala carteravintolan annokset ovat niin pieniä että nälkä jää. Lihapala ja muutama tomaatti ja kurkkuviipale parin juurespalan kanssa ristissä
Sinäkään pullukka et tarvitse sen enempää
Samaa mieltä noista McDonaldsin ranskalaisista. Miksi ne pitää olla niin isot ettei jaksa syödä.
Vähän aikaa sitten söin hyvässä ravintolassa viiden ruokalajin menuun. Oli törkeän hyvää. Annokset olivat herkullisia , mutta pieniä. Paljon makuja , mutta ei ollut liikaa syömistä vaan sopivasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Isoja ? ?
Ala carteravintolan annokset ovat niin pieniä että nälkä jää. Lihapala ja muutama tomaatti ja kurkkuviipale parin juurespalan kanssa ristissä
Sinäkään pullukka et tarvitse sen enempää
Tämä. Ihmiset eivät tarvitse tuon enempää. Hinnat vaan sen mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jos luulet tuon olevan koko Suomen otanta ja sun luetun ymmärtämisellä niin käsität minun väittäneen, niin en valitettavasti edes jaksa yritä vaivautua keskustelemaan tuollaisen kanssa enempää. Sori, oon vaan niin kyllästynyt tyhmiin ihmisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä järkeä olisi silloin maksaa ravintolaan menosta jos joutuu kuitenkin menemään vielä grillille tai syömään kotona samalle iltaa.
Suomalaiset on niin vatsa niin täyteen kun vaan voi -kansaa, joka lihoo lihomistaan. Tämä grillikommentti sen alleviivaa hyvin. Ei jumalaut.
Ruokailu ei ole IKINÄ sosiaalinen tapahtuma, vaan joka pennille vastine ja mättöä hiljaa naamariin -meiningillä.
Eiköhän tuokin johdu siitä että suomalaiset ovat aina olleet köyhiä ja haluttu rahalle vastinetta --> vatsa täyteen ettei tartte hetikohta uudestaan syödä.
Rikkaammissa kulttuureissa suhde ruokaan on historiallisista syistä erilainen. Ruokaa on ollut riittävästi ja aina saatavilla niin on voitu keskittyä syömisessä sosialisointiin ja ruuan laatuun. Historian painolastia on turha kieltää.
Ravintoloissa ei kannata käydä, kotona saa paljon halvemmalla ja sellaisella laadulla, mitä itse haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jos luulet tuon olevan koko Suomen otanta ja sun luetun ymmärtämisellä niin käsität minun väittäneen, niin en valitettavasti edes jaksa yritä vaivautua keskustelemaan tuollaisen kanssa enempää. Sori, oon vaan niin kyllästynyt tyhmiin ihmisiin.
Moikka 👋
Aloittaja on hyvä ja perustaa sen ravintolan, jossa annokset ovat pienempiä ja halvempia, jos ajattelee sen olevan kilpailukykyinen konsepti.
Sama ongelma kahviloissa. Keksit ja kakkupalat niin jöätävän isoja. Mulle riittäisi 1-2 lusikallista leivosta mutta ovat isoja kuin lehmän läjät. Ravintolassa ei ongelmaa tavallisen ruoan kanssa kun sitähän voi pyytää loput kotipakettiin. Mutta jotain leivosta ku kuljettaa, menee lyttyyn helposti ja usein vaikeita pakastettavia ku harvoin tulee useampaa leivosta syötyä kuukaudessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä järkeä olisi silloin maksaa ravintolaan menosta jos joutuu kuitenkin menemään vielä grillille tai syömään kotona samalle iltaa.
Suomalaiset on niin vatsa niin täyteen kun vaan voi -kansaa, joka lihoo lihomistaan. Tämä grillikommentti sen alleviivaa hyvin. Ei jumalaut.
Ruokailu ei ole IKINÄ sosiaalinen tapahtuma, vaan joka pennille vastine ja mättöä hiljaa naamariin -meiningillä.
Eiköhän tuokin johdu siitä että suomalaiset ovat aina olleet köyhiä ja haluttu rahalle vastinetta --> vatsa täyteen ettei tartte hetikohta uudestaan syödä.
Rikkaammissa kulttuureissa suhde ruokaan on historiallisista syistä erilainen. Ruokaa on ollut riittävästi ja aina saatavilla niin on voitu keskittyä syömisessä sosialisointiin ja ruuan laatuun. Historian painolastia on turha kieltä
Sanoisin että Japani oli hyvinkin köyhä maa ennen ja ovat ajatelleet tehokkuutta aina. Ei eroa millään tuosta - asennekysymys.
Edelleen buffeteista:
Japanilaiset syövät pienempiä annoksia ja arvostavat tasapainoa.
Tulos: yksi maailman alhaisimmista lihavuusprosenteista.
Ranskassa kulttuuri keskittyy laatuun eikä määrään. Ruokaa nautitaan hitaasti, ei ahmien.
Buffet ei sovi kulttuuriin, ja tämä voi osaltaan suojella ylensyönniltä.