Pärjään kahdellakympillä viikko (ruoka ja hygienia) eikä minulta puutu mitään
Tänäänkin olen syönyt ihan hyvin. Tuntuu uskomattomalta, että jotkut törsäävät ruokakauppaan vähintään tuplat.
Kommentit (129)
Vierailija kirjoitti:
Ostatko alelapputuotteita?
Tottakai, joskus! Mutta en juokse niitten perässä...
Vierailija kirjoitti:
Kituuttamisesta ja sinnittelystä ei ole luvassa mitään palkintoa.
On: hyvä kroppa ja rahaa säästyy.
Vierailija kirjoitti:
Miten saat tuolla summalla riittävän määrän proteiinia ja vähintään puoli kiloa kasviksia päivässä? Vatsasi ilm. kestää kaalia, se on halvin kasvis tarjouksesta ostettuna.
Olisi kiva nähdä ostoslistasi.
Luetko sinä noita ns. suosituksia kuten piru raamattua? Eiköhän se kuitenkin ole aika hlö. kohtainen asia onko tullut päivän mittaan nautittua kasviksia 100 grammaa vai puoli kiloa?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä 20€/vko. tekee ihan hyvää koti ruokaa, joskus jopa eineksiä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostatko alelapputuotteita?
Kyllä, jos niitä on saatavilla, mutta en metsästä niitä tarkoituksella.
ap
Sama, jos päiväykset kohdillaan...suunnitelmallisuutta, totta kai niitä hyödynnetään jos tilaisuus on! Mullakin piisaa kaks kymppiä viikoksi, mutta me ollaankin fiksuja!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todista väitteesi, ja kerro rehellisesti viikon ruokavaliosi, alkaen 14.9 päättyen tähän päivään. Sisältäen vain se 20 euron arvosta ostettu ruoka.
Ei siis mitään makaronia, ryynejä, säilykkeitä tai pakastimesta otettua. Jos olet syönyt jotain, mikä on ostettu ennen viime sunnuntaita, laske hinta mukaan siihen 20 euroon.
Soijarouhe, porkkanat, täysjyvä makaroni, kaurahiutale, tomaattimurska, omenat, näitä ostaa 20€ niin pärjää viikon helposti.
Riippuu varmaan ihmisen energiatarpeestakin... ja aktiivisuudesta
ja siitä mitä pystyy syömään
T : maidoton ja viljaton ja muutenkin askeettinen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten saat tuolla summalla riittävän määrän proteiinia ja vähintään puoli kiloa kasviksia päivässä? Vatsasi ilm. kestää kaalia, se on halvin kasvis tarjouksesta ostettuna.
Ostoslista vaihtelee, tietenkin. Ei ole mitään vakiolistaa.
ap
Älä välitä ap.,noi on tomppeleita, ei ne snaijjaa!
Ap on pieniruokainen. Kai itsekin selviäisin.
Viinirypäleitä, mandariineja, tomaattia, kotimaisia omenoita, melooneja ja kaikkia muita ihania hedelmiä ja vihanneksia ei kyllä saa tuolla budjetilla. Fetasalaattia, lihaa, kanaa, lohta, näitä on kyllä välillä syötävä. Kahvilassa tai lounaalla on kiva käydä. Välillä käy myös joku vieras kylässä, jolle ei pelkkää kahvia voi tarjota.
Vierailija kirjoitti:
(viestistä 73/88)
Käytkö töissä? Minulle ei tuo ruokamäärä riittäisi pitämään kylläisenä. Kerroitkin että painat miehenä 58 kg. Se on oikeasti miehelle todella alhainen paino. Olen sinua lyhkäsempi, painan saman verran ja olen siroluinen sekä pieni nainen. Vaikea kuvitella että joku mies painaa saman verran kun minä. Eli sanoisin että et saa tarpeeksi kaloreita tuosta ruokamäärästä. Sanon tämän nyt siksi kun sanoit ettet ymmärrä miten jollakin menee enemmän kun 20 e ruokaan.
Nyt sinulla menee kirjoittajat sekaisin, varsin ymmärrettävää kun täällä nimettömänä kirjoitellaan ja tämä lainaussyteemikin on aivan susipaska(kuka muuten muuten tietää mistä toi sanonta tulee? Tai miksi jokin huonolaatuinen on "susi"?)
Olen tuo 58kg painoinen mies, joka laittoi torstailta esimerkin vuoksi viikon ostokset ja ruokatarvikkeet. Mutta En ole aloittaja, enkä kumpikaan lainaamistasi kirjoittajista. En myöskään ole sanonut, etten ymmärrä miten jollakin menee ruokaa enemmän kuin 20e viikossa. Vaikka ostankin ruokani nuukaillen ja kaupan omia halpismerkkejä suosien menee minullakin enemmän kuin 20e ruokaan viikossa.
Kaapeissa on aina tuoreksia, kuiviksia, pakasteita ja valmiiksi tehtyjä ruoka-annoksia pakkasessa. Yksittäinen ostoskerta ei ole koskaan koko totuus ruokailuista ja syömisistä. Keskimäärin mulla menee ruokiin 25€,viikossa. S-mobiilin seurannan mukaan (S-uskovaisena ostan lähes kaiken ruokani s-ryhmästä) olen 12kk seurantajaksolla käyttänyt ruokaostoksiin noin 1250€, eli noin 104€ kuukaudessa. Lisäksi noin 50€ vitamiineja/ravintolisiä.
Kaikki ei tähän pysty,ei halua, eikä tarvitsekaan pystyä. Mutta Ehkä isoin anti tämän tyyppisissä viestiketjuissa(näitä vastaavia ketjuja on täällä useampia) on antaa muille vinkkejä ja esimerkkejä miten on mahdollista syödä (hieman)edullisemmin. Jos sille ylipäätään on tarvetta. Valitettavasti näihin ketjuihin myös kirjoittelee metsän röllejä hämmentämään ja tahallaan provosoimaan, mutta on myös meitä tosissaan kirjoittajia joukossa.
Pärjään viidellä tonnilla kuussa, eikä minulta puutu mitään.
Jos kaikki käyttäis ruokaan ja hygeniaan vain 20 e viikossa, niin tämä maa olis lopullisessa konkurssissa. Yhtään kahvilaa, ravintolaa, maitotilaa, yms ei enää olisi. Kaupat olis konkassa. Jossain kadun kulmauksessa myytäisiin kaalin päitä ja soijarouhetta. Pimeesti saisi ostaa pari appelsiinia. Toimeentulotuessa ruoan osuudeksi laskettaisiin vain kymppi kuussa. Vessapaperia 1 rulla/kk. Huh, nyt meni ankeeks, taidan lähtee kauppaan.
Vierailija kirjoitti:
Minulla menee 60-80e viikossa ruokaan. Syön paljon ja terveellisestä. En ole ylipainoinen.
Minusta olisi kamalaa, kun käyn töissä. Pitäisi säästää ruuassa.
Niin mikä ollisi kamalaa?
Vierailija kirjoitti:
En syö huvikseni, vaan kolmesti päivässä kohtuullisia annoksia. Ei ole ylipainoa.
ap
Minäkin pärjään tuolla summalla jos haluan mutta useasti menee kuitenkin n. 30€ viikossa ruokaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On: hyvä kroppa ja rahaa säästyy.
Hoikkana pysyy, en minäkään ole isoruokainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luetko sinä noita ns. suosituksia kuten piru raamattua? Eiköhän se kuitenkin ole aika hlö. kohtainen asia onko tullut päivän mittaan nautittua kasviksia 100 grammaa vai puoli kiloa?
Totuudelliset ihmiset ymmärtävät että suositukset ovat pitkälle valheita ja manipulointia. Ihmisiä stressstaan jotta heidät saataisiin käyttäytymään halutulla tavalla. Painostaminen ja arvostelu paineistaa ja luo helposti pahaa oloa, stressiä ja vainoharhojakin esimerkiksi. Paineen alla tekee valintoja jotka tuntuvat turvallisilta.
No niin, annahan tulla minkälainen viikon ruokalista on 3 e/päivä!
Vierailija kirjoitti:
Jos kaikki käyttäis ruokaan ja hygeniaan vain 20 e viikossa, niin tämä maa olis lopullisessa konkurssissa. Yhtään kahvilaa, ravintolaa, maitotilaa, yms ei enää olisi. Kaupat olis konkassa. Jossain kadun kulmauksessa myytäisiin kaalin päitä ja soijarouhetta. Pimeesti saisi ostaa pari appelsiinia. Toimeentulotuessa ruoan osuudeksi laskettaisiin vain kymppi kuussa. Vessapaperia 1 rulla/kk. Huh, nyt meni ankeeks, taidan lähtee kauppaan.
On pärjättävä jos ei ole enempää tuhlattavaa. Rikkaat ostakoot suuremmilla summilla ja monista kaupoista pitääkseen Suomea pystyssä.
Kyllä tuolla pärjää mutta sen eteen pitää itse tehdä paljon.
mulla on arkkupakastinta täynnä mustikkaa, viinimarjaa, omenaa, vadelmia ja erilaisia sieniä. Kaikki itse ilmaiseksi poimittu. Näistä saa hilloa, mehua ja kiisseliä (ja sienistä kastikkeita ja keittoja)
Ruoka-avusta saa makaronit, jauhot kuivahiivat, kaurahiutaleet yms.
Cittarin euron päiviltä tulee usein ostettua myös kasviksia ja vihannneksia sekä torilta saa myös edullisesti viimeisiä pussukoita, viimeksi sain kesäkurpitsaa ja paprikaa parilla eurolla ison pussin.
Eli kaupasta haen usein vain maitotuotteita ja lihaa
Outoa porukkaa kun ala peukuttaa tällaisia, miksi? Pitäiskö törsätä enemmän että ala peukuttajat olis tyytyväisiä? Mullakin riittää kaks kypää viikossa, pistäkääs ala paukkua tulemaan...