Pärjään kahdellakympillä viikko (ruoka ja hygienia) eikä minulta puutu mitään
Tänäänkin olen syönyt ihan hyvin. Tuntuu uskomattomalta, että jotkut törsäävät ruokakauppaan vähintään tuplat.
Kommentit (88)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo joo.. Minä en osta kaupasta herkkuja ja meni 70 e viikon ruokiin. Jos miinustetaan paketti vessapaperia niin about 68 e.
---
Olen pieni ja siro nainen. Jos joku väittää syövänsä 20 e viikko on suunnilleen joku anorektikko tai kotona on valmiina ruokatarvikkeita.
Arkiviikon sekä viikonlopun (Työpäivän) lounaat, illallinen ja iltapala.
Vehnäjauhot 2kg (1,70€noin). Maapähkinä 1kg (3,30€noin). Kaurahiutaleet 1kg (1€,noin) Maksalaatikko,400g (1,60€ noin), broccoli mix(2€noin/).Soijarouhe (3€ noin), tomaattimurska*4 (0,35€/kpl).Sipulit*4(0,40€kpl).tortillat (1€noin) Perunat10kpl (about 1,3€ yhteensä noin). Linssit,400g (3€noin). Hernemaissipaprika(1€noin). Riisi 1kg (2€noin). Raejuusto 400g*2 (1,75€/kp). Kahvi tarjoushintaan 4,99€ (melkein kuukaudeksi riittää)
Hieman yläkanttiin varmaan osa tuotteiden hinnasta las
Noilla hinnoilla ei noita tuotteita saa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo joo.. Minä en osta kaupasta herkkuja ja meni 70 e viikon ruokiin. Jos miinustetaan paketti vessapaperia niin about 68 e.
Tässä on mun päivän syömiset:
Aamupala: paahtoleipäsiivu, päällä juustoa, kinkkua ja kurkkua. Lasi mehua. Kuppi kahvia.
Lounas: Itse tehty täytetty sämpylä. Lasi mehua. Kuppi kahvia.
Välipala: jogurttia ja marjoja
Illallinen: Uunibroileria, perunaa ja bataattia. Lasi vettä.
Syön ehkä vielä iltapalaksi jotain pientä.
Olen pieni ja siro nainen. Jos joku väittää syövänsä 20 e viikko on suunnilleen joku anorektikko tai kotona on valmiina ruokatarvikkeita.
No mitä sinä syöt esim. päivässä?
Mikä kysymys tämä on? Ruokaa.
Tänään olen syönyt aamukahvin, kaurapuuron punaherukoilla ja raejuustolla. Lounaaksi makkarasoppaa ja ruisleipäsiivun, piimälasillisen. Päivälliseksi paistoin muikkuja ja keitin perunoita. Nyt juon iltateetä hunajalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
---
Arkiviikon sekä viikonlopun (Työpäivän) lounaat, illallinen ja iltapala.
Vehnäjauhot 2kg (1,70€noin). Maapähkinä 1kg (3,30€noin). Kaurahiutaleet 1kg (1€,noin) Maksalaatikko,400g (1,60€ noin), broccoli mix(2€noin/).Soijarouhe (3€ noin), tomaattimurska*4 (0,35€/kpl).Sipulit*4(0,40€kpl).tortillat (1€noin) Perunat10kpl (about 1,3€ yhteensä noin). Linssit,400g (3€noin). Hernemaissipaprika(1€noin). Riisi 1kg (2€noin). Raejuusto 400g*2 (1,75€/kp). Kahvi tarjoushintaan 4,99€ (melkein kuukaudeksi riittää)
Ei tietysti jos täytyy asioida k marketissa.
Vierailija kirjoitti:
Eli et syö ollenkaan esim. voileipiä? Et myöskään tuoreita vihanneksia, marjoja etkä hedelmiä? Näköjään et myös lihaa? Juu, no sitten en ihmettele. Tuo paino on todella alhainen miehelle. Minä painan n. 57/58 kg ja olen 164 cm pitkä nainen. Olen hoikka.
Noilla mitoilla olet olet kyllä todella pieni ja melkein laiha mies. Kehottaisin syömään runsaammin. 5 kiloa lisäpainoa myös olisi hyvä saada.
Saanko kysyä miksi sinne kauppaan saa mennä vaan 20 e? Jos on rahasta pulaa niin ymmärrän. Jos vaan pihiydestä niin ei oo sen arvosta saada puutostauteja.
Keskimäärin kauppaan menee ruokiin noin 25€ viikossa.
Leivät leivon itse, sitä varten jauhoja ja kaurahiutaleita (hiivaa oli kaapissa valmiiksi) hiutaleita lisäksi puuroksi. Maapähkinöistä itse tehtyä maapähkinävoita ja metsästä marjoja. Leivän päälle en kaipaa levitteitä tai lisukkeita. Vihanneksia/juureksia löytyi edellisviikon ostoksista valmiina jääkaapista, salaatit on turhia vailla mitään ravintoarvoja. Mutta enimmäkseen suosin pakasteita (ovat täysin verrattavissa tuoreisiin, etenkin talvisin jopa parempia kuin tuoreet. Ja merkittävästi edullisempia).
Lihaa syön tosiaan harvoin, kalaa toisinaan (nytkin on lohta pakastettuna ja tonnikalaa säilykkeenä kaapissa), soijasta,tofusta,linsseistä ja pavuista saa proteiinia ja enegiaa kyllä. Vitamiinien ja kivennäisaineiden saannista on kyllä syytä huolehtia, sitä varten kalsium/magnessium,D- ja B- ja C-vitamiinit ja sinkki käytössä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tietysti jos täytyy asioida k marketissa.
Prismasta ostettu, Aivan sentilleen tai edes kymmenen sentin tarkkuudella en kaikkia hintoja muistanut torstailta. Mutta väittäisin että hinnat ovat riittävällä tarkkuudella totuudenmukaiset
Vierailija kirjoitti:
Maksalaatikko maksaa 2,49.
https://www.s-kaupat.fi/tuote/coop-maksalaatikko-rusinoilla-400g/641571…
Vierailija kirjoitti:
Eli et syö ollenkaan esim. voileipiä? Et myöskään tuoreita vihanneksia, marjoja etkä hedelmiä? Näköjään et myös lihaa? Juu, no sitten en ihmettele. Tuo paino on todella alhainen miehelle. Minä painan n. 57/58 kg ja olen 164 cm pitkä nainen. Olen hoikka.
Ja vielä S-mobiilin seurannan mukaan vihanneksia&Kasviksia tulee päivittäin keskimäärin 600-800g.
Joko laitoit kuitit viikon ostoksistasi? Olisi kiva nähdä mitä shoppailit?
Minulla menee viikossa noin 100e kahden hengen ruokaostoksiin ja olen pitänyt sitä ihan kohtuullisena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä on mun päivän syömiset:
Aamupala: paahtoleipäsiivu, päällä juustoa, kinkkua ja kurkkua. Lasi mehua. Kuppi kahvia.
Lounas: Itse tehty täytetty sämpylä. Lasi mehua. Kuppi kahvia.
Välipala: jogurttia ja marjoja
Illallinen: Uunibroileria, perunaa ja bataattia. Lasi vettä.
Syön ehkä vielä iltapalaksi jotain pientä.
No mitä sinä syöt esim. päivässä?
Mikä kysymys tämä on? Ruokaa.
Käytkö töissä? Minulle ei tuo ruokamäärä riittäisi pitämään kylläisenä. Kerroitkin että painat miehenä 58 kg. Se on oikeasti miehelle todella alhainen paino. Olen sinua lyhkäsempi, painan saman verran ja olen siroluinen sekä pieni nainen. Vaikea kuvitella että joku mies painaa saman verran kun minä. Eli sanoisin että et saa tarpeeksi kaloreita tuosta ruokamäärästä. Sanon tämän nyt siksi kun sanoit ettet ymmärrä miten jollakin menee enemmän kun 20 e ruokaan.
Sarjassamme: "Asioita joita ei tapahtunut", osa 274.
Pöh. Tuo nyt käy ihan helposti. Ap vaan jättää mainitsematta ne elintarvikkeet, mitkä kestää kauan tai ainakin useamman päivän; tyyliin voi, riisi, jauhot, mausteet yms. Kyllä minäkin vain alkaa leijua nyt sillä kun menee niin vähän rahaa kauppaan kun otan itse leivottua leipää pakkasesta ja puusta omenoita. Ihanan halpaa! Mutta ostan kaupasta nyt kuitenkin mitä sieltä haluan, koska käyn töissä niinkuin ap:kin, tosin tykkään nauttia hyvästä ruuasta.
Helposti onnistuu jos on normaalipainon alarajalla. Kilojen ja varsinkin ylipainon ruokkiminen maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Joko laitoit kuitit viikon ostoksistasi? Olisi kiva nähdä mitä shoppailit?
Jo. Lue viesti 18.
Vierailija kirjoitti:
Helposti onnistuu jos on normaalipainon alarajalla. Kilojen ja varsinkin ylipainon ruokkiminen maksaa.
Epäilemättä. Mutta siitä ylipainosta olisi hyvä päästä eroon alkamalla syödä kuin normaalipainoinen niin lopulta huomaakin ilokseen olevansa normaalipainoinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska viimeksi söit leivoksia?
Tuli tehtyä omenapiirakka tuossa viikko sitten. Sitä söin useamman päivän jälkkäriksi vaniljajätskin kanssa.
ap
Ostitko omenat? Käytätkö voita?
Kuka ostaa tähän aikaan vuodesta omenoita?!
Käytin voita ja oliiviöljyä.
Esim Lapissa asuvat. Ei siellä kasva omenapuita joka pihassa.
Vierailija kirjoitti:
En syö huvikseni, vaan kolmesti päivässä kohtuullisia annoksia. Ei ole ylipainoa.
ap
Mullakin riittää tuo noin 20€/vko. eikä mielestäni puutu mitään. On karkkia, keksejä ym. mukavaa...
Noilla mitoilla olet olet kyllä todella pieni ja melkein laiha mies. Kehottaisin syömään runsaammin. 5 kiloa lisäpainoa myös olisi hyvä saada.
Saanko kysyä miksi sinne kauppaan saa mennä vaan 20 e? Jos on rahasta pulaa niin ymmärrän. Jos vaan pihiydestä niin ei oo sen arvosta saada puutostauteja.