Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pärjään kahdellakympillä viikko (ruoka ja hygienia) eikä minulta puutu mitään

Vierailija
20.09.2025 |

Tänäänkin olen syönyt ihan hyvin. Tuntuu uskomattomalta, että jotkut törsäävät ruokakauppaan vähintään tuplat.  

Kommentit (88)

Vierailija
41/88 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En syö huvikseni, vaan kolmesti päivässä kohtuullisia annoksia. Ei ole ylipainoa.

ap

Minä syön viisi kertaa vuorokaudessa. En syö pullaa, keksiä tai herkkuja. Ainoastaan kotiruokaa, jossa on protsuja ja kasviksia, juureksia. Ei riitä alkuunkaan 20 euroa viikon ruokiin.

Vierailija
42/88 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP. Mitään ei puutu paitsi nainen/mies, kaverit, ystävät, työpaikka, elämä. Muuten menee loistavasti. 👌

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/88 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todista väitteesi, ja kerro rehellisesti viikon ruokavaliosi, alkaen 14.9 päättyen tähän päivään. Sisältäen vain se 20 euron arvosta ostettu ruoka.

Ei siis mitään makaronia, ryynejä, säilykkeitä tai pakastimesta otettua. Jos olet syönyt jotain, mikä on ostettu ennen viime sunnuntaita, laske hinta mukaan siihen 20 euroon. 

Soijarouhe, porkkanat, täysjyvä makaroni, kaurahiutale, tomaattimurska, omenat, näitä ostaa 20€ niin pärjää viikon helposti.

Vierailija
44/88 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika ankea ruokavalio varmasti. Itse ainakin käytän enemmän ruokaan rahaa jos vain on. Tykkään syödä hyviä ruokia ja herkkujakin. 

Vierailija
45/88 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todista väitteesi, ja kerro rehellisesti viikon ruokavaliosi, alkaen 14.9 päättyen tähän päivään. Sisältäen vain se 20 euron arvosta ostettu ruoka.

Ei siis mitään makaronia, ryynejä, säilykkeitä tai pakastimesta otettua. Jos olet syönyt jotain, mikä on ostettu ennen viime sunnuntaita, laske hinta mukaan siihen 20 euroon. 

Soijarouhe, porkkanat, täysjyvä makaroni, kaurahiutale, tomaattimurska, omenat, näitä ostaa 20€ niin pärjää viikon helposti.

Riippuu varmaan ihmisen energiatarpeestakin... ja aktiivisuudesta

Vierailija
46/88 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän noista tule yhteensä kuin 8€, k kaupassa 10€. Ostaisin lisäksi kananmunia, piimää tai maitoa, perunaa, riisiä ja papuja.

Vierailija
47/88 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika ankea ruokavalio varmasti. Itse ainakin käytän enemmän ruokaan rahaa jos vain on. Tykkään syödä hyviä ruokia ja herkkujakin. 

Olet varmaan sen näköinenkin.

Vierailija
48/88 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika moni meistä syö herkkuja, eikä ole mitenkään "sen" näköinen.

Vierailija
49/88 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole. Revi siitä. Syödä voi maittavasti lihomattakin. 

Vierailija
50/88 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eläähän sitä varmaan vaikka säilykepavuilla jos vaan makaa sohvalla palstailemassa, suihkussakaan ei tarvitse käydä ja vettä säästyy 😂

Täytyy ymmärtää että Ap:n harrastukset ovat sukan kutominen ja kirjaston kirjat. 

Hyviä harrastuksia nuo ovat. Varmasti parempia kuin useimmilla muilla palstalla olijoilla. 

Vierailija
51/88 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paskapuhetta. Jo hygieniatuotteisiin menee vähintään kymppi kuussa. 

Vierailija
52/88 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole ap:n kyseltyä viikkomenua näkynyt. Ei yllätä.

Vierailija
53/88 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitäisi laskea jotkut aiemmilta viikoilta ostetut ylijääneet ruuat uudelleen, eli kahteen kertaan? Jos ostaa yhdellä viikolla riisiä kahden kilon paketin, sitä on mahdoton syödä viikossa, joten tietysti seuraaville viikoille sitä riisiä on valmiina kaapissa. Sama perunoilla, pastalla, kauraryyneillä, voilla jne jne.

Vierailija
54/88 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä ole ap:n kyseltyä viikkomenua näkynyt. Ei yllätä.

Mitä sinä sillä tiedolla tekisit?

Vierailija
55/88 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo joo.. Minä en osta kaupasta herkkuja ja meni 70 e viikon ruokiin. Jos miinustetaan paketti vessapaperia niin about 68 e. 

Tässä on mun päivän syömiset:

Aamupala: paahtoleipäsiivu, päällä juustoa, kinkkua ja kurkkua. Lasi mehua. Kuppi kahvia.

Lounas: Itse tehty täytetty sämpylä. Lasi mehua. Kuppi kahvia.

Välipala: jogurttia ja marjoja

Illallinen: Uunibroileria, perunaa ja bataattia. Lasi vettä. 

Syön ehkä vielä iltapalaksi jotain pientä.

Olen pieni ja siro nainen. Jos joku väittää syövänsä 20 e viikko on suunnilleen joku anorektikko tai kotona on valmiina ruokatarvikkeita. 

Vierailija
56/88 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo joo.. Minä en osta kaupasta herkkuja ja meni 70 e viikon ruokiin. Jos miinustetaan paketti vessapaperia niin about 68 e. 

Aamupala: paahtoleipäsiivu, päällä juustoa, kinkkua ja kurkkua. Lasi mehua. Kuppi kahvia.

Olen pieni ja siro nainen. Jos joku väittää syövänsä 20 e viikko on suunnilleen joku anorektikko tai kotona on valmiina ruokatarvikkeita. 

Tietysti kaapissa on perustarvikkeita. Niitä ostetaan sitämukaa lisää kun loppuvat. Ihan sillä parinkympin budjetilla. Kyllä minä voisin tehdä vaikka pullataikinan nyt jos haluaisin, eikä tarvitsisi sen vuoksi kauppaan rynnätä.

Vierailija
57/88 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen on viikon ostoslistasi? Entä ruokalista?

Vierailija
58/88 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millainen on viikon ostoslistasi? Entä ruokalista?

Lue viesti 18.

Vierailija
59/88 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

---

Arkiviikon sekä viikonlopun (Työpäivän) lounaat, illallinen ja iltapala.

Vehnäjauhot 2kg (1,70€noin). Maapähkinä 1kg (3,30€noin). Kaurahiutaleet 1kg (1€,noin) Maksalaatikko,400g (1,60€ noin), broccoli mix(2€noin/).Soijarouhe (3€ noin), tomaattimurska*4 (0,35€/kpl).Sipulit*4(0,40€kpl).tortillat (1€noin) Perunat10kpl (about 1,3€ yhteensä noin). Linssit,400g (3€noin). Hernemaissipaprika(1€noin). Riisi 1kg (2€noin). Raejuusto 400g*2 (1,75€/kp). Kahvi tarjoushintaan 4,99€ (melkein kuukaudeksi riittää)

Hieman yläkanttiin varmaan osa tuotteiden hinnasta lasettu ja Kuiviksista jää vielä seuraavallekin viikolle syötävää. Mausteisiin pitänee vielä jokunen euro laskea, mutta nekin riittää kyllä kuukaudeksi tai pariksi ainakin.

45 vuotias mies, 166cm/58kg

Vierailija
60/88 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietysti kaapissa on perustarvikkeita. Niitä ostetaan sitämukaa lisää kun loppuvat. Ihan sillä parinkympin budjetilla. Kyllä minä voisin tehdä vaikka pullataikinan nyt jos haluaisin, eikä tarvitsisi sen vuoksi kauppaa

No mitä sinä syöt esim. päivässä?