Alkaisitko sinä puolisosi omaishoitajaksi?
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
En todellakaan.
Miksi et? Minä tein sen. Olin 47 v. kun mieheni sairastui parantumattomasti ja olin puolitoista vuotta hänen omaishoitajansa. Raskasta se ajoittain oli, mutta en päivääkään kadu sitä. Toista kertaa en tekisi ja siksi olenkin elellyt yksinäni leskenä enkä suostu edes asumaan kenenkään kanssa saman katon alla.
En. Ei olisi varaa. Kuka rahan toisi perheelle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En todellakaan.
Miksi et? Minä tein sen. Olin 47 v. kun mieheni sairastui parantumattomasti ja olin puolitoista vuotta hänen omaishoitajansa. Raskasta se ajoittain oli, mutta en päivääkään kadu sitä. Toista kertaa en tekisi ja siksi olenkin elellyt yksinäni leskenä enkä suostu edes asumaan kenenkään kanssa saman katon alla.
Olen kyllä ollut kotiäitinä 10 vuotta ja koin sen tärkeäksi. Tykkäsinkin. Mutta en pystyisi hoivaamaan puolisoa. Kyse ei ole siitä, että työmäärää tai rankkuutta pelkäisin. En vain kestäisi hoivasuhdetta puolisoon.
Juu, kyllä on kuultu kuinka se(kin) vain pilasi sun elämäsi. Hoh hoijaa...
En usko. Miehestäni kuoriutuu nii valtava mulkku sairaana ja kipeänä, että en usko että kestäisin, jos tilanne pitkittyisi.
Ei tule kuuloonkaan. Puolisoni on jo muutoinkin erittäin hankala luonne, joten riittää kestämistä ihan ilman hoitamisiakin. Passitan heti hoitolaitokseen!
Vierailija kirjoitti:
Juu, kyllä on kuultu kuinka se(kin) vain pilasi sun elämäsi. Hoh hoijaa...
Menihän siinä mun nuoruus hukkaan. ap
Toisessa aloituksessa väitit, että nuoruus oli elämäsi parasta aikaa.
Etkö muka oikeasti näe tässä mitään ristiriitaa? Ja tätä samaa omaishoitajuuttakin olet jankannut jo useamman aloituksen verran. Miksi et voi jatkaa jo niitä? Huomionhaku kyllä huipussaan!
Se taidat nyt sinä olla vuorostasi, joka tarvitsisi kipeästi hoitajaa...
Silti nytkin passaat sitä ukkoasi; Heräät aamulla, että se saa kahvinsa ja laitat sen ruuat.
Sitten valitat täällä, kun väsyttää🤯 Et siis saa sanottua sille, että keitä itse edes kahvisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En todellakaan.
Sinun valintasi on sinun valintasi.
Olet erinomainen ihminen.
Alkaisin nykytilanteessa, mutta edellyttää myös, että hoidettava kohtelee minua hyvin.
En pysty edes päälle pukemaan ketään. Sairaus rajoittaa.
Olin puolisoni omaishoitaja monta vuotta, se on sitä avioliiton vastamäkeä, johon sitouduttiin.
En missään tapauksessa! Mies on 193cm ja 100kg, minä paljon pienempi.
Olen myös hoitotahdossa kieltänyt häntä ja lapsia ryhtymästä omaishoitajaksi jos minulle sattuu jotain. Se on paskin loukku ikinä!
Vierailija kirjoitti:
En missään tapauksessa! Mies on 193cm ja 100kg, minä paljon pienempi.
Olen myös hoitotahdossa kieltänyt häntä ja lapsia ryhtymästä omaishoitajaksi jos minulle sattuu jotain. Se on paskin loukku ikinä!
Niin, sinä tunnet sen paskaloukuksi. Ei kait se koko määritä?!
En todellakaan.