Oon joka työpaikkassa, opiskeluissa tai ryhmissä jäänyt ulkopuoliseksi
Mistä johtuu ja mitä sille voisi tehdä? Ja en saa edes yhtä ystävää vaan nekin menee ryhmänpaineen mukana.
Kommentit (27)
En osaa ikävä kyllä auttamaan, kun olen itse samanlainen. Kai itsellä on jokin suojamuuri ylhäällä, mikä estää tai hidastaa tutustumista ja heittäytymistä ja muut aistii tämän.
Ootko autisti etkä tajua olevasi ihan erilainen kuin muut?
Vierailija kirjoitti:
En osaa ikävä kyllä auttamaan, kun olen itse samanlainen. Kai itsellä on jokin suojamuuri ylhäällä, mikä estää tai hidastaa tutustumista ja heittäytymistä ja muut aistii tämän.
Onko sulla kuoleman toiveita asian takia? Mulla on. Tää käy hirveästi itsetuntoon ettei kelpaa.
Ap
Kuinka monessa paikassa tähän mennessä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sulla kuoleman toiveita asian takia? Mulla on. Tää käy hirveästi itsetuntoon ettei kelpaa.
Ap
Olen samanlainen, mutta olen pärjännyt aivan hyvin ilman ystäviä ja joukkoon kuulumista. Kiusallisia tilanteita ulkopuolisuus on aiheuttanut. Onhan se joskus noloa, mutta ei sentään niin pahasti, että kuoleman toiveita. Kai minä vaan olen alun perin ujo, sitten jotenkin epäsosiaalinen.
Vierailija kirjoitti:
Taidat olla m ulkku
Taitaa olla ujo ja odottaa, että joku kutsuu aina mukaan. Ei kannata jäädä odottamaan kutsua, vaan tunkea mukaan, vaikka se omalta mukavuusalueelta poistumiselta tuntuisikin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taidat olla m ulkku
Taitaa olla ujo ja odottaa, että joku kutsuu aina mukaan. Ei kannata jäädä odottamaan kutsua, vaan tunkea mukaan, vaikka se omalta mukavuusalueelta poistumiselta tuntuisikin.
Kun on tullut takkiin niin itsetunto jo romuna. Ei siinä enää tee mieli tunkeutua toisten mukaan
Ap
Ymmärrän, että tuntuu varmasti tosi ikävältä. Ihminen kuitenkin on luotu elämään osana yhteisöä ja yhteydessä toisiin ja ilman sitä yhteyttä ja yhteenkuuluvuutta ei voi voida henkisestikkään hyvin.
Tuntematta sinua on vaikea sanoa mistä tunteesi ja kokemuksesi ulkopuolelle jäämisestä kumpuaa. Hyötyisit varmaan terapiasta jossa voisi tarkastella asiaa tarkemmin.
Mutta tiedä se että et ole kokemuksinesi yksin. Yksinäisyys on tämän ajan suuri vitsaus ja sellainen joka sinun silmissäsi näyttää hyvin sujahtavan porukkaan voi kokea kuitenkin olevansa yksinäinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taidat olla m ulkku
Kun on tullut takkiin niin itsetunto jo romuna. Ei siinä enää tee mieli tunkeutua toisten mukaan
Ap
Suurin osa ihmisistä on tosi hitaasti lämpeneviä. Oman empiirisen kokemukseni mukaan samaan porukkaan pitää tyrkyttäytyä vähintään kolme kertaa oma-aloitteisesti ennen kuin kannattaa luovuttaa. Jos ei kolmen kerran jälkeen kukaan edes juttele, niin vaihda porukkaa.
t: "sosiaalisesti taitava" epäsosiaalinen
Kuolema ei ole ratkaisu ongelmaasi vaan se että hakeudut sellaiseen porukkaan missä voit kertoa rehellisesti tunteistasi ja sen myötä myös oivallat että et ole yksin tämänkään tunteesi kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän, että tuntuu varmasti tosi ikävältä. Ihminen kuitenkin on luotu elämään osana yhteisöä ja yhteydessä toisiin ja ilman sitä yhteyttä ja yhteenkuuluvuutta ei voi voida henkisestikkään hyvin.
Tuntematta sinua on vaikea sanoa mistä tunteesi ja kokemuksesi ulkopuolelle jäämisestä kumpuaa. Hyötyisit varmaan terapiasta jossa voisi tarkastella asiaa tarkemmin.
Mutta tiedä se että et ole kokemuksinesi yksin. Yksinäisyys on tämän ajan suuri vitsaus ja sellainen joka sinun silmissäsi näyttää hyvin sujahtavan porukkaan voi kokea kuitenkin olevansa yksinäinen.
Terapia on yksi vitsi.
Se terapeutti sitten varmaan ehdottaa, että hymyilet ihmiseille (miehille) kirjastossa ja ruokakaupassa.
Jos monessa eri paikassa jää ulkopuoliseksi, niin sitten pitää katsoa peiliin. Sun täytyy muuttaa itseäsi, ei ympäristöä, mikäli haluat että tilanne muuttuu.
Jättäytymällä ulkopuolelle näytät muille ettet kuulu joukkoon. Sinun pitää itse kertoa heille kuka olet ja miten sinua kohdellaan, näyttää teoilla.
Vierailija kirjoitti:
Kuolema ei ole ratkaisu ongelmaasi vaan se että hakeudut sellaiseen porukkaan missä voit kertoa rehellisesti tunteistasi ja sen myötä myös oivallat että et ole yksin tämänkään tunteesi kanssa.
Ei kannata olla missään luuseriporukassa missä kaikki voivottelee miten he ovat niin erilisia kun muut ja kaikki kiusaa.
Minkälaiset asiat sua kiinnostaa? On helpompi tietty aina päästä porukkaan jos on yhteisiä kiinnostuksen kohteita
Vierailija kirjoitti:
Minkälaiset asiat sua kiinnostaa? On helpompi tietty aina päästä porukkaan jos on yhteisiä kiinnostuksen kohteita
Mua kiinnostaa estettiikka
Ap
Missä työpaikassa ja opinnoissa? Miten tämä näkyy niinkuin käytännössä?
Kenen sinä ajattelet päättävän kuka pääsee porukkaan ja kuka ei?
Taidat olla m ulkku