Miksi jotain kivaa tyyppiä syrjitään työyhteisössä?
Tyyppi on avulias ja mukava kaikille, mutta silti hänet jätetään porukan ulkopuolelle. Ei pyydetä lounaalle, kahville tai työporukan yhteiseen whatsapp-ryhmään. Firman bileissä jätetään yksin eikä pyydetä mukaan jatkoille. Tympeää käytöstä häntä kohtaan, epäillään ammattitaitoa ja syynätään pikku virheitä, vaikka on alan koulutus, selän takana pahan puhumista. Siis järjestelmällistä ostrakismia ellei jopa kiusaamista.
Kommentit (53)
Voi olla avulias ja mukava ja siinä se? Osaako oikeasti olla ihmisten kanssa vastavuoroisesti? Onko mitään omaa sanottavaa ja mielipiteitä?
Vierailija kirjoitti:
Onko hiljainen ja tylsä tyyppi?
Ei ole puheliain, muttei myöskään mikään hiljaisin. Häntä paljon hiljaisemmatkin hissukat ja hiirulaiset pääsevät mukaan porukkaan, mutta ei hän.
Vierailija kirjoitti:
Voi olla avulias ja mukava ja siinä se? Osaako oikeasti olla ihmisten kanssa vastavuoroisesti? Onko mitään omaa sanottavaa ja mielipiteitä?
On omia mielipiteitä ja ilmaisee ne avoimesti, kun kysytään. On vastavuoroinen, kuuntelee ja reagoi.
Tuttu tilanne...mukava tyyppi mutta esimiehet ja pomot ei kuitenkaan pitäneet .
Minun kanssa kyllä kommunikoidaan ihan hyvin, seurassani nauretaan, juttujani kuunnellaan.. mutta minut aina unohdetaan kaikista vastaavista. Siis ihan oikeasti unohdetaan. El ien kuitenkaan ole mieleenpainuva. Mikä on hyvä, koska ei mua vois vähempää kiinnostaa tuollainen :D
Nosta kissa pöydälle. Ole hänen kaveri, mene kahveille hänen kanssa vai kuulutko samaan paskajoukkoon.
Vierailija kirjoitti:
Joku haiseva itsekseen hihittelevä autisti-idiootti se on.
Heikko esihenkilö tms. kokee uhaksi itselleen, eipä se muuta vaadi. Ihmiset ovat usein aika kusipäisiä keskinkertaisuuksia.
Vierailija kirjoitti:
Minun kanssa kyllä kommunikoidaan ihan hyvin, seurassani nauretaan, juttujani kuunnellaan.. mutta minut aina unohdetaan kaikista vastaavista. Siis ihan oikeasti unohdetaan. El ien kuitenkaan ole mieleenpainuva. Mikä on hyvä, koska ei mua vois vähempää kiinnostaa tuollainen :D
Nyt oli ihan erilainen tapaus kyseessä. Aloituksen tyyppi on sosiaalinen ja tykkää käydä kaikissa firman tapahtumissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä kommentti kertoo kyllä enemmän sinusta kuin aloittajan tyypistä. Taidat olla persoonallisuushäiriöinen?
Joku työpaikan pikkunarsisti pyörittää taas omaa hoviaan.
Vierailija kirjoitti:
Heikko esihenkilö tms. kokee uhaksi itselleen, eipä se muuta vaadi. Ihmiset ovat usein aika kusipäisiä keskinkertaisuuksia.
Tässä tapauksessa esihenkilö on mukava eikä syrji. Ongelma on työyhteisössä.
Joko jää seinäruusuksi (hänestä ei saa otetta onko lintu vai kala) tai sitten muut kokevat uhkana.
Me ei kiusata kun persuja koska Pråurra heikensi duunareiden työoloja kaikintavoin. Ollaan satu jo pari savustettua ulos ihan nauramalla persuilla. 😉😂
Minä olen ollut tuollainen kiva tyyppi, olen tosi ystävällinen ja kiltti kaikille silti mua syrjittiin, työtä sabotoitiin yms,, jotkut ilkeät tyypit päätti ottaa vaan mut kohteeksi ja sen takia etten uskaltanut puolustaa itseäni.
Vierailija kirjoitti:
Joko jää seinäruusuksi (hänestä ei saa otetta onko lintu vai kala) tai sitten muut kokevat uhkana.
Ei ole lainkaan seinäruusu, päinvastoin. Ehkä se on sitten se, että hänet koetaan uhaksi ja omaa epävarmuuttaan kanavoidaan häneen. Miten hän voisi toimia, etteivät muut kokisi häntä uhaksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä kommentti kertoo kyllä enemmän sinusta kuin aloittajan tyypistä. Taidat olla persoonallisuushäiriöinen?
Näitä pershäröjä riittää ovat vieläpä lievästi sadisteja jotka nauttivat toisten kärsimyksistä.
Esihenkilö saattaa olla myös taitava hämäämään muita ettei syrjisi, vaikka todellisuudessa syrjintä käynnistynyt esihenkilöstä.
Oma huonous korostuu tuollaisen ihmisen rinnalla. Kokee uhaksi.