Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jotain kivaa tyyppiä syrjitään työyhteisössä?

Vierailija
20.09.2025 |

Tyyppi on avulias ja mukava kaikille, mutta silti hänet jätetään porukan ulkopuolelle. Ei pyydetä lounaalle, kahville tai työporukan yhteiseen whatsapp-ryhmään. Firman bileissä jätetään yksin eikä pyydetä mukaan jatkoille. Tympeää käytöstä häntä kohtaan, epäillään ammattitaitoa ja syynätään pikku virheitä, vaikka on alan koulutus, selän takana pahan puhumista. Siis järjestelmällistä ostrakismia ellei jopa kiusaamista. 

Kommentit (61)

Vierailija
21/61 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kanatkin nokkivat sitä erilaista yksilöä.

Vierailija
22/61 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kaikissa työyhteisöissä, opiskeluryhmissä, koululuokissa jne. aina joku, jota syrjitään? Vai onko olemassa myös oikeasti kivoja ryhmiä, joissa ketään ei jätetä ulkopuolelle? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/61 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun kanssa kyllä kommunikoidaan ihan hyvin, seurassani nauretaan, juttujani kuunnellaan.. mutta minut aina unohdetaan kaikista vastaavista. Siis ihan oikeasti unohdetaan. El ien kuitenkaan ole mieleenpainuva. Mikä on hyvä, koska ei mua vois vähempää kiinnostaa tuollainen :D

Nyt oli ihan erilainen tapaus kyseessä. Aloituksen tyyppi on sosiaalinen ja tykkää käydä kaikissa firman tapahtumissa. 

No eihän se oikeastaan ole erilainen tapaus, koska kumpaakaan ei kutsuta. Toista se vaan ei haittaa toisin kuin toista. Syy kuitenkin aikalailla sama.

Vierailija
24/61 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyisin korostetaan sitä, että pitää tulla toimeen erilaisten ihmisten kanssa. Et ole hyvä tyyppi, jos et tule toimeen kaikkien kanssa. 

Vierailija
25/61 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joko jää seinäruusuksi (hänestä ei saa otetta onko lintu vai kala) tai sitten muut kokevat uhkana.

Ei ole lainkaan seinäruusu, päinvastoin. Ehkä se on sitten se, että hänet koetaan uhaksi ja omaa epävarmuuttaan kanavoidaan häneen. Miten hän voisi toimia, etteivät muut kokisi häntä uhaksi?

sillä että vaihtaa parempaan työpaikkaan. Itse siis olen mukava, kiva ja ammattitaitoinen, mutta aina ulkopuolelle. Apuna toimi se, että siirryin toisenlaiseen työyhteisöön, jossa oli minua pätevämpiä osaajia, joiden asemaa en uhannut omalla osaamisellani.

Vierailija
26/61 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joko jää seinäruusuksi (hänestä ei saa otetta onko lintu vai kala) tai sitten muut kokevat uhkana.

Ei ole lainkaan seinäruusu, päinvastoin. Ehkä se on sitten se, että hänet koetaan uhaksi ja omaa epävarmuuttaan kanavoidaan häneen. Miten hän voisi toimia, etteivät muut kokisi häntä uhaksi?

sillä että vaihtaa parempaan työpaikkaan. Itse siis olen mukava, kiva ja ammattitaitoinen, mutta aina ulkopuolelle. Apuna toimi se, että siirryin toisenlaiseen työyhteisöön, jossa oli minua pätevämpiä osaajia, joiden asemaa en uhannut omalla osaamisellani.

Hienoa, että tämä toimi kohdallasi! Nykyään vaan työpaikan vaihtaminen ei ole niin helppoa, kun jokaiseen työpaikaan on satoja hakijoita. 

Vierailija
27/61 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hienoa, että tämä toimi kohdallasi! Nykyään vaan työpaikan vaihtaminen ei ole niin helppoa, kun jokaiseen työpaikaan on satoja hakijoita. 

olen joutunut itsekin sinnittelemään huonoissa työpaikoissa odotellessa parempia. Mutta sitä elämä on, joskus joutuu toimimaan ympäristöissä, jotka eivät ole itselle optimaalisia - kuormittavaa se toki on, eikä sitä kannata pitkiä aikoja tehdä.

Vierailija
28/61 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko sinä jäänyt kehityksessä jälkeen ja kanan tasolla nokkien muita? Älykäs ihminen voi tietoisesti päättää kohdella kaikkia tasavertaisesti. Vain heikko yksilö kaipaa jonkun nokittavan pönkittääkseen omaa itsetuntoaan. 

Vierailija
29/61 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku työpaikan pikkunarsisti pyörittää taas omaa hoviaan. 

Kuulostaa vassareiden pierukerholta.

Vierailija
30/61 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tutustunut kehenkään paremmin. Kaikkiin pinnallisesti. 

Vierailija
31/61 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyisin korostetaan sitä, että pitää tulla toimeen erilaisten ihmisten kanssa. Et ole hyvä tyyppi, jos et tule toimeen kaikkien kanssa. 

Se ei ole oleellista. Jos se sosiaalinen on erilainen niistä epäsosiaalisista niin nokkimista sattuu.

Vierailija
32/61 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen eristetty / syrjitty. Kaikista ikävintä on se, että kaikki ovat lähteneet siihen syrjimiseen mukaan.

Minun mielestä olisi paras jos ihmiset uskaltaisivat olla kiusaajan kanssa eri mieltä ja puolustaa eristettyä. 

Vierailija
33/61 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen ollut tuollainen kiva tyyppi, olen tosi ystävällinen ja kiltti kaikille silti mua syrjittiin, työtä sabotoitiin yms,, jotkut ilkeät tyypit päätti ottaa vaan mut kohteeksi ja sen takia etten uskaltanut puolustaa itseäni. 

Kovin tuttua. Kiltteys ei kannata - kilttiä käytetään helposti hyväksi ja syrjitään eikä useimpia kiinnosta kiltin ihmisen puolustaminen.

Vierailija
34/61 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuitenkaan tuo ei koske pomoja - vika on aina alaisessa.

Vierailija
35/61 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taustalta paljastuu usein kateutta, huolta omasta asemastaan, johtajan narsismia yms Kiusaaminen on aina mahdollista vain siksi, että työilmapiiri ja organisaatio on mahdollistanut sen ja ne ylevät ohjelmat joilla sitä pyritään estämään eivät käytännössä toimi.

Vierailija
36/61 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me ei kiusata kun persuja koska Pråurra heikensi  duunareiden työoloja kaikintavoin.  Ollaan satu jo pari savustettua ulos ihan nauramalla persuilla.  😉😂

Kyyllä mekin ruokalassa kaikkien kuullen kysettään persuita miksi heikensitte työoloja ym.   

Vierailija
37/61 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin itselle kävi kerran näin yhdessä paikassa, missä oli paljon väkeä kenellä ei koulutusta kys. työhön, ja itse satuin olemaan lähes ainut keltä se koulutus löytyi. Uutena ja ammattitaitoisena (ja paremman näköisenäkin) tällaiseen paikkaan pääsy tarkoitti sitten sitä, että vastaanotto oli negatiivinen.

Sen huomasi jo kärttyisten naisten eleistä kun syynäsivät, voisiko jotain vikaa löytyä. Heti alkoi myös mustamaalaaminen ym. 

Muutamia tukijoita löytyi, mutta porukka mikä on sairas pääosin ei pelastu muutamilla hyvillä ihmisillä.

Eli ihan näin voi esim olla välillä!

Vierailija
38/61 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi olla avulias ja mukava ja siinä se? Osaako oikeasti olla ihmisten kanssa vastavuoroisesti? Onko mitään omaa sanottavaa ja mielipiteitä?

Joku haiseva itsekseen hihittelevä autisti-idiootti se on. 

Tämä kommentti kertoo kyllä enemmän sinusta kuin aloittajan tyypistä. Taidat olla persoonallisuushäiriöinen?

Kumma että tuo au ti sti jne sai olla jäljellä.Kun vastasin sanalla otettiin heti minun kommentti moderoitavaksi eli poistoon. Mikä klubben för inbördes beundran tämä on. Eli sisäpiirinklubi. 

Vierailija
39/61 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne näkevät että henkilö on henkisiltä ominaisuuksiltaan suurempi kuin he itse ja se harmittaa niin paljon ettei voi sitä kuonaa pitää enää sisällään, vaan yrittää helpottaa oloaan/pienuuttaan puhumalla pahaa henkilön selän takana.

Vierailija
40/61 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua on syrjitty ihan kaikissa työyhteisöissä, opiskeluissa ym porukoissa. En mä tiiä syytä. Itsemurha käynyt useasti mielessä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän yhdeksän