Papin ammatti
Löysin kutsumuksen itsestäni. Eilen sanoin, Jumala päästä minut kotiiin. Ja sain vastauksen, lähde opiskelemaan papiksi.
Mikä polku / koulutus on papin ammattiin?
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän siihen välttämättä tarvitse mitään koulutusta, jos ei halua luterilaiseen tai ortodoksiseen seurakuntaan palkkatöihin.
Eli siitä vaan saarnaamaan. Vapaissa liikkeissä kyllä miessukupuoli on suotava.
Haluan opiskella. Ja tutkia. En halua saarnata. Haluan auttaa ihmisiä. Sillä tavoin, kuin pystyn. Vaikka lähetystyötä jne.
Haluat opiskella ja tutkia. Miten kuvittelet sen auttavan ihmisiä? Lähetystyössä et voi tehdä kumpaakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten nämä kyselijät pärjäävät elämässä?
Hyvin. Minulla on parikin ammattia, jotka ovat palvelleet tähän astista elämääni. Nyt käännän uuden lehden. Olen aina ollut hyvin kiinnostunut uskonnoista. Ihan lapsesta asti. Haluan auttaa ihmisiä.
Ala sosiaalityöntekijäksi, jos haluat auttaa. Ala papiksi, jos olet valmis julistamaan Kristuksen evankeliumia.
Teologian opiskelu on paljon asioita. Uskonnontutkimusta. Eri kielten opiskelua, arabiaa, latinaa, kreikkaa.
Välttämättä papin ei tarvitse edes olla uskossa.
Lapsia kastetaan, ihmisiä haudataan. Siinä ollaan tekemisissä vain hiukan isompien asioiden kanssa.
Ja kyllä, ihan lapsesta asti olen kokenut kutsumista. En ole nähnyt tai kuullut sitä. Elämä on täyttynyt muilla asioilla.
Syvä masennus ja toivottomuus, joka on vaivannut minua aikuiselämän. Uskon, että löytäisin rauhan itselleni noin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten nämä kyselijät pärjäävät elämässä?
Hyvin. Minulla on parikin ammattia, jotka ovat palvelleet tähän astista elämääni. Nyt käännän uuden lehden. Olen aina ollut hyvin kiinnostunut uskonnoista. Ihan lapsesta asti. Haluan auttaa ihmisiä.
Ala sosiaalityöntekijäksi, jos haluat auttaa. Ala papiksi, jos olet valmis julistamaan Kristuksen evankeliumia.
Teologian opiskelu on paljon asioita. Uskonnontutkimusta. Eri kielten opiskelua, arabiaa, latinaa, kreikkaa.
Välttämättä papin ei tarvitse edes olla uskossa.
Lapsia kastetaan, ihmisiä haudataan. Siinä ollaan tekemisissä vain hiukan isompien asioiden kanssa.
Ja kyllä, ihan lapsesta asti olen kokenut kutsumista. En ole nähnyt tai kuullut sitä.
Teologi ei opiskele arabiaa, vaan Raamatun alkukieliä, eli hepreaa, latinaa ja kreikkaa. Papiksi aikovan pitää opiskella noista kaksi.
Vierailija kirjoitti:
Omasta elämästäni ajattelen usein, että koitan tehdä mahdollimman vähän vahinkoa. Papin ammatti sopii tähän. Autan sen, minä pystyn. Lisäksi seurakunnan ihmiset ovat valinneet kristinuskon. Ei ole niin raskasta kuin vaikka sosiaalityöntekijän ammatti.
Arvaapa toisen kerran. Pappina saattaa joutua henkisesti paljon rankempaan paikkaan kuin sossutanttana ikinä.
Pappi tarvitsee hygienia- ja anniskelupassin, jotta voi jakaa ehtoollisen.
Mitä muuta sinun mielestäsi minun pitäisi sitten tehdä? Tässä ajassa tarvitaan pappia enemmän kuin koskaan.