Papin ammatti
Löysin kutsumuksen itsestäni. Eilen sanoin, Jumala päästä minut kotiiin. Ja sain vastauksen, lähde opiskelemaan papiksi.
Mikä polku / koulutus on papin ammattiin?
Kommentit (26)
Diplomi-insinöörin tai vähintään CNC-koneistajan paperit vaaditaan
Ei tuosta tule mitään, jos tätäkin kysyt vauvapalstalla.
Seksologi tai gynekologi antavat hyvät sielunhoitovalmiudet.
Vierailija kirjoitti:
Miten nämä kyselijät pärjäävät elämässä?
Hyvin. Minulla on parikin ammattia, jotka ovat palvelleet tähän astista elämääni. Nyt käännän uuden lehden. Olen aina ollut hyvin kiinnostunut uskonnoista. Ihan lapsesta asti. Haluan auttaa ihmisiä.
Koen olevani viisas. Ehkä oikea tapa auttaa ihmisiä on uskonnon näkökulma. Ja tavallaan johdatus.
En näe itseäni sairaanhoitajana tai psykologina.
Eihän siihen välttämättä tarvitse mitään koulutusta, jos ei halua luterilaiseen tai ortodoksiseen seurakuntaan palkkatöihin.
Eli siitä vaan saarnaamaan. Vapaissa liikkeissä kyllä miessukupuoli on suotava.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvin. Minulla on parikin ammattia, jotka ovat palvelleet tähän astista elämääni. Nyt käännän uuden lehden. Olen aina ollut hyvin kiinnostunut uskonnoista. Ihan lapsesta asti. Haluan auttaa ihmisiä.
Onko Google tuttu? Tai yliopiston teologinen tiedekunta?
Olen myös ollut kiinnostunut kuolemasta, rajatilakokemuksista, asioista, joita tiede ei pysty selittämään.
Nyt sain johdatuksen.
Tie valmis on ja päässä sen
Keskellä ystävyyksien
La la la laa
Jotain jotain
On oltava valmis kulkemaan
Vierailija kirjoitti:
Eihän siihen välttämättä tarvitse mitään koulutusta, jos ei halua luterilaiseen tai ortodoksiseen seurakuntaan palkkatöihin.
Eli siitä vaan saarnaamaan. Vapaissa liikkeissä kyllä miessukupuoli on suotava.
Haluan opiskella. Ja tutkia. En halua saarnata. Haluan auttaa ihmisiä. Sillä tavoin, kuin pystyn. Vaikka lähetystyötä jne.
Omasta elämästäni ajattelen usein, että koitan tehdä mahdollimman vähän vahinkoa. Papin ammatti sopii tähän. Autan sen, minä pystyn. Lisäksi seurakunnan ihmiset ovat valinneet kristinuskon. Ei ole niin raskasta kuin vaikka sosiaalityöntekijän ammatti.
Pappina voisin auttaa ihmisiä. Kuunnella, neuvoa. Antaa taloudellisia vinkkejä.
Uskon, että ihmisen elämä kulkee uomiaan. Kaikkien kukkien tulee saada kukkia.
Vankilapapin työ nyt esimerkiksi. Rankkoja tapauksia. Mutta jos voisi pelastaa yhden hukkuvan sielun!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko Google tuttu? Tai yliopiston teologinen tiedekunta?
Haluaisin kuulla kokemuksia. Ihmiset kertovat täällä paljon ammatti-/ koulutushaaveistaan.
Pappina pärjää,jos pokerilla naamalla pystyy jauhamaan sitä raamatun paskajargonia tyhmille ja maksaville asiakkaille..
Vierailija kirjoitti:
Pappina pärjää,jos pokerilla naamalla pystyy jauhamaan sitä raamatun paskajargonia tyhmille ja maksaville asiakkaille..
Aika kaukana sun käsitys on todellisuudesta.
Ihan ensimmäiseksi tulisi varmaan opetella Googlettamaan ja sitä kautta selviäisi vastaus kysymykseesi paremmin kuin tästä ketjusta.
Vierailija kirjoitti:
Ihan ensimmäiseksi tulisi varmaan opetella Googlettamaan ja sitä kautta selviäisi vastaus kysymykseesi paremmin kuin tästä ketjusta.
Oikeastaan etsin reaktioita. Se tulikin esiin tässä ketjussa. Arvostus on matala.
Selvä. Näillä mennään. En etsi muiden arvostusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ala sosiaalityöntekijäksi, jos haluat auttaa. Ala papiksi, jos olet valmis julistamaan Kristuksen evankeliumia.