Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi menet itsepalvelukassalle ja samaan aikaan voivottelet kun ei nuorille ole töitä?

Vierailija
20.09.2025 |

Oletko hieman tyhmä? 

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä niille on töitä, mutta makaavat mieluimmin kotona tukien varassa. Joten käytän itsepalvelukassaa jatkossakin.

Vierailija
2/19 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä niille on töitä, mutta makaavat mieluimmin kotona tukien varassa. Joten käytän itsepalvelukassaa jatkossakin.

Eli ne sadat hakemukset per yksi avoin työpaikka on huijausta? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos en mene lähikaupassa itsepalveluun, joudun lihavan Petra-kassan käsittelyyn.

Vierailija
4/19 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska normikassalle on vartin jono 

Vierailija
5/19 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei vaan TÖI-TÄ. Kokeile sinäkin joskus. 

Vierailija
6/19 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska olen itse töissä kaupassa, jossa on itsepalvelukassoja ja tiedän, että niiden käyttö helpottaa myyjän työtä.

Ei kaupasta työt lopu sillä, että itsepalvelukassoja käytetään. Siellä on vaikka kuinka paljon hommia, joita robotit ei tule vielä piiiiitkiin aikoihin tekemään. Kassahenkilö yrittää sen rahastuksen lomassa tehdä monenlaisia muitakin hommia, joiden määrä vaan kasvaa samaan aikaan, kuin asiakasmäärä nousee. Ei vaan yksinkertaisesti onnistu, ellei siitä rahastuksesta osa tapahdu itsepalvelukassalla.

Vierailija
7/19 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska normikassalle on vartin jono 

Anna sen kasvaa vielä pidemmäksi ja valita siitä, jotta kauppias tajuaa palkata lisää henkilökuntaa. 

Vierailija
8/19 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei vaan TÖI-TÄ. Kokeile sinäkin joskus. 

No missä niitä on kun hakemalla ei saa? 

Vierailija
9/19 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykkää jonottaa enkä pidä siitä että joku teini näpelöi ostoksiani.

Vierailija
10/19 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mene.

Se päivä kun porukka itsepalvelukassalle astelee on päivä jolloin kassaneiti saa kenkää. Onneksi meidän kylässä ihmiset ovat tämän tajunneet ja 6 itsepalvelukassaa seisoo tyhjänä kassaneitiä vastapäätä. Tokihan sitä tällä mentaliteetilla koko kylä seisoo jonossa, mutta entäs sitten, mikäs kiire tässä on valmiissa maailmassa.

Vierailija
11/19 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska olen itse töissä kaupassa, jossa on itsepalvelukassoja ja tiedän, että niiden käyttö helpottaa myyjän työtä.

Ei kaupasta työt lopu sillä, että itsepalvelukassoja käytetään. Siellä on vaikka kuinka paljon hommia, joita robotit ei tule vielä piiiiitkiin aikoihin tekemään. Kassahenkilö yrittää sen rahastuksen lomassa tehdä monenlaisia muitakin hommia, joiden määrä vaan kasvaa samaan aikaan, kuin asiakasmäärä nousee. Ei vaan yksinkertaisesti onnistu, ellei siitä rahastuksesta osa tapahdu itsepalvelukassalla.

En tiedä missä olet töissä mutta ihan tutkimusten ja tilastojen mukaan itsepalvelukassat vähentävät henkilökunnan tarvetta. Ei ne ole mikään mukava lisäetu asiakkaalle vaan ennen kaikkea voiton maksimointiin tähtäävä keino. Tai sitten et vain tajua että henkilökunnan työtunteja on vähemmän kuin ennen. 

Vierailija
12/19 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tympeä, virolainen, epäonnistunut permanentti, tupakanhajuinen.  Itsepalvelukassalla ei ole em. ominaisuuksia.

Vierailija
13/19 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luuletko ihan tosissasi ettei niitä muita töitä ollut ennen? Kyllä itsepalvelukassat vähentävät työvoiman tarvetta kun nimenomaan kassoilla on vähemmän väkeä. Jos kassa vaikka tekeekin nyt muita töitä esimerkiksi hyllyttää niin se "joku muu" ei ole silloin hyllyttämässä =työvoiman tarve on pienempi. 

Vierailija
14/19 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kaupan liitto ennusti elokuun alussa, että vähittäiskaupan työllisyys jatkaa heikkenemistään. Liiton ennusteen mukaan vähittäiskaupan työntekijämäärä laskee lähes 8000 työpaikalla vuoden 2026 loppuun mennessä"

Vierailija
15/19 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ennusteen mukaan häviävät työpaikat ovat ennen kaikkea suorittavan tason tehtäviä ja tukitoimintoja. Niitä voidaan korvata datan tehokkaammalla hyödyntämisellä sekä tekoälyn ja digitalisaation kehittämisellä.

Esimerkiksi itsepalvelukassoilla syntyy säästöjä työvoimakustannuksiin. Kun asiakas hoitaa asiansa itse, kauppa säästää.

Pidemmän päälle yhteiskunnan näkökulmasta säästöä ei synny, jos työttömyys jatkaa nousuaan"

https://www.lapinkansa.fi/itsepalvelu-vahentaa-tyopaikkoja-nykyaan-asia…

Vierailija
16/19 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä missä kaupassa nuoret suostuvat olemaan? Palkoilla ei päästä miljoonan omaisuuden omistajaksi ennen 30 vuoden ikää, ei muutenkaan saa somenäkyvyyttä saati joku kuvausryhmä kulkisi perässä realitya varten. Ja jos siellä ei tunne oloaan onnelliseksi tai joku tuttu sattuisi näkemään se on elämän loppu siinä vaiheessa.

Vierailija
17/19 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi hyvänen aika miten idioottimainen kommentti. Tottakai itsepalvelukassat helpottaa jos on pitkät jonot ja ruuhkaa mutta enemmän helpottaisi jos olisi LISÄÄ HENKILÖKUNTAA. 

Vierailija
18/19 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän usein automaattikassoja, ne ovat tosi käteviä jos ostoksia ei ole kovin paljoa. Nuoret pitää saada opiskelemaan ja kehittämään uutta ja siksi pitäisi olla riittävä opintotuki jotta heidän ei tarvitse kilpailla työpaikasta kaupan kassalla.

Vierailija
19/19 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi hyvänen aika miten idioottimainen kommentti. Tottakai itsepalvelukassat helpottaa jos on pitkät jonot ja ruuhkaa mutta enemmän helpottaisi jos olisi LISÄÄ HENKILÖKUNTAA. 

Tuskinpa aikaa voidaan, eikä edes haluta, kääntää taaksepäin. Minä muistan lapsuudestani 1970-luvulta, kun kassat näpyttelivät tuotteita numero numerolta kassaan kuin laskukonetta ikään. Kyllähän tuollakin tavalla työllisyys lisääntyisi, viivakoodit nopeuttivat toimintaa huomattavasti.

Nyt pitäisi vain kehitellä aivan uusia innovaatioita. Mutta onko tässä peruskoulun tasapäistämässä maassa enää lahjakkaita ja idearikkaita ihmisiä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi yksi