Olen ihastunut päihteidenkäyttäjään (mieheen)
En tiedä käyttääkö muuta kuin alkoholia, mutta sitä hän näyttää käyttävän usein. Monesti olen nähnyt hänet tuossa ostarilla istumassa juomassa kavereidensa ja muiden porukoiden kanssa, ja tänään näin paikallisen terassilla hänet kun kävelin siitä ohi.
Onko naiivia kuvitella, että hän lopettaisi tai ainakin radikaalisti vähentäisi juomista rakastumisen / naisen myötä? 🥰
Kommentit (51)
Vierailija kirjoitti:
Kyllä hän muuttuu kun vain tarpeeksi rakastan... 😂🤣😅😂🤣😅
Juu ja lehmät lentävät.
Kohta sulla on musta silmä ja kylkiluita poikki, joita selittelet sillä, että se oli oma vikasi eikä miehen.
Eivät kaikki alkoholistit ole väkivaltaisia. Mutta tietysti aggressiivisilla persoonilla viinan juonti avittaa väkivaltaiseen käytökseen.
Vierailija kirjoitti:
On. Näitä tarinoita on tuhansia ja jälleen tuhansia, kuinka nainen luulee rakkaudellaan "parantavansa" miehen päihderiippuvuudesta. Säästä itseäsi ja jatka eteenpäin.
Siis eihän kukaan voi ketään rakastaa raittiiksi. Se on niin nähty ja moni on sanonut samaa. Itse olen kohta 17 vuotta sitten raitistunut alkoholisti ja muistan, kuinka mulla oli uusi naisystävä vaikean avioeron jälkeen. Siis se, että oli naisystävä, oli vain yksi syy juoda lisää. "Otetaas sille". Ja alkoholiongelma sen kuin paheni ja syveni. Ei siinä tosiaan niin päin käynyt, että uuden naisen löytyminen olisi toiminut syynä lopettaa juominen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onnea yritykseen. Sinut löydetään parvekkeelta alasheitettynä.
Liioittelua. Eivät kaikki alkoholin suurkuluttajat ole tuollaisia, jotka heittävät naisensa parvekkeelta. Ei juopottelu vielä ihmisen luonteesta kerro, tai siis se ei tarkoita että ihminen olisi paha. Päinvastoin ihminen voi olla jopa herkkäkin kun on ajautunut päihdepolulle.
Voi olla herkkäkin joopa joo runollisella päihdepolullasi. Paskin lause ikinä. Aluksi kaikki on mukavia, taloudellinen hyväksikäyttö alkaa pikkusummista pikku valheista. Ja syyllisestä, siitä juoposta tulee uhri. Nuo ovat todella aktiivisia uhriuttamaan itsensä ja aina löytyy joku tyhmä nainen joka harhoissaan luulee voivansa tuon pelastaa. Mikään ei muutu kuin huonompaan, vain itsesi rikot.
En aio antaa/lainata hänelle rahaa, en ole tyhmä. Mihinkään taloudelliseen hyväksikäyttöön en suostu. Tosin olen itsekin vähävarainen, joten ei pelkoa että joku lyöttäytyisi kanssani yhteen taloudellisen hyödyn vuoksi 😂
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On. Näitä tarinoita on tuhansia ja jälleen tuhansia, kuinka nainen luulee rakkaudellaan "parantavansa" miehen päihderiippuvuudesta. Säästä itseäsi ja jatka eteenpäin.
Siis eihän kukaan voi ketään rakastaa raittiiksi. Se on niin nähty ja moni on sanonut samaa. Itse olen kohta 17 vuotta sitten raitistunut alkoholisti ja muistan, kuinka mulla oli uusi naisystävä vaikean avioeron jälkeen. Siis se, että oli naisystävä, oli vain yksi syy juoda lisää. "Otetaas sille". Ja alkoholiongelma sen kuin paheni ja syveni. Ei siinä tosiaan niin päin käynyt, että uuden naisen löytyminen olisi toiminut syynä lopettaa juominen.
Miten olisit suhtautunut, jos nainen olisi vaatinut tai pyytänyt sinua vähentämään juomista?
onko kyse narsisti Daniel Hellmanista
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö raitis mies kelpaa naisille enää ollenkaan. Tuntuu vaan siltä että naiset haluaa alkoholistin aina. Se parvekkeelta pudonnut nainen seurusteli alkoholistin kanssa.
Tietysti kelpaa, herranjumala, ja se olisikin ihanteellisinta. Satuin nyt vaan kiinnostumaan naapurirapun miehestä, joka juo. Toivonkin hänen lopettavan tai vähentävän, ja mistäs sitä tietää jos hän haluaisikin tehdä niin. En kyllä tiedä onko hän edes vapaa, joten se pitäisi ensin saada selville.
Ap
Suosittelen, että käyt lukemassa Päihdelinkin Kotikanavalta päihteidenkäyttäjien läheisten, enimmäkseen vaimojen/tyttöystävien tarinoita - tai kysy sieltä neuvoa kokeneemmilta. t.Entinen alkoholisti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten olisit suhtautunut, jos nainen olisi vaatinut tai pyytänyt sinua vähentämään juomista?
No siihen aikaan, siinä tilassa missä silloin olin, niin minähän olisin vain provosoitunut siitä jos nainen olisi pyytänyt saati vaatinut minua vähentämään juomista. Ei tuo nainen puuttunut juomisiini millään tapaa, ei sanonut mihinkään mitään. Aikansa katseli ja lähti sitten menemään. Ja taas minulla oli yksi syy juoda lisää. "Muija otti ja lähti. Otetaas sille." Kyllä se alkoholismi on v-mainen sairaus.
Sinulta on siis lähtenyt 50 kiloa karppaamalla? Ei, vaan hörppäämällä. Nainen otti ja lähti tuossa viime kuussa menemään.
Siis minkälainen nainen aloittaja oikein on...? Miten voit kiinnostua tuollaisesta miehestä?
Vierailija kirjoitti:
Siis minkälainen nainen aloittaja oikein on...? Miten voit kiinnostua tuollaisesta miehestä?
Muistatko, kuinka Turhapuro-leffoissa Uunolle naisia riitti?
Että semmoista sitten.
Ainahan näitä pelastajanaisia on, jotka uskoo, että rakkauden puutteesta se mies ryyppää ja lopettaa ryyppäämisen, kunhan vaan antaa tarpeeksi rakkautta.
Vaikka se on jo aikoja sitten kerrottu, että alkoholismi on sairaus ja riippuvuus. Montako muuta sairautta ja riippuvuutta naiset uskoo parantavansa rakastamalla...? Miksi tämä alkoholismi on sellainen, jossa uskotaan niin kovasti rakkauden voimaan?!