Nauttiiko naiset siitä, että saavat holhota miestään kuin lasta?
Muista sitten tämä ja tuo asia. Laita takki päälle on kylmä. Ota lääkkeet. Jne.
Onko holhoava nainen muka suhteessa onnellinen? Mistä tuollainen käytös kumpuaa?
Kommentit (27)
Kylllääääää!!!!! 🥰 Minun muru on mun pikkuvauveli! Pus pus pus!!!!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei nauti. Se vaan on pakko tehdä, jos mies ei itse ota lääkkeitä tai pese persettä.
Ei ole pakko. Voi myös antaa miehen tehdä omat valintasa ja huolehtia omista asioistaan parhaaksi katsomallaan tavalla. Minä lähtisin litomaan, jos aikuinen mies ei edes persettään pesisi. Tai laittaisiin hoitolaitokseen, jos kyse olisi esim. dementian seurauksista.
Niinhän tuota kuvittelisi, ettei nykyaikana kukaan älyllistä toimintaa omaava nainen hyysäisi näitä metsäläisiä. Vaan niin on usein täälläkin ketjuja siitä, ettei ukko käy pesulla kuin kerran viikossa jos sitäkään, ei pese hampaitaan, työntelee paskaiset sormensapilluun jne. ja nämä naiset ovat hätää kärsimässä, että mitä HEIDÄN tulisi tehdä. Novittu lähteä kävelemään tuollaisesta, alhainen on itsearvostus jos ei tuota tajua.
Oikeasti ne nauttii siitä. Eihän ne muuten siinä suhteessa olisi. Osa saa pönkitystä itsetunnolleen tuollaisesta "mitään ei tapahdu jos minä en huoledi" ajatusharhasta.
Kyllä se on enemmän sitä niin kuin omalla kohdallani, että luulee, että naisena pitää olla tietynlainen, että kelpaa miehelle. Olla se tietty palveluosaaminen ja kodinhoidon malli. 1970-luvun jälkeen tuli vielä se itsen ja uran ylläpito siihen päälle. Ja se alkuperäinen malli on tullut jostain sodanjälkeisestä kaaoksesta missä kaikki tekee yli rajojensa hommia, omia ja muiden. Miehillä ei ole ollut aikaa kuin rakentaa ja hoitaa ulkotöitä ja kaikki muu on jäänyt naisille. Sitten sitä satoa korjataan vielä meissä kasarilla syntyneissäkin, kun äiti on suorittanut samaa kuin äitinsä ilman mitään varsinaista tarvetta enää ja siirtänyt saman suorittamisen mallin tyttärilleen.
T. Pertti.
Olet asian ytimessä - en ollut enkä olisi onnellinen. Vaihtamalla (erolla) parani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsena opin, että nainen valitsee miehen vaatteet, nainen laittaa ruoan, keittää aamupuuronkin miehelle, nainen hoitaa lasten asiat, kaikkien lääkäriasiat, nainen tiskaa ja viikkaa pyykit viimeisenä iltaisin kun mies katsoo televisiota. Miten tällä kasvatuksella tulisikaan muuta kuin holhoavia, huomaavaisia naisia? Äidit opettavat.
Se vähän riippuu. Mua yritettiin alistaa tuohon, vaikka olen syntynyt 80-l alussa ja veljiäni tietenkin suosittiin ja olisi pitänyt siivota niidenkin jäljet jne. Vittumaisena ja kyseenalaistavana luonteena haistatin jo lapsena vitut ja mut leimattiin hulluksi, ei sinänsä haitannut, koska sain olla rauhassa ja maaseudun kusimulkut sai puheenaiheen kahvipöytäkeskusteluihinsa. Hullu ja laiska tyttö, joka ei suostu siivoamaan muiden jälkiä ja passaamaan omia veljiään ja tekemään töitä omissa juhlissaan, kuten rippi- ja ylioppilasjuhlat. Muuten kyllä siiv
Mun isällä oli myös kova yritys tässä. Keitä kahvia, hame on naisen vaate, ei tuo ole naisten työtä jne. No pieleen meni.
Niinhän tuota kuvittelisi, ettei nykyaikana kukaan älyllistä toimintaa omaava nainen hyysäisi näitä metsäläisiä. Vaan niin on usein täälläkin ketjuja siitä, ettei ukko käy pesulla kuin kerran viikossa jos sitäkään, ei pese hampaitaan, työntelee paskaiset sormensapilluun jne. ja nämä naiset ovat hätää kärsimässä, että mitä HEIDÄN tulisi tehdä. Novittu lähteä kävelemään tuollaisesta, alhainen on itsearvostus jos ei tuota tajua.