Tähän on nyt tultu. Ei riitä rahat enää edes vaatteisiin.
Kaikki raha menee asumiseen ja ruokaan eikä riitä rahat enää vaatteisiin, saati sitten mihinkään muuhun. Syystakki puuttuu, farkutkin pitäisi löytää. Toria ja kirppareita koluttu. Kulahtaneita rättejä järkyttäviin hintoihin, esim. haalistuneet kuluneet h&m farkut 25€, ei kiitos. No, täytyy yrittää selvitä ilman takkia. Ainoat farkut kylläkin vielä ehjät mutta eivät kauaa.
Ja kyllä, käyn töissä mutta palkka pieni. Työttömyyden jälkeen palkka tippui 500€/kk.
Kommentit (103)
Vierailija kirjoitti:
Ostin Tokmannilta kevyt toppatakin alle 30 eurolla.
Äiti osti just sielä farkut parilla kympillä. Ja lenkkarit samoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä asut? Jos olet nainen, niin minulla on hyviä vaatteita antaa 36-38 kokoiselle.
Koko 46-48, XXL. Kiitos kumminkin.
Vähennä syömistä, niin jää rahaa vaatteisiinkin.
Luuletko että muutaman euron säästöllä mitään hankkii , älä ole tyhmä
Sen muutaman euron kun säästää joka kk, niin on sitten pesämuna siihen takkiin. Syystakkeja saa parilla kympillä tarjouksista.
Mitä ihmettä, median mukaanhan suomalaisilla on tilit täynnä rahaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaatteita saa eurolla tai jopa ilmaiseksi.
Luuletko että kukaan antaa ilmaiseksi käyttökelpoisia vaatteita
Kyllä erilaiset järjestöt antaa kuten Pelastusarmeija.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä asut? Jos olet nainen, niin minulla on hyviä vaatteita antaa 36-38 kokoiselle.
Jos on noin iso vaatenumero, niin laihduttamalla säästää helposti 100+€/kk
JUUDAS MYY VARASTETTUA MOKOMA IHMISKAUPPIAS . ilmestyskirja2:9
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on maailman kovin verotus.
Kulutustavara on hinnoiteltu maailmanmarkkinoille joilla kuluttajilla on 15 % parempi ostovoima.
Lisäksi koronan jälkeinen inflaatio nosti hintoja 8 % jota ei ole palkankorotuksilla saatu kiinni.
Onko sulla Ap velkoja vai miten tilanne on nyt tälläinen? Onko mahdollisuus muuttaa halvempaan asumaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen muutaman euron kun säästää joka kk, niin on sitten pesämuna siihen takkiin. Syystakkeja saa parilla kympillä tarjouksista.
Sen syystäkin hankinta olis vähän niin kuin nyt tai ens kuussa viimeistään. Ei oo oikein aikaa säästää. Ootko kattonut jostain Facebookin kirppisryhmistä? Nettikirppareilta , sellpystä saa ekan tilauksen ilman postikuluja
Vinted! Ostan nykyään omat ja lasten vaatteet sieltä. Vaatii vähän selaamista ja koluamista mutta sitten alkaa feediin tulla itselle sopivia vaatteita ja olen tehnytkin tosi hyviä ja edullisiakin löytöjä. Paljon parempi valikoima kuin vaikka kirpparilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miks jotenkin luulet että lihottavaan ruokaan menis paljon rahaa 😂😂 🤦
Rahat rahoista Mooses !! Opiskelupaikka opiskelupaikasta opintotuki opintuesta Mooses Juudas. Imuri imurista Mooses. Asunto asunnosta Mooses Mooses silmä silmästä Mooses . Todistukset todistuksista Mooses hammashampaata korut koruista Mooses ! Väärentää kun vielä ! Hyi !!
Vierailija kirjoitti:
käytä viimesyksyn takkia tai sitä 10v vanhaa syystakkia. ei niitä vaatteita kuulu joka vuosi ostaa
Olet selvästi alle 40v? Sen iän jälkeen on yks tun hailee miltä näyttää, ketään sä sytytä enää kuitenkaan. Ja jos sytytätkin niin varmasti muiden asioiden kuin ulkonäön takia.
N48
Osta käytettynä. Siis jos pystyt pitämään toisen pitämiä vaatteita, yleensäkin.
Itse ostin aikoinaan varustelekasta: hyvin kuvailtu koko - sattui aina sopiva. Lisäksi armeijakama on kestävää, yleensä niistä särkyi vetoketju: ei ollut kykyä korjata, joten heitin sitten roskiin (joo, ois pitänyt pestä ja viedä -keräykseen; -piste oli vaan liian kaukana).
Kieltämättä sain "sotahullun" maineen :) .... Olin kävelemässä metsäänpäin, niin jostain parvekkeelta kuului huuto: TULIKOMENTOJA! :))) (juu, joku tunnisti mut ja tiesi, että olin palvellut "kuninkaallisessa" :))
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miks jotenkin luulet että lihottavaan ruokaan menis paljon rahaa 😂😂 🤦
Olen eri, mutta ehdotin paastoamista. Terveysteko säästämisen lisäksi.
Ostin pari viikkoa sitten uudet yöhousut koska edelliset oli kuluneet. Päivävaatteita en ole ostanut vuosiin itselleni. Nyt käytössä yhdet reikäiset kesähousut. Olen sen mallinen että housuja on vaikea löytää mistään. Olen jo kaiken vaihtanut halvempaan. Yritän löytää töitä ulkomailta että saisin vielä menoja pienemmäksi sekä ennen kaikkea töitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tossahan syy, miksi rahat riittää vain ruokaan.
Vierailija kirjoitti:
Vinted! Ostan nykyään omat ja lasten vaatteet sieltä. Vaatii vähän selaamista ja koluamista mutta sitten alkaa feediin tulla itselle sopivia vaatteita ja olen tehnytkin tosi hyviä ja edullisiakin löytöjä. Paljon parempi valikoima kuin vaikka kirpparilla.
Tämä juuri! Köyhien ja työttömien on käytettävä muita enemmän aikaa ja energiaa säästääkseen. Itse joutunut Kelan vuoksi muuttamaan kaksi kertaa muutaman kuukauden sisällä, vajaakuntoisena ja yksinäisenä vailla turvaverkkoja. Pitäisi jaksaa koluta kirppari toisensa perään vaatteita etsien. En enää vaan jaksa tätä elämää tällaisena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:käytä viimesyksyn takkia tai sitä 10v vanhaa syystakkia. ei niitä vaatteita kuulu joka vuosi ostaa
Olet selvästi alle 40v? Sen iän jälkeen on yks tun hailee miltä näyttää, ketään sä sytytä enää kuitenkaan. Ja jos sytytätkin niin varmasti muiden asioiden kuin ulkonäön takia.
N48
Itseään varten sitä pukeutuu ja niin kauan kun poistuu kotoaan on sillä vähän väliä ettei ihan pulsulta näytä. Itsetunto on hyvin matalalla jos jtn jätesäkkejä joutuu pitämään .. ei se ihan sama ole mitä päälleen laittaa. AP on kumminkin työelämässä .
Tai vaikka paastoamalla pari päivää.