TOUKOJEN KESKIVIIKKOKESKUSTELUT
Kommentit (42)
Siis
Mirage: runoja tässä sulle pari..
" Tänään oli päivä arkinen, vaan pikku poika/tyttö/prinssi/prinsessa muutti sen klo ...! Tuli päivästä suuri ja ihmeellinen, me varmasti kauan muistamme sen! Mitat ..g & ..cm."
" Peiton alla posken nukka, jalassa pieni pehmeä sukka. Näin on meille onni tuotu ikioma tyttö/poika suloinen suotu! Mitat yms."
Kolmeplusyks: mies kyllä sais muuten nukkua sohvalla, muttei oikein mahu tähän. Enkä raski sitä silläkään nyt tähän laittaa ku päivystäny pari viikkoa, anna siis nukkua edes hyvin..
Martina: kyllä tutti täälläkin vauvalle suuhun laitetaan heti, jos siis sen vaan huolii. Mutta isoveljelle ei.. =)
Nyt ihan selkeesti vauvaa laskeutuu alemmas, kauhee paine! Tuntuu ihan hassulta ja liikkuminen vaikeaa..
m
Haikeena katselin toisten viikkoja. Olin pikku kävelyllä ja mietin eka, että eihän tässä enää pitkään mene varsinkaan, jos aikasemmin tulis. Sit aloin miettiä, että mites pitkä siihen LA onkaan ja onhan siihen viä....eli ei se aika sillon mene, kun sitä odottelee..
Galluppeja oli jos jonkinlaisia ja meillä on lähes jokaiseen viä hommat vaiheessa. Nimiehdotuksia on useampi. Päätetään varmaan, kun nähdään. Kummeista ollaan miehen siskoa pyydetty ja varmaan mun veli ja ehkä sit viä mun ystävä. Mutta noikin viä harkinnas. Molempien vanhemmille nyt ainakin ilmotetaan heti, mutta ilmotetaanko muille jo heti sairaalasta viestillä vai laitetaanko joillekin esim. tietsikalla viestiä ja lopuille meiliä tai kotisivulle ilmotus....jaa-a vaikeetakin on päättää, mikä järkevin ratkasu.
Eilen tää masukki meni ihan sekasin...se riehu iltapäivästä aamuyöhön lähes tauotta-> jäi siis unet vähille iteltä ja kylkiluut oli kipeenä. Mieskin katto silmät ympyräisinä. Aamupäivän oli tänään suht rauhallinen ja puolilta päivin on taas hiljalleen aktivoitunut melskaamaan.
Huuheli 34+4
Koiran kynsi on nyt sitten ydintä lukuunottamatta poistettu, voi raukkaa :(
On vielä ihan sekasin ja kipulääkkeissä, tuonne keittiöön portin taakse laitoin lepäämään. Kallis reissu oli 100 euroa!! Onneksi on vakuutus, saa edes puolet takas.
Meilläkin vauvalle annetaan tutti, esikoiselle ei :)
Martina; Siis maksaako Kela sulle jo äitiyspäivärahaa?? Mulla la on 8.5 ja eka Kelan maksu tulee vasta 7.5, ihan pyllystä!
Kiva, että pääset käännösyritykseen jo huomenna! Ja vaikka syntyisikin sen tuloksena, onhan sulla viikkoja jo hyvin.
Mä olin jo ihan varma, että olet synnyttämässä :) Mutta nyt jännitänkin sitten Sussun puolesta, siitä kun ei ole kuulunut mitään...
Miitulle onnittelut astianpesukoneesta! Ihana kapistus :)
Mitähän muuta oli, empä nyt muista...
Palaan taas illemmalla ainakin lukemaan kuulumisianne.
OP
Meidän vauva on OIKEIN PÄIN!!!! =)
Tulin siis neuvolasta ja kun ultra laite sattui olemaan vapaana niin th siinä samalla sitten varmisti miten päin on. Ja vaikka mä olin niiin varma, että väärin päin on kun potkut tuntuu alhaalla niin eipäs vaan ollutkaan! Ihanaa! Taitaa vaan tämä meidän vauva olla kova nyrkkeilemään!!!
Painoa oli viikossa tullut 200g (kiva juttu sekin!) Ja kaikki muutenkin kunnossa!
Ensa maanantaina on sitten viimeinen lääkäri käynti, eli jonkin sortin koko arviota varmaan saan. Kiva kiva kiva! (Sori tää hehkutus, tuli vaan oikeesti niin helpottunut olo, kun selvis että oikeinpäin ollaan!)
Martinallekkin tsempitykset että teidänkin vaavi kääntyisi oikeinpäin!
Kummeista ollut puhetta: Meillä on tapana pyytää vasta kun vauva on syntynyt ja kyllä ne jo aika selvillä on ketä pyydetään. Eli ilmeisesti mun veljeä ja hänen vaimoaan. Esikoisella on kyllä 3 kummia, kaikki meidän kavereita joten välillä oon miettinyt että pitäiskö tällekkin pyytää lisäks vielä joku meidän kaveri että olis sitten molemmilla joku muukin kuin sukulainen ja että molemmilla olis 3. Saa nähdä...
Nimet tuottaa meille hankaluuksia. Tai tytölle kyllä keksitään, on muutamia varteenotettavia jo mielessä, mut pojalle ei kyllä tunnu löytyvän mitään kivaa joka tuntuis " omalta" .. Ehkä sitten helpompaa kun vauva syntynyt ja näkee minkä näköinen on (tai sitten ei oo yhtään helpompaa)
Toinen kiva juttu tälle päivälle oli, että kaksostenrattaat tuli (Brio Double wave) oli vaan kuljetuksessa hajonnut eräs klipsi, mutta soittelin jo yhteen liikkeeseen ja maksaa vaan 5e, eli ei paha juttu. Ja saa ihan hyvin vaihdettua. Se on vaan tylsää kun tulee tälläistä " ylimääräistä" tekemistä tuollaisen takia. Ei voi mitään. Mutten ovat kuitenkin tosi ihanat rattaat! Kuin uudet! Niitä täällä neidin kanssa yhdessä hiplaillaan! =)
Uskomatonta kyllä, että ensimmäisillä toukokuisilla on jo tuo 37 viikkoa täynnä, eli ihan täysiaikaisia ovat kun syntyvät! Itsellekkin tulee su täyteen tu 37. Ja tänään just tajusin, et jos ekaa ultraa miettii niin se 37 tulee täyteen jo huomenna!!! Eli pianhan me jo saadaan pikkuiset söpöläiset syliin!
Onnipapuselle kiitos mokkapala ohjeesta! Taidan minäkin kokeilla tuota joku päivä! Ja paranemisia teidän koiralle!
Nyt on tullut jo niin paljon hehkutusta että taidan säästää teidät päivän plussiltani! Tulis kuitenkin vaan toistoa ;)
Kiva jos joku edes jaksoi lukea pitkät sepustukseni!
-Alpukka rv36+3 & " Pinsku" 1v6kk
Alan näemmä pateilee...
Olenko ainut joka ei tarjoo tuttia? Tai tarjotaan jos huolii, mut ei esikoinen halunnu ku ehkä pari ekaa viikkoa ja sit loppu tutittelu. Joten samalai mennään, jos ei tunnu huolivan niin saa olla sit ilman =) ei ainakaan neiti ees sit kaivannu eikä turhia itkeny et ois tulppaa tarvinnu.
Lähinnä se et jos vauva syö tuttia ni esikoinenkin varmasti heittäytyy vauvaks, oltava tiukka ja koeteltava hermoja.
Tänää kyl ollu hermojen kiristyspäivä,tullu korotettua ääntä neidille ihan kunnolla :( mut sit pitäny halitella... Loppus jo tää hormooniheittely.
Onko kenenkään mies myötätuntoraskaana?
Juttelin exän kans puhelimes ja naureskeli kun taas oli tullu himo pikaruokaan! Ja tääl ollessa kerto et on lihonnu...Väsynytkin enemmän kuin ennen. tultiin siihen tulokseen et on kovasti mukana raskaudessa =D
nyt neiti kylpyyn ja ite suihkuun.
Tuntuu et ois pahastikki helle ku hikoilee niin.
Kiva kuulla että sun ja exän välit nyt paremmat. Tai ainakin niin olen sun puheistasi käsittänyt. Lasten takia kuitenkin kivampi, että tulee edes jotenkin toimeen =)
Ja tutista: Esikoiselle ei ikinä tutti ollut kovin tärkeä, aluksi sitä ei edes meinannut huolia ja lopuksi sit otettiin jo 6kk iässä pois. Ei ollut ongelmia kun ei ollut ikinä mikään kova tutin syöjä. Ja ajateltiin, että jos ei sillon oltais otettu pois olisi tutista saattanut tulla paljon tärkeämpi ja sit olis tietty ollut vaikeampi ottaa pois. Joten noin meni neidin kanssa hyvin. Saa nähdä miten tän toisen kanssa. Jos kovat imemistarpeet niin tutin saa, mut en tuttia anna vaan " hiljentääkseni" vauvan...
-Alpukka taas
Ajattelin minäkin aktivoitua pari viikkoa taustalta seurailtuani. Eli noihin loppukuulaisiin kuulun la 24.5 ja vauveli on meidän kuudes. Isommat poika 11v, tytöt 10, 8, ja 6v, sekä poika ehtii just 2,5 täyttää jos tää ajallaan tulee. Kolme ekaa tosin synty 3-4 viikkoa etuajassa ja kaksi nuorempaa käynnistettyinä lasketuissa ajoissa, joten saa nähdä miten nyt käy. Vielä ei tosin mitään merkkejä ole ilmassa, muutakuin iso maha, jota tänään oli pankissa anopillekin kauhisteltu. On kuulemma ainakin kolmoset jos aika on vasta toukokuun lopulla! Jotenkin alko ihan masentaa:( Oon aika pieni ihminen ja siks kai toi maha on sen kokonen kun on, vauveli ainakin pitäs olla keskikäyrillä.
Vauvelille oon jo kaikki laittanu valmiiks ku ei tiedä jos tulee aikasessa kuitenkin ja lapset oottaa kovasti, paitsi pienin joka ei tietysti ihan asiaa ymmärrä. Käytiin joku viikko sitten kattomassa kaverin vauvaa ja tää raukka alkoi melkeen itkemään kun se vauvakin itki ja kuopusta alkoi pelottaa! Vähän jänskää sekin miten kuopus reagoi, meillä ei aiemmin oo ollukaan mitään mustasukkaisuusongelmia, mutta tää herra on vähän kiivaamman luonteinen ja aika lailla mun perään.
Onko kellään muulla ilmenny synnytyspelkoa? Mulla oli toi edellinen synnytys tosi kipeä, tai oikeestaan ponnistusvaihe. Spinaalin vaikutus alkoi just häipyä ja vaikka poika synty vain 7 min ponnistuksella se kipu oli ihan kamalaa. Nyt jotenkin kun synnytys lähestyy se muisto alkaa aktivoitua ja pelottaa tosissaan! Jotenkin noloa pelätä kuudennelta!! Nyt mies lähti kolmen lapsen kaa lenkille ja jään neiti ekaluokkalaisen kaa viettämään laatuaikaa kahdestaan kun esikoinenkin on harrastuksissa vielä. Jaksamista kaikille " vaivaisille" ja muillekin!
pulmu71 rv33+6
Vielä ei olla näytille lähdetty.. katsoo illalla jos supparit jatkuu..
En oo koneellekkaan päässy kun noita suppareita vahdannu kellon kanssa ja muutenkaa tää istuminen ei tunnu tällä hetkellä yhtään hyvältä..
Aamusta asti siis tullu suppareita.. pari tuntia olivat poissa lämpösen suihkun jälkeen mutta nyt taas palanneet.. Kova paine tuolla alakerrassa ja järkyttävä jyskytys alaselässä.. vatsa supistuksista ihan sekaisin..
lähen taas suihkuun.. jos helpottais..
mukavaa illanjatkoa kaikille!
Sussu+Timpu rv 35+4
Siis terveiset TAYSista! Tuo toinen synnytysvalmennus oli tosi asiallinen. Se oli ensimmäinen kaikista valmennuksista, josta koin olevan mitään hyötyä. Toivottavasti en häirinnyt muita jatkuvalla hankaamisellani ja pyörimiselläni mutta paikallaan istuminen noin pitkän aikaa (vaikka yksi tauko pidettiinkin) on mulle aivan mahdotonta.
Synnytysvideo tosin oli kyllä aika turha. Kätilö kertoi, että vauva oli videolla olevalle naiselle kuudes. Pari syvää henkäisyä ja vauva putkahti ulos miehen suukotellessa vaimonsa otsaa. Totesin kyllä miehelle, että " Älä sitten vaan koeta ruveta pussailemaan tuossa kohtaa tai vedän tauluun ihan saman tien!"
MIRAGE kyseli noita tekstarirunoja vauvan tulosta ilmoittamiseen. Itse pohdiskelin samaa tuossa taannoin ja löysin tälläisen, jota ajattelin itse käyttää, kun on aika hauska:
" Haikara pudotti vaaleanpunaisen/sinisen nyytin pvm klo. Kätilö sai kiinni toisella pompulla. Paino XXXXg, pituus XXcm. Vauva ja äiti voivat hyvin ja isäkin on toipumaan päin!"
PULMU tervetuloa!
MIITU: onnea tiskikoneesta!
ALPUKALLE myös onnittelut vauvan kääntymisen johdosta!
OP:n koiruudelle pikaista toipumista!
G: Siltä varalta, ettei Aamulehti halua uutisoida esikoisestani etusivulla, tein kännykkään valmiiksi kaksi lähetyslistaa, ensimmäisessä porukassa on lähiperhe, joille laitetaan viestiä heti, kun mahdollista ja toisessa listassa on kaverit, joille joutaa runoilemaan kunhan on hiukan toivuttu. TAYSissa saa käyttää kännykkää synnärin osastoilla lähes rajoituksetta, joten viestiringillä saadaan homma nopsasti hoidettua.
G2: Valkkasin kotiintulovaatteet jo noin kuukausi sitten melkein tunnin harkinnan jälkeen. Piti pysyä varsin unisex-linjalla, kun ei tiedä, kumpi tulee. Saas nähdä, montako kertaa vaatteet vaihtuvat vielä ennen h-hetkeä..
Pelkäättekö te synnytystä?
Valmennuksessa kätilö sanoi, että ihan varmasti kaikki ensisynnyttäjät pelkäävät synnytystä. Taidan siis olla jotenkin viallinen, kun vieläkään ei yhtään pelota. Päinvastoin, odotan kovasti, että saisin jo mennä! Kärsimättömyys vaan kasvaa päivä päivältä ja tuntuu tosi karmealta ajatella, että tässä voi mennä vielä yli kuukausi.
Mukavaa alkuiltaa, taidan tuikata pannarin uuniin Greyn anatomiaa odotellessa!
Hyvää vointia kaikille!
Jansku 35+4
Tsemppiä kovasti! Olisiko sieltä nyt eka toukovauva tulossa? Pidähän meidät ajantasalla sikäli kun pystyt, odotamme väliaikainfoa innolla!!
Jaksamista toivotellen
Jansku
Täällä kans loppukuinen kateellisena kattelee toisten viikkoja. Edelliset lapset syntyneet molemmat tasan 39viikkoisina enkä tiedä miten päin mahtaisin olla epätoivosta, jos tämä sattuisi yliaikaiseksi menemään...
Kantoliina hankittu myös tänne ja manuaaliakin jo hiukan tutkittu. Taitaa tuo päälle laittaminen onnistua paremmin sitten vähemmän pallonmuotoisena.
Joku kyseli synnytyspelosta, ei muakaan jännittänyt yhtään ekan synnyttäminen. Menin sillä asenteella, et sittenpähän näkee mitä tapahtuu ja hyvinhän kaikki sitten meni. Toisella kertaa aika sama asenne, tosin ponnistusvaihetta ennen iski kamala jännitys ja hirvitys. Nyt kolmannella kerralla pelottaa se kipu kyllä ylivoimaisesti eniten, tosin olen koittanut ajatella et " kai sitä aina yhden päivän vaikka löysässä hirressä" ja sittenpä se on taas ohi ja toivottavasti kaikki hyvin! Onneksi on sairaalassa pätevät ihmiset ja KIVUNLIEVITYS, musta ei saa luomusynnyttäjää tekemälläkään.
Mokkapalaohjeesta kiitollinen Charme 33+3
Täällä palstalla hengaaminen oli osa päivääni ennen sairaalakeikkaa. Alan nyt väkisin palauttamaan tätä tapaa. Minun on ihan ikävä teidän juttuja mutta edelleen on niin kova uuvahdus etten pysty kauheasti keskittymään. Ensimmäinen päivä kotona on menny ihan persiilleen...
Ensiksi nousi sokerit ja sitten ne taas laski. Kait se tämä mieliala vaikuttaa niihinkin. Odotan huomista ja ylihuomista..ensiviikkoa vasta odotankin. Silloin olen kauempana tästä päivästä joka kului kyllä ihan itkiessä. Masennustahan tässä on varmaan osa mutta yritän nousta. Haluaisin todella vielä myös nauttia tästä raskausajasta.. vaikka olenkin pakkonaitettu jääkaapille ja sokerimittarille. En voi lähteä 1.5 tuntia etiämmäs kotoa ainakaan ilman suunnitelmaa ruokintapisteistä ja mittauspisteistä. Pyörrytys on edelleen ongelma joten itsenäinen kaupunkishoppailu on senkin takia nyt loppu. Tiedä vaikka tästä vielä nousisi. Vaikka ruokavalio on aika rajattu niin taitaa olla nuo ruoka-ajat yhtä tiukkoja.. tänään myöhästyin tunnilla syömisestä kun nukahdin ja kas.. oli verensokeri laskenut alle sallitun..uneenhan sen huomaa ..eli ei tod. Yritän ainakin jonkun hetken kotona jos menee ihan pieleen niin... kait se on taas osastolle itsensä kammettava.
tänään äitipolilla ultrassa varmistettiin :-) Raivotarjonnassa oli, mutta sillä ei ole kamalasti merkitystä, koska istukka ei ole hievahtanutkaan ja lääkäri meinasi, että se sieltä tuskin enää mihinkään liikkuu, edessä siis melko varmasti sektio. Seuraava käynti viikolla 36, silloin varmaan jo sovitaan tarkemmasta ajasta.
Meillä on lapsenvahtiasiat siinä mielessä hanskassa, että isovanhemmat asuvat täällä Oulussa, joten melko pikaisesti saamme heidät hälytettyä paikalle. Siis nykyään kun on ihmisillä kännykät, nyt kymmenvuotiaan kakkosen synnytyksessä meinasi jo tulla hätä käteen, kun luuhasivat ties missä, emmekä saaneet kiinni ennen kuin vasta useamman tunnin soittelun jälkeen. Ennätimme kuitenkin olla sairaalassa kolmisen tuntia ennen vauvan syntymää, joten ennättävät kuitenkin ajoissa paikalle :-)
Mama2006, me päädyimme One Tree Hillin Urban Jungle-tupliin, ne ovat onneksi vähän kevyemmät kuin nuo ¿perinteiset¿ tuplavaunut, muistaakseni paino on alle 16 kg. Sateenvarjorattaitakin harkitsimme, mutta kun mulla on suuret suunnitelmat piiiitkistä kävelylenkeistä (lue: LAIHDUTUSlenkeistä) lasten kanssa, niin sen takia tilasin sitten tuollaiset isompipyöräiset.
BabyBantzit tilasin osoitteesta http://www.esunproof.co.uk/, justiin yritin käydä katsomassa hintaa, mutta näytti olevan jotain häikkää yhteyksissä. Tilasin sellaisen paketin jossa oli lasit, hattu ja aurinkorasva samassa. Eivät ole vielä tulleet, kun osa tilauksestani (uikkarit) olivat jääneet johonkin lakon takia. Eiköhän sieltä kohta lasit kolahda postilaatikkoon!
pulmu71: mulla on neljäs lapsi tulossa, ja synnytykset on olleet toinen toistaan kivuliaampia (kivunlievityksestä huolimatta), ja varsinkin edellinen on vielä ikävällä tavalla mielessä (synnytyksen tulos on nyt reilun vuoden vanha). Niinpä olenkin ollut kädet kyynärpäitä myöten ristissä, kun mulla on tällä kertaa etinen istukka ja todennäköisesti sektio edessä. Ei siis harmita YHTÄÄN!
Sussulle onnea synnytykseen, mikäli sinne lähdet!
Syy2, 34 tasan
Kiva, kun uusia tullut Pulmu ( ko? ) ja Charme, tervetuloa vaan munkin puolestani! :)
Vauvan kotiutumisvaatteet on hoitopöydän päällä odottamassa. Sinivoittoiset ovat, poikaa kun on monta kertaa povattu ja itsellä ihan sellainen olokin on :)
Mä olen ollut tänään ahkera, jauheliha-kinkkulasagnen tein ja nyt ovat mokkapalat uunissa, tosin ehkä näistä johtuen ollut muutamia ikäväntuntuisia suppareita.
Koira makaa koomassa keittiössä, tassu vuotaa vieläkin verta :(
Nyt poika kiukkuaa siihenmalliin, että vien nukkuun.
Sussun puolesta jännitetään täälläkin!! Stemppiä jos lähtö tulee :)
Synnytyspelosta nopsaan, muuta pelkoa ei ole, kuin se että joutuu sectioon.
taas OP
Ja koira kiittää myötätunnostanne :)
Joo välit on parantunut :)
sen viimeisemmän purkauksen jälkeen jonka täälläkin kerroin, pidettiin hetki hiljasta ja sit kerroin muutamia asioita lasten tärkeydestä ym.. Exän saarna :)
puhuttiin ja mietittiin ja puhuttiin ja itkettiin. Sit exä sano että ne on meidän lapsia ja me ne hoidetaan. Siit lähtien kaikki menny hyvin,toivottavasti pysyvästi! Jopa jutellu masulle kuinka odottaa jo, et ala tulla pian.
Näin sais jatkuakkin!
Sussulle paljon tsemppiä jos nyt lähtö tulee ja vaikka ei tulis niin kuulostaakin jo kipeeltä.. =)
närästys palannu, voisiko tuo myyrä laskeutua pois mun ruokatorvesta :)
nyt csi:n pariin ja lopetan tän pateilun.
Yrittäkää nukkua, jotenkin!
Peloista: En ole oikein koskaan osannut pelätä synnytystä, jotenkin ajattelen sen sellasena luonnollisena asiana, josta kyllä selviää. Esikoista odottaessa suurin pelko oli se etten pystyis synnyttään alakautta. Nyt jossain vaiheessa tätä raskautta mua kyllä alko pelottaan kun edellinen synnytys oli niin raju&nopea ja sen joutu luomuna läpi viemään. Mutta nytkun viikkoja on jo enemmän aj olo alkaa alkaa olla aikasta kypsä, niin pelot on kyllä karisseet...kovasti vaan odottaa että pääsee synnyttämään ja mahasta " eroon" :)
Toiveena tosin olis että ehtis sairaalaan ja ehtis jotain kipulääkitystä saada, mutta tuohon kun ei pysty ennalta vaikuttaan, niin mitä sitä tressaamaan. Menee miten menee :)
Mut joo...nyt en tänään enää enempää teitä piinaa...mieskin tulee varmaan millä hetkellä hyvänsä töistä, joten poistun koneelta :)
Öitä.
Ida-Antonia 36+1
Mua rupes toi huominen käännös yritys jännittämään ihan tosissaan. Hullu kun olen niin netistähän kaikkea pitää lukea ja siellä oli onnellisia ja vähemmän onnellisia tarinoita...
Pelottaa ne riskit mitkä siihen käännökseen liittyy ja sitten taas toisaalta pelottaa niin perkuleesti se leikkaus ettei tässä oikeesti tiedä miten tässä olis.
Mikähän hitto tässä on kun on koko raskaus ollut niin vaikea supisteluineen kaikkineen, että vauva ei voi olla edes sitten oikeassa asennossa, että olis edes jotain mukavaa tässä hommassa.
Olen tainnu tehdä oikeesti jotain pahaa.....
martina 36+2
Sussulle tsemppiä, jos lähtö laitokselle on tänä yönä edessä!
Skyy, kiitos nettivinkistä.
Pulmu, tervetuloa sinullekin. Mua ei myöskään pelottanut ennen edellistä synnytystä, tosin siinä oli niin kiire, etten oikeen ehtinytkään pelätä. Mutta sen verran ikävät muistot jäi, että tällä kertaa menen synnytyspelko-käynnille Naikkarille ensi viikolla. Tuntuu rauhoittavalta, että voi käydä läpi viime kerran asiat ja kertoa kätilölle toiveita tämän synnytyksen varalle. Lähinnä ne toiveet on nyt, että aktiivisesti tarjottaisiin AJOISSA kipulääkitystä ja haluan myös, että hoitajat tietävät, että pahimpien kipujen aikana saatan mennä niin lukkoon, etten pysty pyytämään mitään lisätroppia. Eli en halua mennä synnytystä tällä kertaa läpi ilokaasun avulla, jos vaan jotain muuta ehditään antaa. Mitään erityistoiveita ei siis ole. Luulen, että mitä vähemmän jännitän, niin sitä paremmin synnytys pääsee etenemään.
( . ) Tänään meille tuli yllätysvieraita ja hain pojan jo aamupäivällä takaisin tarhasta kotiin. Oli ihana nähdä ystävää lapsineen, mutta kyllä olen ollut nyt illan ihan poikki. Suppareita tuli nyt illalla taas pitkästä aikaa enemmän, luultavasti juuri rasituksen takia. Toivottavasti sitä olisikin nyt niin poikki, että nukkuisi ensi yön ihan tukkina. Viime yö meni taas ihan pyörimiseksi, koska nukuin eilen päivällä liian pitkään.
G: Luulen, että me ilmotellaan ihan ekaksi esikoiselle (kenellä nyt sitten onkaan hoidossa) ja sen jälkeen lähinnä molempien äideille, jotka saa sitten levittää sanaa eteenpäin siskoille yms. Kavereille ehtii sitten laittaa pikkuhiljaa. En ole tätä asiaa kauheasti suunnitellut. Haluaisin vaan niin nauttia siitä vauvasta ihan rauhassa, ilman mitään ylimääräisiä hyörinöitä. Viime kerrallahan tällaisesta ei ollut mitään toivoa, vaan keskossynnytyksen takia synnytyksen jälkeinen aika oli aikamoista pelkoa ja hösellystä.
Meillä siis asuu kaikki sukulaiset tässä lähistöllä, anoppi viereisellä tontilla, mun vanhemmat ja siskot 4km säteellä jne. eli ei ole vielä lyöty kenenkään kanssa lukkoon kuka ottaa esikoisen synnytyksen käynnistyttyä. Anoppi tietysti tulee, jos yöllä tulee lähtö, muutenhan poika on päivät tarhassa synnytykseen asti.
G: Olen alustavasti miettinyt vaatteita vauvalle, mutta en ole laittanut mitään valmiiksi. Ajattelin yhtiä esikosen vanhoja 50cm potkuhousuja ja kietaisupaitaa, kevyesti topattua takkia ja silkkimyssyä ja sitten joku pikku peitto jalkojen päälle. Kaikki on kovasti sinistä, joten jos vauva onkin yllättäen tyttö, niin mies joutuu kaivamaan eri vaatteet kaapista :)
Tänään puhuttiin lyhyesti taas kummeista miehen kanssa. Yksi hyvä ehdotus tuli mieleen, mutta siinä on sellainen mutta, että emme ole varmoja onko tämä henkilö kirkon jäsen ja mitä hän vanhempana ihmisenä mahtaa ajatella kummi-asiasta. Hän on kuitenkin meille tosi läheinen ihminen ja toinen kummi olisi sitten nuori. Jotenkin sitä on vaan niin orientoinut miettimään näitä sisaruksia, kavereita yms. nuorempia ihmisiä kummiehdokkaina, että tämä sukulainen ei aiemmin tullut mieleen.
Nimistäkin ehkä alkaa löytyä myös pojalle yhteinen sävel. Mies on aiemmin torjunut yhden nimen, koska hänen serkkunsa on saman niminen. Tämä serkku ei kuitenkaan ole todellakaan läheinen miehelleni ja esimerkiksi minä en ole nähnyt häntä koskaan yli kymmenen vuoden yhteiselosta huolimatta. Kysyin asiasta anopinkin mielipidettä, koska hän myös tietysti tuntee tämän serkun. Anoppi oli sitä mieltä, että sellaista nimeä ei löydykään, jota ei jollain tutulla olisi eli hänen mielestään nimen käytölle ei ole mitään estettä. Katsotaan nyt. Mitään ei tietysti voi päättää ennen kun on nähnyt vauvelin.
Nyt hyvää yötä masukkaat!
Laru rv 33+0
Hih hei ja huomenet kaikille!
Kerranpa minäkin aloittelemassa pinoa. Yleensä heräilen hitaammin, mutta nyt kun piti sitä pissanäytettä laittaa labraan niin tuli samalla herättyä. Pikkuinen kuitenkin vetelee vielä unia yläkerrassa, joten lehtikin jo luettu ja nyt surffaamaan ennen kuin söpöläinen herää!
SKYY2, me hankittiin vain tuplamatkarattaat. En halunnut painavia kaksorattaita. 20kg plus matkustajat...30-40kg lykättäävää -ei kiitos!
Eli ostettiin Gracon Stadium Duo, peräkkäinistuttavat rattaat, joihin saa Gracon AutoBaby-kaukalon kiinni kätevästi myöskin. Ja yhdellä kädellä pinoon ja auton peräkonttiin! Näin ajattelimme pärjätä kesäkauden. Ja meillä on ihanat Gessleinit, jotka meinaan ottaa sitten käyttöön lumen tultua ja puistoreissuilla pistää esikko pulkkaan. Ja nukutuskäytössähän nuo Gessleinit tulevat varmaan olemaan kesän ajan myös terassilla esikoisella. Gessleinin pehmyt kantokoppa menee noiden Gracojen takimmaiseen paikkaan. Noi oli myös sikahalvat. Uutena 189egee Lastentarvikkeesta. Mä kans meinasin tilata ensin netistä, mutta näille Gracoille ei tullut hintaeroa enää, kun niin halvat olivat. MIhin rattaisiin te ootte päätynyt? Ai niin, joskus sanoit tilanneesi BabyBanzit netistä...mistä ja mihin hintaan? Näin takatalven keskeltä auringon himo alkaa olla melkoinen! ;) Viikonloppuun kun jaksais!!!! Eiköhän se siitä!!!
Sektioaika on siitä kiva, että saa lastenvahtiasiat kuntoon. Meillä kun lapsenvahti on Rovaniemellä asti.... niin jännittää saanko miehen mukaan synnytykseen ollenkaan... ans kattoo nyt. Palailehan kertomaan heti kuulumiset!!! Meidän kun piti tavata laitoksella! ;)
Tsemppiä vaan kaikille tähän päivään!
Onko kukaan lähtenyt näytille?
+ miehellä vielä tänään lomapäivä ja sitten vain vain 2 työpäivää
+ tänään 34rv täynnä...ja kakkukahveille!
+ uudet rattaat kotosalla!
+ terkkari sanoi, että loppusuoralla ollaan! Ihanaa!
+ viikonlopuksi luvattu uskomatonta säätä!
Positiivista keskiviikkoa kaikille!
Mama2006
mira