Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

**SYYSSÄTEET vuoden ensimmäisellä viikolla***

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
03.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=green]Mua väsyttää ihan simona! Nukkuisin vaan koko ajan. Eilenkin nukahdin sohvalle jo seiskan jälkeen ja otin puolentunnin tirsat. Tänä aamuna en millään meinannut saada silmiä auki ja ihan on vetämätön olo.

Menkkamaisia kipuja on ollut ja vähä pelottaa, että mitä ne on. Huomenna aamulla käyn neuvola tädin pakeilla ja jos sillä on aikaa kysyn noista kivuista. Viim yönä veti niin pirusti alavatsasta, että meinasi taju lähteä. Tietääkö kukaan näistä mitään?

No, mutta tulipa omanapainen juttu. KAIKILLE ihanaa ke-päivän jatkoa.

-Taelsa-[/color]

Vierailija
2/48 |
03.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olimme typyn kanssa aamulla ekkua kertaa muskarissa ja voi jee että siellä oli kivaa! Lauloi mukana(tai siis yritti =) ) ja taputti pikku käsillään niin ihanasti! Oli muksaa hommaa!!

Itsellä meinaa lyödä huonovointisuutta päälle ja kamala väsy! Siinä mielessä jännä tämä pahoinvointi, että se alkoi näin aikaisessa vaiheessa! Typyä odottaessa aloin voida pahoin vasta 9-10 viikolla... toki se sitten kesti aina sinne 15-16 viikoille asti...

No, nyt toivotaan että jos tämä alkaa aikaisemmin niin se on aikaisemmin myös ohi! Ja eikä tämä vielä niin pahaa etes ole mitä ekulla kertaa!

Jonzu kyseli neuvoloista: Meillä ekku neuvola on nyt 23.1 ja silloin täynnä hurjat 9+3. Typyn kanssa meillä oli ekku neuvola 8 viikolla! Täällä meillä neuvola suosittelee käymään np ultrassa, mutta se ei ole pakollinen! Ja sitten on tietysti rakenneultra! Mutta molemmat on maksullisia ja en itseasiassa edes tiedä onko meidän neuvolassa ultraa!

JaJa kyseli äitiyspakkauksesta ottajista! Meillä sama " ongelma" kuin Nellariinalla, eli typylle kyllä löytyisi vaatteita, mutta entäs jos tulee poika?! No, sen jo päätimme miehen kanssa, että jos kaveri masussa suostuu näyttäytymään rak.ultrassa niin halutaan tietää kumpaa sorttia on tulossa! =)

Salkku: Onnittelut sinullekin plussasta! =)

Mallariina: Ihanaa että kaikki hyvin np:ssä! Ja hattua sullen nostan, kun aiot olla niin reipas ja kestoilla pääsääntöisesti! Itselläni oli vakaa aikomus myös vuosi sitten, mutta meillä oli tytön kanssa hieman vaikea alkutaival, niin jäi kestoilu meillä toissijaiseksi!

Mutta nyt meen syömään!

Kirijuamisiin!

-S-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
03.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko käydä täälläkin, eli eilen plussattu.

Laskujeni mukaan mennään rv 3+6 :)

Soitein lääkärille muissa asioissa ja sano samalla, että eiköhän sut tonne neuvolan puolelle nyt laiteta, eli eka aika jo 11.01,2006 :)

Vierailija
4/48 |
03.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas pyykkivuorta purkamassa, joten koneen pyöriessä on mun hyvä pyöriä täällä. :)

Serafi; muskari kuulostaa hauskalta! Minkä ikäinen musikantti sulla olikaan? Mä olen haaveillut meneväni vauvamuskariin tulokkaan kanssa.

Ull-Maij; Suuret onnittelut plussasta ja tervetuloa tänne masun kasvattelijoiden joukkoon!

Taelsa; mulla noita erilaisia riipimisiä ja repimisiä vatsassa on ollut melkeinpä koko ajan. Nyt ovat pikku hiljaa vasta ruvenneet helpottamaan, ainakin toistaiseksi... Kaiketi ovat ihan normaaleja kohdun kasvukipuja. Kuuleman mukaan huolestuttava on sitten, jos on äkillinen kova kipu tai kunnon vuotoa.

Palailen varmaan taas... Ai ettei ole muuta elämää??!! :D

Vierailija
5/48 |
03.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taelsa: Mulla tuntui silloin ihan alussa, ennen kuin testasinkaan varsinkin, semmoisia melko koviakin kipuja (kp 29-35). Öisin tuntui kuin joku venyttäisi kohtua (tai jotain sielläpäin) tai puristaisi sitä kasaan nyrkissä. Eli varmaan ihan normaaleja tuntemuksia. Jossakin luki, että esim. 8. viikolla voi olla vielä voimakkaitakin kipuja. Mulla on nyt 10. viikolla ruvennut tuo alamasu aika hiljaiseksi, eikä paljonkaan enää nipistele. Toivottavasti sekin sit on normaalia...

Vierailija
6/48 |
03.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teitähän nyt satelee tänne! :) Jäikö sinne vauvakuume-puolelle enää ketään? Toivottavasti saadaan kaikki pian tänne.

Mallariinako siellä ultrassa kävi.. (anteeksi, jos menee vikaan) Ihanaa, että kaikki oli kohdallaan ja sormetkin löytyivät. Se ultra on kuitenkin se, joka sitten loppuviimeksi saa kaiken tuntumaan todemmalta kun niitä liikkeitäkään ei vielä tunne.

Joku kyseli siitä pakkauksesta. Mä meinaan nyt ottaa pakkauksen. Ekalta otettiin kans, mutta kakkoselta jätettiin ottamatta. Nyt haluan jo uusia vaatteita ja koska en oo kranttu vaatteiden suhteen, niin äitiyspakkauksen vaatteet sopii mulle ihan hyvin. Ja haluan vauvalle jotain uutta. Tuo raha joka on n.140¿, on mielestäni ihan surkean pieni korvaus, jos ajattelee tuota paketin arvoa. Jotkuthan tekee niinkin, että ottavat pakkauksen ja myyvät sen sisällön sitten jossakin ja nettoavat siitä paremmat rahat... Kukin tavallaan. Meillä sukulaiset ostelee kans vauvalle vaatetta, joten tulee sitten paljon muutakin kuin pelkkiä pakkauksen vaatteita.

Sellaista täältä tänään!

mirju ja pikku-pööpöti 16+2

Vierailija
7/48 |
03.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti tulla kurkistamaan, mitä teille plussanneille Säteille kuuluu.. :) Toivottavasti itsekin pian tänne pääsisin siirtymään... *sormet ristissä*

Mii-:lle piti kommentoida tästä Jkl:n systeemistä sen verran, että ainakaan tähän asti se kaupungin tarjoama ultra on ollut " pelkkä" alkuraskauden ultra, jossa ei katota mitään muuta kuin että onko elämää ja onko yksi vai mahdollisesti useampia ja sitten määritellään raskauden kesto eli sitten korjaillaan LA:aa tarpeen mukaan. Mutta siis ei mitään niskaturvotuksia tms.. Yli 35 vuotiaatkohan pääsi sitten jo tarkempiin, jos en väärin muista. Ellei nyt systeemi ole just äskettäin muuttunu, näin oli vielä 2v sitten ja mitä oon jkl:n juttuja seurannu, niin oli vielä syksylläkin näin. Mutta kerro, jos oon väärässä!? (eli siis jos on muuttunu.. ):)

Enivei, kaikille teille oikein ONNELLISTA UUTTA VUOTTA! Ja mukavaa masujen kasvattelua! ;)

terveisin Jedelede *tahtoo tänne kans* :)

Vierailija
8/48 |
03.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeps, Jedelede... Oletkin varmaan oikeassa, eli eihän sitä np:a välttämättä siellä katsotakaan. Ei se neuvolan täti sitä sellaiseksi tainnut nimittääkään, vaan itse olen johtopäätökseni vetänyt. Eli katsotaan vaan, onko se paikallaan ja sitten " isä saa kuulla sydänäänet" . :)) (tuli sellainen tunne, että isillä oletetaan ilman niitä olevan motivoitumisongelmia..)

Mullakin tuttu sai alkuvuodesta vauvan ja hänelle tehtiin täällä vain tuo np-ultra - mut nyt vasta tajusin, että kyseessä oli juuri 35-vuotias ensisynnyttäjä.

En mä varmaan np-ultraan sitten erikseen taida mennäkään, jos ei sitä automaattisesti mitata. Tulkoon mitä tulee, on päällimmäisenä mielessä tällä hetkellä... Mut vielähän tässä ehtii panikoida kaikenlaista.

Vierailija
9/48 |
03.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

oltiin tiputtu jo 3. sivulle....

Vierailija
10/48 |
03.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päätin tulla kirjoittelemaan tännekin, kun päivällä tuli plussa vihdoinkin testiin. Omien laskujen mukaan on menossa 7 viikko, joten pitää soitella neuvolaan huomen aamulla. Tarkistin juuri esikoisen neuvolavihosta, niin mulla oli selloin ensimmäinen neuvola rv 10, joten ihmeen aikaisin teillä muilla on ollut.... toivottavasti olisi minullakin, niin kuulisi ne ihanat sydänäänet!

Mutta pitää tulla huomenna paremmalla ajalla uudestaan

Vierailija
11/48 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tervetuloa masua kasvattelemaan! :)

mallariina ja masulainen rv 12+2

Vierailija
12/48 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenia kaikille! =)

Jaja kyseli äitiyspakkauksen otosta ja kyllä minä sen nyt kolmannellakin kerralla otan..olen jo kaikki vauvavaatteet kerennyt myymään/antamaan eteenpäin.

Mii- ja Taelsa: Saanko udella et paljonko teillä on painoa ja pituutta?Minä en ole kuin 165cm pitkä ja puntari näyttää 93kg..järkytys…nousee vain..nyt on kyl ruettava liikkuun enemmän..

Kathylle ,salkkulle, Ull-maij:lle ja Anu82:lle kamalasti onnea plussasta!!!Ja tarrasukkia!!

Nyt tais tulla oikeen plussa aalto!!IHANAA!:)

Kamala väsymys iski..eilenkin melkein nukahdin kesken kaiken tuohon sohvalle..nukkumaan sit meninkin jo 9 ja heräsin 8..alkaa vissiin tämä väsymys nyt.

Katoin tossa kahden eri raskauskiekon mukaan..toisen mukaan mulla ois 5+3 ja toisen 6+1..ja neuvolan täti soittaessani puhui jotain kuudesta..et oisko mulla sit toi rv 6 jo menossa.

Noh ens viikolla se sit kait kunnolla selviää.:)

Nyt pitää rientää aamupalalle ennekun iskee heikotus.Palailen taas.

Jonzu

Vierailija
13/48 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ONNEA ANULLE PLUSSASTA!!!

ONNEA ULL-MAIJ:lle PLUSSASTA!!!

Aamulla kävin siellä neuvolassa ihan vaan piipahtamassa kun viime viikolla sen tätin kanssa sovittiin. Antoi hirmu nipun papereita luettavaksi ja täytettäväksi ja jutskailtiin sit mun mahakivuista, jotka kummallisesti ovat nyt kadonneet *koputtaa puuta*. Toivotaan nyt että kaikki menis hyvin...

Onko muuten kukaan kysellyt madam mammalta ennustusta? Minä piruuttani pyysin ja ohhoh! Se povas mulle KUUTTA lasta! Ja että tää eka olis tyttö. No, saapahan nähdä sitten, mutta eräs kiinalainen laskuri ennusti mulle poikaa, joten ota nyt näistä selvää. Hassuja nuo ennustukset!

Kukas se kyseli pituutta ja painoa?!? Hmmm.. No, kehtaanko edes sanoa... Mä olen VAIN 150 cm ja painoa löytyy lähemmäs 70 että silleen. Ylipainoa löytyy kyllä ja mun oli tarkotus alkaa likkumaan enemmän nyt alkuvuodesa ja kiinteyttää ja laihduttaakkin " muutama" kilo, mutta kävi niin ihanasti, että tää masuasukki ilmoitti tulostaan ihan yllättäen...

Palaillaan ja ehkä huomiselle joku joka ensin kerkiää vois tehdä uude pinon, joks?

-Taelsa-

Vierailija
14/48 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli esikoista odotetaan syntyväksi, raskausviikkoja nyt tasan 5. Jännältä tuntuu! Tänä aamuna tein testin ja soitin välittömästi miehelle että + tuli! Ja neuvolaan soitin kans, eka aika on vasta 13.2. Viikkoja on sitte 10+5. Olo on semmonen pöllämystynyt, silmissä tuntuu kummalta ja semmonen pullamössö-olo. ;) Tätä kai tää nyt on. Kuinka aikasessa vaiheessa te olette kertoneet muille?

Vierailija
15/48 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olikohan vielä muita plussanneita? Onnea vaan kaikille tasapuolisesti. Nythän meitä alkaa olla jo sellainen joukko, että saadaan tännekin puolelle kunnon pinot:) Hieno homma.

Nyt vaan pika pinoutuminen kun pitää päästä nukkumaan. Tyttö valvotti viime yönä pari tuntia... Piti vaan silitellä ja pitää kädestä kiinni, että suostui olemaan sängyssä pitkällään. Mikälie sitten häntä valvottanut? Hampaat tai pahat unet kenties???

Joku kyseli milloinka uutinen kerrottiin. Minä olen sellainen lörppö, etten ole asiaa paljon salaillut. En nyt ihan soittamaan ole ruvennut, mutta olen kertonut kun jonkun tutun olen nähnyt. Nyt ollaan jo paremmilla viikoillakin, joten eiköhän tuo meidän pikkarainen sieltä sitten heinäkuussa synny:) Minua vaan tuskastuttaa, kun stressaan kaikista mahdollisista asioista liittyen juuri tähän raskauteen. Ja nyt vielä kun liikkeet eivät tunnu, niin tämä raskaus tuntuu vieläkin välillä ihan utopialta. Eiköhän se sitten helpota kun vauva alkaa liikkumaan... siihenkään ei ole kuin n. kuukausi (ellei sitten istukka ole edessä) Olen aina tuntenut liikkeet jo tuossa rv 17.

Viime yönä valvoessani otin hirveät syyllisyyden tunteet siitä kun mielessäni kävi ajatus, että miten pärjään ensi kesänä kahden pienen kanssa ja jaksanko varmasti. Tuli ihan sellainen fiilis, että kadunko nyt tätä koko raskautta. Ja heti perään siis tuli hirveät morkkikset moisista ajatuksista ja aloin ajattelemaan, että no nyt se varmaan menee kesken kun ajattelen näin negatiivisesti... Arggh!!! Hulluksi tulen itseni kanssa. No, hullu mikä hullu ja minä nyt olen tällainen, että jostain on aina revittävä stressiä:(

Juu, mutta nyt tuli omaa napaa taas aivan liikaa. Päästetääns muutkin välillä kehiin;)

Jaja ja pikkarainen rv 12+2

Vierailija
16/48 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuhannet halaukset sinulle!

Eli teilläkin sitten se LA olis elokuun lopulla? Eikös!?!

Kiva että meidän joukko kasvaa täällä odotuspuolellakin!

-S-

Vierailija
17/48 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myöskin Menierille ja Ull-Maijlle onnittelut plussasta!

Tarrakukkia ja vauvaliimaa mukaan!

Mallariina: Meillä typy tulee nyt 9.pv vuoden!

Olisin halunnut jo viime syksynä aloittaa musiikkiopiston muskarin, mutta myöhästyimme ilmoittautumisesta hieman ja ryhmä oli sitten jo heti täynnä! Mutta, onneksemme nyt kevät lukukaudeksi sieltä sitten vapautui paikka! Ja me saatiin se!

Toki tasaisin väliajoin hiillostin sitä muskarin tätiä ja se tuotti tulosta!

Jajako se oli joka oli miettinyt kuinka pärjää kahden pikkuisen kanssa!?!

Olen itse miettinyt sitä myös monesti heikkoina hetkinä, kun pimu on ollut oikein huonolla tuulella ja itselläni on ollut taas sitä tuttua alkuraskauden hel..tillistä päänsärkyä ja sen takia pinna kireällä, että mitähän ens syksystä tulee....???

Mutta, ei se kai vaan auta vaikka sitä kuinka miettisi ja murehtisi!

Otetaan sitten hetkeä kerralla! Ja ainahan meillä on toisemme täällä joille saa purkaa tuntojaan! =) Ja onneksi meillä on tukiverkosto todella lähellä ja taattuja hoitajia paljon!

Mutta nyt tää taas menee...*vilkuttaa*

Palataan!

-S-.

Vierailija
18/48 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Menier ja tervetuloa joukkoon!

JAJA: Mulle selvisi siellä ultrassa, että istukka on edessä eli liikkeiden tuntemista ei tarvitse kovinkaan aikaisin odotella.. Mutta ei voi mittään. Olen vaan niin malttamattomana odottanut, että niitä alkaisi tuntumaan, niin sitten se vielä " myöhästyy" . Mutta pääasia tietenkin, että kaikki on hyvin.

Täällä masu on kyllä niin jo pullahtanut, ettei muut kuin ihan löysät housut mahdu päälle. Onneksi olen saanut kavereilta jotain pienemmänpuoleisia mammahousuja, jotka ovat nyt hyviä. On kyllä tosi mukava, kun noita vaatteitakin saa kavereilta, niin ei tarvitse noin puolen vuoden käyttöön juurikaan varmaan ostella. Ja heillä on vielä hyvä maku vaatteiden suhteen. :)

Hyviä vointeja säteet!

mallariina ja masulainen rv 12+2

Vierailija
19/48 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon onnea kaikille uusille plussanneille, ompas tännekin tullut oikein kunnon säteiden pino (kivaa).

Ensimmäinen työviikko on mennyt ihan ok, viime yönä tosin valvottiin pari tuntia kun tyttö huuteli ja meuhkasi. Aamulla oli vähän väsy, joten toivon että ensi yönä saisi nukuttua. Päiväkodissa on mennyt tosi hyvin, illalla nukahtaminen on vaikeaa ja välillä näköjään vaikuttaa uniinkin. Toivottavasti olisi pian ohimenevää.

Töissä on niin paljon " uutta" ja muisteltavaa, että päivät on menneet nopeasti. Alkuun pelkäsin, että miten pärjään väsymyksen ja pahoinvoinnin kanssa mutten ole kerinnyt niitä tuntea töissä. Tässä eilen juuri mietinkin, että olenkohan raskaana ollenaakan. Ihanaa että ensi viikolla on se np-ultra niin saa sitten vähän paremmin tietää vauvan tilanteesta. täytyy vain toivoa että kaikki olisi hyvin...

Olen kertonut parhaille kavereille uudesta vauvasta, töissä aion myös kertoa paikkoin np-ultran jälkeen.

Eilen kyllä mietitytti kovasti, että oliko oikea ratkaisu mennä töihin nyt ja olla raskaana mutta totesin, että eihän sitä koskaan voi tietää milloin niitä lapsia tulee ja saamme olla onnellisia että nyt on tulossa. Kyllä niitä töitä taas ehtii tekemään. Mutta kaikenlaista sitä tulee mietittyä.

Meillä ei kyllä oteta äp-pakkausta, ostan sitten jotain vaatetta lähempänä. Toivottavasti sukupuoli selviää :)

Taidan mennä leikkimään pikkuisen kanssa. On niin lyhyitä nämä päivät nykyään. Kyllä minäkin olen välillä miettinyt, että miten jaksaa kahden pienen kanssa (tasan v. ikäeroa) mutta kyllä sitä aina selviää tilanteen mukaan.

Ihanaa kun huomenna on vika päivä ennen vapaita ;)

Hyvää loppiaisviikon loppua:)

matleena

Vierailija
20/48 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas paljon uusia plussanneita, tervetuloa tälle puolen :)))

Jospa nämä pinot nyt sais sitten lisää puhtia.

Mallariina: mulla kans ultrassa todettiin että istukka on edessä. Joten voi olla että minäkin saan niitä liikkeitä tovin odotella.

Mies sanoi tänään että mun maha on kasvanut, että pömpöttää kivasti :) Itse en oikein osaa sanoa joko se näkyis...

nyt saunaan

nellariina 13+3