Hallitus patistelee työttömiä töihin uudella kiristyksellä
Työtön voi pian menettää etuutensa aikaisempaa nopeammin, jos hallituksen suunnitelmat toteutuvat. Hallitus haluaa kiristää työttömyystuen karensseja. Se pyrkii saamaan työttömät nykyistä nopeammin töihin uhkaamalla aiempaa nopeammalla työttömyysetuuden menettämisellä.
Kommentit (175)
Vierailija kirjoitti:
Minä haluan villinlännen ajat takaisin. Intiaanit vastaan länkkärit.
Meinaat, et Wäinö ajaa käpylehmät solaan, inkkarit ei uskalla tulla sinne. Paha sola.
(siinä sitä mahtais suhina käydä....).
Miksi meillä on ylipãätään näin paljon ihmisiä työttöminä Suomessa ja miksi se on sallittua?
Mites vm patisteli itseään töihin kotivuosinaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missään muuallakaan maailmassa ei saa vastikkeetonta tukea vuosikaudet makoilemalla. Tämä on sairas systeemi, jossa työtä tekevä ja veroja maksava rehti kansalainen on orjuutettu.
Ja nämä "Mua ei huvita, ei ole mikään pakko mennä töihin, mulla on oikeudet, perustuslaki, en mä edes lätisi alle viiden tonnin" -kommentit, joita paljon kuullaan, kertovat oleellisen. Jos ei tuilla pärjäisi, niin ei kukaan vapaaehtoisesti niillä haluaisi elää. Saa jopa usein lukea, kuinka kysellään miten pystyisi parhaiten välttelemään työnhakuvelvoitteita.
Ja kaikilla itse itselleen tekemä diagnoosi "työkyvytön".
Lääkäri sen diagnoosin tekee, idiootti.
Jonka vakuutuslääkäri kumoaa etänä potilasta näkemättä.
Ei työttömyysetuutta menetä jos täyttää velvoitteet.
Koskee lähinnä niitä jotka eivät hoida velvoitteitaan eli jättävät hakematta töitä ja sekoilevat omiaan.
Kaikki kyllä tuetävät ettei näitä kiristyksiä, rangaistuksia, sanktioita ja patisteluja tarvittaisi työttömille jos nämä olisivat palkkatöissä ja tekisivät siten itse oman leipänsä kuten kaikki normaalit ihmiset ja kunnon kansalaiset. Työttömyys on epänormaalia eikä hyväksyttävää.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki kyllä tuetävät ettei näitä kiristyksiä, rangaistuksia, sanktioita ja patisteluja tarvittaisi työttömille jos nämä olisivat palkkatöissä ja tekisivät siten itse oman leipänsä kuten kaikki normaalit ihmiset ja kunnon kansalaiset. Työttömyys on epänormaalia eikä hyväksyttävää.
1980-luku soitti ja ilmoitti ettei se enää palaa.
Vierailija kirjoitti:
Kohtuutonta. Työssäolovelvoite on täysin mahdoton täyttää kun töitä ei saa mitenkään. Eikö se saatana painu hallituksen kaaliin mitenkään että useimmat työttömät eivät ole työttömiä omasta tahdostaan!!!
TÖITÄ EI VAIN OLE!!!!
Kyllä ne sen tietävät. Nykyhallitus ei ole missään vaiheessa halunnut, eikä yrittänyt saada aikaan yhtään ainutta oikeaa työpaikkaa. Se pyrkii luomaan olosuhteet, joissa työttömän on vieläaiempaakin nopeammin pakko ottaa vastaan ilmaistyötä (työkokeilut ym.), jotta saisi edes sen muutaman hassun satasen rahaa per kuukausi.
Nykyhallitus pyrkii aggressiivisesti takaamaan yrityksille mahdollisimman paljon ilmaista työvoimaa. Se ei ole koskaan yrittänyt edistää suomalaisten hyvinvountia, eikä maamme talouskasvua, vaan sen ainoa päämäärä on tukea kaikin tavoin hyväveliverkostoon kuuluvia suuryrityksiä, jotka pyörivät yritystukien ja ilmaisen sekä ulkomaisen työvoiman voimin ja maksavat suurimman osan veroistaan muualle kukn Suomeen.
Ulkomaisten osuus työttömistä oli heinäkussa v.2025 15 prosenttia eli 49 896 henkilöä.Työttömiä kantasuomalaisia v.2025 on 9,6 prosenttia.
Ulkomaalaisia asukkeja on tällä hetkellä 10,2 prosenttia Suomessa eli 570 000 henkilöä.
Vierailija kirjoitti:
En vannoisi. Just eilen sivustolla luki, että ohjelmistossa on häiriö, joka voi vedellä omiaan ja aiheuttaa sekaannusta työnhaussa.
Jos on ollut työttömänä oli puolitoista vuotta niin voisiko työttömän suomen kansalaisuus peruuttaa ja lähettää työtön takaisin siihen maahan josta on Suomeen tullutkin kun tästä ei ole mitään hyötyä ja arvoa Suomelle ja yhteiskunnalle?
Orpolle tuli yllätyksenä viraskielisten osuus sosiaalitukien nostosta, jospa hallitus ei tiedä, mikä on työttömien ja avoimien työpaikkojen suhde? Pitäisikö niille vähän vinkata!?
Hei iltasanomat ja iltalehti?
Vierailija kirjoitti:
Eli työkyvyttömät narkit alkaa rötöstelemään aikaisemmin kun rahantulo loppuu.
Narkeillehan meidän kannattaa rahaa antaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En vannoisi. Just eilen sivustolla luki, että ohjelmistossa on häiriö, joka voi vedellä omiaan ja aiheuttaa sekaannusta työnhaussa.
Näitä lisää, niin osa putoaa järjestelmästä automaation kautta...
"Keskiviikon 10.9. häiriön vuoksi Työmarkkinatorin Asiointi-osiossa saattaa olla puutteellisia tai virheellisiä tietoja. Tietoja korjataan parhaillaan, eikä tilanne edellytä toimenpiteitä. Jos häiriöstä on aiheutunut sinulle haittaa, olethan yhteydessä alueesi työvoimaviranomaiseen"
Täällä on yrittäjiä, niin kysytään.
Moniko on valmis ottamaan töihin työntekijän joka on "pakotettu" töihin?
Pakotettu lainausmerkeissä, koska tämä kattaa myös ne jotka ottavat kyllä työn vastaan, mutta ainoastaan sen takia kun on pakko. Etsivät samalla muuta työpaikkaa.
Olen työtön ja hoidan ja olen hoitanut kaikki velvoitteet koko ajan. En ole saanut töitä ja kyllä tässä itsetunto on nollissa jo. En varmaan edes pärjäisi työelämässä enää.
Olen yh joten arki on kiireistä ilman töitäkin mutta toimeentulomme huolettaa lasten kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Tänään on näemmä vilkas haukkumispäivä, kohteena, ylläripylläri, työttömät.
Työlliset sgagaavat itse joutuvansa työttömiksi ja puntti tutisten ja huuli väpättäen haukkuvat työttömiä, mutta se ei vaan auta. Karma on kintereillä.
Vierailija kirjoitti:
Työntekijöille piiskaa ja yrityksille porkkanaa: Yrityksille annettu lisää tukia, yhteisöveron alennus, työtuloveron suuri alennus rikkaille, työehtojen heikentäminen, palkkojen alentaminen... Mutta ei sanktioita vaikka ei palkkaa kokoaikaista.
Porkkanaa purran ja orpon syvimpään.