Hallitus patistelee työttömiä töihin uudella kiristyksellä
Työtön voi pian menettää etuutensa aikaisempaa nopeammin, jos hallituksen suunnitelmat toteutuvat. Hallitus haluaa kiristää työttömyystuen karensseja. Se pyrkii saamaan työttömät nykyistä nopeammin töihin uhkaamalla aiempaa nopeammalla työttömyysetuuden menettämisellä.
Kommentit (175)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Töitä on on mutta ne ovat piilossa. On arvioitu että Suomessa on enemmän avoimia piilotyöpaikkoja kuin on työttömiä, ja keino löytää niitä on olemalla aktiivinen, lähettämälllä avoimia työhakemuksia, soittamalla töiden perään, menemällä paikanpäälle kysymään, sekä verkostoitumalla ja luomalla suhteita esimerkiksi LinkedInissä.
Työvoimapalveluissa järjestettiin ostopalveluna kurssia, jonka ideana oli piilotyöpaikkojen etsiminen. Kävin kuuntelemassa esittelyn ja kysyin minkälaisella prosentilla niitä on löytynyt, kun konsultti oli jo vuoden vetänyt tätä hanketta ja EU-rahaakin oli siihen kivasti pumpattu.
Vastasi, että eivät tiedä onko työpaikkoja löytynyt, mutta kovasti positiivista mielialaa on tullut ja tiloissa pääsee tutustumaan tietokoneen käyttöön.
Melkeinpä toivoisi, että näillä aktivointipalveluilla olisi edes jonkinlaista
Just näin. Kävin aikoinani monen monta "työllisyyskoulutusta". Joutavia hömpänpömppuä kaikki. Silloin se kannatti, kun jatkoi Anssin pituutta vastaavalla ajalla. Näin menin joka ainuaan "sateenkaaren maalauskurssille" mille vain ikinä pääsin. Yksikään kurssi/koulutus ei yhden mitään antanut. Ei lisännyt työnsaantia. Mahdollisuutta kylläkin varmaankin. Onhan lottovoittokin mahdollista saada... Vaan, kas kun ei napsahda kohille... Mutta nuo "kurssittajat" tienasi varmasti mukavasti... eräälläkin tehtiin kurssin etätöitä 90% ajasta ja lopuilla muutamilla käytiin makkaranpaistolla laavulla... omat maggarat mukaan toki. Kyllä lisäsi työnsaantia jumalauta ja paljon!
Vierailija kirjoitti:
Työttömät voitas velvottaa hakemaan töitä ulkomailtakin.
Minulla on kirjattu suunnitelmaan, että haen töitä myös Italiasta, Ranskasta jne. Eli kyllä, matkustelen näihin maihin työmahdollisuuksia hakemaan.
Vierailija kirjoitti:
Eka kerran viiteen vuoteen patistelivat muakin keikkaduunarina jatkossa hakemaan vakipaikkoja (4kpl/kk), mutta niitä kun ei näin epäpätevän ole mahdollista edes saada. Aiemmin on riittänyt lisäkeikkatuntien pyytäminen.
Rassaisivat perkele niitä työttömiä, jotka EI TEE MITÄÄN.
- sotekeikkari
Olisi erittäin hyvä, että kaikilla työttömillä olisi mahdollista tehdä keikkaa, vaikka vaan vähänkin. Siitä se ura voisi lähteä käyntiin.
Nykyäänhän pitää olla 'työmarkkinoiden käytettävissä" eli passiivinen. Kaikenlaisesta aktiivisuudesta sanktioidaan herkästi. Aivan älytöntä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep, muualla Euroopassa onkin täystyöllisyys ja kaikille halukkaiile töitä :D
Jep, Tshekissä ja Maltalla on vaan 2% työttömyys joka on käytännön täystyöllisyys
Minä säästän. En kuluta yhtään ylimääräistä. Ostan halvinta mahdollista ruokaa, kiertelen kirpputoreja, en syö tai juo ulkona mitään, tytär leikkaa hiukset. Miesystäväni säästää myös, joutui ottamaan osittaisen varhennetun vanhuuseläkkeen, jotta selviää lomautuksesta ja koskapa vanhuuseläke jää siksi pieneksi, niin täytyy säästää. Siskoni säästää myös, sillä hänen työpaikkansa on suhdanneherkällä alalla. Isäni säästää, koska pelkää, että eläkkeensajan asumistuesta leikataan lisää.
Huomattavaa on, että me kaikki aiomme jatkaa säästämistä seuraavallekin hallituskaudelle, sillä oikeistohallitus on nyt osoittanut sen, että mihinkään ei voi enää luottaa. Viineinen sammuttaa valot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on kirjattu suunnitelmaan, että haen töitä myös Italiasta, Ranskasta jne. Eli kyllä, matkustelen näihin maihin työmahdollisuuksia hakemaan.
Saat varmaan ansiosidonnaista. Pitkäaikaistyöttömänä en omista edes passia. Eihän mulla mihinkään ole varaa matkustella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missään muuallakaan maailmassa ei saa vastikkeetonta tukea vuosikaudet makoilemalla. Tämä on sairas systeemi, jossa työtä tekevä ja veroja maksava rehti kansalainen on orjuutettu.
Ja nämä "Mua ei huvita, ei ole mikään pakko mennä töihin, mulla on oikeudet, perustuslaki, en mä edes lätisi alle viiden tonnin" -kommentit, joita paljon kuullaan, kertovat oleellisen. Jos ei tuilla pärjäisi, niin ei kukaan vapaaehtoisesti niillä haluaisi elää. Saa jopa usein lukea, kuinka kysellään miten pystyisi parhaiten välttelemään työnhakuvelvoitteita.
Ja kaikilla itse itselleen tekemä diagnoosi "työkyvytön".
Lääkäri sen diagnoosin tekee, idiootti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep, muualla Euroopassa onkin täystyöllisyys ja kaikille halukkaiile töitä :D
Jep, Tshekissä ja Maltalla on vaan 2% työttömyys joka on käytännön täystyöllisyys
Siellä työttömät naiset menevät Saksaan saunaklubeille töihin.
Ruotsiin on ennenkin menty töihin. 1970-luvulla Eskilstunaan muutti satoja suomalaisia perheitä tekemään töitä Saabin autotehtailla sillä Suomesta ei siihen aikaan löytynyt töitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Purra ja PS ei kyllä saa työttömiä töihin. Tämä fakta asia. Suomen perustuslaissa jo mainitaan, että kaikille taataan minimi toimeentulo. Tämä viimeinen on toimeentulotuki jonka maksaa Kela. Suomessa saat rahaa olit sitten työssä tai et.
Työtön ei tietenkään voi töihin mennä, JOS ei töitä ole, mutta omasta halusta tuilla keekoileva työtön tukien hyväksikäyttäjä alkaa pian, tulevilla uusilla ja entistä tiukemmilla kiristyksillä, tehdä vastikkeellista työtä :D Ja tämä on ihan oikein.
Jotain on sinunkin tehtävä, jotta sun maha täyttyy, et voi muiden lompakolla ikuisuuksiin loisia.
Ihan kaunis ajatus. Näin osa- aika- työttömänä olen seurannut tätä sirkusta yli kymm
Juu, olin myös jollain kurssilla joskus, missä oli pitkäaikaistyöttömiä, narkkareita ja muita marginaalissa olevia. Ahdisti ihan älyttömästi. Päivästä toiseen muiden murheita piti kuunnella ja ne murheet eivät mitään kevyttä kauraa olleet. Masennuin lievästi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missään muuallakaan maailmassa ei saa vastikkeetonta tukea vuosikaudet makoilemalla. Tämä on sairas systeemi, jossa työtä tekevä ja veroja maksava rehti kansalainen on orjuutettu.
Ja nämä "Mua ei huvita, ei ole mikään pakko mennä töihin, mulla on oikeudet, perustuslaki, en mä edes lätisi alle viiden tonnin" -kommentit, joita paljon kuullaan, kertovat oleellisen. Jos ei tuilla pärjäisi, niin ei kukaan vapaaehtoisesti niillä haluaisi elää. Saa jopa usein lukea, kuinka kysellään miten pystyisi parhaiten välttelemään työnhakuvelvoitteita.
Ja kaikilla itse itselleen tekemä diagnoosi "työkyvytön".
Lääkäri sen diagnoosin tekee, idiootti.
Läkäriltä saa vaikka minkälaista tilausdiagnoosia kun maksaa. Siksi ne eivät ole päteviä.
Kommentti on ilmoitettu.
Kommenttisi on jonoutettu moderointia varten ja julkaistaan hyväksynnän jälkeen.
Tappakaa itsenne saatana
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työttömät pitäisi laittaa armeijatyyliseen yhteisparakkiin. Oma kerrossänky ja lokero kymmenen hengen yksiössä riittää.
Ja lapset huostaan, niinkö?
Monellakohan lapsella on molemmat vanhemmat työttömänä
Aika monella, yh:t lisäksi.
"Patistelee töihin" vi ttu mikä otsikko mitä helvetin idioo tteja nuo iltapaskan toimittajatkin on
Miksei toimittajat mee töihin? Toimittajilla on työttömyys korkeimpia mistään ammattiryhmistä.
Miten näin saatanan tyhmä kansa on ikinä voinut vaurastua. Ei ihme että suomen taloudella menee kaikki päin persettä, selvästikään ei kuuluta rikkaiden länsimaiden joukkoon
Vierailija kirjoitti:
Työttömät pitäisi laittaa armeijatyyliseen yhteisparakkiin. Oma kerrossänky ja lokero kymmenen hengen yksiössä riittää.
Miksi? Ehdotapa tätä jollekin puolueelle vaikka ennen seuraavia vaaleja. Epäilen ettet saa kannatusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi? Ehdotapa tätä jollekin puolueelle vaikka ennen seuraavia vaaleja. Epäilen ettet saa kannatusta.
No koska työttömiä pitää kiusata ja heidän olo täytyy tehdä epämukavaksi. Kustannuksilla ei oo väliä, vaikka tulis nykyistä kalliimmaks.
https://www.hs.fi/lifestyle/art-2000011464979.html
"Pekalla on työviikossa 36 tuntia luppoaikaa, eikä hän tiedä miksi"
Tämmöiset suojatyöpaikkalaiset tällä palstalla kirjoittelee, ja aukoo päätä työttömistä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No koska työttömiä pitää kiusata ja heidän olo täytyy tehdä epämukavaksi. Kustannuksilla ei oo väliä, vaikka tulis nykyistä kalliimmaks.
Miten inttiparakit tulis kalliimmaks ku työttömien asuttaminen helsingissä kalliissa kerrostaloissa
Vierailija kirjoitti:
Älkää itkekö että töitä ei ole. Tietenkään taidottamalle ei ole mitään töitä, mitä taidoton tekee töissä jos ei saa mitään? Menkää kouluttamaan itsenne.
Et ole sattunut lukemaan uutisia koulutusleikkauksista? Ne ovat koskettaneet nimenomaan aikuiskoulutusta. Eli koulut eivät saa rahaa siihen, että opettaisivat aikuisia.
Nuorten on pakko mennä peruskoulun jälkeen kouluun, halusi tai ei (oppivelvollisuus 18v ikään asti). Tutkintojen minimivaatimukset ovat niin mitättömät, ettei niillä taidoilla töitä tehdä. Moni on siis saanut ammatillisen perustutkinnon, vaikka ei osaa ko. ammatin työtehtäviä tehdä. Ja kun on jo yksi tutkinto, ei pääse uutta opiskelemaan, vaikka haluaisi.
Minäpä olen tuollaisessa puuhasteluaktivoinnissa ollut mukana. Se oli nimeltään Kuntouttava työtoiminta. Ikinä ei ole työkykyni ollut niin alhainen kuin tuon "kuntoutuksen" jälkeen. Oli sekä kroppa että mieli kipeänä. Onneksi oli puoliso kesälomalla silloin, ja auttoi minua toipumaan moisesta "kuntoutuksesta".
Se, kun laitetaan lauma mielenterveyskuntoutujia puuhastelemaan jotain turhaa. Siellä he sitten harhojaan toisilleen höpöttelevät ja murheistaan avautuvat. Kun sitä muutaman tunnin päivässä, parinakin päivänä viikossa kuuntelee, alkaa itselläkin heittämään päässä.