14 vrk ilman sokeria ja edelleen ihan vtunmoiset himot. Milloin loppuu?
Toinen viikko ollut pahempi kuin ensimmäinen. Onneksi himoa ei ole 24/7 vaan kun se ryöpsähtää yllättäen jostain niin tekee mieli aina hetkittäin ihan pirukseen.
Olen ketoruokavaliolla, joka saa vatsani täyteen ja verensokerin pysymään tasaisena. Painokin tippunut kahdessa viikossa yli 6 kiloa. Kaikki siis loistavasti mutta saamari on tiukassa kyllä tuo himo. Täytyy vain hengitellä ja luottaa, että menee ohi kyllä.
Kommentit (73)
Vierailija kirjoitti:
Miksi et voi syödä hiilareita?
Insuliiniresistenssi. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei välttämättä lopu ennen kuin selviää ongelma, mistä johtuu. Jokin puute aivokemioissa? Itse olin puoli vuotta täysin sokerittomalla. Ei helpottanut. Olikin ADHD, himo korjaantui lääkkeillä.
Adhd-lääkitys ei korjaa sokerihimoa vaan toimii samalla tavalla kuin kahvi ottaen hormonitoimintasi haltuunsa. Tämä vaikuttaa siihen mitä haluat ja tunnet. Toki tällaisen päihteen avulla pystyy pakottamaan kehonsa sokerittomaksi, vähän niinkuin alkoholin tai muidenkin huumeiden.
Kyllä se nimenomaan on korjaamista, jos sitä ei sen jälkeen enää tunne. Jatkuva sokerinhimo johtui dopamiinin puutteesta. Lääke korvaa dopamiinin puutteen -> ei enää sokerinhimoa. Ei se ole silloin mitään pakottamista. Se sokerittomuus, ja siitä johtuva jatkuva tuska, oli pakottamista.
Vierailija kirjoitti:
No jatkan tätä näin vähintään pari kuukautta. Tulen kertomaan miten sitten esimerkiksi kuukauden kohdalla tilanteen laita on. Ap
Kropalla kestää noin 6 viikko adaptoitua käyttämään optimaalisesti rasvoja energianlähteenä. Sitten voi vasta todeta sopiiko ketoruokavalio itselleen vai ei.
Noin 2 vuoden kuluttua ei tee enää yhtään mieli.
Vierailija kirjoitti:
Ei välttämättä lopu ennen kuin selviää ongelma, mistä johtuu. Jokin puute aivokemioissa? Itse olin puoli vuotta täysin sokerittomalla. Ei helpottanut. Olikin ADHD, himo korjaantui lääkkeillä.
Älä valehtele olleesi täysin sokerittomalla.
Vierailija kirjoitti:
Noin 2 vuoden kuluttua ei tee enää yhtään mieli.
Haluaisitko kertoa mikä sai lopettamaan sokerin syömisen ja mitä muutoksia sinulle on sen myötä tapahtunut?
Ei se välttämättä lopu ikinä. Itse olen ollut hirveällä tuskalla usean kerran 1-2kk ilman mitään makeaa ja himo ei laannu YHTÄÄN. Päivänä 60 tekee yhtä paljon mieli kuin päivänä 0. En ole koskaan myöskään laihtunut grammaakaan näiden kokeilujen aikana. Kaikki ketjusta mainitut "varmat keinot" on kokeiltu täysin nolla-tuloksella, samoin muutama eri lääkekin.
Joo, olen heikko, en jaksa jatkaa kieltäytymistä ainosta nautinnostani (en polta, en käytä ollenkaan alkoholia, en nauti mistään muusta syötävästä kuin makeasta...) jos se näköjään tarkoittaa loppuiän kärvistelyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Adhd-lääkitys ei korjaa sokerihimoa vaan toimii samalla tavalla kuin kahvi ottaen hormonitoimintasi haltuunsa. Tämä vaikuttaa siihen mitä haluat ja tunnet. Toki tällaisen päihteen avulla pystyy pakottamaan kehonsa sokerittomaksi, vähän niinkuin alkoholin tai muidenkin huumeiden.
Älä puhu pötyä. ADHD on neurologinen kehityshäiriö ja hyvinkin sen seurauksena voi olla loppumaton sokerinhimo, sokerin syöminen kun aiheuttaa dopamiinipiikin ja ADHD-aivoissa dopamiini ei liiku oikealla tavalla. Mulla itselläni ADHD-lääkitys vie kerralla makeanhimon ja samaten myös nettishoppailu loppuu kuin seinään. Ei tuo lääke ole mikään huume, vaan nimenomaan lääke, joka korjaa aivojen välittäjäaineenvaihduntaa.
-eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo 6 kg on lähes kokonaan pelkkää nestettä, joka poistuu ensin. Sen jälkeen alkaa rasvan palaminen ja jo kilo viikossa on kunnioitettava saavutus.
Miksi ketolle siirtyessä poistuisi nestettä, jos huolehtii suola- ja nestetasapainosta?
Siksi, että normaaliruokavaliolla lihaksissa on sokeria ja se sitoo vettä. Kun sokeri poistuu, myös vesi häviää.
Vierailija kirjoitti:
Ei se välttämättä lopu ikinä. Itse olen ollut hirveällä tuskalla usean kerran 1-2kk ilman mitään makeaa ja himo ei laannu YHTÄÄN. Päivänä 60 tekee yhtä paljon mieli kuin päivänä 0. En ole koskaan myöskään laihtunut grammaakaan näiden kokeilujen aikana. Kaikki ketjusta mainitut "varmat keinot" on kokeiltu täysin nolla-tuloksella, samoin muutama eri lääkekin.
Joo, olen heikko, en jaksa jatkaa kieltäytymistä ainosta nautinnostani (en polta, en käytä ollenkaan alkoholia, en nauti mistään muusta syötävästä kuin makeasta...) jos se näköjään tarkoittaa loppuiän kärvistelyä.
Onko sulta tutkittu ADHD? Olen eri kuin tuo eka asian maininnut, mutta mullakin ADHD-lääkitys vei sokerinhimon. Se oli hienoa, sellainen rauha pään sisällä eikä ollut mitään tarpeita ostaa mitään eikä syödä makeaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sulta tutkittu ADHD? Olen eri kuin tuo eka asian maininnut, mutta mullakin ADHD-lääkitys vei sokerinhimon. Se oli hienoa, sellainen rauha pään sisällä eikä ollut mitään tarpeita ostaa mitään eikä syödä makeaa.
Ei ole tutkittu, mutta muidenkin syiden vuoksi todennäköisesti on ADD (ja autismi). Ei kuitenkaan niin paha että välttämättä diagnoosia saisi. En ole ollenkaan fyysisesti hyperaktiivinen (aika lailla vastakohta), ja diagnosointi taitaa vieläkin painottua ulospäin näkyvään hyperaktiivisuuteen.
Työuupumukseen olen joskus joutunut syömään Voxraa, jonka pitäisi myös auttaa dopamiinipuutteisiin, mutta se teki minusta vainoharhaisen ja murhanhimoisen... Jouduin lopettamaan kun aloin nukkua veitsi tyynyn alla. En siis tiedä uskaltaisinko edes kokeilla varsinaisia adhd-lääkkeitä.
Miksi et voi syödä hiilareita?