14 vrk ilman sokeria ja edelleen ihan vtunmoiset himot. Milloin loppuu?
Toinen viikko ollut pahempi kuin ensimmäinen. Onneksi himoa ei ole 24/7 vaan kun se ryöpsähtää yllättäen jostain niin tekee mieli aina hetkittäin ihan pirukseen.
Olen ketoruokavaliolla, joka saa vatsani täyteen ja verensokerin pysymään tasaisena. Painokin tippunut kahdessa viikossa yli 6 kiloa. Kaikki siis loistavasti mutta saamari on tiukassa kyllä tuo himo. Täytyy vain hengitellä ja luottaa, että menee ohi kyllä.
Kommentit (73)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku jo mainitsikin, mutta aivot tosiaan kaipaavat sokeria, ja siksi meillä on luontainen addiktio siihen. Ei voi luvata, että himo menisi koskaan ohi. Kokeile Ozempiciä.
Olen kuullut paljon tarinoita, että makeanhimo menee kyllä ohi kun pysyy erossa sokerista. Ketoilijat huomaa jossain vaiheessa ettei makeanhimoa enää ole. Uskon, että liittyy suolistobateerikannan muutokseen. Ajattelen niin, että nyt kun olen ollut ilman hiilihydraatteja (ts. 20 g/vrk) niin bakteerikanta huutaa sokeria, koska sellainen kanta siellä on enemmistö. Nyt kuitenkin se tekee kuolemaa ja tilalle ollaan luomassa aivan muuta kantaa. Siten makeanhimokin talttuu. Ei tarvitse olla ketolla lopunelämää vaan saa vähän lisätä jossain kohtaa enemmän hh ruokavalioon mutta ei mitään sokeripommeja eikä tietenkään takaisin ole paluuta jos haluaa muutoksien pysyvän.
Yksi vastasi että on syöny
Joo mun pitää lopettaa ne proteiinipatukat. 😒 Tuo suolistobakteeri-juttu onkin toivoa antava. T: proteiinipatukkatyyppi
Riippuu mistäse johtuu. Jos kyseessä on perus mielihyväaddiktio niin muutamalla uudelleenohjelmoinnilla sen pitäisi väistyä. Sitten taas jos kehossasi on syöpä tai sieni joka HUUTAA sokeria niin sellaisen poistumiseen menee usein kuukausia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku jo mainitsikin, mutta aivot tosiaan kaipaavat sokeria, ja siksi meillä on luontainen addiktio siihen. Ei voi luvata, että himo menisi koskaan ohi. Kokeile Ozempiciä.
Voi yhden kerran näitä harhoja :D:D:D
Kyllä keho tarvitsee sokeria, sen vuoksi jos sitä ei saa se alkaa tuottamaan sitä itse proteiineista. Ja siinä nyt ei ole mitään järkeä. Mutta luontainen sokerin lähde on esim. hedelmä, jossa sitä on verrattain vähän verrattuna kuituun ja muihin ravintoaineisiin.
Mistä sen tietää jos on sieni kehossa? Siis joka vaatii sokeria?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten kestät niitä fyysisiä vieroitusoireita eli esim. hirveää päänsärkyä, johon särkylääkkeet eivät edes auta? Itseltäni tuollainen vieroittuminen ei onnistuisi. Onnistuin tosin pääsemään eroon kofeiinista, mutta en vieroitusoireiden aiheuttamat päänsäryt olivat ihan hirveitä.
Fyysiset oireet ovat lähinnä vain voimakasta väsymystä eikä oikein mikään huvita. Henkisesti raskaampaa mutta selviän päivä kerrallaan. Ap
Nämä eivät ole vieroitusoireita, vaan aivojen tapa ilmoittaa, että tarvitsee enemmän hiilareita. Toiset voivat jopa masentua liian vähällä hiilarimäärällä. Ihmiset ovat tässäkin asiassa yksilöitä. Sinuna nostaisin päivittäiset hiilarit noin 40 grammaan ja katsoisin miten se vaikuttaa mielialaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä keho tarvitsee sokeria, sen vuoksi jos sitä ei saa se alkaa tuottamaan sitä itse proteiineista. Ja siinä nyt ei ole mitään järkeä. Mutta luontainen sokerin lähde on esim. hedelmä, jossa sitä on verrattain vähän verrattuna kuituun ja muihin ravintoaineisiin.
Ei sokeri muutu hyväksi, jos se on hedelmässä. Voi yhden kerran näitä harhoja :D:D:D
Minulla ainakaan ei loppuisi milloinkaan. En ole edes yrittänyt, kun asia on niin itsestään selvä. Niin kauan kun sisukset ottavat herkut sisäänsä, herkuttelen joka päivä, kuten olen tehnyt vuosikymmenet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jätä kasviksetkin pois ja makeutusaineet. Ne ylläpitävät hiilarihimoja.
Makeutusaineita en käytä. Kasviksia syön oikein mielelläni. Ap
No ne kasvikset nimenomaan ovat ongelma, kun niissäkin on hiilareita ja ne pitävät himoja yllä. Tämä on monen ketoilijan ongelma. Parempi siirtyä ihan carnivoreen. Ehkä sitten myöhemmin voit hiljalleen lisätä kasviksia takaisin. Todennäköisesti et kuitenkaan halula, koska ne aiheuttavat suolisto-ongelmia kaikille. Niihin ollaan vain niin totuttu, ettei edes tajuta koko asiaa.
Mitä helvetin sontaa tämä on? Kasvikset on tervelliisiä. Liha ja proteiinit myös jos ne ovat luonnollisista lähteistä. Mutta pelkällä proteiinilla
Niin ja liha on täynnä antibiootteja, loisia sekä sairauksia. Sinun logiikallasi siis.
Ei välttämättä lopu ennen kuin selviää ongelma, mistä johtuu. Jokin puute aivokemioissa? Itse olin puoli vuotta täysin sokerittomalla. Ei helpottanut. Olikin ADHD, himo korjaantui lääkkeillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sokeri muutu hyväksi, jos se on hedelmässä. Voi yhden kerran näitä harhoja :D:D:D
Keho ihan todella tarvitsee sokeria, nimenomaan aivot. Ja kolesterolia. Ei tarkoita sitä, että sokeria pitäisi syödä suoraan lähteestä vaan voi syödä myös lihaa tai muuta, ja keho prosessoi näistä sitten sokeria. Raskastahan se on, mikä selittää tuota väsymystäkin.
Plus hae apua tuohon vihamieliseen asenteeseesi. Toisten harhaiseksi haukkuminen ja nauraminen, varsinkin kun on itse vielä väärässä, on erittäin alhaista.
Vierailija kirjoitti:
Minulla ainakaan ei loppuisi milloinkaan. En ole edes yrittänyt, kun asia on niin itsestään selvä. Niin kauan kun sisukset ottavat herkut sisäänsä, herkuttelen joka päivä, kuten olen tehnyt vuosikymmenet.
Näin minäkin tein 30 vuotta kunnes suklaan hinta nousi kipurajan yläpuolelle! T. Proteiinipatukka. ja Ozempicia ottaisin ilomielin mutta painoindeksi ei riitä.
Vierailija kirjoitti:
Ei välttämättä lopu ennen kuin selviää ongelma, mistä johtuu. Jokin puute aivokemioissa? Itse olin puoli vuotta täysin sokerittomalla. Ei helpottanut. Olikin ADHD, himo korjaantui lääkkeillä.
Adhd-lääkitys ei korjaa sokerihimoa vaan toimii samalla tavalla kuin kahvi ottaen hormonitoimintasi haltuunsa. Tämä vaikuttaa siihen mitä haluat ja tunnet. Toki tällaisen päihteen avulla pystyy pakottamaan kehonsa sokerittomaksi, vähän niinkuin alkoholin tai muidenkin huumeiden.
No jatkan tätä näin vähintään pari kuukautta. Tulen kertomaan miten sitten esimerkiksi kuukauden kohdalla tilanteen laita on. Ap
Tuo 6 kg on lähes kokonaan pelkkää nestettä, joka poistuu ensin. Sen jälkeen alkaa rasvan palaminen ja jo kilo viikossa on kunnioitettava saavutus.
Vierailija kirjoitti:
Mistä sen tietää jos on sieni kehossa? Siis joka vaatii sokeria?
Jos kielen päällä on valkoista tai suupielet aukeilevat. Aika monella tämä on eikä se ole vaarallinen jos ei ole päässyt liikakasvamaan. Candida nimeltään.
Vierailija kirjoitti:
Tuo 6 kg on lähes kokonaan pelkkää nestettä, joka poistuu ensin. Sen jälkeen alkaa rasvan palaminen ja jo kilo viikossa on kunnioitettava saavutus.
Miksi ketolle siirtyessä poistuisi nestettä, jos huolehtii suola- ja nestetasapainosta?
Vierailija kirjoitti:
Mulla on sama homma. Kolme viikkoa ja tuntuu ettei makeanhimo vähene yhtään. Eka viikko oli helpoin. Olen syönyt proteiinipatukoita pahimpaan himoon mutta niissäkin on aika paljon sokeria ja ties mitä lisäaineita. Alkoholin lopetin jo 10v sitten ja se oli todella helppoa tähän verrattuna!
Siis jos syöt sokeria niin ei se sokerinhimo lopu. Se pitää lopettaa kokonaan.
Yksi hyvä keino on ostaa esim. porkkanoita ja syödä porkkana sokerihimoon. Se on vähän makea ja saat samalla nestettä, se parantaa myös ruuansulatustasi. Muutamassa päivässä sen pahimman himon pitäisi loppua jos lopetat kaiken sokerin syönnin.
Vierailija kirjoitti:
Näin on. Suunta on kuitenkin oikea ja toimii. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin minäkin tein 30 vuotta kunnes suklaan hinta nousi kipurajan yläpuolelle! T. Proteiinipatukka. ja Ozempicia ottaisin ilomielin mutta painoindeksi ei riitä.
Minulla kipuraja on 10 euroa levy. Sitten harkitsen lopettamista.