Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

14 vrk ilman sokeria ja edelleen ihan vtunmoiset himot. Milloin loppuu?

Vierailija
18.09.2025 |

Toinen viikko ollut pahempi kuin ensimmäinen. Onneksi himoa ei ole 24/7 vaan kun se ryöpsähtää yllättäen jostain niin tekee mieli aina hetkittäin ihan pirukseen.

Olen ketoruokavaliolla, joka saa vatsani täyteen ja verensokerin pysymään tasaisena. Painokin tippunut kahdessa viikossa yli 6 kiloa. Kaikki siis loistavasti mutta saamari on tiukassa kyllä tuo himo. Täytyy vain hengitellä ja luottaa, että menee ohi kyllä. 

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole vaikeaa. Mitä tarkalleen ottaen himoitset?

Vierailija
22/35 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko ap painaa ja pituutta ja ikää on?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi helvetissä olet 14 päivää ilman sokeria? Aivot tarttee sitä päivittäin, mutta ei liikaa.

Vierailija
24/35 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kala on terveellisempää, olitpa kituilija ja katuilija.

Iho, nivelet, verisuonet ( elastaani) ja sydän tarvii kalan kollageenia.

Vierailija
25/35 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sokeria saa viljoista, kasviksista, hedelmistä ja marjoista. Syö niitä. Ei voi mitenkään koskea päähän jos olet lopettanut herkkupaskasokerien mätttämisen.

Vierailija
26/35 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bulimia? Puhkeaa helposti näillä höpöhommilla.

Vierailija
27/35 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi helvetissä olet 14 päivää ilman sokeria? Aivot tarttee sitä päivittäin, mutta ei liikaa.

Maksa tuottaa glukoosia tarvittavan määrän. 

Vierailija
28/35 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten kestät niitä fyysisiä vieroitusoireita eli esim. hirveää päänsärkyä, johon särkylääkkeet eivät edes auta? Itseltäni tuollainen vieroittuminen ei onnistuisi. Onnistuin tosin pääsemään eroon kofeiinista, mutta en vieroitusoireiden aiheuttamat päänsäryt olivat ihan hirveitä.

Fyysiset oireet ovat lähinnä vain voimakasta väsymystä eikä oikein mikään huvita. Henkisesti raskaampaa mutta selviän päivä kerrallaan. Ap

No varmasti jos et yhtään syö sokeria saatana... Toivottavasti nyt ei puhuta valkoisesta sokerista.

Vierailija
29/35 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alat jättää pikkuhiljaa, ei kokonaan pois.

Vierailija
30/35 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä se kuukauden päästä ei enää niin piinaa, tai näin itsellä on mennyt. Ikävä kyllä olen palannut sokerinsyöjäksi aina takaisin, mutta muistan kyllä kuinka helppoa oli just sen kuukauden jälkeen. Hengittele, juo paljon vettä tai erilaisia teejuomia ja tsemppiä!

Vierailija
31/35 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itse ole koskaan käyttänyt päihteitä, nikotiinia ja alkoholia olen joutunut vain kerran elämäni aikana. Näihin ei itselläni siis ole muodostunut riippuvuutta tai ylipäätään minkäänlaista käyttöä. Kofeiinista onnistuin tosiaan vieroittumaan hirveillä päänsäryllä, enkä nykyään halua juoda edes yhtä kuppia teetä tai yhtä lasia cola-juomaa. Sokeririippuvuuteni onkin sitten niin paha, että en edes uskalla yrittää vieroittumista omin päin varsinkaan kun voin henkisesti niin huonosti. Sama muuten ylipäätään herkkujen syömisen kanssa. Olen yrittänyt hoitaa itseäni oikeastaan aina lohtusyömällä kun oikeaa apua ei ole tarjolla. Toisaalta kun olen moniongelmainen, enkä saa apua mihinkään niin en saa myöskään apua syömiseen liittyviin ongelmiin.

Vierailija
32/35 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maksa tuottaa glukoosia tarvittavan määrän. 

Ei tuota jos muukin ruokavalio on pielessä.

Vierailija
33/35 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh ap, sama oli! 

Siis niin hirveä IBS-kohtaus; pakko oli lopettaa kaikki, siis g,l-ruokavaliota vedin. Sitten, pikkuhiljaa, palauduin normiin.

Pointti: Vähensin/lopetin, mutta se sokerinhimo ei lähtenyt/lähde koskaan. Sen kanssa vaan pystyy elämään (esim. kaakao: ei sokerikaakaota vaan raaka- ... tottuu siihen).

Vierailija
34/35 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jätä kasviksetkin pois ja makeutusaineet. Ne ylläpitävät hiilarihimoja.

Makeutusaineita en käytä. Kasviksia syön oikein mielelläni. Ap 

No ne kasvikset nimenomaan ovat ongelma, kun niissäkin on hiilareita ja ne pitävät himoja yllä. Tämä on monen ketoilijan ongelma. Parempi siirtyä ihan carnivoreen. Ehkä sitten myöhemmin voit hiljalleen lisätä kasviksia takaisin. Todennäköisesti et kuitenkaan halula, koska ne aiheuttavat suolisto-ongelmia kaikille. Niihin ollaan vain niin totuttu, ettei edes tajuta koko asiaa.

Mitä helvetin sontaa tämä on? Kasvikset on tervelliisiä. Liha ja proteiinit myös jos ne ovat luonnollisista lähteistä. Mutta pelkällä proteiinilla saat pelkästään suolisto-ongelmia.

Mitä terveellistä on kasviksissa? Täynnä antiravintoaineita, torjunta-aineita, vettä ja sulamattomia hiilihydraatteja, joilla ei tee mitään. Aiheuttavat vain vatsa-, suolisto- ja iho-oireita sekä tulehdusta. Turhaa vatsantäytettä. Kuka sitä paitsi on puhunut pelkästä proteiinista? En ainakaan minä. Eläinrasva on tärkeää!

Vierailija
35/35 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heh ap, sama oli! 

Siis niin hirveä IBS-kohtaus; pakko oli lopettaa kaikki, siis g,l-ruokavaliota vedin. Sitten, pikkuhiljaa, palauduin normiin.

Pointti: Vähensin/lopetin, mutta se sokerinhimo ei lähtenyt/lähde koskaan. Sen kanssa vaan pystyy elämään (esim. kaakao: ei sokerikaakaota vaan raaka- ... tottuu siihen).

Sori lainaan itseäni:

Tiedostan sen, että ei mulla se sokerinhimo lopu koskaan (vrt. huume). Sen kanssa on vaan elettävä.

(puhumattakaan röökistä....).

t. sama