Miksi ei ole normaalia asua lähiössä?
Kommentit (20)
eikä maaseutua, vaan asuinalue kaupungin lähistöllä. Ei ne palvelut nyt niin suoraa lähiötä määritä, ja onhan Heikinlaaksossakin kioski ja huoltsikka...
Olen asunut Käpylässä ja Töölössä, Vuosaaressa ja Munkkiniemessä. Käpylässä ja Munkassa voisin asua lasten kanssa, mutta en Töölössä, joka on liian meluisa ja liikaa kivikylä. No, onhan siellä Töölönlahden ranta ja Sibeliuspuistokin, mutta silti.
Missään korvessa, missä olisi pakko omistaa auto päästäkseen johonkin, en halua myöskään asua. Kivassa lähiössä viihdyn lasten kanssa. Joku pikkukaupuki tai kylä voisi myös olla hyvä (mutta silloin kodin pitäisi olla ihan lähellä palveluita ja liikenneyhteydet suurempiin taajamiin hyvät)
Ja kuka kumma ap:lle on sanonut, ettei lähiössä asuminen ole normaalia?
Suurin osa ihmisistä taitaa sitten olla epänormaaleja... :)
Me ainakin viihdymme hyvin. On palvelut lähellä (omalla ostarilla), asuminen halvempaa kuin keskustassa, hyvät tarhat, koulut yms. Miksi ei?
Ei tarvitse pelätä autoja. Löytyy hyvät leikkipaikat ja aina kavereita lapsille. Päiväkoti on todella hyvä. Hoitajat työhönsä sitoutuneita, motivoituneita, laadukasta ja yksilöllistä ohjausta. Työmatkat kestää alle puolituntia julkisilla ja kaikki kaupat, apteekit, kirjastot yms. omalla ostarilla. Muutamaa " kylähullua" lukuun ottamatta turvallinen ja hyvä paikka olla ja elää. Ne paikalliset kylähullut löytyvät varmasti joka paikasta niin keskustoista kuin omakotialueilta.
Vierailija:
Ei tarvitse pelätä autoja. Löytyy hyvät leikkipaikat ja aina kavereita lapsille. Päiväkoti on todella hyvä. Hoitajat työhönsä sitoutuneita, motivoituneita, laadukasta ja yksilöllistä ohjausta. Työmatkat kestää alle puolituntia julkisilla ja kaikki kaupat, apteekit, kirjastot yms. omalla ostarilla. Muutamaa " kylähullua" lukuun ottamatta turvallinen ja hyvä paikka olla ja elää. Ne paikalliset kylähullut löytyvät varmasti joka paikasta niin keskustoista kuin omakotialueilta.
Taikka metsää. Fillarimestoista puhumattakaan. Kaikki nuo meidän " autottomassa" lähiössä.
Tiedän ettei keskustassa yhdessäkään korttelissa ole sisäpihoilla edellämainittuja aktiviteettimahdollisuuksia. Yritä nyt jotain muuta :) KEskusta on ihan kiva paikka, mutta lähiöstä mä tykkään. Itse olen viettänyt osan lapsuudestani keskustassa ja osan lähiössä ja jälkimmäinen oli minulle huomattavasti vapaampi paikka elää. Siksi voin sitä lapsiperheille surutta suositella.
taajaman ulkopuolellakin on elämää!
t. joskus lähiössä asunut
niin, ja täällä lapset ja aikuisetkin pääsee vihreälle ruohokentälle pelaamaan esim. jalkapalloa kesällä, tai hiekkakentälle, jos niin haluaa.
Liikenteen ääni repii mun hermot riekaleiksi. Asuin opiskeluaikana kimppakämpässä keskustassa enkä ikinä tottunut kadulla ohi jyristelevien raitiovaunujen ääniin.
En myöskään asu lähiössä vaan ihan keskellä metsää, mutta jos pitäisi valita, asuisin mieluummin lähiössä kuin keskustassa.
vanha lähiö, joka on rakennettu -50 - -70 luvuilla ja on palveluiltaan hyvä. Täältä sai 100 neliötä samaan hintaan kuin kantakaupungista 60, joten priorisoimme näin, ja valinta on ollut onnistunut.
Sinänsä sama, ollaanko normaaleja vai ei, kunhan viihdytään
Tämä on varmaan sitten ikuisuusaihe, mutta itse en muuttaisi lasten kanssa mistään hinnasta keskustaan. Asuin siellä monta vuotta ennen lapsia monessakin paikassa, mutta mulle oli itsestänselvä, että kun perhe kasvaa, muutamme rauhallisemmalle ja puhtaammalle seudulle. Pelkkä liikenne teki olon levottomaksi, meluiseksi ja saasteiseksi siellä, puhumattakaan ihmisten määrästä. Sinkkuaikana se oli jees, kun mun opiskelu- ja työpaikat oli myös keskustassa. Mutta että lasten kanssa, ei kiitos.
Lähiöitä on monenlaisia, onneksi mukaviakin. Eikä tosiaan ole pakko asua edes lähiössä, jos ei halua, kun ympäryskunnissakin on lääniä vaikka muille jakaa. Keskustaan en muuttaisi enää koskaan. Siellä on ihan kiva käydä piipahtamassa, mutta kotiani en sinne halua.
Olen syntyperäinen stadilainen, oman lapsuuteni Kalliossa viettäneenä haluan lapsilleni puhtaan ja turvallisen ympäristön ja se löytyy espoolaisesta lähiöstä :-)
Kallion on tosi kiva lapsettomille ihmisille, asuisin siellä mielläni jos olisin perheetön mutta perheellisen asuinpaikka se ei ole.
Me asumme helsingin heikinlaaksossa ja pidämme kovasti. Heikinlaaksohan ei ole lähiö mutta tässä ympärillä kyllä on lähiöitä.
Lähiössä on oltava palveluita, kauppa, kirjasto jne. Heikinlaaksossa ei ole palveluita. Palvelut sijoittuvat vanhaan puistolaan.
Toisin sanoen vanha puistola on lähiö, heikinlaakso ei.