Missä vaiheessa lastenvaunuihin alkoi liittyä kilpavarustelu?
2000-luvulla ostettiin alesta jotkut rattaat ja sillä selvä. Nyt pitää olla jotkut hienot, ja ne ovat MUSTIA.Vauvoilla!
Kommentit (37)
Sain esikoiseni 2000-luvun alussa ja silloin kovasti vertailtiin, mikä on paras: Teutonia, Emmaljunga vai Brio. Oli sitä varustelua silloinkin jo.
No ei tod ollut näin. Mun vanhin syntynyt 98 ja silloinkin oli tarjolla vaikka ja mitä. Eikä takuulla ollut alkanut silloin, vaan jo paljon aikaisemmin.
Aina ollut. Niin kauan kun äitejä ja vaunuja on ollut. Kukaan ei ole kateellisempi ja kieroutuneesti kilpailuhenkisempi kuin äidit.
Siinä vaiheessa kun myös miehet alkoivat hoitaa lapsia
Kyllä sitä on ollut pitkään, jo ennen 2000-lukua. Minä halusin kotimaiset, kotimaassa valmistetut vaunut ja vuonna 2007 ne oli sitten Ora-merkkiset. Ostimme ne uutena, koska isovanhemmat halusivat osallistua. Hinta oli 550e. Emmaljunga oli silloin se "kallein eli paras".
Seuraavana vuonna saikin sitten päivittää tuplarattaisiin, niitä ei Oralla tainnut silloin olla. Ostin todella siistit käytetyt 250e:lla.
Vierailija kirjoitti:
Onko jo tietokoneistettuja Kameralla ja netillä varustettuja Sähkölastenvaunuja ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko jo tietokoneistettuja Kameralla ja netillä varustettuja Sähkölastenvaunuja ?
On Applebaby valmistaa. Uusin malli Baby4 maksaa 3400e.
Aina on kilpailtu. Minä ostin lapselle Teutoniat vuonna 2004, ne oli hienot ja kalliit, kyllä kelpasi kulkea eikä tarvinnut hävetä :D Hyvät ne olivatkin, palvelivat myös toista lastani ja myytiin vielä eteenpäin oikein hyväkuntoisina.
Vierailija kirjoitti:
Aina on kilpailtu. Minä ostin lapselle Teutoniat vuonna 2004, ne oli hienot ja kalliit, kyllä kelpasi kulkea eikä tarvinnut hävetä :D Hyvät ne olivatkin, palvelivat myös toista lastani ja myytiin vielä eteenpäin oikein hyväkuntoisina.
Pidit sentään verhon vaunun edessä että vauvan naama ei näkynyt, kun ilmetty äitinsä oli.
Äitini muistelee, että jo 1960-luvulla oli vahvaa kilpavarustelua vaunuissa. Silloin parhaita oli isot ja korkeat, yllättäen mustat vaunut, joihin sai sisarukselle istuimen.
Itselläni nuorin jo 9 v., joten hieman aikaa vaunuista. Katsoin kuitenkin, ettei nykyään monet uudet vaunut maksavat tonnin tai parikin. Siis mitä ihmettä? En muista niiden ollaan noin kalliita silloin reilu 10 vuotta sitten kun ostettiin.
Meidän tuttaville oli kyllä punaiset vaunut kuin rattaat oli siniset . Ja 60 luvulla oli siniset myös pääväri . Suomen valtion värit sininen ja valkoinen. Kuin oli pyörät sinisiä lapsilla ja veneet . Et ilmeisesti ette ole suomalaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulema jollain sähkömoottorilla olevia ylämäkiavusteisia vaunuja on jo?
Sosiaalivirasto antoi huonekaluja ja vaunuja ulkomaalaisille eikä koskaan suomalaisille . Ilmeisesti nytkin on niin.
Pitää juoda nyt munkkikahvit oikein . On niin ihana syksyn ilma ja hyvää tuoretta munkkia oli kaupassa. Tehän tiedätte ketkä on paistanut munkkeja öljyssä.
Mä olen ratkaissut lastenvaunuasian ostamalla kaikilla varusteilla olevan bugaboon. Silloin tietää että vaunut toimii niinkuin pitää ja myydessä saat jotain järkevää rahaa takaisin, eikä tuommoinen setti ole edes pahan hintainen (Hollannista tilattuna alle 2k€). M42
Noissa on ollut kilpavarustelua pitkään, viime vuosituhannelta ainakin. Kallista alettiin markkinoimaan turvallisimpana, niin siitähän se lähti. En nyt muista vuosia, mutta jostain luin tästä lastenvaunuilmiöstä ja se on saanut alkunsa jo kauan sitten!
Kyllä ne pintaliitäjät on aina kilpailleet vaunuilla ja lastenvaatteilla ym
Vierailija kirjoitti:
Puhut paskaa. Se kilpavarustelu on aina ollut.
Ei ollut 2000-luvun alussa. Ap
Puhut paskaa. Se kilpavarustelu on aina ollut.