Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Missä vaiheessa lastenvaunuihin alkoi liittyä kilpavarustelu?

Vierailija
18.09.2025 |

2000-luvulla ostettiin alesta jotkut rattaat ja sillä selvä. Nyt pitää olla jotkut hienot, ja ne ovat MUSTIA.Vauvoilla!

Kommentit (67)

Vierailija
61/67 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun nainen huomasi että se on hänen ainoa antinsa maailmalle 💡

Vierailija
62/67 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mustat vaunut vauvalle, mahtaa tarjeta kesällä auringossa. Ei mitään järkeä, muoti ja vouhotus terveyden edellä.

Siksi se ilmastointi versio. Pätäkkää vaan pöytään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/67 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itselläni nuorin jo 9 v., joten hieman aikaa vaunuista. Katsoin kuitenkin, ettei nykyään monet uudet vaunut maksavat tonnin tai parikin. Siis mitä ihmettä? En muista niiden ollaan noin kalliita silloin reilu 10 vuotta sitten kun ostettiin.

Ostin Torista 13 vuotta vanhat emmaljungat (hyvässä kunnossa kyllä) ja kaikilla muilla tuntuu olevan niitä mustia upouusia vaunuja. Tuntuu vähän hassulta. 

Minä sain vauvan jokunen aika sitten. Raskausaikaan sattui erokriisi, mies katosi, eikä osallistunut mihinkään. Taloustilanteeni huononi muusta syystä. Tuntui hirveältä hankkia vauvan tarvikkeita, kun rahat hädintuskin riittivät elämiseen

Onneksi minulla on kaksi isompaakin lasta, joten tiesin jo, mitä tarvitsee ja mitä ei. 

Katselin siis käytettyjä vaunuja, hinta ihan maksimissaan 80e. Valikoimaa oli muutamia, mutta jokaisessa hieman mietitytti kunto. 

Sitten huomasin, kuinka joku antoi, ihan ilmaiseksi yli 10 vuotta vanhoja vaunuja. 

Sellaisia perinteisiä, joissa on kaikki renkaat ilmakumia ja samankokoiset. 

Olin vaunuista niin onnellinen! Ne tulivat tarpeeseen, ja hyvät vaunut ne ovatkin

Rahatilanne onneksi helpotti aikanaan. lapsen isästä ei koskaan enää kuulunut mitään, hyvä niin. 

Ei ne vaunut ihan tätä päivää ole, nythän on kevyempiä, matkaratasmallisia, kivinen kääntyvine etupyörineen. 

Mutta ne on aina muotiasioita. Yhteen aikaan juuri nuo ilmakumirenkaat oli se juttu, kun ne oli mukamas parhaat työntää.

Vauvantarvikebisnes on hyvää bisnestä, sillä ihmisillä on nykyään hyvin rahaa, ja lapsiin, etenkin siihen ainokaiseen, halutaan panostaa. Monihan haluaa vain yhden lapsen, ja hänelle parasta mahdollista. 

Vaunuja ja muita tarvikkeita on aina myyty pitkälti mielikuvilla. Hinnat on todellakin nousseet minun äitiyteni aikana ihan valtavasti

Vierailija
64/67 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen syntynyt 1978. Äitini kertoi ostaneensa minulle silloin kauneimmat vaunut mitä kaupasta löytyi, tummanruskeaa samettia. En tosin tiedä, voiko tuota niinkään kutsua kilpavarusteluksi, äitini nyt sattuu olemaan esteetikko.

Eli ulkonäkö oli tärkein?

80-luvulla ja etenkin sen lopulla kilpavarustelu oli hillitön. Rahvas himoitsi emaljungeja ja brioja halpisten sijaan. Varakkaammat toi hienoppia ulkomailta. Meillekin piti hakea Helsingin erikoisliikkeestä tientyn väriset samettikoppaiset emmaljungat ja myöhemmin kärryt. Kun ei niitä pikkukaupungista saanut kuin standardi väreillä ja kankailla. 

Ja hiekkalaatikoilla väiteltiin missä on parhaat renkaat lumessa ja missä asfaltilla. Ja mihin saa parhaat sisaristuimet. Ja mitkä on parhast rattaat ulkomaan matkoilla, autoon taitella jne, loputtomasti.

Vierailija
65/67 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina on ollut. Oon syntynyt 1990 ja äiti vieläki muistelee, kuinka oli päättänyt että haluaa vauvalle nahkaset Emmaljungat ja niitä piti sitten lähteä isompaan kaupunkiin hakemaan, kun ei kotikaupungin tarjonnasta sellaisia löytyny.

Vierailija
66/67 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mustat vaunut vauvalle, mahtaa tarjeta kesällä auringossa. Ei mitään järkeä, muoti ja vouhotus terveyden edellä.

Siksi se ilmastointi versio. Pätäkkää vaan pöytään.

Ei tarvi tuhlata rahaa ilmastoituihin vaunuihin kun ostaa vaaleemmat vaunut ettei niissä helteellä auringossa paahdu. 

Vierailija
67/67 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni lastenvaunuihin kannattaa kyllä panostaa, sillä ne ovat olleet ainakin meillä käytetyin lastentarvike turvakaukalon kanssa. Liikun itse paljon kävellen, joten hyvät ja tukevat vaunut ovat olleet pelastus monessa kohtaa.  Välillä niissä on kuljetettu useampaakin lasta kerralla, kun isompi on väsähtänyt kesken matkan. Meillä samat vaunut ovat olleet käytössä kolmella lapsella, joten ne ovat kyllä hyvin palvelleet ja olleet hintansa arvoiset. Halvemmaksi lastenvaunut tulevat kuin että ostaisi uuden auton. Liikunta ja ulkoilma tekevät hyvää niin vanhemmille kuin lapsillekin.