Mikä on sulle tärkein tekijä työorganisaatiossa?
Ei siis puhuta itse työstä, vaan siitä organisaatiosta, rakenteesta ja ilmapiiristä.
Mitä tekijöitä nostat esille?
Kommentit (22)
Johtamisessa rehellisyys ja hyvä tiedottaminen. Nykyisessä työssäni ei ole yhtä kiireistä kuin edellisessä työpaikassani, mutta aikaa menee turhuuteen. Itse joutuu selvittämään monia asioita. Järjettömintä on se, että moni selvittää samoja asioita. Tiedotetaan hyvin vähän. Pieni piiri tietää jonkin työhön olennaisesti vaikuttavan asian.
Hauska juttu, tänään kokouksessa mietittiin samaa, että mikä on sellainen asia, mikä on tärkein. Meillä tuli ensimmäiseksi kollegoiden tuki. Taidamme olla työssä, jossa luottamus ja tiiminä työskentely on tärkeää. Toisena taisi olla yhteisten pelisääntöjen noudattaminen työyhteisössä ja kolmantena muistaakseni sopiva työmäärä. Siellä oli ehdotettu myös hyvää esihenkilötyötä, työtehtävien ja vastuiden tasaista jakautumista ja työsuhteiden pysyvyyttä.
Avoimuus. Inhoan sellaista kyttäys-kyräilypaikkaa.
Ystävällisyys ja toisten kunnioittaminen
Vierailija kirjoitti:
Kuntosali.
Niin että jos saisit palkkaa toisesta paikasta 200€ enemmän, niin et sillä rahalla voisi ostaa kuntosalikorttia vaan se sali pitää olla juuri työpaikalla?
Vierailija kirjoitti:
Palkka.
mutta jos mennää TES:n mukaan, miten organisaatio voi vaikuttaa palkkaan? Bonuksilla ja luontaiseduille toki, mutta muuten?
Hyvännäköiset nuoret akat.
T. M55
Vierailija kirjoitti:
Hyvännäköiset nuoret akat.
T. M55
Puhutpa ikävään sävyyn naisista
Eipä töissä oikein kiinnosta mikään, mutta rahan takia joutuu sietämään.
Noudatetaan selkeästi työehtosopimusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palkka.
mutta jos mennää TES:n mukaan, miten organisaatio voi vaikuttaa palkkaan? Bonuksilla ja luontaiseduille toki, mutta muuten?
Mitä? En ole sama, mutta kyllä minä ihan kunnallisella sektorilla saan tälläkin hetkellä 180€ kuukaudessa enemmän kuin edellisellä työnantajalla! Meillä on kunnan päättäjät antaneet rahapalkkiot eli palkankorotukset tietyissä ammateissa toimiville. Saan 180€ enemmän, on ihan laillista ja tesin mukaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palkka.
Työehtosopimuksessa on määritelty minimipalkka kussakin palkkaluokassa, ei maksimia. Meillä esimerkiksi on tulospalkkio. Organisaatio sen on päättänyt. Tulospalkkio voi olla 1000-3000€ välillä vuodessa. Se riippuu tuloksesta, kuten nimikin kertoo. Johtajille on lisäksi bonuspalkkioita, jos tietyt tulostavoitteet täyttyvät.
Työn pysyvyys on se tärkein. Olen saanut kahdesti potkut. Toiset tuli siksi koska oli Yt:t ja väkeä vähennettiin. Toiset tuli kun koko työpulju myytiin uudelle omistajalle, joka halusi muuttaa toimintaa.
Palkka.