Yksin asumisen yks kurja puoli on ettei kukaan auta sua kun sairastat
Oon oksennellut ja tekisi niin mieli limua mutta ei oo ketään kuka sitä hakisi
Kommentit (70)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sairaana pääsee vielä kauppaan, mutta kun kun lumitöissä tipuin katolta ja mursin jalkani, niin tuli kyllä itku moneen kertaan siitä kuin yksin ja avuton oli. Ei ole tässä kunnassa ruokalähettejä, eikä silloin vielä juuri tuttujakaan. Isä ajoi kerran viikkoon satoja kilometrejä ja kasasi viikon polttopuut sisälle ja toi ruokakasin.
Koiran puolesta säälitti kun sitä ei voinut kuukausiin lenkittää.
Koira sopeutuu hätätilanteessa vaikka mihin. Onneksi et asu kerrostalossa.
Onhan jonkun rakin kanssa oltava pihassa tai rakki kiinni hihnaan pihalle esim klo 10 - 18 kuonokoppa lärviin.
Vierailija kirjoitti:
Myöskin avioliitossa miehen kanssa asuessa useinkin käy niin, ettei kukaan auta, jos sairastuu. Lisäksi vähän hävettää pyytää sukulaisia ja tuttuja auttamaan ja tuomaan jotain kaupasta tai apteekista, kun joutuu samalla selittämään, että se mies ei todellakaan auta. Mies myös häiriöhotkii kaikki kotivarat kaapeista. Paljon parempi on naisen sairastaa yksin asuvana.
Kukaan ei kiellä eroamasta tai muuten muuttamaan yksikseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi nykyään on Wolt.
-toinen sinkku
Ja lisåksi saat ovellesi mustaa miestä :)
Koska tämähän se on oksennustaudissa aina mielessä.
Lisäksi toi kommentoja on selvästi joku maalainen kun ei tiedä, että Woltilla on kontaktiton kotiinkuljetus. En ole ikinä nähnyt sitä henkilöä joka mun tilaukset toimittaa.
- toinen sinkku
Mut kukas niitä maalaissinkkuja auttaa kun ei oo woltteja eikä mitään ja pitkät välimatkat?
Pikaista paranemista! :)
Hyvä idea jo mainittiin eli etukäteen varautuminen. Kolmen päivän kotivarasta olisi apua myös tässä.
Ensimmäiset 15 vuotta oli vihamielinen jos vaimo-kodinkone oli epäkunnossa. Viimeiset 5 vuotta ei niinkään, mutta en unohtanut niitä kertoja, kun päätti tehdä huonoista tilanteista vielä pahempia. Sekä sitä, että lasten herätessä mahatautiin, seurasi meitä karjuen "ohjeitaan", vaikka olisi vain voinut kääntää kylkeä. Kyllä minä hpidin, aina.
Ei ikinä enää. Mieluummin annan löytää itseni muumioituneena lattialta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myöskin avioliitossa miehen kanssa asuessa useinkin käy niin, ettei kukaan auta, jos sairastuu. Lisäksi vähän hävettää pyytää sukulaisia ja tuttuja auttamaan ja tuomaan jotain kaupasta tai apteekista, kun joutuu samalla selittämään, että se mies ei todellakaan auta. Mies myös häiriöhotkii kaikki kotivarat kaapeista. Paljon parempi on naisen sairastaa yksin asuvana.
Kukaan ei kiellä eroamasta tai muuten muuttamaan yksikseen.
No ei tietenkään. Erot ja sinkkuus ovat kovinta hottia tänä päivänä.
Ap vaan kertoi, että yks sinkkuuden huono puoli on tuo kun sairastuu. Ikävä potea yksin. Niin kai suurin osa ihmisistä sen kokee.
Opin piilottamaan kipuni, koska lapsesta asti kokemat migreenitkin olivat minun vikani. Joskus filtterini petti ja saatoin mainita asiasta. Siitä seurasi puolen tunnin kovaääninen saarna venyttelystä ja muusta millä on 0% vaikutus niihin kiputiloihin, jotka osin johtuivat kuukautisista jne. Nyt olen yksin ja migreeniä ei juuri tule.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinkkuudella on myös varjopuolensa. Ja yksi on just tuo jos sairastuu.
Tai jos kaatuu ja katkoo luitaan. Miten sitä kipsattuna tekee oikein mitään?
Tai vaikkapa leikkauksen jälkeen voi kotona yksin olla rankkaa.
Tai jos saa sairauskohtauksen, niin kukaan ei ole näkemässä eikä auttamassa.
Tunnen sinkun joka sai aivoinfarktin. Ennen kuin kukaan huomasi, oli kulunut liian kauan että liuotushoito oltaisi voitu tehdä. Puhekyky meni eikä ole tullut takaisin neljässä vuodessa. Ei myöskään pysty käyttämään tietokonetta eikä ajamaan autoa. On toisten avun varassa.
Tokihan tämän palstan voimasinkut pärjäävät hienosti yksin tuollaisessakin tilanteessa. ;)
Siltähän tuo kuulostaa Vauvapalstan moton "jätä se sika" mukaan.😂
Mut oikeesti vakava tilanne.
Hyvää yötä Ap, toivottavasti saat nukuttua ja huomenna on parempi päivä.😴💕
Pullamössönarsisti. Minä lähden aina mökille sairastamaan etten tartuttaisi niitä muita.