Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joku vesieristeistä tietävä!

Vierailija
17.09.2025 |

Miten paikkaan märkätilassa olevat reiät seinässä? Niin ettei vesi mene seinään? 

Kommentit (65)

Vierailija
61/65 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä wc-kylppäri osa on ainakin täyttä provoa aloittajan osalta.

Iski kierteisen pallon peliin ilmoittamalla että on satavuotias hirsitalo, mihin tehty kylppäriremppa ilman asiantuntevaa suunnitelmaa. 

Tuo wc-kylppäri pilaa koko talon.

Vierailija
62/65 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tuossa wc/kylppärissä mitään valvojaa tarvita enää. Alin laattarivi hyvää työtapaa noudattaen irti ja uusi vesieriste ja nosto seinälle. Oleellista tuossa on tuo lattian vesieristeen nosto seinälle ehjänä.

Näkee vesieristevaiheen jälkeen omin silminkin että onko vesieriste yhtenäinen ja peittävä kaikilta osin. Voi vaikka pyytää tekijää etukäteen ja kirjallisena stoppaamaan työn tuohon vaiheeseen, että vesieriste todetaan olevan ok.

Mitä se palkattu valvoja tuossa tekisi? Ei yhtään mitään. Eikä valvojatkaan pysty pelastamaan jos tunarit tekee hommia ja tuhojaan.

Ajattelin hankkia remonttivalvojan, sillä en edes tiedä miltä vesieristeet näyttävät, saatika ovatko ne eheät ja tehty oikein. ei oikein auta minun käydä sitä toljottomassa, kun en edes tiedä mitä katselen 😅

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/65 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä wc-kylppäri osa on ainakin täyttä provoa aloittajan osalta.

Iski kierteisen pallon peliin ilmoittamalla että on satavuotias hirsitalo, mihin tehty kylppäriremppa ilman asiantuntevaa suunnitelmaa. 

Tuo wc-kylppäri pilaa koko talon.

Täytyy kyllä sanoa, etten ole provo. Kylpyhuoneremontti oli pakko tehdä, edellinen oli tullut käyttöikänsä päähän. Valitsimme mielestämme osaavan ja asiantuntevan urakoitsijan, jonka käsiin annoimme kylpyhuoneremontin suunnittelun. Meillä ei ole mitään tietotaitoa märkätiloista. Vain pintamateriaalit valitsimme itse. En tiedä mitä suunnittelua tähän olisi tullut tehdä enemmän, kun ehkä hankkia alusta asti se remonttivalvoja.

Vierailija
64/65 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tohon on ns. tiivistemassaa joka pelittää vedeneristyksien läpivientien yms tiivistämisessä myös. Jos jotain ruuvin reikiä, niin ruuttaa ne täyteen tota massaa. Niin ajaa asiansa. 

Vierailija
65/65 |
18.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän lavuaarin kohdalla yleensä edes ole vesieristettä? Se on vain suihkun kohdalla missä oikeasti on märkää. 

Itse kyllä olen sellaista oppia saanut että koko kylppäri, lattia, seinät ja katto pitää eristää. Kattoon höyrysulkumuovi ja muualle vesieriste. Höyrysulkumuovin ja seinien saumat höyrysulkuun tarttuvalla liimalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi yhdeksän