Käytkö sinäkin naisena Kelan maksamana terapeutilla puhumassa ongelmistasi 159 euroa/tunti? Millainen ongelma oli viimeksi?
Kommentit (58)
Kiinnostaa ongelmat mistä puhutte terapeutilla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä kuuluu työterveyteen, en tiedä maksaako Kela jotain työnantajalle vai miten se homma menee. Aika laveasti olen höpötellyt vähän kaikkea. Ihan hyvä että saa ääneen pohtia asioita.
Tällaisia naisia meillä on, käydään vähän höpöttelemässä kun olisi oikeastikin sairaita
Ei nuo työnantajan maksamat höpöttelyt ole julkisen puolen sairaanhoidosta pois. Ei kuulu sinulle, mitä joku firma haluaa työntekijöilleen tarjota. Todennäköisesti ovat arvioineet, että matalan kynnyksen keskusteluapu on kustannustehokas tapa ylläpitää työkykyä.
-eri
Mikä firma palkkaa hulluja?
Meillä firman työterveys pakotti terapiaan, kun olin löytänyt aviomieheni yllättäen kuolleena. Että sellaisia hulluja.
Vierailija kirjoitti:
Lapseni kuoli. Joten kyllä kävin.
Ja sait voimia Tuskin.
Ehkä ap:lla ja kaltaisillaan olisi myös aihetta käydä terapeutin luona juttelemassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä kuuluu työterveyteen, en tiedä maksaako Kela jotain työnantajalle vai miten se homma menee. Aika laveasti olen höpötellyt vähän kaikkea. Ihan hyvä että saa ääneen pohtia asioita.
Tällaisia naisia meillä on, käydään vähän höpöttelemässä kun olisi oikeastikin sairaita
Niin, miehet taas juovat itsensä ulos parisuhteista ja kaikesta muustakin, ennemmin kun käyvät juttelemassa kenellekään. Alkolla hoidetaan mukamas draamat.
Vierailija kirjoitti:
Kiinnostaisi että millä työpaikoilla tuo kuuluu työterveyteen? Ei ainakaan meillä isossa hyvämaineisessa pörssiyhtiössä. Joo, olen hiukan kateellinen.
Puhu Peilille tai Kissallesi. Saat ihan saman avun kuin näiltä lässynlässyn terapeuteilta.
Minä, tytär kävin purkamassa alkoholisti-isäni aiheuttamia traumaattisia kokemuksia terapeutin luona. Isäni, alkoholisti, pitää pulloa terapeuttinaan. Siinä sivussa hän om riehumisellaan kylvänyt tuhoa ympäristöönsä. Isäni traumat ovat peräisin hänen sotaveteraani-isältään, joka oli täysin hermoheikko jatkosodan jälkeen.
Menen lapsuuden ajan seksuaalisen hyväksikäytön traumoja purkamassa.
Vierailija kirjoitti:
Narsisitiselle luonteelle terapeutti sopii parhaiten
Etenkin jos kärsii ns. Main Character syndroomasta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei nuo työnantajan maksamat höpöttelyt ole julkisen puolen sairaanhoidosta pois. Ei kuulu sinulle, mitä joku firma haluaa työntekijöilleen tarjota. Todennäköisesti ovat arvioineet, että matalan kynnyksen keskusteluapu on kustannustehokas tapa ylläpitää työkykyä.
-eri
Kaikki, mielenterveysongelmat on erittäin yleisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-eri
Kaikki, mielenterveysongelmat on erittäin yleisiä.
Hullu saa olla, mutta ei tyhmä.
Monimuotoisen ja pitkäkestoisen väkivallan, kaltoinkohtelun ja laiminlyöntien jälkiähän sitä korjaillaan.
Ei se ole mitään lässytystä tai vatvomista, vaikka joku heikkolahjainen niin haluaa vähätellä, tietämättä kakkaakaan toisten asioista.
Vierailija kirjoitti:
Puhu Peilille tai Kissallesi. Saat ihan saman avun kuin näiltä lässynlässyn terapeuteilta.
Ootpa tyhmä ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti olet sitä koulukuntaa, jonka mielestä alkoholismi tai kuula päähän on rationaalisempi valinta. Eipä siinä mitään. You do you.
Ei ne ole mitenkään toisiaan poissulkevaa asioita. Monet itsetuhoiset tyypit ovat myös psyk puolen asiakkaita.
Mun mielestä pitääkin pohtia asoita terapeutin kanssa jos on ollut traumaattinen lapsuus, nuoruus. Koska lapsena ei oo itsekseen voinut mitään mihin olosuhteisiin on syntynyt.
Mutta ihmettelen miksi omia virhevalintoja parisuhteessa pitää puida terapiassa. Aikuinen saa kyllä syyttää itseään omista valinnoista.
Olen käynyt parin vuoden ajan 10 vuotta sitten n. 25 vuotiaana. Jos en olisi käynyt, tuskin olisin pystynyt työelämässä olemaan ja tällä hetkellä pikkulasten äitinä uusia veronmaksajia tänne kasvattamaan. Lapsuuden ja nuoruuden traumat ja vahingolliset käyttäytymismallit ja huonot tunteidensäätelytaidot vaikuttivat arkeeni tosi paljon ja oon miettiny, että jos en ois tuossa vaiheessa saanut ensin lääkäriltä apua ja lääkitystä ja myöhemmin Kelalta kuntoutuspsykoterapiaa nii oisin varmaan alkoholisoitunut täysin tai vahingoittanu itteäni kuolettavasti. Nyt voin kuitenki hyvin ja elän säännöllistä ja tavallista arkea ja koetan välttää omien lasten kanssa ne virheet, joita vanhempani tekivät😅