Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko täällä ketään , joka ei ole imettänyt ollenkaan

Vierailija
10.04.2007 |

(koska ei ole halunnut imettää) Syihin sen tarkemmin takertumatta.

Miten toimitte? Pitääkö synnärille ottaa omat korvikkeet mukaan vai miten toimitaan? Painostettiinko teitä imettämään, vaikka olitte jo ilmoittaneet päätöksenne selvästi?

Saitteko maidon nousua estävän lääkituksen?

Minä en aio imettää enkä haluaisi päätöstäni sen kummemmin ruveta sairaalassa kenellekään selittelemään. Haluan pitää yksityisasiani yksityisinä ja muutenkin olen ujo.

Pelkään vaan, että Suomessa ollaan niiin korvikevastaisia että. Voi kun olisi synnyttämässä vaikka Ranskassa, jossa äideiltä kuulemma kysytään imetätkö vai annatko pullosta ja that' s it. (Ja en millään usko, että ranskalaislapset olisivat sairaampia kuin suomalaislapset)

Asiallisia vastauksia toivoen...

Kommentit (71)

Vierailija
41/71 |
11.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

45 Imetys auttaa siihenkin - imetyksellä on paljon

terveysvaikutuksia äitiinkin - suojaa mm. rintasyövältä.

Vierailija
42/71 |
11.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

se juttu - äiti, joka ei halua imettää, olisi niin erihenkinen ihminen, ettei tiemme edes voisi kohdata. Ovat todennäköisesti yleensä alhaisesti koulutettuja, tietämättömiä ja moniongelmaisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/71 |
11.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

älyiseltä sujuu ilman sen suurempaa stressiä.

Vierailija
44/71 |
11.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen imettänyt molemmat lapseni, enkä ole ikinä heittänyt heitä seinään. Oletko yllättynyt?!

Miten omasta itsestään huolehtiminen sotii imetystä vastaan? Minä huolehdin itsestäni hyvin, kiitos vaan. Ja silti imetän (nyt siis toinen tissitakiainen 6kk). Mutta jotain kai tässä on pielessä, kun voin imetyksestä huolimatta hyvin!

Vierailija
45/71 |
11.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua miksei kukaan koskaan puhu siitä, että imettäminen on äidillekin hyväksi ja auttaa lapsen ja äidin suuhteessa myös äitiä eikä vain vauvaa. Minuakin iljetti ja kummastutti imettäminen ennen kuin sain lapsen, mutta kun sitten päätin kuitenkin yrittää, kun tiesin että se on vauvalle terveellistä, niin hyvin meni. Aluksi se oli tietysti hyvin oudon tuntuista ja sattuikin todella paljon, mutta noin viikon kuluttua alkoi sujua hyvin ja vauva oli täysimetyksessä 6 kk.

Imetyshetket ovat rauhallisia keitaita kiireen keskellä äidillekin. Vauvan lisäksi äitikin rauhoittuu ja rentoutuu ja tulee hyvä mieli ja voimakkaita rakkauden ja onnen tunteita vauvaa kohtaan. Olen nyt sitten myöhemmin lukenut, että tämä johtuu tietyistä hormoneista, joita imetys aiheuttaa äitiin. Tämä on luonnon sanelema juttu ja sen on " tarkoitus" auttaa naista äitiydessä. Juuri tällaiset jutut olivat niitä, jotka minuakin ällöttivät ennen kuin ne itse koin. Mutta sitten kun niihin joutuu, niin ne ovatkin ainutlaatuisen kauniita ja hyviä fiiliksiä.

Vierailija
46/71 |
11.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse aiheeseen ei juuta eikä jaata, mutta tutkimus, jossa todettiin rintaruokitut älykkäämmiksi vertasi eroja ihmisten välillä, joita oli imetetty tai ei vuosisadan, siis 1900-luvun, alkupuolilla. Tuolloin lapset, joita ei imetetty saivat tavallista laimennettua lehmänmaitoa ja olivat muutenkin aliravittuja. itse en vetaisi siitä suoraan johtopäätöksiä, että tämän päivän laadukkailla korvikkeilla tulisi tyhmempiä lapsia. Ja tämä on todettu myös tutkimuksessa jos sen joku oikeasti on kokonaan lukenut.

Vierailija
47/71 |
11.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erot johtuvat tasan siitä, että koulutuksellisesti, sosiaalisesti ns. paremmin toimeen tulevat ja sivistyneemmät äidit imettävät pidempään. Korviketta kuluu eniten teiniäitien, matalasti koulutettujen ja vastaavien keskuudessa. Näin kärjistäen.

Minä kyllä komppaan tuota, että imetys lisää myös ÄIDIN jaksamista. Itse jaksoin yövalvomiset tuosta noin vaan imetyshormonien avulla. Voin rehellisesti sanoa että vauvavuoden aikana en kertaakaan tuntenut ylitsepääsemätöntä väsymystä. Annas olla kun imetys loppui, jo yksikin huonosti nukuttu yö meinasi viedä tajun...

Vierailija
48/71 |
11.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

enemmän vaatii. Ap lienee max. perskoulun käynyt, yh-teiniäiti, jolla päihdeongelma. Sellasia tollaset " mä en ainakaan imetä, kun se on ihan yäk, ja rinnatkin menee ihan pilalle" -äidit tuppaa olemaan.

Vierailija
49/71 |
11.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Minä olen imettänyt molemmat lapseni, enkä ole ikinä heittänyt heitä seinään. Oletko yllättynyt?!

Miten omasta itsestään huolehtiminen sotii imetystä vastaan? Minä huolehdin itsestäni hyvin, kiitos vaan. Ja silti imetän (nyt siis toinen tissitakiainen 6kk). Mutta jotain kai tässä on pielessä, kun voin imetyksestä huolimatta hyvin!

Jos sinä et heitä lastasi seinään, niin kukaan mukaan ei heitä. Jos sinä huolehdit itsestäsi, niin kaikki muutkin siihen pystyvät. Etkö ymmärrä, että kaikki eivät voi äiteinä hyvin? Jos joku ei pysty imettämään, niin ihan turha on imetysnatsien täällä jeesustella. Jos äitiydestä tehdään pelkkä suoritus (pitää tehdää niin ja näin, että on kunnon äiti ja lapsesta kasvaa terve), niin se on erittäin suuri riski lapselle. Täydellisyyttä tavoitteleva äiti kilahtaa helpommin kuin äiti, joka myöntää itselleen, että täydellisyyttä ei tarvita lapsen hoidossa eikä siihen pidä edes pyrkiä. Jos äitiys on pelkkää suorittamista, niin pettymys on suuri, kun se lapsi ei toimikaan niin kuin pitäisi, vaikka itse tekee kaikki niin täydellisesti. Sitten alkaa vaikeudet...

Vierailija
50/71 |
11.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

myös psyykkisesti. Sen lisäksi, että altistat hänet mm. diabetekselle (+lukuisille muillekin sairauksille, kuten verisuonitaudeille) annat hänelle todella huonon alun elämälle työntämällä hänelle heti alkuun muovinpalasen suuhun. Kuvottava olet. Ja tämä oli täysin asiallinen vastaus.

Mene itseesi ja mieti että on äitejä jotka haluaisivat imettää mutta ei jostain syystä vaan pysty. Miten tällä vastauksella syyllistät heidätkin !!! Itse olet kuvottava !

Vierailija
51/71 |
11.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

on sanonut että ei ole imettänyt sen takia kun rinnat menisi pilalle. Ihan lehdessä lukenut.

Vierailija:

se juttu - äiti, joka ei halua imettää, olisi niin erihenkinen ihminen, ettei tiemme edes voisi kohdata. Ovat todennäköisesti yleensä alhaisesti koulutettuja, tietämättömiä ja moniongelmaisia.

Vierailija
52/71 |
11.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pidä aina paikkansa että koulutetut äidit imettävät !

Vierailija
53/71 |
11.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

äiti kuin imettävät äiditkin - paras äiti lapselleen. Niin myös alkoholistit, narkkarit jne... Ymmärretään ymmärretään ymärretään, äidin tarpeet ne on tärkeimmät. Kun imetys on niiiiin yäk, niin ei väliä, vaikka altistankin lapseni sairauksille. No tunnettu tosiasia on se, että äidit, jotka eivät imetä ovat alhaisesti koulutettuja ja tyhmiä ja pulloruokituista lapsista tulee myös todennäköisemmin lihavia ja tyhmiä.

Vierailija
54/71 |
11.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Teki ihan typeriä ratkaisuja että en ihmettele kun maito loppui. Toisen lapsen kohdalla yritin neuvoja mutta meni kuuroille korville. Kaikkeen oli vastaus mutta kun..

Molemmilla lapsilla pahat allergiat. Nyt itkee kun ei ole rahaa vauvan maitoon.

Voin sanoa, että kun ongelmia maidon tulon kanssa on, niin kaikkein kamalampia ovat ne ihmiset jotka ovat neuvomassa koko ajan ja puuttumassa asiaan. Se vaan stressaa enempi koko imettämistä ja maidon tulo vaan vähenee entisestään.

Vierailija
55/71 |
11.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse imetin, en sitä sen kummemmin miettinyt. Monet tuttavani ovat epäonnistuneet ja siitä masentuneet. Monet ovat lopettaneet, jottei joku lapsista roiku jatkuvasti rinnalla. Ne, jotka ovat olleet alusta asti imettämättä, tupakoivat ja juovat, tekivät sitä sekä raskaus- että imetysaikana.

Rinnat ovat kehittyneet tarjoamaan lapsille ruokaa, se on niiden ensisijainen tehtävä. Miksemme tekisi näin, jos se on mahdollista? Okei, tissit menee useilla pilalle (huom. toisilla taas kasvaa ja jää suuriksi ja terhakoiksi), mutta on se ehkä sen arvoista vaikka usein vituttaakin " kansallispuvun tyhjät taskut" .

Kuitenkin lapsen hyvinvoinnin kannalta tärkeintä on äidin hyvinvointi. Ja jos äiti ei imettäessään voi hyvin, ei se lapsenkaan kannalta voi olla hyväksi. Tsemppiä ap:lle, objektiivinen tarkastelu puuttuu tältä palstalta. Mieti nyt vielä kuitenkin, on se imetys aika nannaa, kannattaa kokeilla ja jos ei toimi niin ei toimi ja that' s it.

Vierailija
56/71 |
11.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ei pidä aina paikkansa että koulutetut äidit imettävät !

Vierailija
57/71 |
11.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

oliosivat muuten huomaavaisempia niitä äitejä kohtaan jotka syystä tai toisesta eivät imetä.

Minuakin ärsyttää " tutteliäitien" syylistämin ja kaikenlainen imetyshysteria vaikka taaperoa itse imetän.

Vierailija
58/71 |
11.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta unohti lainata ;)

Vierailija:

ettekö ymmärrä, miten teette hallaa ajamallenne imetysasialle haukkumalla ja syyllistämällä täällä äitejä, jotka eivät halua imettää? Ihan järkyttävää tekstiä mukamas tiedostavilta äideiltä. Totta on, että rintamaito vähentää RISKIÄ sairastua mm. diabetekseen. Ei se tarkoita sitä, että korvikelapsi on tuomittu sairastumaan. Itse haluan imettää ja pidän siitä, mutta en kerta kaikkiaan voi ymmärtää tuota suhtautumista. Kiintymyssuhdehöpinä etenkin on ihan uskomatonta.

Tsemppiä sinulle ap, toivottavasti jaksat uskoa olevasi erinomainen äiti omalle lapsellesi!

Vierailija
59/71 |
12.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heillä tuntuu muutenkin elämässä kaikki olevan vähän hankalampaa.

Vierailija
60/71 |
12.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole allergioita tai sairasteluja meilläkään, suvussakaan ei ole allergioita. Minä tai miehenikään emme ole sairastaneet lapsena ikinä, emme ole koskaan ollut pois koulusta tai töistä sairastelun vuoksi.

Minua ei ole imetetty, miestäni 3kk.