Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Teinin vanhempana oleminen on perseestä!

Vierailija
17.09.2025 |

Joku on valittanut, miten raskasta on pikkulapsiaika. Paskat! Se oli ihanaa aikaa kaikesta fyysisestä rankkuudesta huolimatta ja yövalvomisetkin oli ihan lastenleikkiä versus se, mitä teinin vanhempana joutuu kokemaan. Jatkuvaa valehtelua, salaa pössyttelyä, urheiluharrastuksen lopettaminen, vääränlainen kaveriporukka, yövalvomiset kun teini ei tule sovittuun aikaan. Henkinen taakka on äärimmäisen kuormittava ja välillä olen katunut lasten tekoa. Etenkin kun on täysin yksin joutunut kasvattamaan lapset. En enää ihmettele ihmisiä, jotka eivät lapsia tänne tee. 

Kommentit (232)

Vierailija
221/232 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme lasta, jo pian aikuisia, eikä.koskaan ole ollut mitään rajua kapinaa ja sääntöjen rikkomista. Uskon että johtuu siitä että olemme mieheni kanssa luottaneet teineihimme ja meillä keskustellaan asioista rauhallisesti. Annoimme heille sopivasti tilaa kun murrosikä alkoi ja sopivasti vastuuta ja velvoitteita. On sovittu yhdessä säännöistä ja hyvin harvoin on tullut ongelmia ja sääntöjen rikkomista.  Eikä silloinkaan olla tehty asiasta tietynlaista draamaa. 

Mä olin tällainen unelmien teini hyvästä perheestä, kunnes täytin 18 ja taannuin. Sitä ennen noudatin kaikkia sääntöjä kirjaimellisesti ja huolehdin, etten aiheuta kenellekään ongelmia. Olin aivan kamala kakara jonnekin 21 ikävuoteen asti ja tein noina vuosina koko loppuelämääni vaikuttaneita vääriä valintoja. Juopottelin ja sotkin raha-asiani.

Mulla diagnosoitiin ihan vasta autismi ja se selitti tämän viivästyneen kapinavaiheen. Suurimmalla osalla tämä vaihe on 13-15-vuotiaana.

Vierailija
222/232 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on juuri teini-ikään päässyt tytär (13) ja olen samaa mieltä. Ikävöin pikkulapsiaikaa, jolloin minulle ei haistateltu päin naamaa jatkuvasti, jääty kiinni myymälävarkaudesta ja polteltu salaa vapea.

Mulla on 17v poika eikä hän ole koskaan tehnyt mitään tuollaista. Salaisuus on kasvatus.

Hienoa, että olet osannut kasvattaa poikasi oikein. Suotavaa toki olisi, että kerrot kasvatusvinkkisi kaikelle kansalle. Ei olisi kellään mitään ongelmaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/232 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on juuri teini-ikään päässyt tytär (13) ja olen samaa mieltä. Ikävöin pikkulapsiaikaa, jolloin minulle ei haistateltu päin naamaa jatkuvasti, jääty kiinni myymälävarkaudesta ja polteltu salaa vapea.

Mulla on 17v poika eikä hän ole koskaan tehnyt mitään tuollaista. Salaisuus on kasvatus.

Mulla on 16v poika joka on uteliaisuuttaan maistanut suunnilleen kaikkea paitsi huumeita, mutta ainoastaan koulussa välitunnilla.

Vierailija
224/232 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta! Miten Ap kehtaa kirjoittaa kasvattaneensa lapsen yksin? Eihän tuollaista riiviötä selkeästi ole yhtään KUKAAN kasvattanut! Minulla ne vuodet, kun kaksi lasta oli teini-iässä, olivat ihania! Ja kyllä, olin eronnut ja ihan oikeasti kasvattanut lapset yksin. 

Vierailija
225/232 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teininä oleminen on vielä enemmän perseestä. Harmi vain, että suurin osa vanhemmista ovat itsekin niin kakaroita, etteivät osaa tukea nuoriaan, vaan kiukuttelevat itse vielä pahemmin takaisin 

Vierailija
226/232 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmuus on helppoa. Ette vain osaa.

Vierailija
227/232 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukapa ei haluaisi vauvaa

Ovulaatiotestien tarkkuuksissa on eroja. Kerrotaan pakkauksessa. Ja kallein ei sitten ole paras

Ovulaatio piikki voi tulla kahdesti

"Two LH Surges a Week Apart: What Does it Mean?"

https://blog.inito.com/two-lh-surges-a-week-apart/

Tikuta ovulaatio

Meille tuli vauva 2 vuoden jälkeen.

Kai osaat laskea ovulaation ja tarkistat tikusta? Munasolu irtoaa jo ennen piik-kiä.

Joillain naisilla on ovulaatio kaksi piik-kiä, mikä vai keuttaa irtoamisen ajan selvittämistä.

Sperma voi pysyä elinkelpoisena huonoimmilla miehillä vain päivän emättimessä. Eli joka päivä kannattaa mutta etupainotteisesti, koska osa spermasta voi elää 7 päivää emättimessä.

Osa siittiöitä on hitaita uimareita ja matka munasolun luo kestää jopa päivän. Osalla vain tunteja.

Ota näitä asioista huomioon.

Vierailija
228/232 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei välttämättä kasvatus vaan valitettavasti syynä on usein  kaveriporukka mihin lapsi on jo varhaisteininä ajautunut.

Vierailija
229/232 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai sitten sinulla kävi tuuri ja poika syntyi keski-ikäisenä jota ei 12-vuotiaanakaan kiinnosta minkäänlainen riehuminen.Oli minunkin koululuokallani tällaisia.

Vierailija
230/232 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole normaalia teini-ikään kuuluvia asioita kyllä nuo. Mikä on mennyt pieleen?

Vierailija
231/232 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla 2 lasta, tyttö ja poika. Sama kasvatus ja täysin erilaiset teinivuodet. Toisen kanssa käyty läpi kaikki kuviteltavissa oleva, toisen kanssa ei niin mitään ongelmia. Nuoren persoona vaikuttaa merkittävästi ainakin omien kokemusten perusteella.

Vierailija
232/232 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teininä oleminen on vielä enemmän perseestä. Harmi vain, että suurin osa vanhemmista ovat itsekin niin kakaroita, etteivät osaa tukea nuoriaan, vaan kiukuttelevat itse vielä pahemmin takaisin 

Hyvin sanottu. Tätä olen joutunut seuraamaan läheltä. Valehtelevia kieroja manipuloivia aikuisia. Ja vaativat teiniltä rehellisyyttä ja käytöstapoja jne. 🙄