Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Huippukokki" Henri Alenin ravintolatason valmisruuat

Vierailija
17.09.2025 |

https://www.iltalehti.fi/ruoka-artikkelit/a/1d87c429-e689-4a86-b3ab-d2c…

"Michelin-tähdellä palkitussa ravintolassa työskentelevä Henri Alén on kehittänyt suosikkiaterioistaan valmisruokaversiot, jotka vievät niin kielen kuin nälän mennessään. Neljä erilaista premium-tason herkkuannosta odottaa nyt lämmittäjäänsä lähimmässä Lidlissä"

"miehen nimellä myytävät valmisruoat ovat ylintä tasoa. Premium-luokasta todistaa muun muassa se, että Alénin luomuksista puuttuu valmisruoalle tyypillinen haju."

"Sipulipihvi ja ruskeaa kastiketta sekä perunasosetta on juuri sitä, mitä nimi lupaa: suomalaista perinneherkkua"

- tuo on nyt kokeiltu; ihan kauhea perusmättö. Ruma harmaanruskea annos.

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En osta periaatteesta yhtään mitään mitä myydään julkisuuden henkilön nimellä, on se sitten Vappu Pimiä, Henri Alen tai Gordon Ramsay. Suosittelen samaa kaikille.

Herlevi esim. yritti myydä todella keskinkertaisia burgereita omalla nimellään ja metsään meni, onneksi kilpailua on sen verran ja paremmat tuotteet veivät voiton.

Mikä einesburgeri on parempi kuin se herlevin nimellä myytävä?

Vierailija
42/50 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai siinä oli paljon chiliä, tämäkin on ongelma valmisruoassa etteivät ne ole maustettuja. Rosmariini maistui kyllä tosi vahvasti kanaruoassa ja samoin kastike oli kuin oikeaa ravintolakastiketta. Täytyy kokeilla vielä tuota gnochia jos se on noin voimakkaasti maustettu koska pidän chiliruoista. Ja annoskin on oikein sopiva eikä mikään muutama sata grammaa jolla nälkä ei lähde.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä että Lidlin valmisruoka-annos ei ollutkaan ravintolat asian elämys 😮

Vierailija
44/50 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa valmisruoat pieniä? Ne ovat normaalin kokoisia annoksia. Ihmiset mättävät aivan liikaa ruokaa.

Tai sitten ihmisillä on kovin erilaiset tarpeet. Mä, 40-vuotias konttorityöläinen (nainen) pärjään mainiosti valmisruoka-annoksella. Joskus jää jotain syömättäkin. Joku puolta nuorempi fyysistä työtä tekevä mies ei pärjää samalla määrällä. 

Mua ärsyttää Henry Alen, en periaatteesta osta mitään mitä hänen pärställään markkinoidaan.

Vierailija
45/50 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kape aihisen makaronilaatikko on hyvää, tosin kopion sen ja teen nyt itse.

Kyllä se resepti on ollut jaossa jo ennen kuin einestä alettiin valmistaa.

Vierailija
46/50 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa valmisruoat pieniä? Ne ovat normaalin kokoisia annoksia. Ihmiset mättävät aivan liikaa ruokaa.

Sitä minäkin sanoin!

Ihmiset on oppineet buffapöydissä mättämään lautaset äärimmilleen täyteen!

Liikaa!

Vierailija
47/50 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap taitaa olla se nuoria kesäapulaistyttöjä höpötyksellään ahdisteleva Lidl-setä.

Lidl on nyt haukkumisen kohde, kun kukaan kesäapulaisista ei lähtenytkään mukaan.

Alenin ruuat on hyviä, mutta liian pieniä.

Annoskoko on se, minkä sen kuuluu olla! EI niissä ole tuplamättöjä.

Vierailija
48/50 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jostain syystä ihmiset opetetaan syömään vähintään 3 lämmintä ateriaa päivässä. Itse pärjäisin parhaiten aamiaisen lisäksi yhdellä mutta kuten sanottua annokset on pieniä eineksissä. 

Minäkään en ymmärrä jatkuvaa puputtamista, johon pieni annoskoko väistämättä johtaa. Töissä kuulee, miten tunti pari lounaan jälkeen alkaa pähkinäpussit rapista ja kahvin kanssa syödään jo proteiinirahka vähintään. Itse en ole aamiaisensyöjä, mutta lounas töissä ja toinen ruoka kotona illalla riittävät minulle, toinen noista useimmiten kylmä annos.

Vierailija
49/50 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin myös tuon gnocchin, onneksi otin ateriasta vain puolet, ei säväyttänyt ja chili peitti loputkin maut. Joitakin näitä julkkisaterioita on tullut ostettua. Niistä paras omasta mielestä on Sikke Sumarin Italia lautasella ateriat, ahvenpyörykät on suosikki.

Vierailija
50/50 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Michelin tähti tarkoittaa sitä, että samalla kun vedät purilaisen huiviin, joku tsekkaa sun autosi rengaspaineet.

Miten ihmeessä joku valmisruoka voisi ikinä olla sama kuin juuri valmistettu ruoka? Eteenkään jos se vielä myydään johonkin 7-8 euron hintaan se peltirasia? Hinnassa on mukana: ALVi, kaupan kate ja logistiikkakulut, valmistavan tehtaan palkka-, yleis-, kiinteistö-, logistiikka-, markkinointi-, ym. kustannukset sisältyy kaikki tuohon myyntihintaan. Lopulta siinä on mukana myös raaka-ainekustannus. Mitä veikkaatte, mistä tingitään? Mikä tuohon ostetaan niin halvalla kuin suinkin? Oikein. Raaka-aineet. Eli jos vertaa siihen, että hankkii itse ainekset, joista laittaa ruuan, niin ei mitään mahdollisuutta tehdä valmisruokaa saman tasoisesti. Vaikka sen takana olisi kuka huippukokki hyvänsä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi yhdeksän