Vanhalle äidilleni oli soittanut kullanostaja?
Mikä lie ollut, mutta tällaisena kullanostajana hän oli esittäytynyt. Oli yrittänyt väkisin sopia aikaa koska tulee katsomaan arvoesineet ja tekemään kauppoja. Kun äitini ei ollut suostunut myymään (oli tietenkin luetellut kaiken minkä oli muistanut) niin tämä mies oli alkanut uhkailemaan, että näistä tulee kuollessa kovia veroseuraamuksia ja kyllä nämä nyt pitää myydä heille. Äitini on nyt viikon verran pelännyt, että jotkut miehet vaan ilmestyy ne hakemaan. Äitini on jo 83 vuotias ja lievästi "höppänä". Kuinkahan laillista tämä toiminta on ja kuinka monelta on arvotavarat tällä tavalla viety?
Kommentit (72)
Olen todennut, että nyt ei ole oikea aika myydä kultaa, olen ostanut sitä harkkokaupalla. Sitten keskusteltiin kullan hinnan vaihtelusta ja kultaan sijoittamisesta ja uniikkien, vain minulle suunniteltujen korujen arvosta.
Nyt ei todellakaan kannata myydä! Paitsi köyhien, joilla on aina rahat lopussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä niminen firma? Anna sinne palautetta ja vinkkaa ip-lehdille.
Eihän Äitini muista minkä firman oli sanonut. Kyselin heti, että oliko se joku tällaisen auto, joka kiertää toreilla ym. Mutta ei osannut sanoa mitään. Saattoihan olla siis ihan joku yksityinen huijarikin.
Ap.
No takuulla oli yksityinen!! Valtion toimintaa kritisoidaan joskus muttei ne sentään mummojen rahoja korupuheluilla huijaa!!!
Oli ryskiny ja kaatanu piironkin syliinsä, kun ettiny sormuksia rahanhimoissaan.
Meidän 79 vuotiaalle vaarille oli ilmestynyt vuonna 2023 kullinostaja. Oli sellainen 28 vuotias uhkearintainen Ukrainalainen. Vaari vaikutti kovin onnelliselta, joten annettiin vaarin nauttia. Vaari sitten kuoli tänä keväänä ja pettymys oli suuri, kun tilillä oli enää vajaa 700 euroa. Osakehuoneistokin oli pantattu tämän kullinostajan lainojen vakuudeksi.
Minun olisi pitänyt lähettää kullat jollekin, sanoin että ei ole kultaa lähetettäväksi, vielä jankkasi että kelpaa vaikka korvakorujen takaosat, sanoin ettei ole niitäkään.
Miten vaikeaa se on kohteliaasti sanoa, ei, ei kiitos.
Kannattaa harjoitella ajoissa.
Vierailija kirjoitti:
Mullekin soitti joku ukko ja yritti väkisin varata ajan johonkin pakulle. Sanoin, että siitä vaan, mutta en tule paikalle. Todella aggressiivinen jankkaaja oli.
Mulle yritti netissä väkisin sopia soittoaikaa joku ulkkis yrittäjä, joka olisi halunnut neuvoa insta-busineksen teossa. Vähän sitä tenttasin, niin hänen neuvot olisi ollut, miten tehdä AI:lla sisältöä ja miten pölliä toisten kuvia ja esiintyä siis itse anonyymina siellä takana. Sanoin kiitos ei, en tarvi hänen aikojaan. Mulla on lapsi, joka tekee koko ajan instan ja tekoälyn kanssa töitä. Kysyisin ennemmin häneltä neuvoja, jos haluaisin alottaa sivubusineksen. Mutta en halua. Ja kuulemma nuoriso osaa jo bongata tekoälyllä tuotetut tekstit, eikä arvosta niitä. Mutta siis siinä selvisi vähitellen, että ainakin osa tämän instamaakarin tuloista tulee pyramidihuijauksesta, jossa hän haluaa myydä muille palveluja, jotka olisi ihan muutenkin kaikkien saatavilla netissä.
Vierailija kirjoitti:
Olen todennut, että nyt ei ole oikea aika myydä kultaa, olen ostanut sitä harkkokaupalla. Sitten keskusteltiin kullan hinnan vaihtelusta ja kultaan sijoittamisesta ja uniikkien, vain minulle suunniteltujen korujen arvosta.
Milloin se kulta myydään? Eikö nyt ole älytöntä ostaa kun hinnat on korkealla?
Vierailija kirjoitti:
Minulle soitti kerran, sanoin ettei ole mitään kultakoruja eikä muutakaan, ei meinannut uskoa ja sanoin etten rahojani ole pistänyt mihinkään kultaroinaan ja jos olisin olisivat jo hukassa
Mä sain lapsena kummitädiltäni kultakoruja. Kaikki hukkasin jonnekin hiekkalaatikkoon. Olin tosi tohelo. Mutta korut oli käytössä 24/7 kyllä. Aikuisena en ole aitoja ostanut, kun tunnen itseni.
Sanokaa hyvät ihmiset että olen jo joutunut myymään kaiken vihkisormusta myöten. Saa valehdella !
Vierailija kirjoitti:
Meidän 79 vuotiaalle vaarille oli ilmestynyt vuonna 2023 kullinostaja. Oli sellainen 28 vuotias uhkearintainen Ukrainalainen. Vaari vaikutti kovin onnelliselta, joten annettiin vaarin nauttia. Vaari sitten kuoli tänä keväänä ja pettymys oli suuri, kun tilillä oli enää vajaa 700 euroa. Osakehuoneistokin oli pantattu tämän kullinostajan lainojen vakuudeksi.
No kuolihan vaari onnellisena, nosteessa ;D Pääsitkö itse osingoille?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Milloin se kulta myydään? Eikö nyt ole älytöntä ostaa kun hinnat on korkealla?
Taviksien kannattaa ostaa nyt jos on varaa ostaa sillä hinta ei tule laskemaan, mutta fiattien kuten euro ja dollari arvo tulee vain laskemaan, sen vuoksi varakkaat kuten myös keskuspankit ovat alkaneet ostamaan kultaa. JP Morgan on arvioinut kullan hinnan nousevan jopa 200 €/g vuoteen 2030 mennessä... silloin tavis voi ostaa korkeintaan 2,5g "harkkoja".
Muiden kuin keskuspankkien kohdalla kullan omistaminen on inflaatiota vastaan sotimista. On ollut myös puhetta sellaisesta, että monet pikkuvaltiot (ehkä isommatkin) saattavat palata kultakantaan.
Hei oliko se kullan ostaja M Persbrandt, käske käydä meilläkin ;D