Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Haluatko kysyä uskovaiselta jotain? Voin vastailla hetkisen aikaa.

Vierailija
10.04.2007 |

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

aluksi olin aikamoinen idealisti

nyt olen aika pettynyt

olen väsynyt siihen miten seurakunta kohtelee varakkaita niiin paljon paremmin kuin muita

rasittaa se miten painostavat antamaan rahaa.

en jaksaisi enään säännollisesti mennä.

Vierailija
22/51 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun jollain pienillä paikkakunnillakin saattaa olla jopa 5 kirkkoa melkein vierekkäin? Näin uskonnottoman näkökulmasta tosi outoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole nähnyt Jumalaa. Oletko sinä? ;)

Kristityt eivät mahdu samaan kirkkoon, koska he painottavat erilaisia asioita uskossa ja haluavat olla samoin ajattelevien parissa. Ei se silti tarkoita, että seurakunnat olisivat toistensa vihollisia. Näinkin voi valitettavasti jossain olla, mutta onneksi monilla paikkakunnilla seurakunnat ovat hyvissä väleissä ja siunaavat toisiaan.

ap

Vierailija
24/51 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo uskontoon pakottaminen aivan varmasti edesauttoi mielisairautta. Aiemmin täysin uskonnoista piittaamaton rupesi näkemään ja kuulemaan harhoja ja " tunsi jeesuksen sydämessään" yms. Vaimo oli sitä mieltä, että miehenkin on pakko olla uskossa jos yhdessä meinataan olla.

Todella surullinen tilanne. :(

Vierailija
25/51 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Tuo uskontoon pakottaminen aivan varmasti edesauttoi mielisairautta. Aiemmin täysin uskonnoista piittaamaton rupesi näkemään ja kuulemaan harhoja ja " tunsi jeesuksen sydämessään" yms. Vaimo oli sitä mieltä, että miehenkin on pakko olla uskossa jos yhdessä meinataan olla.

Todella surullinen tilanne. :(

Minäkin tiedän pari tapausta, joissa masennus on puhjennut intensiivisessä uskonnollisessa yhteisössä elämisen aikaan. Näillä ihmisillä on kuitenkin ollut taipumusta masennukseen jo muutenkin. Tietenkin seurakunnan pitäisi olla paikka joka suojelee eikä riko. Valitettavasti todellisuus on joskus toinen, koska ihmiset ovat niin taitamattomia ja jopa typeriä.

Silti aika erikoiselta kuulostaa näin ulkopuolisena tuo kertomasi tilanne. Avioliitto ei ole tainnut olla oikein terveellä pohjalla, kun toisen pystyy noin " pakottamaan" johonkin.

ap

Vierailija
26/51 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raamatusta Jumalan armon. Kuoleman pelkokin lähti! Tunnen monia, jotka ovat parantuneet alkoholismista ja saaneet elämänsä takaisin raiteilleen uskoon tullessaan. Elämä ei ole ruusuilla tanssimista, mutta sydämen rauhaa ei voi verrata mihinkään.

Mä saan usein jutella ihmisten kanssa, jotka pelkäävät kuolemaa. Olen hoitoalalla ja voin kertoa, että kuoleman lähestyessä alkaa Jumala kiinnostaa kovastikin. Ihminen luonnostaan kaipaa Luojansa luokse.

ap! Olen joskus yrittänyt täällä kertoa Jumalasta, mutta vastaukset ovat olleet runsaita, mutta törkeitä. Surulla olen lukenut Jumalan pilkkaa. Minulle on jäänyt henkeeni paha mieli. Ihmiset ovat niin pimeässä.

Onko joku palstaillessa saanut rohkaisua uskoon?

Siunausta kaikille.

Vierailija
27/51 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja myöntää se vielä noin avoimesti?

Vierailija
28/51 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

42:n kaltaisten kanssa samaan porukkaan? Hävettääkö?

Vierailija
29/51 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Raamatusta Jumalan armon. Kuoleman pelkokin lähti! Tunnen monia, jotka ovat parantuneet alkoholismista ja saaneet elämänsä takaisin raiteilleen uskoon tullessaan. Elämä ei ole ruusuilla tanssimista, mutta sydämen rauhaa ei voi verrata mihinkään.

Mä saan usein jutella ihmisten kanssa, jotka pelkäävät kuolemaa. Olen hoitoalalla ja voin kertoa, että kuoleman lähestyessä alkaa Jumala kiinnostaa kovastikin. Ihminen luonnostaan kaipaa Luojansa luokse.

ap! Olen joskus yrittänyt täällä kertoa Jumalasta, mutta vastaukset ovat olleet runsaita, mutta törkeitä. Surulla olen lukenut Jumalan pilkkaa. Minulle on jäänyt henkeeni paha mieli. Ihmiset ovat niin pimeässä.

Onko joku palstaillessa saanut rohkaisua uskoon?

Siunausta kaikille.

Vierailija
30/51 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siunattu olet, kun uskosi tähden sinua pilkataan ja vainotaan. Kerran saamme nähdä Jumalan kasvoista kasvoihin ja silloin ei tämän lyhyen elämän ongelmat paina. Pidä Jeesuksesta kiinni, vaikka mitä tapahtuisi!

Itse olen tajunnut selkeästi, mikä puolustaja meillä on taivaassa Jeesus. Meidän ei tarvitse pelätä kuolemaa, sillä silloin se oikea elämä vasta alkaa.

Vierailija
31/51 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat kovasti kyselemässä ja kommentoimassa. Uskoni on jotain, joka selkeästi saa ihmiset reagoimaan. Suoranaista vihaa, vaikka minä vain uskon Jeesukseen ja sen kerron. Eikö tämä jo todista jotain?

Vierailija
32/51 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis uskovaiset kyselevät?

Ja kai tässä ketjussa nyt kysellään sitten taas päinvastoin, kun ap kerran pyysi.

Vierailija
33/51 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä itse en usko Jumalaan. Minusta kyse on juuri siitä että ihminen haluaa uskoa ettei elämä lopu tähän kun sen päättymistä on niin vaikea käsittää ja sitten kehitellään kaikenlaisia teorioita. Usein tuntuu että se on myös vastuun siirtoa kun puhutaan Jumalan tahdosta. Minä tunnen mm. Jehovantodistajia jotka eivät esim. kierrätä tai eivät ole edes huolissaan ympäristön tuhoutumisesta koska se on Jumalan tahto ja he vain odottavat että Jumala tulee heidät täältä pelastamaan (tulee kuulemma pian, jo meidän elinaikana). Minä uskon ihmiseen, hyvyyteen ja rakkauteen ja pyrin näihin elämässäni. En tarvitse siihen enää mitään mielikuvitushahmoja (anteeksi nyt vain, mutta minullakin lienee oikeus mielipiteeseeni. Eri mieltäkin saa toki olla). Minusta vastuu on ihmisillä. Monia hyviä kristillisiä arvoja voi noudattaa ihan terveellä harkintakyvyllä varustettu ihminenkin.

Mutta kaikkea hyvää kaikille uskosta riippumatta :).

Vierailija
34/51 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ydinaseita varustellaan koko ajan lisää ja joka puolella sotilasmenot vain nousevat. Ihminen ei kierrätä monissa maissa lainkaa. Siihen vaikea vaikuttaa täältä. Laitetaankohan ydinaseet museoihin? Kyllä olisi parempi luottaa Jumalaan kuin ihmiseen...

Vierailija
35/51 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Siunattu olet, kun uskosi tähden sinua pilkataan ja vainotaan.

ap

Vierailija
36/51 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirkossakin ja toivon että Jumala ois olemassa vaikka aina välillä mielen valtaa epäusko. Todellisuudessa nekin jotka eivät usko ovat varmaan asioita pohtineet ja jotenkin sitten päätyneet siihen. Aika lähellä varmaan ne rajat, uskoakko vaiko ei. Helposti se paha ja kaikki maallinen vetää puoleensa ja näin helpompi painaa uskonasiat sivummalle. Mitä mieltä olet ap?

Vierailija
37/51 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Minusta vastuu on ihmisillä. Monia hyviä kristillisiä arvoja voi noudattaa ihan terveellä harkintakyvyllä varustettu ihminenkin.

Kun olen kyseenalaistanut uskoni perusteita, olen harkinnut uskonnottomuuden vaihtoehtoa. Kuitenkin olen päätynyt siihen, että koska joka tapauksessa noudattaisin kristillisiä arvoja, niin miksi en edelleen myös uskoisi. Koen uskon antaneen minulle niin paljon hyvää, etten halua heittää sitä pois.

ap

Vierailija
38/51 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeesus ei voinut sietää ulkokultaisia fariseuksia. Usko on sydämen varmuutta, että Jeesus on kuollut puolestani ristillä. Jeesus täytti lain.

toinen uskovainen

Vierailija
39/51 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olen kyseenalaistanut uskoni perusteita, olen harkinnut uskonnottomuuden vaihtoehtoa. Kuitenkin olen päätynyt siihen, että koska joka tapauksessa noudattaisin kristillisiä arvoja, niin miksi en edelleen myös uskoisi. Koen uskon antaneen minulle niin paljon hyvää, etten halua heittää sitä pois.

ap

[/quote]

Vierailija
40/51 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

kirkossakin ja toivon että Jumala ois olemassa vaikka aina välillä mielen valtaa epäusko. Todellisuudessa nekin jotka eivät usko ovat varmaan asioita pohtineet ja jotenkin sitten päätyneet siihen. Aika lähellä varmaan ne rajat, uskoakko vaiko ei. Helposti se paha ja kaikki maallinen vetää puoleensa ja näin helpompi painaa uskonasiat sivummalle. Mitä mieltä olet ap?

Jumalan olemassaoloa ei pysty todistamaan sen paremmin kuin sitäkään, ettei häntä ole. Sydämessäni on kuitenkin usko, jota en voi enkä halua sammuttaa. Oikeastaan koen uskon antavan minulle jopa enemmän, kun en kuvittele olevani kaikkitietävä ja ehdottoman varma (joskus 10 v sitten nimittäin kuvittelin). Kuulostaa ehkä oudolta, mutta minusta hatara usko saattaa tehdä Jumalasta uskovalle paljon suuremman kuin kovin itsevarma usko.

Mitä mahdat tarkoittaa pahalla ja maallisella? Meinaan että eihän kukana meistä pääse eroon elämän ongelmista, puutteista tai muista uskoontulon myötä. Ihan ihmisinä me pysymme ja Jumala on kanssamme siellä missä olemme. :)

ap