Haluatko kysyä uskovaiselta jotain? Voin vastailla hetkisen aikaa.
Kommentit (51)
ja toisaalta siinä on mukana sekä järki että tunne. Enpä usko, että pelkällä rationaalisella päättelyllä voisi alkaa uskoa, mutta jos usko olisi pelkkä tunne, se ei kestäisi.
ap
ja pinnallisia. " jeesus rakastaa mua koska sen on pakko vaikka mä oisin mikä paska vaan"
Vierailija:
ja pinnallisia. " jeesus rakastaa mua koska sen on pakko vaikka mä oisin mikä paska vaan"
ap
kun tunnustat Jumalan olevan niin suuri, ettet voi lähellekään käsittää. Vastauksestasi ilmeni, että sydämessäsi on usko. Olet ihanan nöyrä ja se on oikea asenne Raamatun mukaan!
Minä itse olen jo luonnon kauneudesta ja eläimiä katsellessani niin täysin vakuuttunut Jumalasta. Ei tyhjästä voi tulla tällaista koskaan! Todisteita Jumalasta on kaikkialla! Kaikki on niin hienosti alun perin suunniteltu meidän ihmisten parhaaksi, mutta me tyhmät pilasimme maapallomme...
että vaikka mä varastasin ja tappasin niin kunhan muistan pyytää anteeksi niin ei mitään hätää.
Hän on itse ilmoittanut rakastavansa jokaista ihmistä ehdoitta. Mutta eihän nyt kukaan täysjärkinen tapa tai varasta vedoten Jumalan anteeksiantamukseen. Tuollaiset asiat satuttavat muita ihmisiä, ja väärien tekojen seuraukset ja vastuu täytyy jokaisen kantaa, vaikka Jumala antaakin anteeksi.
ap
Vierailija:
että vaikka mä varastasin ja tappasin niin kunhan muistan pyytää anteeksi niin ei mitään hätää.
Jos murhaaja pyytää anteeksi ennen kuolemaansa, hän pelastuu. Ei Jeesus turhaan kuollut. Jos hän jatkaa murhaamista, niin hänellä ei ole pelastusta enää. Usko tekee vanhurskaaksi ja alat vihata syntiä! Vaikea murhata, kun sydämeen on tullut rakkaus:)
Vierailija:
Hän on itse ilmoittanut rakastavansa jokaista ihmistä ehdoitta. Mutta eihän nyt kukaan täysjärkinen tapa tai varasta vedoten Jumalan anteeksiantamukseen. Tuollaiset asiat satuttavat muita ihmisiä, ja väärien tekojen seuraukset ja vastuu täytyy jokaisen kantaa, vaikka Jumala antaakin anteeksi.ap
Jumala rakastaa syntistä ihmistä, mutta vihaa syntiä. Jumalan rakkaus ei ilmene siten, että hän katsoisi ihmisten syntejä läpi sormiensa. Jumalan rakkaus ilmenee siinä, että hän lähetti ainoan Poikansa, ettei yksikään joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan saisi iankaikkisen elämän.
Jos ihminen on kokenut vähänkään siitä, miten paljon synti on maksanut Jeesukselle, hän ei halua tieten tahtoen tehdä sitä enää lisää. Jeesuksen kärsimys ristillä nimittäin oli hirvittävä, mutta fyysinen kärsimys oli siitä pienin osa: hän kärsi helvetin tuskat, kun kaikki ihmisten synnit olivat Hänen päällään.
No, ei tämä varmaan paljoa täydentänyt, mutta piti silti pistää nokkani tähän ;)
kirjoitellut elämänkatsomus-palstalle? :)