Turkulainen lastenkoti palkkasi törkeästä raiskauksesta tuomitunviranomainen ei voi puuttua
Miten tämä voi olla mahdollista??!? Eikö juuri tämän takia tarkisteta rikosrekisteri ennen palkkausta?
Kommentit (48)
Vierailija kirjoitti:
Onko kukaan kieltänyt palkkaamasta rikollisia? Se rekisteri pitää vaan tarkistaa, mutta jos laki ei kiellä palkkaamasta, ei voi mitään.
Minä olen luullut, että laki kieltää palkkaamasta väkivaltarikollisia, jos rekisteri pitää tarkistaa. Niin varmaan on moni muukin.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa hyväksikäytetään lapsia ja nuoria pikkutuomioilla ja uhrit tuhotaan, oikeusjärjestekmä on täysin mädäntynyt.
Tämä. Oli se joku dokumenttikin hyväksikäytetyistä lapsista ja dokkarin tekijöitä uhkailtiin sen takia. Edelleen osa hyväksikäyttäjistä työskenteli lasten/nuorten parissa. Pelkäsivät henkilöllisyytensä paljastuvan. Heille ei olisi saanut tulla mitään haittaa, potkuja tms. Uhrin elämän pilaat ja sinulle ei saisi tulla pienintäkään haittaa pahojen tekojesi takia. Uskomatonta p*skaa!
Vierailija kirjoitti:
Enpä tiedä. Tulee mieleen, että ei kai vaan rekryä nuoria sieltä.
Hyvin mahdollista. Siellä varmaan alle 15-vuotiaita?
Voihan kaikille sanoa että yksi meidän työntekijöistä on joskus raiskannut niin osaavat asiakkaat ja muut olla varovaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko kukaan kieltänyt palkkaamasta rikollisia? Se rekisteri pitää vaan tarkistaa, mutta jos laki ei kiellä palkkaamasta, ei voi mitään.
Minä olen luullut, että laki kieltää palkkaamasta väkivaltarikollisia, jos rekisteri pitää tarkistaa. Niin varmaan on moni muukin.
Miten lienee ammatinharjoittamisoikeuksien laita jos tekee väkivaltarikoksia. Saako ne takaisin jos on tuomittu pahoinpitelystä ja pääsee vankilasta pois tuomion kärsittyään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten lienee ammatinharjoittamisoikeuksien laita jos tekee väkivaltarikoksia. Saako ne takaisin jos on tuomittu pahoinpitelystä ja pääsee vankilasta pois tuomion kärsittyään.
Oliko joku kokemusasiantuntija kyseessä? Maksumuurin vuoksi vaikea sanoa, mutta eihän sellaisilta mitään vaadita.
Vierailija kirjoitti:
Luulisi tuon rikollistaustaisen tietävän itsekkin, ettei ole sopivaa seuraa nuorille tai lapsille.
Kokemusasiantuntija. Luultavasti muuttanut tapojaan ja tuskin on koskaan yksin nuorten kanssa.
Sama. Olen liian ujo ja epävarma, joten en pärjää työhaastatteluissa (töissä pärjäisin kyllä). Jotain työelämässä on nyt pahasti pielessä.