Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitääkö sun mielestä rappukäytävässä olla hiljaa?

Vierailija
15.09.2025 |

Mulle opetettiin lapsena, että rapussa ei pidetä meteliä. Se meni niin selkärankaan, että olen aina rapussa mahdollisimman hiljaa, varsinkin aikaisin aamulla tai myöhään illalla, jos vaikka joku haluaisi nukkua. Mitä mieltä olet, kuuluuko rapussa välttää meteliä, vai saako esimerkiksi tömistellä tai kailottaa puhelimeen tai kaverille täyttä kurkkua?

Kommentit (54)

Vierailija
1/54 |
15.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi missään tilanteessa kailottaisin kaverille täyttä kurkkua? Osaamme puhua normaalilla puheäänellä.

Vierailija
2/54 |
15.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi missään tilanteessa kailottaisin kaverille täyttä kurkkua? Osaamme puhua normaalilla puheäänellä.

Okei. Jos kello olis vaikka 21.30 ja tulet kaverin kanssa rappukäytävään. Tiedät, että naapurissa asuu pieniä lapsia, jotka varmaan ovat nukkumassa tai joita yritetään ainakin saada nukkumaan. Alennatko puheääntä rappukäytävässä, vai jatkako normaalilla äänellä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/54 |
15.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvi!

Vierailija
4/54 |
15.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei.  Vaikka tytär niin väittääkin kun käyn kylässä.  Muka ei saisi viheltää eikä laulaa, mutta kun en ole oppinut itkemäänkään.

Vierailija
5/54 |
15.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää olla hiljaa. Tervehditään naapuria ja se siinä. Mulla on yläkerrassa valtavan äänekäs ukko, jonka meluaminenn ja kailotus leviä rappikseenkin.

Vierailija
6/54 |
15.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen koko ikäni hyssytellyt muita rappukäytävässä :D Niin onnettomia äänieristyksiä + kaikua, että saattaa häiritä, vaikkei ny ihan lasten makkariin kantautuisikaan

Vierailija
7/54 |
15.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Okei. Jos kello olis vaikka 21.30 ja tulet kaverin kanssa rappukäytävään. Tiedät, että naapurissa asuu pieniä lapsia, jotka varmaan ovat nukkumassa tai joita yritetään ainakin saada nukkumaan. Alennatko puheääntä rappukäytävässä, vai jatkako normaalilla äänellä?

Jatkan normaalilla puheäänellä jos juttu on kesken. 

Vierailija
8/54 |
15.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki vältän häiritsemästä ihmisiä, joiden joukossa asun. Koska vain silloin mulla on oikeus vaatia heiltä samaa. Hyvä käytös on ihan normaalia, mutta joiltain se puuttuu. Nämä, joilta käytöstavat puuttuvat, me on aika vikkelästi häädetty tästä yhtiöstä.

Siksi täällä ei metelöidäkään. 

Jos kulkee rapussa jonkun kanssa, voi puhua hiljaa. En ylipäätään käsitä niitä Kiljusen herraväkiä, jotka toimittaa kaikki asiansa huutamalla. Jotain maalaisia, jotka on tottuneet möykkäämään järven yli kuulumiset?

Vierailija
9/54 |
15.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miksi ei voi olla hiljaa sen korkeintaan minuutin kun siinä menee, ihan kunnioituksesta muita kohtaan. Siellä voi olla joku nukuttamassa lasta tai joku muu väsynyt yrittää saada unenpäästä kiinni. Ei rappukäytävä ole mikään keskustelupaikka. Ihan samalla tavalla toimitaan, kun vaikka omassa kodissa joku nukkuu viereisessä huoneessa, et mene kailottamaan siihen oven taakse. Miksi menisit kailottamaan naapureidenkaan oven taakse? Oleta aina, että joku nukkuu, ja ole hiljaa.

Vierailija
10/54 |
15.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin pitää olla hiljaa. Kotirauhaa kuuluu kunnioittaa. Ei rappukäytävä ole mikään yleinen olohuone tai tori.

Vierailija
11/54 |
15.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep. Ja sitten mun lapsi herää. Ja sitten haet koiran ja lähdet kusettamaan sitä edelleen höpöttäen, ja just kun saan lapsen rauhoittumaan, palaat sen koiran kanssa samalla kälätyksellä, ja meillä aloitetaan taas alusta. Kiitti.

Vierailija
12/54 |
15.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep. Ja sitten mun lapsi herää. Ja sitten haet koiran ja lähdet kusettamaan sitä edelleen höpöttäen, ja just kun saan lapsen rauhoittumaan, palaat sen koiran kanssa samalla kälätyksellä, ja meillä aloitetaan taas alusta. Kiitti.

Ei meillä ainakaan kuulu sisään jos rappukäytävässä joku puhuu, outoja kerrostaloja teillä. Hankkikaa hyvät ääniä vaimentavat laatat rappukäytävän kattoon ja kunnolliset ulko-ovet asuntoihin. 

Vierailija
13/54 |
15.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä rapussa tahallaan metelöivät ovat jotenkin jälkeenjääneitä, narsistisia. Tai jotain kalluja, niste jä tms.

Vierailija
14/54 |
15.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalisti toimin rappukäytävässä. Pyrin olemaan häiritsemättä muita, kuten muuallakin. En kuitenkaan rupea hiljaisuuden ulkopuolella kuiskimaan vaan siltä varalta että joku saattaa jossain nukuttaa vauvaa. 

Normaaleja elämisen ääniä pitää pystyä sietämään myös rappukäytävässä, samoin muut sitten sietää sitä vauvan itkun ääntä yöaikaan.

Vierailija
15/54 |
15.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan normaalisti toimin rappukäytävässä. Pyrin olemaan häiritsemättä muita, kuten muuallakin. En kuitenkaan rupea hiljaisuuden ulkopuolella kuiskimaan vaan siltä varalta että joku saattaa jossain nukuttaa vauvaa. 

Normaaleja elämisen ääniä pitää pystyä sietämään myös rappukäytävässä, samoin muut sitten sietää sitä vauvan itkun ääntä yöaikaan.

Ja aika hitosti saavat sietääkin, jos isossa talossa jokainen rapussa kulkija sen vauvan herättää, kun ei viitsi olla hiljaa.

Vierailija
16/54 |
15.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, varsinkin hiljaisuus aikana.

Vierailija
17/54 |
15.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kyllä aika lailla automaattisesti katkaisen jutun siksi aikaa kun olen rapussa. Jos olen puhelimessa, sanon, että odota vähän kun menen sisään. Erityisesti jos on myöhä, tai viikonloppuaamuna lähden aikaisin ulos.

Vierailija
18/54 |
15.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä siellä saa ihan normaalilla äänellä puhua. Ei kakaroita tarvitse opettaa  täyteen hiljaisuuteen

Vierailija
19/54 |
15.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä siellä saa ihan normaalilla äänellä puhua. Ei kakaroita tarvitse opettaa  täyteen hiljaisuuteen

Toivon sulle koliikkivauvaa.

Vierailija
20/54 |
15.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei.  Vaikka tytär niin väittääkin kun käyn kylässä.  Muka ei saisi viheltää eikä laulaa,

mutta kun en ole oppinut itkemäänkään.

Oletko oppinut nauramaan, nauratko joskus tai koskaan ääneen?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kaksi